توسعهی بخش چند نفرهی بازی Guardians of the Galaxy لغو شده است
اینطور که به نظر میرسد توسعه دهندگان بازی Guardians of the Galaxy از اشتباهات خود درس گرفتهاند و در همین راستا تصمیم گرفتهاند تا برای تمرکز بیشتر بر روی توسعهی بخش داستانی بازی، توسعهی حالت چند نفرهی آن را لغو نمایند.
پس از اتفاقات ناخوشایند و رضایت بسیار پایین منتقدان و بازیبازان از عنوان Marvel’s Avengers به نظر میرسد که کمپانی اسکوئر انیکس (Square Enix) از اشتباهاتش در توسعهی آن بازی درس گرفته و اکنون امیدوار است تا با توسعهی بازی جدید Marvel’s Guardians of the Galaxy، که توسط استودیوی ادیوس مونترال (Eidos Montreal) در حال ساخته شدن است، دوباره نظرات را به سمت خود جلب نماید و نام خود را بر سر زبانها بیاندازد.
همچنین لازم به ذکر است که وقتی که این اثر برای اولین بار معرفی شد بسیاری از طرفداران و بازیبازان فکر میکردند که این عنوان نیز از همان روش و مدل توسعهی بازی Marvel’s Avengers پیروی خواهد کرد و احتمالا دوباره بسیاری را ناامید خواهد نمود. با این حال، بالاخره مشخص شد که بازی Guardians of the Galaxy یک تجربهی ماجراجویی داستانی تک نفرهی خوشایند برای بازیبازان خواهد بود و قصد دارد تا خاطرات بد Marvel’s Avengers را از میان ببرد.
اکنون، یک نکتهی جالب توجه فاش شده که به این واقعیت اشاره دارد که Guardians of the Galaxy در مرحلهای از روند توسعهاش دارای یک بخش چند نفره نیز بوده ولی توسعهی آن لغو شده است.
مورد و شاهدی که در اینجا در مورد آن صحبت میکنیم در حقیقت مشخصات و رزومهی لینکدین (LinkedIn) سیمون لاروش (Simon Larouche)، که اکنون در استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games) مشغول فعالیت است، میباشد که حاکی از آن هست که بخش چند نفرهای به طور اختصاصی برای بازی Guardians of the Galaxy در دست توسعه بوده، اما لغو گردیده است. این مورد به وضوح در اکانت لینکدین وی قابل مشاهده است.
در حال حاضر بازی Guardians of the Galaxy برای انتشار در تاریخ سه شنبه، ۴ آبان ۱۴۰۰ (۲۶ اکتبر ۲۰۲۱) برنامه ریزی شده است و متاسفانه تا به الان جزئیات و اطلاعات کمی از این بازی منتشر شده است. البته تا کنون مشخص شده است که بازیبازان در این اثر فقط قادر خواهند بود تا شخصیت استار لرد (Star Lord) را در طول بازی کنترل کنند، اما با انتخابهای داستانی و موارد این چنینی میتوانند تا سرنوشت و موقعیت سایر شخصیتها را نیز در طول بازی تعیین نمایند. هچنین در بخشهایی از تریلر این گیمپلی این اثر در دست ساخت نشان داده شده است که احتمالا بازیبازان در مواقع و موارد خاصی در طول داستان این عنوان قادر خواهند بود تا از قدرتهای سایر شخصیتها نیز استفاده کنند و برای لحظاتی در نقش آنان قرار بگیرند. البته مکانیزم این مورد هنوز به درستی مشخص نشده است.
در ادامه نیز باید بگویم که استودیوی ادیوس مونترال قبلا تایید کرده است که هیچ محتوای دانلودی (DLC) اضافی یا پرداختهای دورن برنامهای در این بازی وجود نخواهند داشت و بازیبازان میتوانند هر چه را که لازم دارند در طول بازی به دست بیاورند.
