نسخهی رایانههای شخصی بازی Days Gone دو ویژگی مهم را ارائه نخواهد کرد
شرکت سونی اخیرا تأیید نموده است که بازی Days Gone از گزینههای گرافیکی قوی و نسبتا سطح بالایی در رایانههای شخصی برخوردار خواهد بود، اما دو ویژگی مهم این پلتفرم به بازی افزوده نخواهند شد و در دسترس قرار نخواهند گرفت.
بازی مورد انتظار Days Gone با اینکه حقیقتا بازی خوبی بود، اما با این حال این مورد لزوما به این معنا نیست که این عنوان توانست تا به استانداردهای مورد انتظار سران شرکت سونی برسد. امتیازهای خوب در متاکریتیک، اما نه عالی همراه با فروش عالی، اما نه فروش فوق العادهی مورد نظر سونی، برای این شرکت کافی بود تا تصمیم بگیرد که به ساخت دنبالهی این عنوان چراغ سبز ندهد و عملا احتمال ساخت یک دنباله را به صفر برساند.
با این همه در حال حاضر، سونی و استودیوی توسعه دهندهی بازی، بند استودیو (Bend Studio) فرصت دیگری به دست آوردهاند تا برای یکبار دیگر Days Gone را به یک موفقیت در زمینهی فروش برسانند. همانطور که میدانید به زودی پورت رایانههای شخصی این عنوان منتشر میشود و این موقعیت خوبی است تا این عنوان باری دیگر نام خود را بر سر زبانها جاری نماید. با این حال، ممکن است برخی از بازیبازان پلتفرم رایانههای شخصی از شنیدن اینکه Days Gone از برخی از ویژگیهای سطح بالای گرافیکی این پلتفرم حمایت نخواهد کرد و این ویژگیها قرار نیست تا اضافه شوند، ناامید گردند.
اخیرا یک فرم جدید از سوالات متداول بازیبازان برای پورت Days Gone به رایانههای شخصی در سطح اینترنت بارگذاری شده است که جزئیات و اطلاعات مهمی از تاریخ و روند انتشار و همچنین جزئیات فنی مانند حداقل مشخصات فنی و سیستم توصیه شده برای گرافیک بالاتر این عنوان را شامل میشود. برخی از پاسخهای جالب توجه ویژه این فرم مرتبط با ویژگیهای پیشرفتهی رایانههای شخصی است. متأسفانه، پاسخ این سوالات حاوی نکات ناامید کنندهای برای کسانی که خواستار بالاترین گرافیک از این عنوان بودند میگردد.
اینطور که به نظر میرسد پورت بازی Days Gone بر روی پلتفرم رایانههای شخصی نه از قابلیت رهگیری پرتو (ray tracing) برای افکتهای نور، سایه و بازتاب در بازی و نه از قابلیت Nvidia’s DLSS برای افزایش نرخ فریم ریت این عنوان بهره خواهد برد.
برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی لازم است که اضافه نمایم که هرگز انتظار پشتیبانی از قابلیت رهگیری پرتو و یا DLSS در Days Gone بر روی رایانههای شخصی وجود نداشت. ویژگی DLSS توسط پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۵ نیز پشتیبانی نمیشود و از آنجایی که عنوان Days Gone صرفا یک بازی نسل هشتمی و با لید پلتفرم پلیاستیشن ۴ بوده، پس بنابراین منطقی است که بند استودیو از قابلیت رهگیری پرتو، که برای پلیاستیشن ۵ است، نیز پشتیبانی نکرده است. با این حال هنوز هم بسیاری از بازیبازان پلتفرم رایانههای شخصی امیدوار بودند که سونی بتواند تا این ویژگیها را به نسخهی رایانههای شخصی این اثر بیاورد، اما متاسفانه این انتظار، که تا حدودی غیر منطقی است، نیز اجرایی نگردید.
البته این همهی ماجرا نیست. در لیست سوالات متداول این استودیو چندین ویژگی خاص که Days Gone از آنها بر روی رایانههای شخصی پشتیبانی میکند نیز وجود دارد. مهمترین آنها قابلیت پشتیبانی از ۶۰ فریم بر ثانیه است که به خودی خود خبر خوبی است. با این وجود، امکان فریم ریت قفل نشده نیز برای رایانههای قدرتمند و پیشرفتهای که با هدف فریم ریتهای بسیار بالاتر به بازی میپردازند، فراهم شده است. Days Gone همچنین از مانیتورهای ultra-wide نیز پشتیبانی میکند و میتواند تا میدان دید را تا ۱۰۰ درجه گستردهتر کرده و همچنین شامل تنظیمات گرافیکی دیگری نیز مانند تنظیم بافت و نور و حتی گزینههای تغییر HDR نیز میگردد.
