لحظاتی پیش استودیوی بلوبر تیم (Bloober Team) رسماََ اعلام کرد که با شرکت کونامی (Konami) وارد یک قرارداد همکاری شده است.
کونامی، یکی از بزرگترین ناشران بازیهای ویدیویی، و بلوبر تیم یک قرارداد استراتژیک همکاری را امضا کردهاند. این قرارداد شامل توسعه محتویات انتخابی و تبادل چگونگی توسعه بازی نیز میشود. پیوتر بابینو (Piotr Babieno)، مدیرعامل استودیوی بلوبر تیم، در رابطه با این همکاری گفت:
این یک روز تاریخی برای من و تلاش چندین سالهی تیم به حساب میآید. این موضوع که یک شرکت صاحب نام مانند کونامی تصمیم بگیرد که با بلوبر تیم همکاری استراتژیک داشته باشد، بدان معنا است که ما نیز وارد جمع رهبران صنعت بازیهای ویدیویی شدهایم و نقش اساسی در رهبری این کسب و کار خواهیم داشت.
در قرارداد ذکر شده است که طرفین در زمینهی تولید محتوا همکاری خواهند داشت و نحوهی انجام این امر را نیز با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت. کونامی پیرامون این قرارداد توضیح زیر را ارائه داد:ما انواع سرگرمی و محتوای منحصر به فرد را از روشهای تکنولوژی اطلاعات به ارمغان آوردهایم. در صنعت سرگرمی دیجیتال، نیازمندی به تغییرات اساسی پیرامون کسب و کار حس میشود. ما امیدوار هستیم که بتوانیم نقاط قوت و محتویات ارزشمند خود و بلوبر تیم را با یکدیگر ترکیب کنیم.
سرگرمیهای دیجیتال کونامی (KDE) بخش اصلی گروه سرگرمی کونامی به حساب میآید که در بخش تولید محتوای سرگرمی موبایل، کنسول و بازیهای کارتی فعالیت میکند. ما شرکت کونامی را با سری بازیهای Silent Hill ،Castlevania ،Contra و Metal Gear Solid میشناسیم.
از آنجایی که بلوبر تیم در توسعه بازیهای ترسناک مهارت دارد، اولین ایدهای که به ذهن میرسد این است که آنها بر روی بازی جدیدی از سری Silent Hill کار خواهند کرد.
نظرات
https://s4.uupload.ir/files/567567567_xxm.png
البته قبلاََ شایعه outsource کردن silent hill به بلوبر تیم وجود داشت ولی ای کاش این اتفاق رخ نمیداد. اون شایعه اگر درست باشه کونامی دو سایلنت هیل رو به سازنده خارج سازمانی سفارش داده. اولی به سونی بود (که اون زمان هم کوجیما مطرح میشد هم japan studio) یکی هم به بلوبر تیم که قرار بود اپیزودی باشه. حالا نمی دونم با تحت تاثیر قرار گرفتن استودیوی ژاپن و همکاری احتمالی کوجیما با مایکروسافت چقدر احتمال داره پروژه دومی در کار باشه.
از همون اول هم یه سری ها گعتن که کوجیما قرار نیست سایلنت هیل بسازه ؛ از طرفی با رفتن باقی اعضای تیم سایلنت به استودیو ژاپن و حرف های زیادی که زده شد و لیک های فراوان و ….. به نظرم استودیو ژاپن مدت زیادی مشغول ریبوت سایلنت هیل بوده ولی با تغییر ساختار استودیو احتمالا باقی پروژه ( بخش های پایانی ) به استودیو های کمکی سپردن
آقای کریمی به نظر من کوجیما با هردو شرکت همکاری داره و من بعید میدونم سونی به این راحتی با کوجیما قطع ارتباط بکنه فقط اون پروژه اپیزوده و برپایه فضای ابری رو سونی قبول نکرد
نگفتم ارتباطی نداره. ولی کوجیما پروداکشنز ظرفیت تولید دو بازی همزمان رو نداره یا اگر داشته باشه یکیش پری پروداکشن میمونه تا اون یکی توسعه پیدا کنه. بنابراین اگر اول پروژه مایکروسافت عرضه بشه خیلی طول میکشه تا پروژه سونی توسعه پیدا کنه.
