سیدی پراجکت رد از سال ۲۰۲۲ همزمان بر روی چند بازی AAA کار خواهد کرد؛ کاهش زمان کمپین بازاریابی
سیدی پراجکت (CD Projekt) اخیراً استراتژی این شرکت و زیر مجموعههای خود را برای چند سال آینده تعیین کرده است که بخشی از این استراتژیها بر روی توسعهی همزمان چندین بازی AAA و کاهش بازهی زمانی بازاریابی عناوین استودیوی سیدی پراجکت رد تمرکز دارند.
طبق بیانیهی منتشر شده از سوی سیدی پراجکت رد، بازیهای آیندهی این استودیو دارای بازهی زمانی کوتاهتری برای بازاریابی خواهند بود؛ به معنای دیگر، سیدی پراجکت رد با نزدیک شدن به زمان عرضهی بازی در مورد پروژهی خود بیشتر صحبت خواهد کرد. از طرف دیگر، سیدی پراجکت رد قصد دارد تا از تمام پلتفرمهای سختافزاری پشتبانی کرده و رویکرد خود را برای معرفی پروژههای جدید تغییر دهد. همچنین این شرکت هر سال با انتشار یک برنامهی زمانی، برنامهی خود در هر سه ماههی سال را تشریح خواهد کرد.
علاوه بر این، سیدی پرجکت تایید کرده است که این شرکت از سال ۲۰۲۲ به طور همزمان بر روی چندین بازی AAA و بستههای گسترش دهنده کار خواهد کرد. تیم مدیریت سیدی پراجکت در مورد توسعهی بیشتر برندهای خود و گسترش مهارت استودیو در بازیهای آنلاین نیز صحبت کرده است.
آقای آدام کیچینسکی (Adam Kicinski)، مدیرعامل سیدی پراجکت رد (CD Projekt Red)، در این باره اظهار داشت:
در حالی که ما میخواهیم همچنان جاهطلب باقی بمانیم، اما از بخشهایی که در آن نیاز به پیشرفت است، آگاهی داریم. چارچوب توسعهی استراتژیک جدید ما را قادر میسازد تا فرایندهای درون گروهی، از جمله فرایند مربوط به توسعهی بازیهای ویدیویی را بهینهسازی کرده و رشد گروهی را تضمین کنیم.
همچنین با بهبود موتور REDEngine و تغییر ساختار استودیو به چندین تیم بین رشتهای و قابل انعطاف، سیدی پراجکت رد میخواهد روش تولید بازیها در این استودیو را تغییر داده و رویکرد آن را فعالتر کند.
به گفتهی سیدی پراجکت رد، بازیهای تکنفرهی نقشآفرینی همچنان تمرکز اصلی این شرکت خواهد بود، اما در آینده آنها بیشتر وارد بخشهای آنلاین میشوند. همچنین این شرکت قصد دارد از پتانسیل آیپیهای Cyberpunk 2077 و The Witcher استفاده کرده و برای گسترش آنها تلاش خواهند کرد. سیدی پراجکت برای اینکه بتواند توسعهی چند پروژه را به صورت موازی به جلو پیش ببرد، ضمن ایجاد مشارکت با شرکای خارجی اثبات شده، باید استعداد خود را تعالی بخشیده و به رشد و پیشرفت ادامه دهد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
“اما در آینده آنها بیشتر وارد بخشهای آنلاین میشوند.” اینام مثل راکستار فهمیدن پول توی انلاینه
مگه من گفتم انلاین gta بده یا بی کیفیته خب دیگه سلیقه شما گیمرهای دهه هشتاد باعث شده این شرکت ها بیشتر تمرکزشونو بزارن روی بخش انلاین همین gtav بخاطر بخش انلاین اش ۱۴۰ میلیون نسخه فروخته و کلی هم درآمدزایی از خود بخش انلاین داشته شما گیمرهای نسل جدید باعث نابودی صنعت گیم میشید همین الان بخاطر علاقه شما گیمرهای نسل جدیده که راکستار حالا حالا ها gta جدید نمیده چون نصف کارمندان ش دارن روی بخش های انلاین بازیهاش کار میکنند دارن روی پورت gtav برای بار سوم توی نسل نه کار میکنند یه نگاه به سلیقه گیمرهای نسل هفت بنداز که حاصلش ساخت شاهکارهای زیاد از سمت راکستار و بقیه کمپانی بود سلیقه شما صنعت گیم رو به سمت نابودی میبره چون بازیسازها سلیقه اکثریت گیمرها براشون مهمه باید بر اساس سلیقه شما گیم بسازند تا گیمشون فروش بره وقتی اکثریت نسل جدید گیمرها به بخش انلاین بازیها علاقه دارند همین میشه دیگه شاهکارهای نسل هفت کجا بازیهای الان کجا . تنها دلیلی که من فن سونی هستم اینه که تنها شرکتی هست که همه تمرکزش روی ساخت بازیهای داستان محور درگیرکننده ست وگرنه هیچوقت فن اش نمیشدم
همین الان جدول فروش هفتگی رو یه نگاه بنداز gtav که بازی نسل هفتیه و مال هشت سال قبله به لطف بخش انلاینش هر هفته جزء پرفروش ترین هاست اما سایبرپانک که محصول ۲۰۲۰ هستش چند هفته بعد ریلیز از جدول پرفروش ها محو شد البته سایبرپانک مشکلات دیگه اییم داشت ولی وقتی cdpr موفقیت و فروش خیره کننده امثال بازیهای انلاین محوری مثل gta و کالاف رو میبینه با خودش میگه چرا ما نسازیم چرا ما از این بازار سهمی نداشته باشیم باور کن این سلیقه گیمرهای نسل جدید صنعت گیم رو به سمت نابودی میبره آن روزی رو میبینم که همه ی گیم ها شدن یه مشت بازی تکراری انلاین با یه مپ تکراری که یه مشت انلاین پلیر ، بی هدف همدیگه رو هدشات میکنند و لذت میبرن
بالاخره یه نفر حرف دل منو زد
درود برشما :heart:
این که هر اتفاقی رو بدون هیچ دلیل و منطق خاصی به نسل جدید گیمر ها ربط می دید یه حرکت اشتباه و یک طرز فکر ساده لوحانه است.