حال سوال اصلی این است که چرا توسعهی حالت چند نفرهی این عنوان لغو شد؟ خب دلایل مختلفی میتوانند برای این اتفاق وجود داشته باشد. آیا پاسخ طرفداران و رضایت پایین آنها به مدل خدمات سرویس محور بازی Marvel’s Avengers موجب لغو حالت چند نفرهی این بازی شده است؟ خب این دلیل میتواند هم درست و هم غلط باشد. همانطور که میدانید زمانی که سیمون لاروش این استودیو را در سال ۲۰۱۸ ترک کرد در حقیقت مدتها قبل از انتشار بازی Marvel’s Avengers بود و این اثر هنوز بازخوردی دریافت نکرده بود. همچنین ممکن است که حالت چند نفرهی این اثر در دست ساخت مدتها قبل یا بعد از ترک استودیو توسط سیمون لاروش رخ داده باشد و از این نظر نمیتوان چیز قطعی گفت.
البته شایان ذکر است با چیزهایی که تا به الان از این بازی منتشر شدهاند و با نگاهی به محیط آن میتوان گفت که احتمالا توسعهی یک حالت چند نفره برای آن اتفاق خوبی میبود که متاسفانه یا خوشبختانه به هر دلیلی لغو شده است. با این حال فعلا باید منتظر بمانیم و ببینیم که این بازی در نهایت چگونه اثری خواهد شد.
نظر شما همراهان همیشگی گیمفا در این مورد چیست؟ به نظرتان این بازی اثر موفقی خواهد شد یا همچون عنوان Marvel’s Avengers طرفداران را ناامید خواهد کرد؟ نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- رسمی: سونی دو استودیوی Neon Koi و Firewalk، سازنده Concord، را تعطیل کرد
- نقدها و نمرات بازی Dragon Age: The Veilguard منتشر شدند
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- نقدها و نمرات بازی Call of Duty: Black Ops 6 منتشر شدند
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- بیش از ۸۰ بازی برای PS5 Pro بهینه شدهاند
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- شمار بازیکنان همزمان Dragon Age: The Veilguard در روز عرضه به بیش از ۷۰,۰۰۰ نفر رسید
- گزارش: کارگردانان بازی Marvel’s Wolverine نقش خود را رها کردند
- تحلیلگر: Ghost of Tsushima ارزش سرگرمی و عدم تحمیل ایدئولوژی را در اولویت قرار داد
نظرات
خدایا شکرت، عوضش رو بخش کمپین بیشتر وقت میزارن
به قول امیر
میگه قشنگ مشخصه که اومدن اول یه بازی کوآپ یا چندنفره ساختن بعد اونو سینگل پلیر کردن :rotfl: :rotfl:
دقیقا اصن فاز گیم.پلیش تو سینگل نیست :rotfl: :rotfl:
😐 :blush: :laugh: :laugh:
اینا زده به سرشون دنیا دارند میردن به سمت انلاین این برگشت کردن به تک نفره و افلاین ولی بد برداشت نکنید این چیز خوبی هست ولی این کمپانی دوست داره در جهت خلاف اب حرکت کنه وقتی همه دارند داستانی میسازند سرویس محور میسازه وفتی همه دارند چند نفره میسازند داره تک نفره میسازه. :laugh: :laugh:
احتمالا اونجرز هنوز جاش درد میکنه واسه اسکوئر انیکس
امیدوارم این خوب بفروشه تا انقدر آنلاین آنلاین نکنن
ولی بازی خفنی نمیشه
یه بازی متوسط واسه سرگرمی
عاشق چشم و ابرو ما که نیستن آفلاین کردن بازی رو بعد اون فاجعه اونجرز که تو سروراش پشه پر نمیزنه اگه اینم آنلاین میکردن به همون سرنوشت دچار میشد
خداروشکر :laugh: :yes: خیلی خیلی خوشحالم اونجرز گند زد و شکست خورد چون شده یه تجربه خیلی خوب برا اسکوئر انیکس تا دیگ اون کارا انجام نده.
خوبه حداقل دیگه تمرکزشون روی استوری مود
کلا بازی انلاین صفرو صدیه.پلیرش کم شه نابود میشه بازی.چون طرف بخواد بازیم بکنه تو سرورا کسی نیستش.بازی تک نفره ولی در کل بنظر safe تره.
اگه یه بخش داستانی جذاب بصورت کوآپ ۴ نفره درست میکردن میشد رو موفقیتش حساب کرد ولی اگه ۳ تاشون بصورت هوش مصنوعی باشن که بازی چرتی میشه – از اونجرز بدتر میشه.
بهتر