گوریلا گیمز: میاننسلی بودن Horizon Forbidden West برای ما هیچگاه محدودیت تلقی نشد
کارگردان بازی Horizon Forbidden West اخیراً اعلام کرد که میاننسلی بودن این بازی به هیچ عنوان از دیدگاه کارمندان استودیوی گوریلا گیمز “یک محدودیت” تلقی نشده است.
کمتر از یک سال پیش و طی رویداد معرفی کنسول پلیاستیشن ۵، مطابق انتظار از بازی Horizon Forbidden West نیز رونمایی شد؛ اما تا قبل از آن، کمتر کسی گمان میکرد که با یک بازی میاننسلی روبرو شود و این موضوع باعث شد تا شک و شبهههایی در اذهان بازیدوستان ایجاد شود. البته، این شایعات و شبهات با انتشار تریلری از گیمپلی بازی تاحدودی تشدید شد و بسیاری از بازیبازان معتقد بودند که پیادهسازی چنین کیفیت بصری حتی با چند سطح پایینتر بر روی کنسولهای پلیاستیشن ۴ غیر ممکن خواهد بود. البته، در این بین افراد دیگری چنین اعتقاد داشتند که میتوان با کاهش رزولوشن بازی تا ۱۰۸۰p و یا حتی ۹۰۰p، حذف قابلیت رهگیری پرتو، کاهش نرخ فریم از ۶۰ به ۳۰ و اعمال چندین تغییر جزئی در تنظیمات گرافیکی بازی، بتوان آن را به راحتی بر روی کنسول نسل هشتمی پلیاستیشن نیز اجرا کرد؛ کما اینکه بازی Horizon Zero Dawn، پس از گذشت چند سال از زمان انتشار خود همچنان از نظر گرافیک بصری و فنی بسیار زیبا و منحصربهفرد و با ثبات تلقی میشود.
بههر ترتیب، آقای ماتیس دِ یانگ (Mathijs de Jonge) به عنوان کارگردان بازی Horizon Forbidden West اخیراً با مصاحبهی خود به تمامی شایعات مذکور پایان داد و میاننسلی بودن این بازی را به هیچ عنوان محدودیت خطاب نکرد.
وی چنین اظهار داشت که:
به عقیدهی من، میاننسلی بودن بازی به هیچ وجه برای ما محدودیت تلقی نشد. ما در زمان شروع ساخت بازی آنقدر ایده داشتیم که به هیچ عنوان به موارد سختافزاری فکر نکرده بودیم و البته تمامی آن ایدهها اکنون پیادهسازی شدهاند. در واقع، ما فقط قصد داشتیم تا یک تجربهی منحصر به فرد و فوقالعاده زیبا را خلق کنیم. این بازی، یک ماجراجویی خارقالعاده خواهد بود و تصور واکنش بازیبازان به محتواهای آن در ذهن ما طوفان به پا کرده است و بیصبرانه منتظر واکنشها هستیم.
همچنین، وی در مورد تفاوتهای نسخهی پلیاستیشن ۵ و پلیاستیشن ۴ بازی توضیحات مختصری ارائه داد که در ادامه میتوانید مطالعه کنید:
به عقیدهی من، به جز صدای سه بعدی، بارگزاری سریع و ویژگیهای کنترلر دوال سنس، باقی تفاوتها در موارد گرافیکی خواهد بود. ما در کنسول پلیاستیشن ۵ جزئیات بیشتری پیادهسازی کردهایم؛ نظیر موهای ریزی که روی پوست الوی وجود دارد و یا میداد دید وسیعتر در جهانبازی.
در واقع، من فکر نمیکنم که بخش عمدهای از بازیبازان در تریلر گیمپلی بازی حتی متوجه رشد تدریجی خزهها بر روی سنگها شده باشند. همچنین، استفاده از سیتم رندرینگ بهتر و تکنیک نورپردازی سینمایی بسیار با کیفیت، از جمله مواردی هستند که تنها در نسخهی پلیاستیشن ۵ و به واسطهی قدرت گرافیکی و پردازشگر این کنسول قابل پیادهسازی هستند و به طور کل، تفاوت دو نسخهی نسل هشتمی و نهمی بازی در چنین مواردی خواهد بود.
همچنین، وی اخیراً به صورت رسمی اعلام کرد که بازی Horizon Forbidden West در کنسول پلیاستیشن ۵ دارای حالت RT Peformance یا همان ۶۰ فریم بر ثانیه به همراه ویژگی ری تریسینگ خواهد بود.
بازی Horizon Forbidden West، احتمالاً در تعطیلات پایان سال ۲۰۲۱ برای کنسولهای پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۵ عرضه خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
باشه ولی قبول کنید بازیی که براساس Ssd ساخته بشه میشه نسل نهمی
در نتیجه زمین تا آسمون با نسل هشت فرق داره :yes:
کسی اینو انکار نمیکنه کسی اینم انکار نمیکنه که با نمایشی که نشون دادن بازی فوقالعاده بود
ما قبول میکنیم تو هم قبول کن که ماکرو تا الان حتی یه بازی با این گرافیکم نتونسته بده.
عزیزم من خودم سونی فنم
این حرفی هم که زدم خطاب به سونی نبود،کلی گفتم
بازی نسل بعدی میشه رتچت و کلنک :yes:
اگه اگه ps4 که سخت افزارش مال ۸ سال پیشه محدودیت ایجاد نمیکنه خوب چه دلیلی داشت که ps5 بسازن ?:-)
بعد مگه سانتا مونیکا برای ساخت گاد ۲۰۱۸ نگفت به دلیل محدودیت ps4 بعضی چیز ها رو مجبور شدیم عوض کنیم
خود گوریلا هم گفته بود بخاطر ضعف ps4 نتونستیم برای الوی بال بزاریم
.
به اینا میگن دروغ تبلیعاتی ! ربطی به مایکرو و سونی هم نداره ، نه هورایزن ۲ نسل نهمیه ؛ نه هیلو اینفینیت ؛ نه هر بازی که برای نسل ۸ بیاد ؛ بنابرین بیخودی تو سر و کله هم نزنید !
ببین عزیز دلم
چیزی که مشخصه اینه که اون کارگردان که نمیاد بگه ما به خاطر این که بازیمون بین نسلیه کلی ایده رو نتونستیم پیاده کنیم!
مشخصه اینو میگه!!
ولی ماها که میفهمیم که اون از روی اجبار اینو میگه به هر حال!!
در هر حال به امید موفقیت بیشتر
بابا اون نمایشی که همه دیدیم نسل نهمی مگه نبود؟؟؟ کلی پیشرفت تو همه چیز کرده بود دیگه چیکار باید میکردند؟!!!
کی میگه از روی اجبار داره دروغ میگه چرا اینقدر بدبین هستی شما؟؟؟؟؟؟؟ فقط یه ایرانی ممکنه یه چنین احتمالی بده یعنی :wilt:
عزیز دلم!
من نگفتم پیشرفت نکرده!
من نگفتم بد بوده!
من میگم این که سخت افزار نسل۸ مانع پیشرفت بازی نشده دروغه!
شاهکار
ه عقیدهی من، به جز صدای سه بعدی، بارگزاری سریع و ویژگیهای کنترلر دوال سنس، باقی تفاوتها در موارد گرافیکی خواهد بود. خوب پس بگو تقریبا کلش با نسل قبل مافاوت دیگه
آیا هنوز به قدرت ps4 ایمان نیاوردید؟؟!! 😀
دروغ محض
پس اون دنیاهایی خلق میکنیم که در نسل پیش ممکن نبود چی شد؟؟
دقیقا
“به عقیدهی من، میاننسلی بودن بازی به هیچ وجه برای ما محدودیت تلقی نشد. ما در زمان شروع ساخت بازی آنقدر ایده داشتیم که به هیچ عنوان به موارد سختافزاری فکر نکرده بودیم و البته تمامی آن ایدهها اکنون پیادهسازی شدهاند”
اونوقت یه سری با وقاحت تمام اومدن گفتن سری اس که چندین برابر یه کنسول نسل هشتمی قدرت داره باعث پسرفت نسل نه میشه – یا ایشون دروغ گفته یا اون فن بوی ها، انتخاب با شماست
البته این استودیوی فرست پارتی سونی هست
به همین خیال باش که بازیساز هایی مثل سیدی پراجکت بازیشون رو واسه سریز اس بهینه کنن :rotfl:
نه نه نه ببین قضایا رو باهم قاطی نکن!!
من بالاتر هم توضیح دادم که اون آقا مجبوره اینطوری حرف بزنه!!!
خیلیم تفاوت داره اتفاقا!!
وقتیم یه عنوان نسل نهمی بشه!!!
اون موقع اون بازی برای ps5 ساخته میشه!
ولی توی ایکس باکس
اون بازی برای xbox ss ساخته میشه
و ما فقط روی xbox sx افزایش فریم ریت و رزولوشن خواهیم داشت!!!
بعله من دارم به عنوان یه سونی فن میگم کارگردان این بازی داره دروغ میگه!
وقاحتو تو داره که به یه کنسول ضعیف ۴ ترافلاپسی میگی قدرتش چندین برابر کنسولای نسل هشتمیه
یعنی میخان با گاد رگناروک هم این کارو بکنن؟
ولی من شک دارم با اون گرافیک قرار باشه تو ps4 بازی رو ببینیم
از اون بازیاست که برا ما طرفدارای ایکس باکس واقعا حسرت میشه البته سعی میکنم از دستش ندم با کنسول دوستمم شده بازیش کنم
دارندگان ps4 عزیز دیگه چی میخاین فعلا احتیاجی به خرید ps5 ندارین تا ۲ یا ۳ سال دیگه اون موقع ارزون میشه و راحت میتونین با قیمت عادلانه و منطقی و قیمت اصلی بخرین الان خدای جنگ ۵ و فارکرای ۶ و هورایزن جدید و کلی بازی دیگه درپیش روی ps4 قرار داره برین عشق کنین اونیایی هم که ps5 گرفتن حسابی سرشون کلاه رفت و ضرر سنگینی کردن خدا بهشون صبر بده وای خدای جنگ ۵ روی ps4 خیلی خوب بود قشنگ معلوم بود واس نسل ۸ هم میاد چطور شما که واسه این بازی ps5 گرفتین حواستون نبود به هر حال فعلا کنسول نسل ۹ مالیده
خدا حافط شما
این همه تفاوت داره تو نسخه ps4 با ps5 بعد میگی بعضی از بازی بازان متوجه رشد خزه نشدن روی سنگ به نظر من بازی فقط باید برای ps5 میومد فقط دنبال سود بیشتر بودن تمام
نمیدونم چرا حس میکنم داری سونی رو زیرپوستی ترول میکنی!!!
حیف حوصله جواب دادن بهت رو ندارم!
با احترام به گوریلا گیمز ولی حرفش مفت بوده!
محدودیتی ایجاد نشد براتون؟
یه مثال میزنم
الان اگه بازی فقط برای ps5 عرضه میشد چقدر میتونستن از اس اس دی استفاده کنن
ولی با این گرافیکی که من دیدم از بازی حداقل ش یه ۱۰ ثانیه برای لودینگ هاش باید صبر کنیم
گرچه که من به گوریلا گیمز بشدت اعتماد دارم و میدونم که بازی شاهکاره ولی خب بهرحال
این تریلر گیمپلی اخیر روی فایو اجرا شده بود . فکر نکنم روی فور به این پویایی و شلوغی باشه جهان بازی . جنگل بازی رو ندیدی پر بود از درخت و رودخونه و گل و گیاه ! . مثلا رد دد۲ با اون گرافیک روی نسل هشت راحت اجرا شد ولی همچین جنگل و پوشش گیاهی توش نداشت و بیشتر بیابون بود وگرنه روی نسل هشت امکان نداشت راحت بیاد بالا .
بله درسته
تازه بازی با اونهمه جزئیات توی ps5،بعضی وقتا اگه دقت میکردین بعضی از اعضای محیط دیر لود میشد
اهان شرمنده دوستان تکمیلی کامنت قبلیم یادم رفت تازه تیتره خبرم گفته هیچ محدودیتی هم برای ما میان نسلی بودن نداره عزیزم بعد میای میگی این همه تفاوت هست توش این اسمش محدودیت نیست پس چیه
عزیز سونی هم دقیقا به خاطر همین ps4 رو رها نکرده … جمعیت زیادی که هنوز امید به ps4 دارن و هزینه باالقوه ایی که میشه به سرمایه زیادی تبدیلش کرد.. نسل ps4 سال ۲۰۲۳ تموم میشه قطعا
مهم نیس این چیزی که ایشن میگن راسته یا دروغ
مهم اینه که خیلیا هنوز به دلایلی ps5 رو نخریدن
کمبود کنسول، پول یا هرچی
الان اگه بازیرو فقط واسه ps5 عرضه کنه رو پول خیلی کمتری به جیبش میاد
شماهایی هم که ps5 دارین انقدر کنسولتون رو نکوبین تو سر اونایی که هنوز نتونستن بخرن
برای گوریلا گیمز محدودیت هیچ معنایی نداره