سخنان ماندگار در دنیای بازیهای ویدئویی | بازی های زندگی - گیمفا
سخنان ماندگار در دنیای بازیهای ویدئویی | بازی های زندگی - گیمفا
سخنان ماندگار در دنیای بازیهای ویدئویی | بازی های زندگی - گیمفا
سخنان ماندگار در دنیای بازیهای ویدئویی | بازی های زندگی - گیمفا
سخنان ماندگار در دنیای بازیهای ویدئویی | بازی های زندگی - گیمفا
سخنان ماندگار در دنیای بازیهای ویدئویی | بازی های زندگی - گیمفا

سخنان ماندگار در دنیای بازیهای ویدئویی | بازی های زندگی

پریسا بارافکن
۱۳:۰۲ ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
سخنان ماندگار در دنیای بازیهای ویدئویی | بازی های زندگی - گیمفا

اگر بخواهیم ریشه ی بازی های رایانه ای یا به طور کلی بازی ها رو بررسی کنیم، می بینیم هدف اصلی از انجام دادن اونا چیزی بیشتر از سرگرمی نیست. ولی بعضی موقع ها بعضی بازی ها چیزی فراتر از یک بازی معمولی برای گیمرا هستن.اینجور بازی ها به عنوان یک معلم یا یک کتاب مصور یا حتی یک دوست می خوان با ما صحبت کنن و به نوعی با ما همدردی کنن. به همین خاطر در بعضی از بازی ها گاهاً به تعدادی از دیالوگ ها یا دست نوشته ها بر می خوریم که آدم رو واقعاً به فکر فرو می برند. در این سری از پست ها که من قصد دارم هر از چند گاهی تو سایت منتشر کنم می خواهم به بعضی از این مثالهای گوناگون اشاره کنم و جملات و نکته های جالب و تأمل برانگیزی که تو بعضی از بازی ها می شنویم رو با همدیگه مرور کنیم.

توجه کنید که من اینجا هم متن اصلی رو می گذارم و هم ترجمه یا تعبیری که خودم از اونا برداشت کردم رو براتون می زارم. امیدوارم مورد توجهتون واقع بشه:

_________________________________

مکس پین در بازی Max Payne 3:

maxpayne3 2072 2560

The way I see it there’s two types of people. Those who spend their lives trying to build a future, and those who spend their lives trying to rebuild the past. For too long I’ve been stuck between, hidden in the dark, lock up the cause of destruction

Time moves forward and nothing changes

«طوری که من میبینم. تو دنیا ۲ نوع آدم وجود داره. دسته ی اول آدمایی هستن که زندگیشونو صرف ساختن آیندشون می کنن و دسته ی دوم کسایی هستن که زندگیشونو صرف ساختن گذشته هاشون می کنن. من مدت خیلی زیادیه که بین این دو گیر افتادم، در تاریکی گم شدم، در ویران کده ای از غم گرفتار شدم….

اما زمان میگذره و هیچ اتفاقی نمی افته»

_________________________________

پرافت در بازی Crysis 3:

prophet

Prophet

No matter what man tells himself.In his heart resides the spirit of the hunter

He can build cities erect monuments to his greatness
But at his core he cannot escape his own nature
The bow and arrow – beautiful in its simplicity
Is it coincidence that every culture on earth
Developed it independent of one another
Or is it something else, Something in our blood
Something primal that allows us to manifest it
Of course the trick in the part about hunting
Is making sure you are the hunter, and not the hunted

«فرقی نمی کنه آدمی به چه چیزی فکر می کنه. چون در رگهاش همیشه خون یک شکارچی در جریانه. درسته که او میتونه شهر و یا بناهای تاریخ رو برپا کنه. ولی هیچگاه نمیتونه از طبیعت خودش فرار کنه.تیر و کمان زیباییش در سادگیشه. آیا بخاطر توافقیه که هر فرهنگی تو زمین ساز خودشو می زنه. یا چیز دیگه ای در میانه؟ چیزی که تو خون ماست. یک چیز بنیادی که به ما اجازه میده آشکارش کنیم. البته حقه ای که در شکار کردنوجود داره اینه که مطمئن باشی تو اونی هستی که شکار می کنی نه اونی که شکار میشه.»

_________________________________

جمله ی معروف بازی Bioshock Infinite :

elizabeth

Elizabeth

Bring the girl and wipe away the dept

«دختره رو بیار و بدهیت رو پرداخت کن»

{این جمله در نگاه اول ممکنه یه جمله ی معمولی به نظر بیاد ولی در واقع این جمله ی هسته ی اصلی و همینطور نقطه ی عطف بازی بایوشاک هست که بعد از ۱۲ ساعت مکرراً شنیدن این جمله معنی واقعیش رو نمی فهمید و طی یک صحنه همه چی برملا میشه}

_________________________________

وَس در بازی FarCry 3:

vass

Vass

Did I ever Tell u the definition of insanity

«آیا تا بحال دیوانگی رو برات تعریف کردم؟»

{دیوانگی شعاریه که بازی فارکرای به استفاده از اون خودشو تو جمع بازی های دیگه مطرح کرد. این بازی به معنای واقعی کلمه دیوانگی رو برای ما تعریف کرد و نشون داد برای دیوانگی هیچ حد و مرزی وجود نداره چه بخواد تو فیلم باشه چه بازی چه واقعیت و چه ….)

_________________________________

جنرال کانرد در بازی Spec Ops The line:

cptwalker

Cpt.Walker

The truth, Walker, is that you’re here because you wanted to feel like something you’re not: A hero

«واکر واقعیت اینه که تو به این خاطر اینجایی که می خوای احساس کسی رو داشته باشی که نیستی: یک قهرمان»

{یکی از بهترین لحظاتی که من تا حالا تو بازی های رایانه ای تجربه کردم همین دیالوگ بوده که بعد از اونهمه بازی کردن و  حس غرور دست دادن به آدم انگاری یه نفر یه پارچ آب یخ تو صورتت خالی می کنه….. اصن یه وضی}

 

red-eyed Banished Knight

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سخنان ماندگار در دنیای بازیهای ویدئویی | بازی های زندگی - گیمفا
سخنان ماندگار در دنیای بازیهای ویدئویی | بازی های زندگی - گیمفا
سخنان ماندگار در دنیای بازیهای ویدئویی | بازی های زندگی - گیمفا
سخنان ماندگار در دنیای بازیهای ویدئویی | بازی های زندگی - گیمفا
سخنان ماندگار در دنیای بازیهای ویدئویی | بازی های زندگی - گیمفا
سخنان ماندگار در دنیای بازیهای ویدئویی | بازی های زندگی - گیمفا
سخنان ماندگار در دنیای بازیهای ویدئویی | بازی های زندگی - گیمفا
سخنان ماندگار در دنیای بازیهای ویدئویی | بازی های زندگی - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سخنان ماندگار در دنیای بازیهای ویدئویی | بازی های زندگی - گیمفا