ظرفیت تولید دوبازی آقای کریمی به خصوص دارن چون ی شعبه دیگه تو هلند دارن و امکانش هست اون یکی آیپی دسته شعبه دومش باشه
معلوم نیست استودیوی هلند چه وظیفهای رو بر عهده داره یا حداقل من اطلاعاتی ندارم. ممکنه تیم حمایتی باشن. من میگم کوجیما فقط تک پروژهای کار می کنه چون پروژههاش سنگین هستن و حس می کنم روش کارگردانیش جوری باشه که باید کنترل تمام کمال و تمرکز کامل داشته باشه. (بخش آخر حدس بود)
ضمن تکمیل اطلاعاتتون
.
من شنیدم که جمعیت شعبه آمستردام کوجیما پروداکشنز خیلی بالا رفته از طرفی اون تیم کمکی کوجیما در گوریلا گیمز هم گویا بزرگتر شده ؛ خود کوجیما پروداکشنز توکیو هم هست ؛ بنابرین احتمال ساخت ۲ بازی همزمان وجود داره
.
جناب کریمی شایعه همکاری کوجیما و اکس باکس رو چقدر معتبر میدونید؟
چرا این همکاری نباید رخ میداد؟
تو مدیوم به خوبی dna سایلنت هیل دیده میشد
حالا با بودجه کونامی میتونه یه سایلنت هیل عالی بده بیرون
چون بلوبر تیم در بهترین حالت یه استودیوی متوسط با بازیهای متوسط هستش هر چی سطح آی پیها رو از aa به aaa گسترش دادن بازیها نتونستن از آزمایش سربلند بیرون بیان و به نظر من هیچوقت نمی تونه سنگینی بار آی پی مثل silent hill رو که انتظارات بالایی همه ازش دارن به دوش بکشه. بلوبر تیم باید آی پی های جدید بسازه و ریسک کنه تا پختهتر بشه نه این که سایلنت هیل بسازه. بلوبر اصلا برای سایلنت هیل سازنده درجه یکی نیست مخصوصا در مقابل استودیوهایی که کونامی میبایست آی پی رو بهشون بسپاره.
خوب وقتی استدیویی نیست چیکار کنن؟
خود سازنده های اصلی که عمرا دیگه سایلنت هیل بسازن
کوجیما هم که داره بازی خودشو میسازه
پس فقط میمونه سوپرمسیو و بلوبر تیم که شخصا بلوبر تیم رو به سوپرمسیو ترجیح میدم
چرا Bloober Team رو به Supermassive Games ترجیح میدی ؟
آهان یادم اومد چون Supermassive Games قبلا بازی هاش انحصاری سونی بوده و Bloober Team انحصاری مایکروسافت عجب منطق نابی حالا خوبه Bloober Team هر دو بازی که برای مایکروسافت ساخت انحصاری زمانی بودن نمیدونم چرا انقدر دارید از این Bloober Team بت میسازید
این حرفو نزن لطفا
مدیوم در ارائه ترس و وحشت به بازی باز اصلا موفق نبود و سایلنت هیل واقعا براش زیادیه چون تا الان زیاد نتونستن موفق باشن
تا به حال کله هرمی دیدی یا اون بابل ها؟ :laugh: :laugh:
پسر…
سایلنت هیل ای پی نفرین شده ای هست مثل اینکه
شانس نداره اصلا
من خودم عاشق بازی layers of fear هستم ولی اینا واقعا برای سایلنت هیل اماده نیستن!!!
بهینه سازیشونم که ادمو گریه میندازه.
