مایکروسافت در سیاست انتشار بازیهای بتسدا دخالتی نخواهد داشت
با این که خرید استودیوهای جدید یا ادغام دو مجموعهی بزرگ چندان در صنعت بازیهای ویدئویی امری غیر عادی به شمار نمیآید اما تاکنون معاملات بسیار اندکی به گستردگی خرید مجموعهی بتسدا (Bethesda) توسط شرکت مایکروسافت به انجام رسیده است.
شرکت بتسدا به عنوان یکی از بزرگترین مجموعههای تولید و انتشار بازیهای ویدئویی شناخته میشد و در کارنامهی خود مجموعههای بسیار موفق و بزرگی دارد؛ از همین رو خرید این مجموعه برای شرکت مایکروسافت بسیار هزینهبر اما با ارزش است. حال سوالاتی پیرامون استقلال شرکت بتسدا در زمینهی تولید و انتشار بازیهای خود بعد از افزوده شدن به مایکروسافت و تغییراتی که قرار است در سیاستهای این مجموعه رخ دهد، برای طرفداران به وجود آمده است.
در همین راستا اخیرا مت بوتی (Matt Booty) رئیس استودیوهای بازیسازی بخش ایکسباکس (Xbox Game Studios) در مصاحبهای اظهار داشت که شرکت مایکروسافت قصد دخالت در سیاستهای بخش انتشار بازی شرکت بتسدا را ندارد. وی در ادامه توضیح داد که مایکروسافت در زمینههای انتشار محصولات، بازاریابی، فروش، ارتباطات و موارد دیگر به صورت کامل به سیاستهای شرکت بتسدا احترام گذاشته و در هیچ کدام از این موارد دخالت نخواهد کرد. همچنین استودیوهای زیرمجموعهی بتسدا نیز قادر خواهند بود خلاقیت و استقلال خود را به مانند گذشته حفظ نمایند. به گفتهی مت بوتی، این رویکرد استقلال در برنامهها دقیقا همان رویکردی است که شرکت مایکروسافت برای همهی استودیوهای زیر مجموعهی خود در نظر گرفته است.
مت بوتی در نهایت تایید کرد که مجموعهی بتسدا به مانند سایر استودیوهای بخش ایکسباکس، بر ارائهی محتوا برای سرویس ایکسباکس گیمپس (Xbox Game Pass) تمرکز خواهد داشت. با این حال بوتی اعتقاد دارد که مایکروسافت قصد ندارد استودیوهای بازیسازی خود را به طور خاص مجبور به ساخت عناوینی کند که تنها برای انتشار بر روی یک سرویس اشتراکی مناسب باشند. در نهایت آقای بوتی در این مصاحبه تایید کرد که دو شرکت مایکروسافت و بتسدا یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در جریان رویداد E3 سال جاری میلادی خواهند داشت.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
بهترین کار خرید استودیو موجانگ بود که باعث شد این مسیر بسیار درست رو بره مایکروسافت بسیار سیاست های مایکروسافت در همه زمینه ها گیمینگ کلاد و سرویس ها و ویندوز داره به ادم میچسبه
سلام عرض شد
اومدم بگم بثزدا صحیحه
بدرود
بسلامت
اسمتو رو کارکتر نوشتی
سطح
پس مشترکه ، خیلی هم خوب
این رویکرد خوبیه اما یک tradeoff این وسط هست حالا خود بتسدا که کارشو بلده هیچی ولی بقیه استدیوهارو اگه خیلی آزاد بزارتشون هربازی رو بیرون میدن و خیلی روش کار نمیکنن چون قرار نیست کسی بهشون گیری بده از طرفی خلاقیتشون به کار میگیرن و بیشتر ریسک میکنن و شمار بازی های خلاقانه بیشتر میشه (رویکرد فعلی ماکروسافت)
ولی اگه روی بازی های استدیوها سختگیری کنن کیفیت بازی ها بیشتر میشه ولی کمتر ریسک میکنن و بازی های خلاقانه کمتر میشن (این رویکرد سونیه)
ماکرو باید یخورده سختگیریش روی بازی هایی که استدیوهاش میسازن بیشتر کنه تا کیفیت بیشتر بشه اما نه اونقدی که دستشون ببنده. باید بزاره خلاقیتشون رو به کار بگیرن و بهشون بگه هرچی بخواین بهتون وقت و پول میدم ولی بازیتون باید یچی در سطح بهترین ها باشه :star:
عزیز هر دو نظرت اشتباهه
میگی سونی سختگیره کیفیت بازیهاش بالاست اما خلاقیتشون کمه …… خب اسپایدرمن و راچت اند کلنک چی هستن این وسط
