دلیل ضعف بازی FIFA 22 در رایانه های شحصی مشخص شد- گیمفا 
دلیل ضعف بازی FIFA 22 در رایانه های شحصی مشخص شد- گیمفا 
دلیل ضعف بازی FIFA 22 در رایانه های شحصی مشخص شد- گیمفا 
دلیل ضعف بازی FIFA 22 در رایانه های شحصی مشخص شد- گیمفا 
دلیل ضعف بازی FIFA 22 در رایانه های شحصی مشخص شد- گیمفا 
دلیل ضعف بازی FIFA 22 در رایانه های شحصی مشخص شد- گیمفا 

دلیل ضعف بازی FIFA 22 در نسخه رایانه های شحصی مشخص شد

رضا مهرعلی
۱۵:۲۲ ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
fifa 22

حدودا ده روز قبل بود که شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts)، معرفی بحث‌برانگیزی را برای عنوان FIFA 22 خود رقم زد و در راس مواردی که باعث نارضایتی علاقه‌مندان شد، قیمت این بازی در نسخه‌ی مخصوص کنسول‌های نسل بعدی بود. با این حال، موضوع دیگری هم وجود داشت که حتی نسبت به موردی قبلی هم انتقادات بیشتری را به شرکت الکترونیک آرتس وارد کرد؛ نسخه‌ی مخصوص رایانه‌های شخصی بازی.

همه‌ی ما می‌دانیم که فناوری هایپر موشن (HyperMotion)، به نوعی برگ برنده‌ی FIFA 22 به حساب می‌آید. به همین دلیل، طبیعی است اگر عدم ارائه‌ی این فناوری برای رایانه‌های شخصی، موجب ناررضایتی کاربران این پلتفرم شود؛ چراکه این دومین سال متوالی است که الکترونیک آرتس یک نسخه‌ی ضعیف‌تر از FIFA را برای رایانه‌های شخصی منتشر می‌کند.

اما دلیل این کار چیست؟ این‌طور که الکترونیک آرتس در بیانیه‌ای به وب‌سایت PC Gamer ادعا می‌کند، تنها هدف این شرکت، در نظر داشتن سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی FIFA 22 بوده است. بکارگیری فناوری هایپر موشن می‌توانست حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای این بازی در رایانه‌های شخصی را افزایش دهد. الکترونیک آرتس هم که به دلیل محروم شدن جمع کثیری از بازی‌بازان از تجربه‌ی FIFA 22، علاقه‌ای به انجام این کار نداشته است، تصمیم می‌گیرد نسخه‌ای ضعیف‌تر را برای ‘همه‌ی’ کاربران رایانه‌های شخصی عرضه کند.

افزودن قابلیت‌های هایپر موشن و Immersive Match Day به نسخه‌ی رایانه‌های شخصی، می‌توانست بالا رفتن حداقل سیستم مورد نیاز و (در نتیجه)، ناتوانی قسمت بزرگی از بازی‌بازان در اجرای FIFA 22 را منجر شود. این کار، با محروم کردن بسیاری از بازی‌بازان و یا مجبور کردن آن‌ها به ارتقای سیستم خود، جامعه‌ی کاربران پلتفرم رایانه‌های شخصی ما که هرساله از FIFA لذت می‌بردند را تحت تاثیر قرار می‌داد. ما مشتاق برخورداری همه‌ی کاربران این پلتفرم از پیشرفت‌های گیم‌پلی بازی FIFA 22 و فصل نوآوری‌های آن هستیم.

عنوان FIFA 22 در تاریخ ۹ مهر ماه (۱ اکتبر) برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس/سری اس، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، سرویس گوگل استادیا و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. کاربران کنسول نینتندو سوییچ نیز، می‌توانند این بازی را در قالب نسخه‌ی Legacy Edition تجربه کنند.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دلیل ضعف بازی FIFA 22 در رایانه های شحصی مشخص شد- گیمفا 
دلیل ضعف بازی FIFA 22 در رایانه های شحصی مشخص شد- گیمفا 
دلیل ضعف بازی FIFA 22 در رایانه های شحصی مشخص شد- گیمفا 
دلیل ضعف بازی FIFA 22 در رایانه های شحصی مشخص شد- گیمفا 
دلیل ضعف بازی FIFA 22 در رایانه های شحصی مشخص شد- گیمفا 
دلیل ضعف بازی FIFA 22 در رایانه های شحصی مشخص شد- گیمفا 
دلیل ضعف بازی FIFA 22 در رایانه های شحصی مشخص شد- گیمفا 
دلیل ضعف بازی FIFA 22 در رایانه های شحصی مشخص شد- گیمفا 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Hunt Showdown گفت:

    چرت محض ووووووو طمع محض وووووو……..

