هر آنچه که باید پیش از خرید The Ascent، بازی انحصاری جدید ایکسباکس، بدانید
هماکنون، در زمان نگارش این مقاله، حدود یک هفته به تاریخ انتشار بازی جدید استودیوی نئون جاینت یعنی The Ascent باقی مانده است و خالی از لطف نیست تا در این مقطع زمانی، هر آنچه که باید پیش از خرید بازی The Ascent بدانیم را مرور کنیم.
تا مدتی پیش، کمتر کسی تصور میکرد که یک بازی از استودیوی مستقل نئون جاینت (Neon Giant) بتواند به صدر اخبار و توجه بازیبازان دست پیدا کند. در واقع، پس از انتشار نمایشهای مختلف از بازی The Ascent، دریافتیم که با یک بازی شوتر خاص ARPG که در جهانی پرآشوب و سایبرپانکی روایت میشود روبرو خواهیم بود.
از طرفی دیگر، نمایشهای این بازی به قدری جذاب بودند که بسیاری از بازیبازان حتی مستقل بودن آن را نیز فراموش کردهاند و هماکنون بیصبرانه منتظر عرضهی آن هستند. لازم به ذکر است که بنا به قرار داد انحصاری بین شرکت مایکروسافت و نئون جاینت، بازی The Ascent به صورت انحصاری در دسترس کاربران پلتفرمهای این شرکت قرار خواهد داشت و در کنار این موارد، کاربران سرویس گیمپس نیز قادر خواهند بود تا بدون پرداخت هیچ هزینهای در زمان عرضه این بازی را تجربه کنند.
به هر ترتیب، گاهاً شاهد مقایسهی این بازی با عناوینی نظیر Shadowrun و Diablo بودهایم اما نمایشهای The Ascent، نشان دهندهی هویت منحصر به فرد آن هستند و خلاقیت تیم سازنده را نمایان میکنند. البته، مجدداً یادآوری میکنیم که این بازی یک عنوان مستقل است و حتی با وجود اینکه احتمالاً با یکی از منحصر به فردترین ARPGها روبرو خواهیم شد، اما نباید فراموش کنیم که استودیوی نئون جاینت تنها متشکل از ۱۱ نفر بوده و اگر انتظارات عجیب و غریبی از آن داشته باشید، احتمال دلسرد شدنتان کم نخواهد بود.
معرفی جهان بازی The Ascent
همانطور که اشاره شد، بازی The Ascent یک عنوان تیراندازی ARPG از نوع Twin-Stick است که داستان آن در دنیایی سایبرپانکی به نام Veles روایت خواهد شد. در واقع، داستان این بازی در آیندهای نسبتاً دور جریان دارد که در این زمان، سرمایهداران جهان را به دیستوپیایی مدرن و پر از آشوب تبدیل کردهاند. در عین حال، شرکتی بزرگ به نام The Ascent Group که تقریباً تمام جهان Veles را تصاحب کرده است، ناگهان با اختلالات مختلفی روبرو میشود و بازیبازان باید در قالب گروههایی از دل این شرکت بیرون آمده و به یافتن دلیل بروز چنین اتفاقی بپردازند.
از طرفی دیگر، زاویهی دید بالا به پایین این بازی سبب میشود که با یک عنوان خاص روبرو شویم و از آن گذشته، اکثر موانع محیطی در این بازی تخریبپذیر خواهند بود و میتوان از آنها در استراتژیهای خود بهره برد. همچنین، تجربهی این بازی به صورت تکنفره تا چهار نفره میسر است.
علاوه بر اینها، شخصیتها در این بازی از طریق قابلیتهای سایبری قابل شخصیسازی هستند و همانطور که از یک بازی سایبرپانکی انتظار میرود، مکانیزم هک کردن نیز در این بازی وجود خواهد داشت. گذشته از این موارد، بازی عناصر سنتی عناوین RPG را نیز در خود میبیند و بازیبازان قادر خواهند بود تا با گشت و گذار در محیط بازی، به یافتن آیتمها برای ارتقای مهارتهای خود بپردازند.