به عبارت دیگر، سونی تمام دقت و قدرت خود را برای پورت Days Gone به رایانههای شخصی انجام داد. این بازی با طیف متنوعی از گزینههای متعدد گرافیکی که تجربهی این عنوان را برای اکثریت سیستمها لذتبخش خواهد کرد، عرضه خواهد شد. قابلیتهای پشتیبانی از DLSS و رهگیری پرتو بسیار عالی به نظر میرسند، اما حقیقتا این دو ویژگی از خصوصیات سطح بالای رایانههای شخصی محسوب میگردند و برای اقلیت بازیبازان مفید خواهند بود.
با این همه شکی در این نخواهد بود که این قابلیتها نیز با پیشرفت تکنولوژی و افزایش روز افزون امکانات، بالاخره برای اکثریت بازیها و پلتفرمها قابل دسترسی خواهند شد.
در حال حاضر بازی Days Gone بر روی پلتفرم پلیاستیشن ۴ در دسترس بازیبازان قرار دارد و از تاریخ ۱۷ می سال جاری میلادی (دوشنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) برای رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. همچنین در صورت تمایل میتوانید نقد و بررسی این بازی را به قلم محمد آریا مقدم از اینجا مطالعه نمایید.
نظر شما همراهان همیشگی گیمفا در این مورد چیست؟ آیا تا به الان این بازی را تجربه کردهاید؟ نظرات خود را دربارهی این عنوان با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
خاک وچوکتون:-|
خب شما که پورت میکنید کامل پورت کنید خو:-|
حیف این شاهکار حیف حیف
وقتی بازی بدون ray tracing ساخته شده دقیقا از کجاش بیاره پورت کنه ؟
برار جان هیچ بازی ای رو کنسول ریتریسینگ چی؟؟؟ نوداره
بسه دیگه لوس شد:-D
هیچ بازی ای رو کنسول ریتریسینگ نداره
سازنده باید بزاره براش
مثل کوجیما پروداکشنز
ولی خب استودیو های سونی گشاد تشریف دارن نمیذارن!
هم بند هم گوریلا
این به کنار اصلا میگیم دوست نداشتن ری تریسینگ بذارن
Dlss چی؟:-|
اینا به کنار
متن جوری نوشته شده انگار دارن لطف میکنن تنظیمات قرار میدن و از اون بدتر
انگار دارن لطف میکنن گذاشتن بازی فریم ریتش آنلاک باشه:-|
دث استرندینگ ری تریسنگ نداره 😐
کوجیما پروداکشنز هم تو پورت بازی روی پی سی هیچ دخالتی نداشت 😐
هرچی بود کار ۵۰۵games بود 😀
داداش اطلاعاتتو بروز کن ۵۰۵ فقط ناشر نسخه رایانه های شخصی بود خودش استدیو نبود هرچی کار کردن روی پی سی و ری تریسینگ و اینا کار استدیوی کوجیما بود
بازی دد استرندینگ از اول قرار بود برای پی سی بیاد واسه همین سنگ تمام گذاشتن
راست میگی اشتباه شد
ولی خب از dlss ساپورت میکنه
نه؟:-D
dlss ربطی به شرکتای بازی سازی نداره این بخشو باید انویدیا درست کنه اگه یادتون باشه بازی وارزون که به شدتم نیاز به dlss داشت بعد چند سال طول کشید dlss واسش بیاد صد درصد انویدیا اولویت های بیشتری داره تا این که بیاد برای این بازی dlss اضافه کنه چون خیلی زمان بره این کار
حالا همچین ی سریا جوش نبود ری تریسینگ و میزنن انگار همشون کارتای سری ۲۰۸۰ ب بالا رو دارن
بشین منچ و مار پله تو پلی بده بابا
:pissedoff:
دیزگان نیازی به ریتریسینگ نداره وقتی بازی کردین میفهمین
:)) نگو رو PS4 یه حرکتی زده بودن که از ریتریسینگ بی نیاز شدین!!!
