در Dead Space Remake عناصر غیر کاربردی نسخه ی اصلی حذف خواهند شد
از زمان معرفی نسخهی بازسازی شدهی سری ترسناک و معروف Dead Space در جریان رویداد EA Play Live سال جاری میلادی، شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) در جریان مصاحبهها و بیانیههای مختلف سعی داشته است تا جزئیات بسیاری از نحوهی توسعهی این اثر را در اختیار طرفداران قرار دهد.
در همین راستا اخیرا آقای مایک یازیجیان (Mike Yazijian)، کارگردان هنری نسخهی ریمیک که پیش از این بر روی بخش توسعهی هنری بازی Dead Space 2 نیز کار کرده است، در یک بیانیهی منتشر شده بر روی وب سایت شرکت الکترونیک آرتس در مورد بازسازی کامل بازی مطابق با نسخهی اصلی اظهار داشت:
ما تمام هنرهای مفهومی، دستورالعملهای بخش بصری، یادداشتهایی که از جلسات و گفتگوهای تیم توسعهی نسخهی اصلی به همراه سایر اطلاعاتی که آنها در طول توسعهی بازی کسب کرده و ضبط شدهاند را در اختیار داریم. همهی این موارد اینجاست و در نسخهی بازسازی شده گنجانده خواهند شد.
همچنین آقای رومن اوریولا (Roman Oriola)، کارگردان خلاق بازی Dead Space Remake نیز تصریح کرد که تمامی محتویات نسخهی اصلی با یک موتور جدید و ارتقا یافته به صورت کامل بازسازی خواهند شد:
بازی Dead Space بر روی موتور Frostbite به طور کامل بازسازی میشود. تمامی محتویات، مدلهای شخصیتها و محیطها با این که از نو طراحی خواهند شد اما این فرآیند کاملا با توجه به الگوی نسخهی اصلی صورت میگیرد.
البته تجهیزات، لوازم جانبی و نحوهی برخورد با دشمنان کاملا جدیدی نیز در بازی Dead Space Remake گنجانده خواهد شد. ما در حال بازسازی تمام موارد از ابتدا هستیم؛ با این حال خط داستانی و ساختار همیشگی سری را حفظ خواهیم کرد.
همچنین آقای رومن اوریولا به استفاده از قابلیتهای حافظهی SSD کنسولهای پلیاستیشن ۵ و ایکسبکس سری اس و سری ایکس در بارگیری سریعتر محتویات این گونه اشاره کرد:
قصد ما ارائهی یک تجربهی کاملا بدون وقفه است. بازی Dead Space Remake به مانند یک سکانس کاملا بدون توقف بوده و از همان شروع بازی تا صحنهی نهایی شاهد هیچ وقفهای نخواهیم بود.
در نهایت آقای فیلیپه دشارم (Philippe Ducharme)، تهیه کنندهی ارشد بازی Dead Space Remake در مورد جلوههای بصری حجمی بازی به مانند سیستم نورپردازی به بیان مطالبی پرداخت:
شما در این بازی قادر خواهید بود عمق تاریکی یک فضا و یا کیفیت هوا را به صورت واقعی احساس کنید. ما با سایهها و سیستم نورپردازی پویا کار میکنیم؛ بنابراین نه تنها میتوانیم یک فضا و اتمسفر دلهرهآور را خلق نماییم بلکه بازیبازان را قادر خواهیم ساخت با اقداماتی به مانند کنترل نور در برخی مناطق سفینهی فضایی، تاثیر این پیشرفت را در گیمپلی احساس نمایند.
در نهایت مایک یازیجیان در مورد تفاوتهای Dead Space Remake با نسخهی اصلی اظهار داشت:
تیم توسعه قصد دارد برخی از عناصر و مکانیسمهای نسخهی اصلی که کارآمد واقع نشدهاند را در نسخهی بازسازی شده حذف نماید تا از این طریق مطمئن شود که بازی نهایی برای بازیبازان مدرن هم دارای جذابیت کافی است. با این حال منبع اصلی الهامگیری و چشمانداز تیم توسعه همان نسخهی اصلی Dead Space خواهد بود. ما مطمئن هستیم که فرآیندهای روایت داستان، جلوههای بصری و طراحی هنری نسخهی بازسازی شده در جهت احترام به بازی اصلی دنبال خواهند شد.
بازی Dead Space Remake هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد اما شرکت الکترونیک آرتس تایید کرد که این عنوان بر روی پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری اس و سری ایکس عرضه خواهد شد. در پایان میتوانید تریلر رونمایی از این اثر را در این نشانی مشاهده نمایید.
پر بحثترینها
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
نسخه یک رو حفظم .۳ بار تمامش کردم . چرا یکی جدید نمیسازن ؟ میترسن ؟
به نظرم این کارشونو اگه درست انجام بدن مث سری رزیدنت یک جهشی ایجاد میکنه و ea روی این سری دوباره سرمایه گذاری میکنه و بعد این نسخه ۲ رو ریمیک کنن بعد برن یه نسخه جدید درست کنن.به نظرم بحث ترسیدن نیست ea میخاد این بازی که طرفدارای قدیمی زیادی داره رو همراه کنه با گیمر های جدید
بعدش برای نسخه های بعد یه تضمینی برای فروش درست کنه مث mass که حتی فراتر از انتظارشون بوده خوب همین موفقیت mass باعث میشه ea این سری رو ادامه بده
داش ea ماشالله بیشتر آیپی خراب کرده از مس افکت تا….. دیگه ی نسخه جدید از دد اسپیس بسازن مثل اندروما در بیاد قشنگ نابود میشه
نسخه ۲ رو هفته پیش مجدد تموم کردم الانم نسخه سوم رو دارم میرم 🙂
گاوا هم مثل EA یه کاری می کنن به اسم نشخوار.
سلام دوستان
من فکر میکنم این بازی بخاطر فروش بیشتر، و علایق EA، از وحشتوبقا فاصله خواهد گرفت، و اکشنتر میشه.
شاید اصلا ترسناک هم از آب در نیاد.
حرفها و مصاحبهها فیرمستقیم داره همین حرف رو میزنه.
والا من که دوبار تمومش کردم، هیچ عنصر غیر کاربردی تو بازی ندیدم. خدا عاقبت این ریمیک رو بخیر کنه.