در واقع، همانند عناوین نقشآفرینی، روبرو شدن با دشمنان و شکست آنها نیز این اجازه را به شما میدهد که آیتمها و موارد دیگری دریافت کنید و در نتیجه از آنها در جهت ارتقای سطح خود استفاده کنید. همچنین، یکی از جنبههای جالب توجه در بازی The Ascent، جهانسازی مفصلی است که در بازی ارائه میشود. بر این اساس، تک تک اسلحههای بازی و زرهها همانند مجموعهی Borderlands دارای شناسنامهی خاص خود هستند و مشخصاً توسط یکی از شرکتهای خاص در جهان Veles تولید شدهاند.
از طرفی دیگر، اطلاعات مربوط به دشمنان بازی، مکانها و شخصیتهای آن نیز همانند مجموعهی The Witcher در گنجینهی دادههای بازی ذخیره خواهند شد تا بتوان از آنها برای درک نقاط ضعف و قوتشان استفاده نمود.
چشماندازهای استودیوی نئون جاینت برای بازی The Ascent
بدون تردید، استودیوی نئون جاینت با تیمی متشکل از ۱۱ نفر و تجربهی کمی که در زمینهی ساخت بازیهای ویدیویی دارد را باید یک استودیوی مستقل و تازهکار تلقی کرد که مدت زمان فعالیت آن به کمتر از ۳ سال میرسد. اما در نقطهی مقابل، هر یک از این ۱۱ نفر، پیشتر در ساخت بازیهای AAA مطرح از جمله Far Cry 3 یا Bulletstorm و Wolfenstein و حتی DOOM و چند بازی دیگر دخیل بودهاند و از نظر فردی هرکدام یک وزنه برای این استودیو محسوب میشوند.
در واقع، جالب است بدانید که هدف گذاری این استودیو، ساخت یک بازی اکشن با بودجهی کم بوده است که بتواند با عناوین AAA رقابت کند و این موضوع میتواند علاقهمندان به این بازی را بیش از پیش مشتاق تجربهی آن کند. در نهایت، لازم به ذکر است که این بازی به مدت ۳ سال و دقیقاً از زمان تاسیس استودیوی نئون جاینت در حال توسعه بوده است و نمایشهای آن به جرات میتواند جاهطلبانه بودن آن را توصیف کند.
از طرفی دیگر، خالی از لطف نیست که بدانید روند ساخت این بازی در سال ۲۰۱۸ و با کمک اپیک گیمز بر روی موتور بازیسازی آنریل انجین ۴ آغاز شد اما، عقد قرداد انحصاری با شرکت مایکروسافت باعث شد که نئون جاینت مشکلات مالی را فراموش کند و به جای عرضهی آن به صورت انحصاری برای کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس، The Ascent را برای کنسول ایکس باکس وان و پلتفرم رایانههای شخصی نیز پورت کند. در نهایت، بازی The Ascent با یک سیستم پیشرفتِ مبتنی بر عملکرد بازیبازان در بازی و داستانی به نظر فراگیر و پرمحتوا در کنار گیمپلی اکشن ARPG با جهانی خاص و منحصر به فرد، امیدوار کننده به نظر میرسد.
این بازی در تاریخ ۷ مرداد ۱۴۰۰ (۲۹ جولای ۲۰۲۱) برای کنسولهای نسل نهمی و هشتمی ایکس باکس و پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
مگه امروز منتشر نمیشه؟:-|
هیچی حل شد:-D
چقدر فاصله هست بین زمان نگارش و گذاشتن مقاله رو سایت:-D
دارم مس افکتو دوباره میزنم
به یه کروگان پزشک گفتیم : رو دارو معمولی تحقیق میکنی
گفت: دارو معمولی رو که از سالارین ها میشه خرید
شپرد گفت : سالارین ها (همونایی که نازاتون کردن)
گفت : مثلا تو این وضع دیگه میخوان چیکارمون کنن ؟ عقیم ترمون کنن ! … عه صبر کن فراموش کن چی گفتم !
پسر مردم از خنده
بچه بودم این مس افکتو زدم در سطح هویج از داستان سر در نیاوردم فقط میدونستم ریپر ها خطرین و اشلی و لیارا هم عشقن !