گرافیکش تو نسخه معمولی پی اس بیش از نود درصد بازی های نسل نهم حتی اونایی که ریتریسینگ داشتن بیشتر و بهتر بود یه نگاه به یوتوب بنداز البته با ۱۰۸۰ ببین
تاج ..ماقت رو میزارم بر سرت
بزار رو سر خودت که هیچی متوجه نیستی
#اکس فنا نمیگیرن
اشکالی نداره ، ماد سازان همیشه در صحنه حاضرند مارو از چی میترسونید
خب نمیشه انتظار DLSS رو داشت چون روی کنسولم نبوده … کی به این چیزا اهمیت میده واقعا … مهمترین چیز ۶۰ فریمه بقیش اهمیت نداره
خوب dlss رو فعال میکنن که تو رزولوشن بالا ۶۰ فریم بگیرن دیگه 😐
گفتم این بازی ارزش خرید نداره و تنها خاصیتش بی خاصیت بودنشه همون کرکی بازی کردنش لطف کردن بهشه
پس فرقی با نسخه ps4 نداره گرافیکش واقعا خسته نباشین سهامدارن سونی
بازی رو برا پلتفرم خودش ساخته بعد برا ویندوز پورت کرده – میخوای قابلیت اختصاصی هم داشته باشه؟ 😐
قابلیت اختصاصی هم داره دیگه؛ فریم ریت آنلاک شده
از مانیتور های ultra-wide هم پشتیبانی میکنه
اگه قرار بود از RT پشتیبانی کنه که اول برای ps5 منتشرش میکردن :rotfl: (اگه بهش RT اضافه بشه اون وقت ریمستر به حساب میاد)
وقتی میگه بازی برای pc پورت شده یعنی همون چیزی که روی ps4 بود با گرافیک و رزولوشن و جزئیات بیشتر روی pc میاد.
نمونش راکستار و RDR2
بازی رددد۲ نیازی به ریتریسنگ نداره چون همونموقع عرضش برای پی سی خیلی از کارتهای گرافیک رده بالا نمیتونستن ۴k با تمامی جزییات ۶۰ فرییم بگیرن
کلا ردد۲ نسخه پی سی با کنسولی چه ps4چهps5 فرق زمین تا اسمونه
خب بازی ای که هیچ وقت ray tracing نداشته یهو که نمیتونن برای pc بهش اضافه کنن بعدم این بازی همین الان رو سخت افزار ps5 که ضعیف تر از pc های خوبه داره ۴k با ۶۰ فریم میده دیگ دقیقا dlss به چه کاری میاد وقتی انقدر بهینست .
خسته نباشید واقعا :heh:
گرافیکشم که فرقی نداشت با پی اس..بگو فقط میخواستیم روی پی سی منتشرش کنیم یکم پول به جیب بزنیم :beauty:
همه سیستم قوی ای ندارن که بتونن به نحو احسنت از این تکنولوژی ها استفاده کنن ولی جان ما درست و حسابی پورت کن، باز باگ و افت فریم اینجور چیزا نداشته باشه:/
مشکل اصلی بازی رو پی اس ۴ هم طبق فته کسایی که تجربه کردن باگ هاش بوده، امیدوارم مشکلات نسخه پی اس ۴ رو به ارث نبره.
باید صبر کرد دید چیکار میکنه ولی میگن که گیم پلی خوبی داره و منم سروایور خیلی دوست دارم پس خیلی منتظرشم امیدوارم که خوب فروش کنه.
چرا انقدر دوست عزیز جمله رو چندبار تکرار کردی؟ باز به عبارت دیگر چرا آخه گفتی ۳بار توضیح رو دیگه.
لطفا بخون مطلبت رو
۶۰ فریم آخه همش؟! داری برای پی سی میدی مشتی :-/
داداش مطبلو درست بخون چون روی کنسول ۳۰ فریم اجرا میشه گفته از ۶۰ فریم هم پشتیبانی میکنه و قفل فریم نداره یعنی فریم بالاتر هم میره
آقا پولش کو گرافیک ری تریسینگ دار جور کنیم ،،،برا ایرانی جماعت که فرق زیادی نکرد ، در هر صورت خود ایرانی گیمر نمیتونست ری تریسینگ رو تجربه کنه :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: