قابلیت FSR شرکت AMD اکنون بر روی موتورهای Unreal Engine و Unity نیز عمل میکند
AMD تأیید کرده است که رقیب قابلیت DLSS، ویژگی Fidelity FX Super Resolution (FSR)، خود را به موتورهای بازیسازی معروفی مانند Unreal Engine 4 و Unity نیز اضافه کرده است و این موتورهای معروف نیز از این به بعد از قابلیت FSR پشتیبانی خواهند کرد.
کمپانی AMD تایید کرده است که توسعه دهندگان آن برنامههای بسیار بزرگی برای معرفی و استفاده از قابلیت FidelityFX Super Resolution در یک سری از بازیهای جدید و قدرتمند نسل حاضر در دست توسعه دارند. علاوه بر این، AMD تایید کرده است که قصد دارد تا با معرفی برخی ویژگیهای خاص و استفاده از آنها، کار با این قابلیت منحصر به فرد را برای توسعه دهندگان تا حد قابل توجهی آسان نماید و به نوعی میخواهد تا آنها را وابسته به این ویژگی بسیار خاص و محبوب خود کند.
همچنین، کمپانی AMD به سختی کار کرده است تا بتواند کار با ابزارهای توسعهی بازیهای جدید را برای توسعه دهندگان آسانتر از همیشه نماید و در همین راستا، برخی از این ابزارهای خاص و قابلیتهای منحصر به فرد خود را به موتورهای بازیسازی Unreal Engine 4 و Unity نیز اضافه کرده است.
قابلیت FidelityFX Super Resolution در موتور Unity توانست تا عملکردی به شدت موفق و فوق العاده از خود به ثبت برساند. اینطور که گفته شده است، با استفاده از این ویژگی تا حدود ۱٫۹ برابر افزایش کیفیت تصویر و بافت محیطی در حالت کیفیت تصویر ۴K مشاهده شده که نشان از عملکرد بسیار خوب این قابلیت در موتور Unity دارد.
همچنین این ویژگی در موتور Unreal Engine 4 نیز توانسته تا عملکردی نسبتا موفق و بسیار خوب از خود به نمایش بگذارد. از قبل کمپانی AMD برخی بهروزرسانیهای مختلف و بهینه سازهایی برای بهبود عملکرد ویژگیهای خود بر روی این موتور منتشر کرده بود. با این حال، به نظر میرسد با استفاده از این قابلیت جدید، توسعه دهندگان قادر خواهند بود تا عناوین با کیفیتتری بسازند و در عین حال سختی کمتری را نیز برای توسعهی بازیهای جدید تجربه خواهند کرد.
قابلیت AMD FSR اکنون برای دوازده بازی به صورت رسمی تایید شده است و قرار است تا در آیندهای نزدیک لیست بازیهایی که از این عنوان پشتیبانی خواهند کرد بیشتر هم بشود. لازم به ذکر است که عنوان محبوب و مورد انتظار Far Cry 6 ساخته شده توسط یوبیسافت (Ubisoft) نیز همانند بازی Vampire the Masquerade: Bloodhunt از همان روز اول انتشار دارای قابلیت FSR خواهد بود. علاوه بر این، AMD اعلام کرده است که پاسخ و نظرات توسعه دهندگان دربارهی این ویژگی به شدت مثبت و خارق العاده بوده است که به خودی خود خبر خوبی است.
منبع : Altchar
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
? FSR or DLSS
DLSS
لطفاً دلیل. واقعا نمی دونم کدوم بهتره .
کیفیت بهتر تصاویر
فارسی را پاس بداریم .