گزارش: PSVR 2 از وضوح ۴K و موتور ایجاد لرزش برخوردار است
طبق گفتهی چند تن از منابع معتبر وبسایت UploadVR، هدست واقعیت مجازی نسل نهمی سونی از وضوح ۴۰۰۰×۲۰۸۰ پیکسلی (۲۰۰۰×۲۰۴۰ پیکسل برای هر چشم) بهرهمند است. این عدد، اندکی کمتر از HP Reverb G2، صدرنشین جدول فروش هدستهای واقعیت مجازی، و مقداری بیشتر از Oculus Quest 2 است.
هدست واقعیت مجازی نسل جدید سونی در زمینهی تشخیص زاویهی دید کاربر، از قابلیت Foveated Rendering بهره میبرد. همچنین این هدست از یک صفحهی تنظیم جداسازی لنزها و موتور ایجاد لرزش (Vibration Motor) که در زمینهی بازخورد هاپتیک (Haptic Feedback) به توسعهدهندگان کمک میکند هم برخوردار است. ظاهرا سونی (Sony) وجود این موتور در PSVR 2 را به توسعهدهندگان و شرکای خود اطلاع داده است. PSVR 2 که گفته میشود برای یافتن کنترلر واقعیت مجازی جدید سونی، دوربینهایی در آن تعبیه شده است، برای اتصال به پلیاستیشن ۵ تنها به یک کابل USB Type-C نیاز دارد.
بر اساس گزارش UploadVR، قابلیتهای جدید PSVR 2 در کنار هم یک تجربهی واقعیت مجازی حقیقتا نسل جدید را تعریف میکنند که سونی برای کاربران کنسول پلیاستیشن ۵ در نظر گرفته است. در ماه فوریه بود که سونی اعلام کرد بر روی یک سیستم واقعیت مجازی نسل نهمی برای کنسول پلیاستیشن ۵ کار میکند که عرضهی آن پس از سال ۲۰۲۱ برنامهریزی شده است.
هیدهآکی نیشینو (Hideaki Nishino)، رئیس برنامهریزی بخش سرگرمیهای تعاملی سونی (Sony Interactive Entertainment)، در رابطه با PSVR 2 نکات زیر را بیان کرده است:
ما هر آنچه پس از عرضهی PSVR برای کنسول پلیاستیشن ۴ آموختیم را به کار گرفتهایم تا یک سیستم واقعبت مجازی نسل نهمی، که در آن همهچیز از وضوح تصویر گرفته تا میدان دید هدست و ورودیها بهبود یافته است را توسعه دهیم.
علیرغم اینکه PSVR 2 تجربهی یک وضوح بصری بینقص را ضمانت میکند، برای اتصال آن به کنسول پلیاستیشن ۵ تنها یک کابل در نظر گرفته شده است تا راهاندازی این هدست واقعیت مجازی آسان شده و میزان سادگی کار با آن ارتقا یابد.
به گفتهی آقای نیشینو، کنترلر واقعیت مجازی جدید سونی بسیاری از قابلیتهای کلیدی کنترلر دوالسنس پلیاستیشن ۵ را در خود جا داده است. همچنین در طراحی این کنترلر، بر ارگونومی بودن آن توجه خاصی شده است.
سیستم واقعیت مجازی جدید ما توسعهی زیادی را پیشرو دارد و مطمئنا در سال ۲۰۲۱ وارد بازار نخواهد شد. با این حال بنا داشتیم این جزئیات زودهنگام را در اختیار علاقهمندان قرار دهیم؛ چراکه توسعهدهندگان خلق جهانهای تازهای را که میتوانید با استفاده از تکنولوزی واقعیت مجازی در آنها کاوش کنید، آغاز کردهاند.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
ایناش مهم نیس فقط playstation Home رو برگردونید
معلومه سونی داره تمام تلاشش رو برای این تکنولوژی انجام میده . به نظر من ارتباط با یک سیم برای کاهش قیمت بسیار کار خوبیه چون بیسیم کردن باعث افزایش قیمت میشه و اینجوری مثل pc ، فقط مخاطبین خاص میرن سمتش . در کنار همه اینها امیدوارم قیمت خوبی داشته باشه ، البته نمیشه قیمت ارزانی رو انتظار داشت چون هم تکنولوژیه فراگیری نیست و هم اگه اشتباه نکنم نسخه قبلی با قیمت ۵۰۰ دلار عرضه شد و بمرور کمتر شد
چی بشه این وی آر کله بازرو قبظه میکنه با این مشخصات ..
….
مگه میشه سونی پشتش باشه و معرکه نباشه
ای کاش رقابت تو زمینه وی ار بیشترم بشه
به نظر من به جای بالا بردن رزولوشن بهتره قدرت پردازش گرافیکی رو افزایش بدن . من حاضرم بازی واقعیت مجازیم گرافیک بالایی داشته باشه ولی ۴۸۰ پیکسل بیشتر نباشه . فوقش آدم احساس میکنه از پشت یه عینک یا شیشه نه چندان شفاف داره محیط واقعیو میبینه . ولی اینکه بازیهای وی آر بخاطر محدودیت در پردازش به چند تا پلیگان ساده و فضایی با چند رنگ و بدون سایه خلاصه بشه حالا با رزلوشن فورکی یا ایت کی به هیچ عنوان جذابیتی نخواهد داشت .
با کم کردن رزولوشن میشه فاصله گرافیکی بین بازیهای معمولی با واقعیت مجازی رو کم کرد .
اون احیانا ۱۰۴۰ در ۲۰۰۰ نیست؟ اشتباه نوشتید، وگرنه رزولوشن میشد ۴۰۰۰ در ۴۰۸۰
الان رفتم دیدم همون ۲۰۰۰ در ۲۰۴۰ هست، وی آر که نداشتیم تا حالا از کجا میدونستم رزولوشنشون اینجوریه
این ویژگی ها رو اکولوس ۲ نداره و عملا سونی به بهترین توسعه دهنده بهترین هدست vr تبدیل میشه 😉
هپتیک فیدبک و اداپتیو تریگرها بماند
خداشکر اینجا یه فن بوی و هیتر صادق داریم که کاملا داره صادقانه کامنت میده (البته این کامنتت به نظرم ایرادی نداشت) ولی بعضی ها مثل امازون واقعا آدم میمونه چی بگه امازون هم هیت میکنه هم دورو بازی در میاره واقعا باید کاربر های مثل امازون بن بشن
وای بی طرف اول از همه برو کامنت های منطقیه ببین کسی که داره فشار میخوره بفهمی کیه دوم از همه بیا همین کامنتت ببین چقدر یه حرف مثل طوطی میگی و چقدر ضایع شدی سر همین حرف و با رو میگی و در آخر مگه من گفتم شما فیک هستی که بهت بر خورده که میگی من فیک نیستم ?:-) چقدر عجیب
دم سونی گرم
دم منم گرم
فوق العادس. سونی عملا تبدیل شده به نواورترین شرکت بازی سازی (در کنار نینتندو). وجود ویبره روی خود هدست رو دیگه ندیده بودیم! باید جالب باشه و حدس میزنم زمانی که به پلیر دمیج وارد میشه، اون ویبره باعث بشه تصویر برای چند صدم ثانیه تار دیده بشه تا حس اسیب دیدن بیشتری به بازیکن منتقل بشه