جیم رایان: بازیبازان فقط بهترین بازیها را به یاد می آورند
جیم رایان: بازیبازان فقط بهترین بازیها را به یاد می آورند
جیم رایان: بازیبازان فقط بهترین بازیها را به یاد می آورند
جیم رایان: بازیبازان فقط بهترین بازیها را به یاد می آورند
جیم رایان: بازیبازان فقط بهترین بازیها را به یاد می آورند
جیم رایان: بازیبازان فقط بهترین بازیها را به یاد می آورند

جیم رایان: بازیبازان فقط بهترین بازیها را به یاد می آورند

احسان شریعت
۱۲:۳۷ ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
جیم رایان: بازیبازان فقط بهترین بازیها را به یاد می آورند

جیم رایان (Jim Ryan)، مدیر عامل بخش پلی‌استیشن شرکت سونی، معتقد است که بازی‌بازان به یک بازی صرفا خوب اهمیت چندانی نمی‌دهند و فقط بهترین بازی‌ها را فراموش نمی‌کنند.

سخت است که بتوان با این موضوع که سونی از با استعدادترین تیم‌های صنعت بازی‌های ویدیویی برخوردار است، بحث یا مخالفت کرد. استودیوهایی مانند Naughty Dog ،Insomniac Games ،Santa Monica و موارد دیگر سالهاست که عناوین بزرگی را برای این ناشر محبوب تولید می‌کنند.

شاید از اواخر نسل هفتم بود که برای اولین بار احساس شد که عناوین فرست پارتی و عظیم در اولویت پلی‌استیشن هستند و برای اثبات این موضوع کافیست به کاتالوگ پلی‌استیشن ۴ نگاهی بیندازید. به عقیده‌ی جیم رایان دلیل این اولویت تنها یک چیز است: “تنها بهترین بازی‌ها به یاد ماندنی هستند”.

مدیرعامل پلی‌استیشن طی مصاحبه‌ای با TMT Post، نشریه‌ی چینی، توضیح داد که چگونه این شرکت همواره برای کسب عناوین درجه یک تلاش می‌کند، حتی اگر ساخت آن‌ها کمی بیشتر طول بکشد. او در این‌باره اظهار کرد:

بهتر است صبر کنیم و یک بازی عالی داشته باشیم تا اینکه عجله کنیم و یک عنوان صرفا خوب یا خیلی خوب داشته باشیم. بازی‌بازان به جای آثار صرفا خوب، بهترین بازی‌‌ها را به یاد خواهند داشت. اگر یک بازی بهترین باشد، بازی‌بازان خواهان خرید و تجربه‌ی دنباله‌ی آن هستند، اما یک اثر که فقط خوب است، برای آن‌ها اهمیتی ندارد. ما در سونی به کم راضی نیستیم و فقط بهترین‌ها را می‌خواهیم.

برای شما عنوان Ratchet & Clank: Rift Apart که خود من نیز در حال تجربه‌ی آن هستم را مثال می‌‌زنم، این بازی می‌تواند احساسات خاصی از بازی‌بازان را تحریک کند؛ مثلا بازی‌باز هنگام تجربه‌ی آن‌ احساس هیجان کند، هجوم آدرنالین را احساس کند و احساس خوشحالی یا غم کند. بهترین بازی‌ها نیز باید به مانند Ratchet & Clank: Rift Apart دارای این ویژگی‌ها باشند.

استودیوهای فرست پارتی سونی در دهه‌ی گذشته بسیار عالی کار کرده‌اند و مطمئناً بسیاری از بازی‌های آن‌ها شامل لحظات احساسی نیز می‌شدند. در واقع، بهترین بازی‌های پلی‌استیشن ۵ به طور کلی آن‌هایی هستند که توسط استودیوهای پلی‌استیشن تولید شده‌اند.

البته ممکن است که رایان به موضوع دیگری اشاره کرده باشد. واضح است که هدف او از تولید نرم افزار سونی در صنعت، پیشرو و بهترین بودن است و این بدان معناست که بازی‌هایی که کمتر از بهترین هستند، احتمال بازگشت ندارند.

آثاری مانند Gravity Rush یا Days Gone اگرچه بازی‌های خوبی هستند، اما در حد استاندارد God of War ،The Last of Us یا Horizon Zero Dawn ظاهر نشده‌اند و به نظر می‌رسد که جیم رایان این روزها به دنبال عناوینی در استانداردهای بسیار بالا می‌گردد.

نظر شما درباره‌ی صحبت‌های جیم رایان چیست؟ آیا بازی‌های صرفا خوب به راحتی از یادهای شما نیز پاک می‌شوند؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جیم رایان: بازیبازان فقط بهترین بازیها را به یاد می آورند
جیم رایان: بازیبازان فقط بهترین بازیها را به یاد می آورند
جیم رایان: بازیبازان فقط بهترین بازیها را به یاد می آورند
جیم رایان: بازیبازان فقط بهترین بازیها را به یاد می آورند
جیم رایان: بازیبازان فقط بهترین بازیها را به یاد می آورند
جیم رایان: بازیبازان فقط بهترین بازیها را به یاد می آورند
جیم رایان: بازیبازان فقط بهترین بازیها را به یاد می آورند
جیم رایان: بازیبازان فقط بهترین بازیها را به یاد می آورند

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

جیم رایان: بازیبازان فقط بهترین بازیها را به یاد می آورند