فیل اسپنسر: عملکرد خوب عناوین قدیمی در گیم پس انگیزه ای برای ریبوت آنهاست
فیل اسپنسر: عملکرد خوب عناوین قدیمی در گیم پس انگیزه ای برای ریبوت آنهاست
فیل اسپنسر: عملکرد خوب عناوین قدیمی در گیم پس انگیزه ای برای ریبوت آنهاست
فیل اسپنسر: عملکرد خوب عناوین قدیمی در گیم پس انگیزه ای برای ریبوت آنهاست
فیل اسپنسر: عملکرد خوب عناوین قدیمی در گیم پس انگیزه ای برای ریبوت آنهاست
فیل اسپنسر: عملکرد خوب عناوین قدیمی در گیم پس انگیزه ای برای ریبوت آنهاست

فیل اسپنسر: عملکرد خوب عناوین قدیمی در گیم پس انگیزه ای برای ریبوت آنهاست

احسان شریعت
۱۹:۵۵ ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
فیل اسپنسر: عملکرد خوب عناوین قدیمی در گیم پس انگیزه ای برای ریبوت آنهاست

به گفته‌ی فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیرعامل ایکس‌باکس، سرویس ایکس‌باکس گیم پس (Xbox Game Pass) دلایل زیادی را برای ریبوت مجموعه‌های قدیمی به این شرکت داده است.

سرویس اشتراکی ایکس‌باکس در حال حاضر مجموعه‌ای از عناوین قدیمی از استودیوهایی مانند Rare ،Bethesda ،Double Fine و موارد دیگر را به ۲۰ میلیون کاربر خود ارائه می‌دهد.

اسپنسر همچنین اضافه کرد که توانایی پیگیری محبوبیت عناوین قدیمی‌تر از طریق گیم‌ پس، کار را برای ریبوت عناوین راحت‌تر می‌کند مانند ریبوت بازی Fable که در حال حاضر توسط استودیوی پلی‌گراند (Playground) در حال ساخت است.

او در پاسخ به این سوال که آیا آمار بازی‌بازان در بازی‌های قدیمی بر روی گیم‌ پس دلیلی برای ریبوت آنهاست، گفت:

کاملا؛ به طور مثال عنوان Prey را در نظر بگیرید، به نظر من یک بازی شگفت انگیز بود، اما بسیاری از مردم آن را تجربه نکردند.

دیدن اینکه افراد بیشتری عناوینی مانند Prey و Dishonored را تجربه می‌کنند یا در قالب یک ریبوت به دنیای Fable باز می‌گردند و این که این عناوین دوباره بر سر زبان‌ها می‌افتند، به ما اطلاعات بیشتری می‌دهد و در انتخاب عناوین و ایده‌هایی که ممکن است تیم های جدید بخواهند برای انجام آن‌ها کار کنند، کمک می‌کند.

پس بله، گیم پس قطعا منبع بزرگی برای ما بوده است، اینکه با پیوستن بتسدا (Bethesda) ما توانستیم بسیاری از بازی‌های قدیمی این استودیو را وارد گیم پس کنیم و بتوانیم دوباره این عناوین را تجربه کنیم، برای ما شگفت انگیز بود. همچنین ایده‌ی Rare Replay و اینکه بازی‌بازان بتوانند مجموعه آثار قدیمی تیم رر (Rare) را تجربه کنند، برایمان جالب بود.

ما به این مسئله ادامه خواهیم داد، زیرا گیم پس یک مدل کسب و کار منطقی را در اختیار ما قرار می‌دهد، در این مدل لازم نیست حتما یک نسخه‌ی سرویس محور از عنوانی وجود داشته باشد تا مردم همیشه بتوانند در گیم پس از آن لذت ببرند.

فیل اسپنسر

عناوین موجود در مجموعه‌ی Rare Replay

 

فیل اسپنسر پیش از این نیز در زمان ریاست بخش بازی‌های مایکروسافت، به ساخت ریبوت عناوین زیادی مانند Battletoads ،Flight Simulator ،Fable و Perfect Dark چراغ سبز نشان داده بود.

از اسپنسر درباره‌ی مجموعه‌ی Rare Replay 2015 و اینکه آیا قصد دارد مجموعه‌ی مشابهی را برای مایکروسافت ایجاد کند نیز سوال شد. او بلافاصله به انتشار دوباره‌ی عناوین استودیوی بسته شده‌ی FASA Interactive، ابراز تمایل کرد. او در این باره گفت:

این پیش نمایش چیزی که ما برای اعلام آن آماده می‌شویم نیست، اما وقتی به کارهای جوردن وایزمن (Jordan Weisman) مانند Shadowrun ،Crimson Skies و Mech Warrior فکر می کنم، می‌بینم که چند داستان و جهان خارق العاده و عمیق در آن عناوین وجود دارند.

ما به عنوان شرکتی که مدیریت خرید استودیوی FASA را بر عهده داشت، کار خود را خوبی انجام ندادیم و چگونگی اتمام کار تیم FASA، لحظه‌ی جالبی برای ما به عنوان ایکس‌باکس نبود. اما تیم آنجا و کارهای خلاقانه‌ای که آن‌ها با برخی از عناوین خود انجام دادند، بسیار قدرتمند بود.

درست است که برخی مشکلات حقوقی برای بعضی از بازی‌های آن استودیو وجود داشت، اما اگر از من بپرسید که آیا در گذشته‌ی ما تیمی وجود داشته که دوست داشته باشیم دوباره مجموعه‌های آن را منتشر کرده و به افراد بیشتری اجازه‌ی تجربه‌ی آن‌ها را بدهیم، استودیوی FASA قطعاً برای من در اولویت است.

نظر شما همراهان گیمفا درباره‌ی صحبت‌های فیل اسپنسر چیست؟ شما به ساخت نسخه‌ی ریبوت برای کدام عناوین ایکس‌باکس علاقه‌مندید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر: عملکرد خوب عناوین قدیمی در گیم پس انگیزه ای برای ریبوت آنهاست
فیل اسپنسر: عملکرد خوب عناوین قدیمی در گیم پس انگیزه ای برای ریبوت آنهاست
فیل اسپنسر: عملکرد خوب عناوین قدیمی در گیم پس انگیزه ای برای ریبوت آنهاست
فیل اسپنسر: عملکرد خوب عناوین قدیمی در گیم پس انگیزه ای برای ریبوت آنهاست
فیل اسپنسر: عملکرد خوب عناوین قدیمی در گیم پس انگیزه ای برای ریبوت آنهاست

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

فیل اسپنسر: عملکرد خوب عناوین قدیمی در گیم پس انگیزه ای برای ریبوت آنهاست