مصاحبه با سازندگان Silent Hill؛ صحبت در مورد بازگشت به ریشههای وحشت
وقتی سال گذشته کیچیرو تویاما (Keiichiro Toyama)، کازونوبو ساتو (Kazunobu Sato) و جونیا اکورا (Junya Okura) دست به تاسیس استودیوی بوکه گیم (Bokeh Game Studio) زدند، بلافاصله توجهات به سمت آنها رفت. این سه توسعهدهندهی کارکشته از پلیاستیشن ژاپن، پیش از این بر روی عناوینی مثل Silent Hill، The Last Guardian و Gravity Rush کار کرده بودند. حالا این سه دست به تاسیس استودیوی مستقل خود زدهاند.
بوکه گیم حتی پیش از انتشار یک بازی به شهرت رسیده است. این اتفاق وقتی کارگردان Silent Hill، تهیهکنندهی The Last Guardian و کارگردان Siren گرد هم میآیند طبیعی است. طبعا سوالات زیادی در مورد این استودیو و همکاری شکل میگیرد. اولین سوال واضح این است که چرا هر سه تصمیم به ترک پلیاستیشن ژاپن گرفتهاند؟ جونیا اوکورا، یکی از موسسان بوکه گیم، در این باره میگوید:
در آغاز سال گذشته بود که به فکر مستقل شدن افتادیم. در واقع قبل از شیوع کووید. تغییرات اساسی در سونی در حال رخ دادن بود. این یک حرکت ناگهانی برای گروه ما نبود.
خالق Silent Hill از زمان جدایی کارگردان The Last Guardian از سونی به فکر مستقل شدن بود. پس فکر بوکه گیم شش سالی میشد که در سر تویاما میچرخید. در کنار خبر تاسیس استودیوی بوکه گیم، مشخص شد که تویاما، ساتو و اکورا در حال کار بر روی یک بازی ترسناک هستند. این سه اعلام کردند که بازگشت به ریشهها و ژانری که آنها را به موفقیت رساند، حرکتی منطقی است.
اکورا همچنین میگوید که بازگشت به ژانر وحشت، باعث میشود تا برخی از هواداران Silent Hill و Siren به سمت بازی جدید بوکه گیم بیایند. تویاما هم در حالی که مشغول توسعهی Gravity Rush بود به ساخت یک بازی ترسناک فکر میکرد. به گفتهی او، جدایی از ژانر وحشت و کار بر روی Gravity Rush، باعث شکل گرفتن ایدههای زیادی در زمینهی وحشت شده بود. البته تویاما میداند که از زمان جدایی او از ژانر وحشت، افراد جدیدی وارد آن شدهاند:
متوجه حضور پررنگ توسعهدهندگان مستقل در ژانر وحشت هستم. به نظرم این ژانر فرصت خوبی برای ورود بازیسازان به دنیای بازی است. این موقعیتی عالی برای افراد جوان است تا خود را به عنوان یک استعداد ثابت کنند. من خصوصا دوست دارم تا تاثیر واقعیت مجازی را بر روی ژانر وحشت ببینم. به نظرم این دو با هم سازگاری بالایی دارند.
اگر در مورد بازی خود بوکه گیم کنجکاو هستید، به نظر میرسد که فعلا باید منتظر رونمایی از آن پروژه بمانیم. ساتو، تهیهکنندهی بازی، میگوید که استودیو از اوایل سال ۲۰۲۱ و تقریبا به مدت شش ماه مشغول کار بر روی نمونهی اولیهی بازی است. اما هنوز تا ثبت کامل مکانیکهای اصلی بازی فاصله داریم. تویاما، کارگردان بازی، در این باره میگوید:
زمینههای زیادی در بازی هستند که هنوز به کار نیاز دارند. من در تجربهی اصلی بازی خودمان چیزی را میبینم که در عناوین اخیر مشاهده نکردهام. نمیتوان تنها این بازی را به عنوان یک تجربهی ترسناک توصیف کرد. چرا که المانهای سرعتی و اکشنی هم هستند که دوست داریم در بازی جدید به کار ببریم.