یادمه نیم ساعت فرهنگ لغت رو میگشتم کلمه به کلمه ترجمه کنم نزنم اشلی رو بکشم (موفق شدم)
“”حدود یک هفته به تاریخ انتشار بازی””
مطمعآ هستین؟! مگه ۲۹ جولای نبود؟! یعنی امروز
دوستان مثل اینکه برای pc نسخه غیر رسمی منتشر شده
اول اینکه چون من عاشق بازی های ایزومتریک هستم به سبک دیابلو ، تشکر میکنم از شرکت نئون جیانت و تشکر میکنم از مایکروسافت بابت حمایت از این استودیوی کوچک اما با استعداد ، خیلی برای این بازی هایپم ، امیدوارم موفق باشه ، دوست دارم بازیشو انجام بدم ، :inlove:
اسنت گوتی ۲۰۲۱ میشه حالا ببینید
شما فن های ایکس باکس به این بازی میگویید گوتی میشود پس باید مراسم گیم اواردز را تعطیل کرد
نمیفهمی این سونی فنه؟؟نه البته موبایل فنه ادای فن سونی و مایکرو رو در میاره
محض اطلاع این هیتر همه ست و اسمش هم مشخصه و همیشه تیکه میندازه به هر چی تو دنیا هست مثل این بازی
این بازی دیشب ۱۲ شب منتشر شد ولی ظاهرا مثل بازی اوترایدرز بازی رو قبل انتشار دست منتقدین ندادن و منتقدین هم مثل ما باید بشینن امروز بازی کنن و هفته بعد نظرشونو بگن
لذا متاش ظاهرا چند روز دیگه میاد…
برای این و ۱۲ minutes خیلی هایپ بودم…
من که خیلی خوشم اومده از این بازی و از وقتی گیم پلی بازی رو دیدم دلم خواست بازیش کنم 😀
اولین بازی انحصاری درست حسابی ایکس باکس از وقتی نسل شروع شد همینه (نظر شخصی)
نوش جون کسایی که بازی میکنن
باید استودیو کار درستی باشن :yes: :yes:
فلایت و death doorپس چین؟؟
فلایت رو در نظر نگرفتم ولی death door رو فقط نقدش رو خوندم چیز زیادی ازش ندیدم اما از این بازی خیلی خوشم اومد
راستی اینم بگم که نظر شخصیمه
دم ایکس باکس گرم از بازیساز های ایندی خیلی کمک میکنه :yes: :yes:
اینم یکی دیگه از استودیوهایی که با بودجه و تبلیغات مایکرو بالا خواهد رفت… مثل مون استودیو… یا کاری که پلی استیشن با هاوس مارک کرد…
امیدوارم این مدل کارها ادامه داشته باشه :yes:
اینطور حمایت ها از طرف غولهای بازار (سونی ، مایکروسافت ، والو ، اپیک و غیره)نسبت به استودیوهای نوپا و نیازمند حمایت مالی بسیار ستودنیه ….
متاسفانه متای ۷۵ رو آورد…
ولی خوبه دیگه شاهکار نیست…
شاهکار میشه :yes:
من اینو تو یکی از سایتا دیده بودم برای دانلود
الان اینجا دیدمش پشمام ریخت /=
ظاهر جالبی دارد باید باطنش را دید نمره متا ۷۷ تا ۸۱ را پیش بینی میکنم برایش در حد همان گیمپس است
اره تو حتما فلایت متا۹۲هم مخصوص همان گیمپس است
موبایل فنا حق صحبت ندارن
آقا جواب این سونی فنارو ندید فقط کامنتاشون رو بخونید و بخندید اینا سه نسل متوالیه دارن اکس باکس رو به هر طریقی که هست هیت میکنن به امید اینکه از بین بره و دیگه وجود نداشته باشه ولی هنوزم که هنوز وجود داره و خاری تو چشم این هیتراست 😉 😉
این روند همینطور ادامه پیدا میکنه این هیترا خرص میخورن و مایکرو به راه خودش ادامه میده
اکس باکس اگر تا پایان نسل پنجاه تا بازی تکنفره بالای ۹۰ ام بده فرضا، بازم یه عده میان میگن اکس باکس بازی نداره یا به عناوین داستان محور توجهی نداره هیترا از آب گل آلود ماهی میگیرن اینا عادتشونه
:yes:
سلام داداش چند وقت نبودی 😀
جالب به نظر میرسه …