جزئیات جدیدی از بازی Forza Horizon 5 منتشر شد
جزئیات جدیدی از بازی Forza Horizon 5 منتشر شد
جزئیات جدیدی از بازی Forza Horizon 5 منتشر شد
جزئیات جدیدی از بازی Forza Horizon 5 منتشر شد
جزئیات جدیدی از بازی Forza Horizon 5 منتشر شد
جزئیات جدیدی از بازی Forza Horizon 5 منتشر شد

جزئیات جدیدی از بازی Forza Horizon 5 منتشر شد

علیرضا کریم‌خان زند
۱۱:۱۲ ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
forza horizon 5

Forza Horizon 5 یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های معرفی شده در مراسم مایکروسافت در E3 امسال بود. با وجودی که ممکن است عده‌ای بر این باور باشند که این اثر تنها یکی دیگر از بازی‌های مسابقه‌ای مجموعه Forza خواهد بود، باید در نظر داشته باشیم که این نسخه، تا به امروز تنها نسخه‌ی این بازی است که از همان ابتدا بر روی کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و اس منتشر خواهد شد.

مدت زیادی از معرفی این عنوان در مراسم E3 نگذشته ولی استودیوی پلی‌گراند گیمز (Playground Games) هم‌اکنون شروع به منتشر کردن اطلاعات و جزئیات جدیدی پیرامون Forza Horizon 5 کرده است.

اخیرا در بخش جدیدی از وبسایت رسمی Forza، تیم سازنده‌ی Forza Horizon 5 شروع به آشکارسازی جزئیات جدیدی در خصوص این بازی کرده است؛ جزئیاتی که سوالات طرفداران این مجموعه را پاسخ خواهد داد که بیشتر آن‌ها پیرامون کشوری است که داستان بازی در آن شکل خواهد گرفت.

طبق گزارشات استودیوی پلی‌گراند گیمز، نقشه‌ی Foza Horizon 5 پر از شهرهای بزرگ، اتوبان‌های عریض و حتی حیوانات وحشی بوده که در طبیعت مشغول گشت و گذار هستند. شاید یکی از جالب توجه‌ترین جزئیاتی که تیم سازنده برای Forza Horizon 5 معرفی کرده، جزئیات مربوط به سیستم آب و هوای این عنوان باشد.

forza horizon 5

در Forza Horizon 4، آب و هوای بازی در هر فصل دچار تغییر می‌شد، اما در نسخه‌ی جدید مجموعه‌ی Forza Horizon، تغییرات آب و هوایی محدود به هر منطقه می‌شود؛ به این صورت که اگر در یک ناحیه از مکزیک با رعد و برق و باد و بوران مواجه شوید، در بخش دیگری از این کشور با کولاک یا طوفان شنی برخورد خواهید کرد.

بد نیست بدانید که سیستم تنظیم و تغییر اتوموبیل‌ها نیز در Forza Horizon 5 پیشرفت کرده و بیش از ۱۰۰ رینگ جدید به همراه تعداد زیادی قطعات و امکانات تازه به سیستم مدیریت ماشین اضافه خواهد شد. علاوه بر این‌، خودروهای کروک (Convertibles) نیز در این بازی حضور داشته و شما می‌توانید تنها با فشردن یک دکمه، سقف ماشین خود را باز کنید.

در مجموع به نظر می‌رسد که این عنوان، نزدیک‌ترین نسخه‌ی Forza به خواسته‌ها و توقعات طرفداران این مجموعه بوده و در عین حال بیشترین میزان جزئیات را به خود اختصاص داده است. خوشبختانه اگر شما هم جزو آن دسته از کسانی هستید که بی‌صبرانه منتظر انتشار این بازی هستند، خوب است بدانید که قرار نیست مدت زیادی منتظر بمانید.

Forza Horizon 5 در روز جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ (۵ نوامبر ۲۰۲۱) بر روی کنسول‌های ایکس‌باکس وان، سری ایکس، سری اس و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. در صورت تمایل می‌توانید حداقل سیستم مورد نیاز بازی را در این قسمت مشاهده کنید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

جزئیات جدیدی از بازی Forza Horizon 5 منتشر شد
جزئیات جدیدی از بازی Forza Horizon 5 منتشر شد
جزئیات جدیدی از بازی Forza Horizon 5 منتشر شد
جزئیات جدیدی از بازی Forza Horizon 5 منتشر شد
جزئیات جدیدی از بازی Forza Horizon 5 منتشر شد
جزئیات جدیدی از بازی Forza Horizon 5 منتشر شد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • andromeda گفت:

    خیلی خفنه لعنتی :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

    • سلطان حال حاضر سبک ریسینگ آرکید قطعا فورزا هورایزون هستش و بازی نمیتونه بهش نزدیک بشه
      به نظرم فورزا۵ همون مسیر موفق شماره‌های پیشین خودشو ادامه میده و تبدیل به کاملترین نسخه هم میشه
      امیدوارم گرن‌توریسمو۷ یه کام‌بک با شکوه بزنه و چشمارو به خودش خیره کنه تا هر دو طرف‌ نسل جدیدو با ریسینگای ناب استارت بزنن

      • انسان گفت:

        نگران نباش . فورزا موتور اسپرت بدجوری مردم رو هایپ کرده و اتفاقا جامعه بزرگترین دنبال اون هستن . کل پی سی بازان و ایکس باکس باز ها . البته گرت توریسمو چون میان نسلی هست احتمالا توی گرافیک در برابر رقیبش له شود.

      • Tang Hao گفت:

        به این انسان ترول جواب نده ولش کن
        ولی حرف حقی زد که موتور اسپرت رقیب جدی ای براشه
        درایو کلابم که برگشته
        ریسینگ های این نسل فوق العاده ان

      • Hasan0930 گفت:

        چه بخوای چی نخوای انتشار بازی برای نسل قبل تا حدی بازیساز رو محدود می کنه مگه همین آقای مارک سرنی نبود که می‌گفت به خاطر اس اس دی می تونیم بازی هایی بسازیم که رو نسل قبل اجرا نشه؟؟؟ نسل قبل باتلنک بود؟؟؟ الان همه میگن انتشار بازی برا کنسول یک و چهاردهم ترافلاپسی بازیساز رو محدود نمی کنه ولی همچنان همه معتقدند انتشار بازی رو کنسول چهار ترافلاپسی بازیساز رو محدود خواهد کرد…

  • خب سلطان ریسینگ داره عرضه میشه :heh:

  • s.a.m گفت:

    چه گرافیکی :yes:حتی از Need for speed Rivals هم گرافیکش بهتر است
    مبارکتون باشد مایکرو فن های گیمفا :rose:

  • AmirAgha گفت:

    یه چیز دیگه هم در این مورد میخوندم
    مثه اینکه سازنده ها برای ساخت آسمون مکزیک رفتن تو خود مکزیک دوربین های بسیاااار با کیفیت کار گذاشتن و در عرض یه سال که تصویر برداری انجام شده حجمش شده تقریبا ۸۰ ترابایت!!!!
    بعد با هارد اکسترنال مثل اینکه انتقالش دادن به استودیو!
    .
    .
    .
    دوستان خواهش میکنم این ویدیو رو ببینین!
    بگین چطوری وارنر نمیتونه یه اینجور چیزی بسازه؟؟

    ینی این دو جوون بهتر از نصف استودیو های وارنرن به خدا

  • عرض ادب و احترام خدمت جناب آقای علیرضا کریم‌خان زند . امیدوارم روز خوبی داشته باشید . این عنوان برای بنده به واقع یکی از زیباترین و مهیج ترین نمایش ها در رویداد E3 2021 بود . جایی که این سری هر بار موفق تر از قبل پا به عرصه ی رقابت ( بدون رقیبی مهم ) می گذارد . امروزه دیگر Forza Horizon یک تنه و به تنهایی تمام این ژانر را به جلو می برد . انتخاب کشور Mexico به عنوان نقشه ی راه این بازی به نظر بنده انتخابی بی نقص نبود کما اینکه در نسخه ی چهارم این مجموعه با انتخاب کشور England شباهت های بی بدیلی را بین دو کشور شاهد می باشیم. از حضور کوهستان های عظیم گرفته تا دشت های پهناور و تالاب ها و رودخانه های زیاد وجوه مشترک این دو کشور به واقع زیباست که باید اذعان نمود به غیر از بافت های گیاهی و گونه های جانوری ، این دو منطقه تقریباً شبیه یکدیگر هستند . با توجه به توانایی بالای تیم توسعه دهنده ی عنوان فوق همیشه این سوال برای بنده مطرح بود که چرا کشور ژاپن با توجه به تفاوت های ساختاری که با کشور England دارد به عنوان سرزمین این عنوان انتخاب نشد . این کشور با داشتن بیشترین تعداد جزیره ی قابل سکونت در مقایسه با سایر کشور ها زبان زد است . جایی که شهرهایش را با کلمه Ultra Modern توصیف می کنند . گمان می کنم اگر توسعه دهندگان این عنوان تصمیم به انتخاب کشور ژاپن می گرفتند کاری به مراتب سخت تر از کشور Mexico را پیش روی خود داشتند . نورپردازی شهرها در شب و بارندگی های فراوان در طول روز در شهرهای شلوغ و تلألو و بازتاب نورها در معابر شهری و آب های ریخته شده بر کف آسفالت خیابان های کوچک و پر پیچ و خم توکیو همگی به واقع کاری غیرممکن به نظر می رسد . هنوز امیدوارم تا توسعه دهندگان که اکنون بخش بالایی از تمرکز خود را بر روی عنوان Fable گذاشته اند نسبت به انتخاب این کشور ( ژاپن ) در آینده دیدی مثبت داشته باشند تا شاید شاهد بازی نور و رنگ با سرعت بالا باشیم . پیروز و پایدار باشید .