بعد میگی مایکروسافت استودیوهاش رو باز میزاره سختگیریش کمتره و نتیجه کیفیت بازیهاش میاد پایین و خلاقیتشون زیاد میشه … مثال بازی فورزا هورایزون …. هم بسیار با کیفیته هم میشه گفت یک تجربه ارکید ماشین سواریه 😐
به عنوان یک سونی میگم که فورزا هورایزون و موتور اسپرت واقعا الماس های سبک ریسینگ هستند . من همش مجبور میشم برم گیم نت این شاهکار رو تجربه کنم . رو کنسول بنده باید هی باید برم crew 2 و NFS بازی کنم با اینکه CREW 2 واقعا بازی خفنی هست :yes: ولی واقعا اشتباهه که این بازیو با فورزا هورایزون مقایسه کنم چرا چون علاوه بر ماشین شما میتونید موتور ، moster truck و قایق و خیلی ماشین های دیگه سوار بشی
داداش منظورم به صورت کلی بود و استویوهایی که خوبن خودشون کارشون رو بلدن و بازیشون همیشه خوبه مثل سازنده فورزا
ولی به سونی توجه کنی تقریبا خروجی همه استویوهاش بازی کاملا باکیفیتیه و کم پیش میاد بازی بد بدن ولی خب ریسکشون تقریبا کنترل شده است یعنی بازی جدید کمتر بیرون میده توجه کنی فرانچایزها رو پیش میبره مثل رچت و اسپایدی ولی خب به بهترین نحو ادامشون رو میسازه
ولی ماکروسافت خروجی همه استدیوها کاملا باکیفیت نیست ولی دستشون بازه هرکاری میخوان انجام بدن یعنی میتونن ریسک های بالایی بکنن و ماکرو بهشون گیر نمیده مثل کاری که با crackdown کردنن یا بازی های جدیدی که میدن مثل sea of thieves یا bleeding edge یا چندین بازی کاملا جدیدی که داره ساخته میشه
بازیای بتسدا همیشه گرافیک پائین و پر از باگ بودن امیدوارم الان یه فکری به حال گرافیک و باگ هاشون بکنن منظورم این نیست بازیاشون بد یا ضعیفه بتسدا کلی بازی خوب داره اما اینکه گرافیک بازیاش در هر زمانی که بازی عرضه کرده بسیار پائین بوده و باگ های زیادی داشته مثلا خیلی دوست دارم استارفیلد یه بازی با گرافیک حتی نه عالی با گرافیک خوب باشه درکنار گیمپلی و داستانش چون بازیای بتسدا جوری بوده که وقتی عرضه شدن همینجورش گرافیک خوبی نداشتن و بعداز دو سه سال گرافیک تاریخ مصرف گذشته داشتن مثلا بازیای دیگه مثل بایوشاک و بازیای کپکام گرافیک خیلی خوب و باگ های کمی داشتن یا حتی بازی ویچر ۳ گرافیک هنری خوبی داشته یا سری بازی های مس افکت ولی بتسدا گرافیک بازیاش خیلی زود تاریخ گذشته میشن و همین یک نکته بزرگه که کسی سمت بازیای قدیمیش نره در صورتی که میشه سمت بازی های قدیمی مثل بایوشاک و بازیای کپکام و راکستار و حتی سونی رفت چون هنوزم گرافیک خوبی دارن و میشه باهاشون کنار اومد ولی الان یکی بخواد فالوت ۳ یا نیو وگاس یا فالوت ۴ و بازیای دیگش رو پلی بده اذیت میشه مگه گرافیک زیاد براش اهمیت نداشته باشه
راست میگه بازی های دووم … دیس هانرد …. و پری و امثالشون هم گرافیک افتضاح داشتن که برا چند نسل قبل بودن و هم از وجود باگ های زیاد رنج میبردن …. مخصوصا ولفناشتاین ……
تازه بازی الدر اسکرول اسکایریم هم چه نسخه اصلی و چه نسخه آنلاینش اصلا توسط پلیرها بازی نمیشه چون پر از بگ و بسیار افتضاح هستن از نظر گرافیک ، این کسایی هم که میبینین دارن بازی میکنن و مدام برا اسکایریم ماد میسازن همشون فیک هستن … ایشون فقط از بتسدا گرافیک میخواد … راست میگه
چرا امثال شما فن بوی ها تحمل شنیدن انتقادی که حقیقت هم هست رو ندارید؟
دیگه همه میدونن گرافیک بازی های بتسدا هیچوقت خوب و اونجوری که باید نبوده
حالا لازمه به حقایق دیگه هم اشاره کنم؟البته شما فشار نخوری و هی دیس ندی
لازمه بگم بتسدا در نسل هشت یک کمپانی شدیدن افت کرده حساب میشه؟
لازمه بگم نسل هشت بتسدا تو چندین پروژه ش شکست خورده؟
لازمه بگم سهام بتسدا بدلیل گند هایی که تو نسل هشت زد پائین اومده بود؟