با کمال احترام به عزیزان ولی خدا به سایلنت هیل رحم کنه
یکی از بی عرضه ترین و بی استعداد ترین استودیوها
یک بازی تو کارنامشون دارن که متای ۲۷ گرفته:rotfl:
اتفاقا بلوبر یکی از بهترین و خاصترین بازیهای ترسناک رو میسازه
به عنوان یه سونی فن اینو میگم
واقعا لیرز او فیرش یکی از بهترین تجربههای ترسناک زندگیم بود
البته متاسافانه هنوز موفق به تجربهی مدیوم نشدم ولی مطمئنم عاشقش میشم
چه جالب انحصاری پلی فور هم هست:-D:-D
وات 😐
سرچ کن Basement Crawl
درست می گه برو چک کن
نافت رو با دروغ بریدن الادار
قبول حقیقت اینقدر سخته؟ 😀
لینک ویکی
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Basement_Crawl
خب اکیه اگه این رو قبول نداشته باشی
لینک متا
https://www.metacritic.com/game/playstation-4/basement-crawl
این رو هم قبول نداری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این بار رو راست گفتی متاش ۲۷ هستش یک بازی ناشناخته
ولی رکورد دست سلطان متا زرداس
بازی
Fighter Within با متای شاهکار ۲۳ و انحصاری کامل ایکس باکس
یه orc Slayer هم هست که اون انحصاری کنسولی سونیه:-|
میشه لطفاً بجای گشتن تو سایت متا یکم سعی کنی حداقل منطقی نظر بدی
یا اصلا چرا خودت رو اذیت میکنی وایسا یه پست از سونی یا بازی مورد علاقت بیاد بعد نظر بده
زندگی ارزش اینهمه حرص خوردن نداره:-D
بیچاره تو مگه قرار نبود دیگه کامنت ندی :rotfl:
زدی تو خال :laugh: :laugh: :laugh:
بلوبر استودیوی متوسطیه. ایده های جالبی داره ولی معمولاً خوب پیاده سازیشون نمی کنه و نتیجش هم یه بازی متوسطه.
دیسلایک ها :rotfl: اصلا بلوبرتیم از راکستار هم بهتره
سر همینه که کامنت های گیمفا سوژه خنده شده :rotfl:
پس این بازی قطعا سایلنت هیل هستش
ینی میشه سایلنت هیل باشه خدا
یه داونپور یا هوم کامینگ دیگه :no:
بلوبر نمیتونه یه سایلنت هیل خوب بسازه
اینا تو مدیوم که ایده ی خودشون بود ررررررر
الان که تویاما و ماساهیرو ایتو استودیوی خودشونو زدن چرا کونامی کارو به اونا نداد؟!
یعنی اگه همین بلوبر تیم یه سایلنت هیل انحصاری برای پلی استیشن بسازه«بر اساس روابط خوب کونامی و سونی و سابقه انحصاری بودن سایلنت هیل» اون وقت هیتر ها چی میگن.
اون وقت هیتر ها چی میگن.؟
.
.
خوب معلومه ابرشاهکار :rotfl:
فرا ابر شاهکار 😀 (شوخی)
پس سایلنت هیل رو همین بلوبر میسازه. پس اونی که حسن کهرمان ساخته چیه؟!! حتما بازی جدید و متفاوتیه. عجیبه که اون همه شایعه ساختن براش.
بلوبر میتونه سایلنت هیل بسیار خوبی بسازه فقط باید اکشن رو بیاره وسط. بازی مدیوم از نظر گرافیگی و محیط و داستان خوب بود ولی اکشنی نداشت. سایلنت هیل باید اکشن داشته باشه و همچنین کلی سلاح سرد و گرم متنوع و همچنین کلی انمی و باس های خفن و متنوع رو بسازه. بلوبر باید به بهینه سازی بازی هم توجه بسزایی کنه چون مدیوم اصلا بهینه نبود.
خلاصه بلوبر استعداد و توانشو داره، فقط امیدوارم سایلنت هیل هرچه زود تر معرفی و منتشر بشه تا تجربش کنیم.
روایت خسته کننده، فقط انگار این استودیو بود که توانایی اینو داشت یه بازی ترسناک رو انقدر خسته کننده کنه.
خداییش حین بازیش یه بار بدجور خوابم میومد.
داستانشم همچی چیز جالبی نداشت
باگ زیاد. انیمیشن کاراکترها عین هویج بود.
