مقایسهای از عملکرد بازی Mortal Shell بر روی کنسولهای نسل نهم ارائه شد
مدت زمان زیادی از انتشار نسخهی ارتقا یافتهی بازی اکشن نقشآفرینی Mortal Shell بر روی کنسولهای پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری ایکس و اس نمیگذرد. این بازی بر روی کنسولهای مذکور از نرخ فریم و رزولوشن بالاتر برخوردار هستند. در همین راستا، بهتازگی تیم تحلیل فنی VGTech مقایسهای از عملکرد این بازی بر روی کنسولهای پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس را انجام داده است.
براساس این تحلیل فنی انجام شده، بازی Mortal Shell در پلیاستیشن ۵ و با آخرین بهروزرسانی منتشر شده بر روی رزولوشن ۱۸۰۰P اجرا میشود. البته رابط کاربری در یک رزولوشن ۴K Native نشان داده میشود، اما این به قیمت مشکلات و افت عملکرد خواهد شد. در حالی که این بازی بر روی پلیاستیشن ۵ نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را هدف قرار داده است، اما گاهی اوقات به ۵۰ و حتی به ۴۰ و ۳۰ فریم بر ثانیه نیز افت میکند. در مقابل، نسخهی ایکسباکس سری ایکس در اغلب اوقات نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را به خوبی ارائه میدهد. مزیت این نسخه استفاده از رزولوشن پویا است، چیزی که در نسخهی پلیاستیشن ۵ این بازی وجود ندارد. البته ممکن است این ویژگی در آینده به نسخهی مذکور اضافه شود.
بازی Mortal Shell در حال حاضر بر روی کنسولهای پلیاستیشن ۴، پلیاستیشن ۵، ایکسباکس وان، ایکسباکس سری ایکس و اس و پلتفرم رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد. در پایان میتوانید ویدیوی بررسی عملکرد نسخهی پلیاستیشن ۵ این بازی با آخرین بهروزرسانی منتشر شده را مشاهده کنید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
فریم ریتش نوسان زیاد داشت رو نسخه ی پلی
موقع تبدیل شدن به سنگ:-| تا ده فریم افت داشت و موقع ضربه خوردن تا سی فریم
در کل خوبه ولی عالی نیست
ویدیوی مال ایکس کو؟:-|
تو یه نقطه ای هم عملا از ۴۵ فریم بالاتر نمیرفت
تو آپدیت جدید رزولوشن رو بالا بردن هم اندازه series x احتمالا با آپدیت بعدی دوباره میارنش پایین فکر کنم استودیوش از عمد این کارو کرده همه این فریم ریت فاجعه رو ببینن و به ضعف کنسول اورکلاکی پی ببرن 😕
باشه
حاجی کلی نوشتی ولی حقیقت ماجرا اینکه پی اس ۵ توی یه بازی با گرافیک خیلی کم !! اونم نه زیاد نتونسته ۶۰ فریم ثابت رو بگیره و یکسره دراپ داشته … این یعنی چی یعنی فقط انحصاریا ۶۰ تان
گیم های مولتی رو دگ خدامیدونه تا چه حدی بهینه میکنن :yes:
عزیز من این که یه بازی مستقل از یه استودیو بی نام و نشون کوچیک که بودجه ایی برای بهینه سازی بازیهاش نداره و روی همه پلتفرما بهینه سازی خوبی نداره رو ربط بدی به قدرت کنسولا فقط نداشتن اطلاعاتو ثابت میکنه لابد rtx3080 هم قدرت نداره که زیر بازی بی گرافیک مدیوم که انیمشین های نسل ششی داره زاییده پس rtx3080 هم قدرت نداره قبلا هم گفتم ps5 در اکثر بازیهای مولتی پلتفرم عملکردی نزدیک به rtx3070 و برابر با rtx3060ti که ۱۶٫۲ ترافلاپس قدرت داره از خودش بجا گذاشته کافیه مقایسه های بنچمارک ها ببینی توی تعداد زیادی از گیم ها ps5 فقط هفت درصد پرفورمنس کمتری از rtx3070 داشته دو تا بازی والهالا و کولد وار رو دیجیتال فاندری نسخه ps5 و pc رو با هم مقایسه کرده ps5 با تنظیمات گرافیکی و رزولوشن برابر با pc دقیقا برابر کارت rtx3060ti پرفورمنس داده کنسولا همیشه رو به جلو حرکت میکنند بخاطر ساپرت همه جانبه ایی که در طول نسل میشن کارت ۷۵۰ti قدرتی برابر ps4 داشت الان کارت ۷۵۰tiکجاست بیا با ps4 مقایسه ش کن شک نداشته باش در ادامه نسل ps5 با وجود اینکه از rtx3070 ضعیفتره اما در ادامه نسل از این کارت جلو میزنه و عملکردی نزدیک rtx3080 از خودش بجا میزاره اوج عملکرد یه کارت گرافیک دو ساله بعد از دو سال کارت جدید بیاد ساپرتش از سوی سازنده کارت هی کمتر و کمتر میشه
اینم بگم توقع ۱۸۰۰pو ۶۰ فریم برای بعضی گیم ها در حال حاضر توقع بیجایی هست سریز ایکس به این دلیل فریم ثابتری میده که رزولوشن بین ۱۴۴۰p و ۱۸۰۰p در حال نوسانه ولی رزولشن ps5 روی ۱۸۰۰p قفله . بعدشم جالب نیست که کسی خودش تمام گیمها رو روی رزولوشن ۱۰۸۰p بازی میکنه بیاد از فریم ps5 در رزولوشن ثابت ۱۸۰۰p اشکال بگیره میدونید پیکسل های ۱۸۰۰p چند برابر ۱۰۸۰pهست
اقا انقدر که روی ps5 تعصب داری هم داری شدیدا اشتباه میکنی و هم داری پافشاری رو اشتباهت میکنی … یکم واقع بینانه نگاه کن …. بدور از تعصب کورکورانه ….
