قابلیت FSR شرکت AMD اکنون بر روی موتورهای Unreal Engine و Unity نیز عمل میکند
AMD تأیید کرده است که رقیب قابلیت DLSS، ویژگی Fidelity FX Super Resolution (FSR)، خود را به موتورهای بازیسازی معروفی مانند Unreal Engine 4 و Unity نیز اضافه کرده است و این موتورهای معروف نیز از این به بعد از قابلیت FSR پشتیبانی خواهند کرد.
کمپانی AMD تایید کرده است که توسعه دهندگان آن برنامههای بسیار بزرگی برای معرفی و استفاده از قابلیت FidelityFX Super Resolution در یک سری از بازیهای جدید و قدرتمند نسل حاضر در دست توسعه دارند. علاوه بر این، AMD تایید کرده است که قصد دارد تا با معرفی برخی ویژگیهای خاص و استفاده از آنها، کار با این قابلیت منحصر به فرد را برای توسعه دهندگان تا حد قابل توجهی آسان نماید و به نوعی میخواهد تا آنها را وابسته به این ویژگی بسیار خاص و محبوب خود کند.
همچنین، کمپانی AMD به سختی کار کرده است تا بتواند کار با ابزارهای توسعهی بازیهای جدید را برای توسعه دهندگان آسانتر از همیشه نماید و در همین راستا، برخی از این ابزارهای خاص و قابلیتهای منحصر به فرد خود را به موتورهای بازیسازی Unreal Engine 4 و Unity نیز اضافه کرده است.
قابلیت FidelityFX Super Resolution در موتور Unity توانست تا عملکردی به شدت موفق و فوق العاده از خود به ثبت برساند. اینطور که گفته شده است، با استفاده از این ویژگی تا حدود ۱٫۹ برابر افزایش کیفیت تصویر و بافت محیطی در حالت کیفیت تصویر ۴K مشاهده شده که نشان از عملکرد بسیار خوب این قابلیت در موتور Unity دارد.
همچنین این ویژگی در موتور Unreal Engine 4 نیز توانسته تا عملکردی نسبتا موفق و بسیار خوب از خود به نمایش بگذارد. از قبل کمپانی AMD برخی بهروزرسانیهای مختلف و بهینه سازهایی برای بهبود عملکرد ویژگیهای خود بر روی این موتور منتشر کرده بود. با این حال، به نظر میرسد با استفاده از این قابلیت جدید، توسعه دهندگان قادر خواهند بود تا عناوین با کیفیتتری بسازند و در عین حال سختی کمتری را نیز برای توسعهی بازیهای جدید تجربه خواهند کرد.
قابلیت AMD FSR اکنون برای دوازده بازی به صورت رسمی تایید شده است و قرار است تا در آیندهای نزدیک لیست بازیهایی که از این عنوان پشتیبانی خواهند کرد بیشتر هم بشود. لازم به ذکر است که عنوان محبوب و مورد انتظار Far Cry 6 ساخته شده توسط یوبیسافت (Ubisoft) نیز همانند بازی Vampire the Masquerade: Bloodhunt از همان روز اول انتشار دارای قابلیت FSR خواهد بود. علاوه بر این، AMD اعلام کرده است که پاسخ و نظرات توسعه دهندگان دربارهی این ویژگی به شدت مثبت و خارق العاده بوده است که به خودی خود خبر خوبی است.
منبع : Altchar
پر بحثترینها
- نقد سریال Fallout | اورریتد ترین اثر سال
- گزارش: فروش ۵ برابری PS5 نسبت به Xbox Series X/S در سه ماهه اول ۲۰۲۴
- Ghost of Tsushima در ۱۷۷ کشور استیم از جمله ژاپن فروخته نخواهد شد [بهروزرسانی شد]
- تیزر و تصویر جدیدی از Hellblade 2 منتشر شد
- منبع داخلی: Xbox تبدیل به یک ناشر چند پلتفرمی خواهد شد
- بازیکنان ژاپنی از Assassin’s Creed Shadows ناراضی هستند
- با انتشار تریلری سینمایی از Assassin’s Creed Shadows رونمایی شد + تاریخ عرضه
- گزارش: God of War Ragnarok بازی بعدی پلی استیشن است که به PC میآید
- شایعه: لیان کندی شخصیت اصلی Resident Evil 9 خواهد بود
- تصاویر جدیدی از Hellblade 2 منتشر شد
نظرات
? FSR or DLSS
DLSS
لطفاً دلیل. واقعا نمی دونم کدوم بهتره .
کیفیت بهتر تصاویر
فارسی را پاس بداریم .