لازمه بگم بتسدا اوج محبوبیت و موفقیتش تو همون نسل هفت بود؟
لازمه بگم دوباره که گرافیک و باگ همیشه یار بازیای بتسدا بود؟
لازمه بگم بتسدا کاراکتر های خشکی ساخته و این رو یک انسان منطقی و گیمر هم قبولش داره؟
لازمه بگم بتسدا توی نسل هشت به فرنچایز فالوت و الدر و ولفنشتاین گند زد؟
لازمه بگم که بتسدا چندین یوزر اسکور قرمز و زرد و متای زرد داشته تو نسل هشت؟
لازمه بگم کل فروش فالوت ۳ بهترین تو سری چقدر بوده روی کل پلتفرم ها؟
لازمه بگم الدر کل فروشش روی کل پلتفرم مجموعش چقدر بوده؟
لازمه بگم الدر اصلا اونجوری که فکر میکنی طرفدار نداره و بیشتر طرفداراش روی پی سی هستن بخاطر ماد هاش؟
لازمه بگم کنسول گیمری زیاد به سری فالوت و الدر اهمیت نمیده و اکثرن روی پی سی هوادار داره؟
بسه یا بگم؟یا حقیقت بروی چشمان شما بستس؟انتقادی میشه برای پیشرفته واسه همینه هیچوقت پیشرفت نمیکنید و حقیقت ها که جلوی چشمتونه نمیبینید
ببین که انگ فن بویی هم به من خورد :rotfl: تو که از بتسدا فقط بازی های سال ۲۰۰۷ رو دیدی نظری ندی بهتره
راستی باز ایشون راست میگن تو نسل ۸ بتسدا فقط شکست خورده :rotfl: از ولفناشتاین و دووم و کلی بازی ساخته شده گذشته فقط به چندتا پروژه مثل فال اوت ۷۶ گیر داده :rotfl: ….
ببینید درسته انجین فالوت و الدر اسکرولز دیگه منسوخ شده و کلی باگ و … دارن، اما فراموش نکنین که یکی از بهینهترین موتورهای فعلی صنعت گیم دست یکی از زیر مجموعههای بتسداس
موتور بازی دوم ایترنال که رو خیلی از بازیای دیگه هم استفاده میشه فوق العاده خفن و عالی و بهینه است
و کلاً کافیه یه بار بازیای دیگه این شرکت مثل ایول ویثن ۲، ریج ۲، پری و… رو رو تنظیمات گرافیکی بالا بازی کنین ببینین چقدر عالی هستن
اما نه اگر صرفاً منظور خود استودیوهای اصلی بتسداس، بله تا حدودی موتورش منسوخ شده
بشخصه اگه بین ازادی و عظمتی که بازی های نقش افرینی خود استودیو بتسدا ارائه میده و گرافیک بازی هایی که گفتی یکی رو انتخاب کنم انتخابم مطمئنا گرافیک نیست.
موافقم. اکثر بازیاش پر باگن و گرافیکشون پایینه. البته جدیدا بهتر شدن. مثلا دووم اترنال رو من هیچ باگی توش ندیدم و گرافیکشم عالی بود.
عالی :yes:
من فکر نمیکنم این حرفا ربطی به اومدن بازی ها روی پلی استیشن داشته باشه.
احتمالا صرفا منظورشون همون حرفه که بثسدا مجبور نیست بازیاشو مخصوص گیمپس بسازه.
به هر حال (برعکس میل باطنی خیلی از گیمرا) به احتمال بالای ۹۵ درصد تمام بازیای بثسدا از این به بعد انحصاری ان که خیلی هم حرکت منطقی و درستیه
ربطی هم نداره
تیتر گول زننده است جیسون شرایر هم انحصاری بودن بتسدا و بقیه ی بازی ها رو تایید کرد توی کامنتش
دقیقا.
انحصاری شدن هم خیلی منطقیه. ۷٫۵ میلیارد پول رفته بابت خرید. اگه بازی هاش انحصاری نشن باید تعجب کرد
سلام
خبر خوب کار شدهبود، احسنت!
خسته نباشید!
خوبه میزاره ازاد باشن :yes:
حالا تا پنج شیش سال باید صبر کرد و دید
ولی حتی اگه نصف این ادعا رو هم عملی کنن قطعا یه ایکس باکس می گیرم.
من نفهمیدم انحصاری میشه بازی هاش یا نه ولی به نظرم بتسدا یکی از بهترین استودیوهای بازی سازی و کارش بلده پس خودش میدونه انحصاری کنه یا نه اگه آی پی های قدیمی انحصاری نکنه (اگه)یه انحصاری برای ایکس باکس میزنه
داداش فیل اسپنسر تو مصاحبه گفت تمام بازی های بتسدا چه ایپی قدیمی و جدید همشون فقط برای پلتفرم که دارای گیم پس هستن میان که سونی نداره
دیگه با خرید این استودیو سونی نمیتونه مثل قبل تو انحصاری ها جلو مایکروسافت بایسته
شاید حتی کمم بیاره
باید دید چی میشه در آینده