    • انسان گفت:

      آقا باید روی xbox one هم اجرا شود. بعد هم مکزیک خیلی با انگلیس تفاوت داره .

    • AmirAgha گفت:

      ببین فک میکنم ژاپن رو انتخاب نکردن چون میخاستن که فرمون بازی سمت چپ باشه!!
      توی انگلیس و ژاپن فرمون سمت راست هستش!
      فک میکنم مهم ترین دلیل اینه!
      حالا دوستان بگن بازم!

      • عرض ادب و احترام خدمت حضرتعالی . در هیچ کانال رسمی توسط توسعه دهنده و ناشر نام کشور ژاپن در کنار کشور مکزیک قرار نگرفته است . برای ساخت عناوین بزرگ و پرخرجی همچون عنوان فوق که از یک مکان زنده و طبیعی بر روی این کره ی خاکی الهام گرفته شده اند لازم است تا تیم هایی کوچک به جهت تحقیق و تفحص ( عکاسی و فیلم برداری و نقشه برداری و … ) به منطقه ی مورد نظر رفته تا از نزدیک بتوانند شرایط محیطی را زیر نظر داشته تا محصول نهایی به کیفیت حداکثری خود نزدیک گردد . حال انتخاب کشور مکزیک در همجواری قاره ی سبز قطعاً جهت سهولت در دسترسی و کاهش هزینه ها برای یک توسعه دهنده ی بریتانیایی اولویت اول را داشته است . کما این که متأسفانه به دلیل شرایط همه گیری در جهان ، کشور ژاپن معمولاً به شدت در ارایه ی ویزا به مسافرین سخت گیری می نماید ( اگر بر فرض تصور کنیم نامی از ژاپن در کنار مکزیک برای توسعه دهندگان متصور شده بود ) . پیروز و پایدار باشید .

  • EverSinn3r گفت:

    هعب .‌ . . خب خب من برم چیپس بیارم بشینم منتظر کامنتای هیترا خیخیخیتتخخخخخ۷۸۸۷۶

    جدا از شوخی کاش اینو انصافا میان نسلی نمیکردن ..

  • legendboy گفت:

    پلی گروند با نسخه چهارم هورایزن سبک ریسینگ آرکید رو مجددا احیا کرد و چند لول ارتقا داد، کاری که متاسفانه تو چند سال اخیر nfs از انجامش عاجز مونده
    بازی انقدر تنوع و محتوا داشت که من یکی بریدم و نتونستم تا انتهاش برم! یعنی دیگه در این حد توقع نداشتم از یه آرکید! اونم محتوای به شدت متنوع و جذاب که خلاقیت درش موج میزد
    شک ندارم نسخه پنجم هم فوق العاده میشه

  • Hasan0930 گفت:

    واقعا باید تو گیم آواردز نامزد بشه چون امسال رچت اند کلنگ دیمون سولز ویلیج و هیتمن سه و بقیه بازی ها در سطح این (( و در انقلابی که در سبک ریسینگ به پا خواهد کرد )) بی نظیر خواهد بود

  • خیلی نسبت به نسخه۴از نظر شخصی سازی و امکانات و رینگ و اب و هوا پیشرفت کرده

    برین واسه متا بالای۹۲

  • mamad1166 گفت:

    “””””این اثر تنها یکی دیگر از بازی‌های مسابقه‌ای مجموعه Forza خواهد”””””””””””””””””””
    جاااااااااااااااااااااااااان ؟
    خوب برای همه دنباله ها میتونید همین رو بگید !!!!!!!!!!!!!!!!!!
    اینکه یه نفر از بازی های ریسینگ خوشش نیاد دلیل نمیشه همچین جمله ای بگه به نظرم این جمله به شدت توهین آمیز و نشانه بووووووووووووووووووووووووووق!!!!

  • john117 گفت:

    فورزا هورایزن ۱ متا ۸۵
    فورزا ۲ متا ۸۷
    فورزا ۳ متا ۹۱
    فورزا ۴ متا ۹۲
    بنظر این سیر صعودی ادامه داره عجب استودیوی با ارزشی شده

جزئیات جدیدی از بازی Forza Horizon 5 منتشر شد