آنهایی که با سابقهی تویاما آشنایی دارند، بدون شک از توانایی او در روایت یک داستان ترسناک آگاه هستند. اکورا میگوید که بازی بوکه گیم هم توسط تویاما نوشته خواهد شد. اگر چه در حال حاضر صرفا تویاما مشغول نوشتن داستان است، احتمال همکاری با یک نویسندهی دیگر در جریان توسعهی بازی وجود دارد. در حال حاضر کل تیم سازندهی بازی از تویاما در نویسندگی پشتیبانی خواهد کرد. خود تویاما هم نظرات خود در مورد داستان بازی را به اشتراک میگذارد:
همانند اکثر بازیهای امروزی، قرار نیست صرفا شاهد یک روایت ساده باشیم. اگر چه ممکن است این یک چالش برای تیم سازنده باشد، اما به دنبال خلق یک تجربهی جدید با روایت بازی هستیم. منظورم در نحوهی اتصال گیمپلی و داستان به هم است. در حال حاضر تیم توسعهی بازی مشغول این کار است. فهمیدن اینکه چگونه داستان و گیمپلی با یکدیگر کار میکنند.
اگر فکر همکاری با سایر توسعهدهندگان آشنا به نظر میرسد، به خاطر این است که تویاما پیش از این چنین ایدهای را به اشتراک گذاشته بود. اوایل سال ۲۰۲۱ بود که تویاما گفت بوکه گیم با یک خالق معروف دیگر بر روی بازی جدید کار خواهد کرد. البته او از اعلام نام این شخص خودداری میکند. البته او گفت که این خالق یک شخص نیست و با یک تیم کامل طرف هستیم. این در حالی است که هیچکدام از اعضای این تیم طراح بازی یا نویسنده نیستند. در عوض آنها با بوکه گیم در زمینهی هنری همکاری خواهند کرد. همچنین تویاما میگوید که پیش از این با این افراد کار کرده است:
در حال حاضر میتوانم بگویم که میکی تاکاهاشی (Miki Takahashi) که پیش از این با من و اکورا بر روی Siren کار کرده بود، مشغول طراحی هیولاهای بازی است. ما در حال کار بر روی ظاهری هستیم که در عین حال زیبا و ترسناک باشد. ترکیب این دو عنصر برای بوکه گیم اهمیت بالایی دارد.
شاید این سوال را داشته باشید که تجربهی ساتو در کار بر روی The Last Guardian، عنوانی که سالهای طولانی را در جهنم توسعه سر کرد، چه تاثیری در کار او در بوکه گیم خواهد داشت. ساتو در این باره میگوید:
من صرفا در سه سال پایانی توسعهی The Last Guardian نقش تهیهکننده را عهدهدار بودم. بازی در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. اما چیزی که از کنترل تیم توسعهی بازی خارج بود، تغییر سختافزار مقصد در میانهی روند توسعه بود. در مورد پروژهی جدیدمان این مشکل وجود ندارد. پس خیالتان راحت باشد که توسعهی این بازی آن قدر طول نخواهد کشید.
در نهایت این سوال وجود دارد که نظر خالق Silent Hill در مورد شایعات مبتنی بر ریبوت این سری چه خواهد بود. وقتی از تویاما در این مورد سوال شد، او در پاسخ گفت:
راستش را بخواهید در موقعیتی نیستم که پاسخ این سوال را بدهم. اما اگر نظر شخصی من را بخواهید، با توجه به محبوبیت P.T، پر واضح است که نیازی به وفادار بودن به یک سبک یا سیستم خاص نیست. تا زمانی که تم اصلی Silent Hill یعنی تاثیر تاریکی درونی افراد بر دنیای خارجی آنها پایدار باشد، توسعهدهندگان آزادی عمل بالایی خواهند داشت.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
:inlove: یعنی امیدوارم از pt بزنه جلو و بتونه ترس جدیدی رو به مخاطبا معرفی کنه 😎
اگه بخوان بازی silent hill جدید بسازند باید مثل همون شماره های اصلیش سبکشو بسازند وگرنه بازی سبک pt که زیاد هست