امیدوارم دوستان مایکروفن ناراحت نشن چونکه این بازی انحصاری مایکی نبود و فقط انحصاری زمانی بود
این کونامی حقیر باید با من همکاری میکرد 😥
اگه سایلنت هیلی در کار باشه که عالیه ولی بلوبلر؟
اخه چرا؟ فکر نکنم بتونه موفق بشه اگه سایلنت هیل باشه
اگه سایلنت هیل باشه و بدن دست بلوبر باید فاتحه بازی رو خوند فقط باید خود کوجیما یه کاری بکنه
اما بازم امیدوارم موفق باشن توی کارشون
نمیدونم چرا هی میگین کوجیما باید سایلنت هیل رو درست کنه ، در صورتی که کوجیما اصلا ربطی به سری سایلنت هیل نداشته
همین رو بگو
یه دمو داد فقط که اون دمو همه چیز بود جز سایلنت هیل:-|
چرا؟
چون میتونه نسخه ای بسازه که موفق بشه ولی بلوبر احتمال اینکه خراب کنه زیاده
یک شخصی به نام مک دونالد دنبال این بوده که یه جوری توی p.t دوربین رو کاملا حرکت بده و وقتی موفق شد تونست به یه سری راز ها برسه که واقعا جالبه (اگه خواستی میتونم بگم به چه نتیجه هایی رسیده بود و واقعا جالب بودن) و اونجاست که به نابغه بودن این انسان یعنی کوجیما پی میبری
طرف میخواست بفهمه که راز ظاهر شدن این لیسا چیه و گفته این جامپ اسکر های بازی قشنگ پریشون میکنه ادم رو و گفته به قدری ترسناک بوده که کلا صدای اسپیکر رو قطع کرده و ترسناک ترین لحظات گیمریش با این دمو رقم خورد
اگه سایلنت هیل دست کوجیما باشه میتونه یه نسخه جدید ازش بسازه که با روح و روانت بازی کنه و موفق بشه
اما استودیویی مثل بلوبر که سابقه جالبی نداره و با اون بازیش که متای زرد گرفت و نتونست اون حس ترس رو به بازی باز منتقل کنه چرا باید یه همچین ای پی مهمی بیاد زیر دستش و بخواد یه نسخه جدید بسازه ازش که به احتمال زیاد موفق نمیشه؟
نوع ترس سایلنت هیل با پیتی فرق داره برادر
تو کل اوندمو ، ترس رو جامپ اسکیر بنا شده بود در صورتی که سایلنت هیل چیزی به اسم جامپ اسکیر نداره و ترس محیطیه
ما تو دمو فقط تو یه ساختمون بی پایان بودیم و تنها لحظه ی ترسناک همون جامپاسکیری بود که بعضا میومد!
.
درباره ی بلوبر هم همین استودیو لیرز آو فیر رو ساخته که ته ترسناکه!:-D
منظورم این بود که کوجیما میتونه موفق بشه و توی کارش استاده و اگه سایلنت هیل زیر دستش باشه میتونه موفق بشه ولی اونور بلوبر واقعا با مدیوم خودشو ثابت کرده با سابقه درخشانش 😐
اونو بازی نکردم نمیدونم چجوریه ولی خب من که بدم نمیاد سایلنت هیل رو بسازن و خوب از اب در بیاد من دارم میگم احتمال اینکه موفق نشن هست
آره احتمال اینکه موفق نشن که خیلی زیاده:-D
تقریبا هر استودیویی جز چهار پنج تا استودیو اگر بازی بسازن احتمال عدم موفقیت هست ( آرکین و ولو و ناتی و ساکر و راکستارن مثلا اون چند تا )
این مهم نیست
اون یکی سایلنت هیل ژاپنیه مهمه
اون کجاست 😥
خوشحال نباش داداش شما هم فردا مثل همه استودیو های کونامی به زباله دان تاریخ فرستاده میشید و تنها چیزی هم که از بازی هاتون می مونه دستگاه های پاچینکو شونن
به احتمال ۹۹ درصد این همکاری منجر به توسعه یک نسخه از سایلنت هیل میشه و متاسفانه من یکی اصلا از این قضیه راضی نیستم.ای کاش بعد از این ۸ ۹ سال غیر فعال بودن سایلنت هیل، احیا شدنش به دست استودیو حرفه ای تری انجام می شد.
بین این همه استودیو، آخرش شد این.
نمیدونم اگه سایلنت هیل دست این استودیو باشه ازش چی میسازن اما مطمئنم اصلا موفق نمیشه مگه اینکه درآمد محبوبیت ip رو داشته باشه.
واقعا از همین بازی مدیوم با اون همه تبلیغات و هایپ که آخرش تو زرد از آب دراومد معلومه چی میسازن.
بعد از ۹ سال تازه یاد احیای سایلنت هیل افتاده !! خسته نباشه .