  • farshadx گفت:

    اره ما هم باور کردیم این چرندیاتو
    RT هم خیلی سنگینه اونی که نمیتونه اجراش کنه غیر فعال میکنه تمام
    دیگه این مسخره بازیهارو نداره
    شما بزار اگر کسی نتونست خودش غیر فعال میکنه
    EA کلآ اینو نذاشته برای pc
    در اخرم یه مشت انیمیشن چقدر میخواد سنگین باشه؟! مثلمآ از RT سنگینتر نیست

    • ghost.007 گفت:

      داداش شما بازیساز تشریف داری که میگی چقد مگه میخواد سنگین بشه؟؟؟؟ اون قطعا با اون تجربش یک چیزی میدونه که میگه وگرنه با pc بازا که لج نداره که از دستی نخواد ارائه بده کلا هم تو زمینه pc بازیهای قابل قبولی رو همیشه ارائه داده و بازی هاش از لحاظ بهینه بودن روی pc نسبتا بهینه سازی خوبی داشتن. پس با pc لج نداره قطعا یک چیزی هست که سنگین میکنه اضافه نمیکنه!
      الان گرافیکا طی این چندسال اخیر اونقدر پیشرفت خیلی فاحشی نداشتن اما حداقل سیستم موردنیازشون همش سنگین و سنگین تر میشده پس قطعا به این راحتی که بخواد با یک دکمه بخواد فعال و غیر فعال بشه نیست

      • farshadx گفت:

        نه بازی ساز نیستم اما بازیباز هستم
        سنگینترین اپشن گرافیکی که بعد از چندین سال معرفی شده RT هست
        در حدی سنگینه که فریم ریت رو از ۱۲۰ میاره زیر ۴۰ (البته نه هر RT نصفو نیمه ای)
        اتفاقآ بهت بگم تو این مورد بخصوص لج هم داره
        وقتی رو کنسول میزاره و رو pc نمیزاره یعنی داره میگه برید کنسول بخرید که یعنی یه قرار دادی پشت پرده دارن که این اتفاق بیوفته و میخوان قیمت ۷۰ دلار تو pc جا بندازن
        اگر فردا گفت این قابلیت رو میاریم ولی ۱۰$ بیشتر میشه قیمت بازی تعجب نکنید
        اتفاقآ به همین راحتی هست با یک دکمه فعال و غیر فعال میشه مگه چیه که نشه؟!
        شما چی فرض کردین یه قابلیت گرافیکی رو؟!
        خیلی بازیها تمام قابلیتهاشون قابل فعال و غیر فعال سازیه
        GTA V سایبرپانک جاست کاز کالاف دیوتی RDD2 ویچر دث استرندینگ رزیدنت اویل و اساسین بت من ………………………………….. کلآ همه هر چی که اسم ببری
        اما فقط ایشون هست که میگه نمیشه خنده داره :rotfl:

      • majidam گفت:

        اگر شرکت دیگه ای همچین حرفی میزد باورش میکردیم اما ea عمرا چون هر کاری که انجام میده فقط به خاطر پول هست حتما یه منفعتی تو اینکار داشته این قابلیتو حذف کرده روی pc
        وگرنه قدرت pc از کنسول خیلی بالاتر هست اونوقت چرا روی کنسول فعال هست و روی pc نه
        مگه ea به غیر از موتور فراس بایتی که میگفت موتور دیگه ای هم داره اونقدر از فراسبایتش تعریف کرد که وقتی بازیاشو نگاه میکردیم فکر میکردیم این نه واقعیه در صورتی که پخی نبوده فقط با اذهان ما بازی میکرده

      • عزیز یچیزی میگیا!
        فیفا ۲۲ رو کنسولهای نسل ۹ اجرا کنن پی سی ها نتونن اجراش کنن؟
        حالت خوبه؟

    • Star1 گفت:

      هوش مصنوعی کلا عوض ‌شده نسل جدید، نمیشه ک یه بازی با ۲ مدل هوش مصنوعی متفاوت برا یه پلتفرم عرضه کرد.