شما داری کارتی که رو ۴k با ری تریسینک فول ۶۰ فریم می ده رو با کنسولی که تو عناوین انحصاری خودش مثل اسپایدرمن برای جلوگیری از افت فریم رزولوشن تصاویر بازتاب رو اینه و اب رو کم می کنه یا تعداد مردم و برگ های درختا و … رو کم می کنه بافت ها دود ها رو اصلا تو تصاویر ری تریس خودش نمی یاره مقایسه می کنی؟ خیلی جالبه=/
مال سریز اکس داینامیک رزولوشن داره اغلب اوغات فیکس رو ۶۰ه، بررسیش زیاد پوینتی نداره
پرچم مایکرو بالاست 😎
باز هم شاهد عملکرد بهتر xbox هستیم که البته به خاطر قدرت cpu و GPU بیشتر طبیعیه و این اختلاف از یک یا دو سال بعد
بیشترم میشه
این عملکرد بهتر ایکس رو از کجا فهمیدی؟
من تنها چیزی که فهمیدم عملکرد متوسط پلی بود و طبق متن رزولوشن بجای فورکای داینامیک ۱۸۰۰ عه که با آپدیت حل میشه
روی سری X به صورت ۱۶۵۰p تا ۱۸۰۰p ولی با ۶۰ فریم ثابت هست ولی داخل PS5 به صورت ۱۸۰۰p هست ولی با فریم به شدت متغیر که احتمالا با اپدیت بعدی درست می کنند
درسته پس پرفورمنس تقریبا برابر دارن
اکس باکس داینامیک رز داره دوست عزیز
نه اینجوری نمیشه همینجوری می مونه ولی سری اس سال به سال ضعیف و ضعیف تر میشه
حالت ۱۴۴۰P همچنان هست یا حذف شده ؟؟ سری S را با این اپدیت درست نکردن قول داده بودن ؟؟
این مشکل دیر لود شدن بافت هاست وگرنه تفاوت خاصی ندارند ( طبق حرف های دیجیتال فاندری )
چقدر ماشالله بهینه سازی عالی بوده واقعا سازنده های بازی خسته نباشن عملکرد اکس باکس سری اس و اکس هم اگه اومده لطفا بزارید ببینیم اکس باکس چطوری بود
چه میکنه این RDNA 3 :rotfl: :no:
ببین بهونه ها چقد کم شده که از لود نشدن بافت ها استفاده میکنی :laugh:
ی چیز جالب سر افتضاح درت ۵ رو سری ایکس اون موقع سازنده هاش مقصر بودن با اینکه کلی بازی ام ساخته بودن و مشکل سری ایکس نبود
بعد سر مورتال شل که سازنده هاش ی استودیوی کوچیکه و بودجه کمی در اختیار داره بازیشون رو فایو کمی مشکل داره با دراپ فریم ک اونم احتمالا با ی اپدین رفع بشه مشکل از کنسوله
خدایا این بچه سالای طرفدار ایکس بات و از ما نگیر خیلی خوبن
پرفورمنس هر دو یکسانه، اکس باکس داینامیک رز داره به جای دراپ شدن فریم ریت، رزولوشن افت میکنه
نمیفهمید یا خودتونو میزنید به اون راه؟
اقا جان اشتباه متوجه شدی من میدونم که بازی باگ داره که این اینطوری اجاره میشه ولی این فن بوی میاد همینطوری برای خودش نظر پرت و پلا میده.
خوب اینی که میگی برای یک لحظه ی خیلی کوتاهه ، بعدش رزولیشن بالا میره ولی افت فریم تا ۴۰ و ۳۰ باگ به حساب میاد.تازه این طبیعیه که ایکس باکس ۶۰ فریم بیاره آخه قدرت گرافیکیش بیشتره ۱٫۴ ترافلاپس بیشتره.