خالق شخصیت Sonic شرکت اسکوئر اینکس را ترک کرد
خالق شخصیت Sonic یعنی یوجی ناکا (Yuji Naka)، پس از شکست تجاری بازی Balan Wonderworld اعلام کرد که شرکت اسکوئر اینکس را ترک کرده و احتمالاً برای همیشه با صنعت بازیهای ویدیویی خداحافظی خواهد کرد.
در واقع، وی شخصاً و در قالب یک توییت خبر جدایی خود از شرکت اسکوئر اینکس (Square Enix) را تایید کرد. البته، بهنظر میرسد که دلیل اخراج و یا جدایی داوطلبانهی او از این شرکت و احتمالاً بازنشسته شدن وی، به آمار فروش بسیار پایین و نمرهی متای بازی Balan Wonderworld که کارگردانی آن را بر عهده داشت باز میگردد. این بازی که چندی پیش به صورت دیجیتالی و فیزیکی بر روی تمامی پلتفرمهای نسل هشتمی و نهمی و رایانههای شخصی منتشر شده بود، در هفتهی اول پس از عرضهی خود تنها موفق به ثبت آمار فروش ۲۱۰۰ نسخهای شد و حتی نتوانست تا در فهرست ۴۰ بازی پرفروش هفته در انگستان جای بگیرد تا در نهایت، شاهد از دست دادن یکی از تاثیرگذارترین افراد در تاریخچهی صنعت بازیهای ویدیویی و شاید دلسرد شدن او از این صنعت باشیم.
به هر ترتیب، وی طی این توییت چنین اظهار داشت که:
اکنون نمیخواهم در مورد دلیل انجام این عمل صحبت کنم و امیدوارم این موضوع را بتوانم در آینده شفاف و روشن کنم. در مورد فعالیتهای آیندهی خود نیز برنامهای ندارم. من ۵۵ سالم شده است و بهنظر میرسد که وقت خداحافظی با این صنعت و بازنشتگی فرا رسیده باشد.
در نهایت، به نظر میرسد که صنعت بازیهای ویدیویی بیش از اندازه در حال سرعت گرفتن در جادهی وابستگی به موارد مالی است و یوجی ناکا، جدیدترین قربانی این موضوع تلقی میشود. در واقع، پس از شکست تجاری بازی Balan Wonderworld، وی یا به صورت اختیاری و یا اجباری سِمَت خود در شرکت بزرگ اسکوئر اینکس را رها کرده است تا با بازنشتگی، به دوست و همکار خود یعنی ناوتو اوهشیما (Naoto Ohshima) که با یکدیگر شخصیت افسانهای Sonic the Hedgehog را خلق کرده بودند بپیوندد (این زوج آخرین بار در پروژهی ساخت بازی Sonic Adventure در سال ۱۹۹۸ با یکدیگر فعالیت داشتند).
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
دلم سوخت واقعا 😥 چه پایان تلخی داشت بیچاره. فکر کن یه زمانی یکی از منحصر به فرد ترین شخصیت های ویدئو گیم رو بسازی بعد اخرش بخاطر فروش کم بازیت اخراج یا بازنشسته بشی. :-((
امیدوارم یه روزی به صنعت گیم برگرده سنش اونقدر زیاد نیست که نتونه بازی بسازه. برای شروع دوباره هم هیچوقت دیر نیست :yes:
سلام
خداوند یار و باورشان!
همین سایتهای گیمینگ اصلا از این بازی تا حالا خبری داده بیرون که حالا بخواهد زیاد بفروشد، با این وجود پس حتما بازاریابی خاصی هم نداشته. متا هم که بحث آبدوخیاریای دارد!
خدا کنه این جدایی بخاطر اولتیماتوم اسکوئر انیکس نبودهباشه.
حق این بازیو خوردن
لیاقتش حداقل ۹۰ بود نه ۵۱
کجایی که ببینی سگا چه بلایی سر کرکترت آورده 😥
اره یادت باشه فیلمی که میسازی به اذربایجان توهین نکنی
اگه دستم به اون بازیگری که تو فیلم سونیک خارپشت یه ژنرال میگفت ((اذربایجان کشور نیست))
بلای سرش میارم که هفت جد ابادش از خاک برخیزند
خب چون نیست . ایشالا ی روزی همش به ایران بزرگ الحاق خواهد شد .
باز از این جوکا بگو بخندیم
داداچ خالق شخصیت سونیک بود
نه خالق فیلمش تو
فقط ۲۱۰۰ نسخه فروش در هفته اول؟!
من از این بازی چیزای خوبی نشنیدم ولی وقتی اینو خوندم واقعا دلم سوخت واسه سازنده ها…
من دیدم بازیشو خیلی ضعیفه نمراتش حقشه
منکه اولین باره دارم اسمشو میشنوم واسه گوشیم هست ؟؟
تو گوگل پلی شش نفر امتیاز دادن شده دو
بازی بی نام و نشونیس