  • Eivor گفت:

    آخه چقدر یه دفعه مهربون شدن اینا…
    محروم شدن جمع زیادی از بازی بازها برابر است با محروم شدن از حجم زیادی پول مفت…

    • ghost.007 گفت:

      داداش پولش بکنار خب شما جزو اون دسته ای که سیستمشون نکشه نیستی وگرنه اگه بودی میفهمیدی اون دسته ترجیح میدن اونقد گرافیکش پیشرفت نکنه بتونن فوتبال بزنن
      فوتبال بازییه که خیلیا گیمر نیستن اما بازی میکنن و این عده کم هم نیستن خیلی زیادن عده ای که یک سیستم نرمال کار راه انداز دارن اما برای سرگرمیشون یک فیفا یا pes هم روش نصب میکنن پس این عده هم ادم حساب بشن بد نیست
      الان دوتا این همه سال از تاریخ عرضش میگذره چرا dota 3 نمیزنن گرافیکشو ببرن بالا؟ لابد valve هم فقط به فکر پوله؟ اونم بخاطر همین هیچوقت دنبال ارتقا گرافیک و نسخه جدید نبوده که کاربرایی که با سیستم معمولی بازی میکنن از بازی کردن محروم نشن

      • اگه قرار نباشه پیشرفتی صورت بگیره پس بهتره نسخه جدیدی هم منتشر نشه و برای نسخه ۲۱ آپدیت منتشر بشه. این منطقی‌تر نیست؟

      • farshadx گفت:

        داداش dota reborn میشناسی؟!
        اومدن گرافیک و بهینه سازی بازی رو بشددت بردن بالا همون بازی بود و هیچ چیز دیگه ای تغییر نکرد
        همین چند روز پیش FSR رو هم به بازی اضافه کردن
        چرا وقتی اطلاع ندارید نظر میدید؟!

      • RezaMahdavian گفت:

        سلام. والا سیستم منم ضعیفه. دوستان جواب شمارو دادن. خب تنظیمات گرافیکی رو میشه فعال و غیر فعال کرد. کم و زیاد کرد.
        اینو که میدونین؟
        منی که گرافیک ۲ گیگ و یه سیستم متوسط دارم مجبور شدم تنظیمات گرافیکی رزیدنت اویل ۸ رو بذارم روی پایین ترین تنظیمات. الان کپکام بگه من یه سری قابلیت رو توی نسخه PC نمیذارم تا همه بتونن بازی کنن؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!

  • آرین گفت:

    سلام
    دروغ می‌فرمایند، بخاطر کار زیاد بوده.
    ما تو نسل ۸، لست ۲ و رد دد و آنچارتد ۴ داریم، شرط می‌بندم گرافیک فیفا ۲۲ خیلی از این عناوین بالاتر نخواهد بود و هوش مصنوعی‌ای برتری هم نخواهد داشت!

  • mbox گفت:

    خوب core i3 نمیکشه نسل بعدی رو کنسولای نسل بعد سی پی یو های خوبی دارن ضمنا هنوز خیلیا کارت گرافیک شون هم در باقالیا سیر میکنه

  • Silverhand گفت:

    به امید روزی که شرکت EA خاطره بشه و درس عبرتی برای سایرین

  • خخخ .. خودشو مسخره کزده
    یهgtx 960 براحتی با گرافیک ۴ کی فیفا ۲۱ رو اجرا میکنه..

    حالا فوقش فیفا ۲۲ جی تی ایکس ۱۰۶۰ بخواد برا گرافیک ته
    سر گیمرای بدبختو با این چرندیات گول مالیده لعنتی

  • کم کاری خودشونو دارن ماس مالی میکنن..

دلیل ضعف بازی FIFA 22 در رایانه های شحصی مشخص شد- گیمفا