برنامه‌ BioWare برای عرضه بازی Mass Effect: Corsair بر روی نینتندو DS و لغو آن
برنامه‌ BioWare برای عرضه بازی Mass Effect: Corsair بر روی نینتندو DS و لغو آن
برنامه‌ BioWare برای عرضه بازی Mass Effect: Corsair بر روی نینتندو DS و لغو آن
برنامه‌ BioWare برای عرضه بازی Mass Effect: Corsair بر روی نینتندو DS و لغو آن
برنامه‌ BioWare برای عرضه بازی Mass Effect: Corsair بر روی نینتندو DS و لغو آن
برنامه‌ BioWare برای عرضه بازی Mass Effect: Corsair بر روی نینتندو DS و لغو آن

برنامه‌ BioWare برای بازی انحصاری Mass Effect: Corsair بر روی نینتندو DS و لغو آن

KellyKaze
۱۴:۵۷ ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
برنامه‌ BioWare برای عرضه بازی Mass Effect: Corsair بر روی نینتندو DS و لغو آن

در سال ۲۰۱۲، شرکت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) سومین نسخه‌ از سری بازی‌های Mass Effect را برای وی یو (Wii U) منتشر کرد. گرچه این نسخه آخرین باری بود که فرمانده شپرد (Commander Shepard) بر روی پلتفرم‌های نینتندو ظاهر شد، ولی به نظر می‌رسد که بایوور (BioWare) برای انتشار نسخه‌ی جدیدی از این سری، برای پلتفرم نینتندو DS برنامه قبلی داشته است.

سازنده‌ی سابق بایوور، آقای مارک دارا (Mark Darrah) در مصاحبه‌ی خود با مین‌مکس (MinnMax)، اطلاعات جالب توجهی پیرامون پروژه‌ی Mass Effect: Corsair و تیم سازنده‌ این بازی در میان گذاشته است. از جمله‌ی بازی‌های این تیم می‌توان به Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood نیز اشاره کرد.

این بازی قرار بود انحصاری نینتندو DS باشد، قرار بود اول شخص باشد، شما کنترل یک سفینه فضایی را در دست داشتید. ما می‌خواستیم دنیایی بکر خلق کنیم که حس دزدی در کهکشان را به مخاطب القا کند.

قرار بود شاهد ترکیبی از بازی Privateer و Star Control باشیم. در این بازی شما نقش آدمی خودمختار، شبیه به هانز سولو (Hans Solo) داشتید (برعکس نقش جیمز باند در Spectre) که با سفر در فضا مشغول به تهیه‌ی محموله‌های ارزشمند و یا فروش اطلاعات و کشفیات سفر‌های خود، به اتحاد انسانی (Human Alliance) بودید.

تیم سازنده‌ی بازی تا توسعه‌ی اولیه‌ی سیستم پرواز پیش رفته و در عین حال به دنبال راهی برای هم‌فاز کردن این بازی با اتمسفر دیگر بازی‌های سری Mass Effect بودند:

ما از مراحل ساخت بازی تازه در مرحله‌ی کنترل سفینه بودیم و هیچ کدام از دیگر مراحل آن طی نشده بودند. ما هنوز مشغول تصمیم‌گیری درمورد جایگاه این بازی در کنار دیگر بازی‌های این سری بودیم.

عامل اصلی عدم انتشار این بازی، قیمت کارتریج‌های نینتندو DS بود. بایوور مجبور بود بابت هر کارتریج ۱۰.۵ دلار پرداخت کند (این در حالی بود که قیمت تمامی بازی‌ها بر روی این پلتفرم ۳۰ دلار بود).

با چنین وضعیتی، سود حاصل از فروش بازی، در مقایسه با هزینه‌ی ساخت و توزیع آن، بسیار پایین تخمین زده می‌شد. این در حالی بود که الکترونیک آرتس، فروش ۵۰ هزار نسخه‌‌ای را برای این بازی برآورد کرده بود.

با وجودی که ساخت این بازی به سرانجامی نرسید، با گذشت زمان، تیم سازنده Corsair به توسعه و انتشار بازی Mass Effect Infiltrator بر روی پلتفرم موبایل پرداختند.

اگر این بازی برای نینتندو DS منتشر شده بود، آیا شما علاقه‌ای به تجربه آن داشتید؟ یا اینکه ترجیح می‌دادید نسخه‌ی جدیدی را از سری Mass Effect، بر روی نینتندو سوییچ تجربه کنید؟

 

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

برنامه‌ BioWare برای عرضه بازی Mass Effect: Corsair بر روی نینتندو DS و لغو آن
برنامه‌ BioWare برای عرضه بازی Mass Effect: Corsair بر روی نینتندو DS و لغو آن
برنامه‌ BioWare برای عرضه بازی Mass Effect: Corsair بر روی نینتندو DS و لغو آن
برنامه‌ BioWare برای عرضه بازی Mass Effect: Corsair بر روی نینتندو DS و لغو آن
برنامه‌ BioWare برای عرضه بازی Mass Effect: Corsair بر روی نینتندو DS و لغو آن
برنامه‌ BioWare برای عرضه بازی Mass Effect: Corsair بر روی نینتندو DS و لغو آن
برنامه‌ BioWare برای عرضه بازی Mass Effect: Corsair بر روی نینتندو DS و لغو آن
برنامه‌ BioWare برای عرضه بازی Mass Effect: Corsair بر روی نینتندو DS و لغو آن

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

برنامه‌ BioWare برای عرضه بازی Mass Effect: Corsair بر روی نینتندو DS و لغو آن