چیزی که صنعت گیم رو نابود می کنه تک بعدی شدن اون هست و صنعت گیم هیچ وقت تک بعدی نمی شه چون سلیقه های مختلف همیشه وجود خواهند داشت و تا این سلیقه های مختلف باشن تقاضا برای بازی های مختلف هم هست و سبک های مختلف هم معنی پیدا می کنن
چیزی که صعنت گیم رو نابود می کنه تمایل چند تا پلیر به یه بازی آنلاین نیست کاهش کیفیت بازی ها تو سبک های مختلف و از دست دادن طرفدارانه.
و این توقع که همه بشینن بازی ۳ سال پیش رو بازی کنن به بهونه این که شاهکاره یه توقع بیجاست و حتی خود شما هم این کارو نمی کنی بدون شک. هر چقدر هم شاهکار باشه هر چقدر هم درگیر کننده باشه تکراری می شه و کسل کننده(این موضوع برای بازی آنلاینی که درست پشتیبانی نشه هم صدق می کنه)
شما برای اثبات کردن ادعایی که داری فقط و فقط به یه استثنا تکیه می کنی.
بخش آنلاین عنوان GTA V یه استثنا بوده بین بخش آنلاین بازی های مختلف، تا حدی که خود راکستار هم شاید نتونه تکرارش کنه.
تمرکز شما راجب بازی های آنلاین فقط و فقط روی بخش آنلاین GTA V بوده
به این که عنوانی مثل R6 siege چقدر پلیر از دست داده کار نداری
به این که عنوانی مثل COD Warzone محبوبیت روز اول رو نداره کار نداری.
و متاسفانه فکر می کنی مخاطب بازی های آنلاین احمقن و تحت هر شرایطی می شینن همون رو پلی می دن.
در حالی که این اتفاق هیچ وقت نمی افته تا زمانی که یه بازی آنلاین محتوای خاص خودش رو ارائه بده و تکراری نشه پلیر می مونه اگه این اتفاق رخ نده می ره سراغ یه بازی دیگه.
بخاطر همینه که وجود Mode های مختلف در یک بازی آنلاین اهمیت زیادی داره
و در کل تنها مخاطب بازی های آنلاین دهه هشتادی ها و افراد جوون تر نیستن، این عناوین حتی بین افرادی که سن و سال بیشتری هم دارن طرفدار دارن.
طرفدار های زیادی دارن.
فکر می کنی اون جماعتی که با آیپی ایران می رن وصل می شن سرور های اروپا و آسیای شرقی کلا چند درصد پلیرها رو تشکیل می دن؟
خیلی کمپ
این بحث تک بعدی نبودن رو بسیار موافقم
البته گفتن اولویتشون بازی ها تک نفره و نقش افرینی خواهد بود در کنارش به انلاین هم می پردازن خب چاره ایی نیست بخش انلاین برای بقای شرکت ها لازم به نظر میرسه و بخش انلاین و افلاین مثل دو خط موازی میمونن قرار نیست به تجربه هم ضربه ایی بزنن و در مورد سی دی پروجکت رد زمان نشون میده چقدر موفق خواهند شد . پتانسیل سیدی تو بازیسازی چیزیه که بهش باور دارم.
واقعا چرخیدی چرخیدی سرت گیج رفته به نتیجه ی کاملا اشتباهی رسیده. Gta gta هست اصلا وجودش و خود بازی خارقالعاده هستش که آنلاینشم میچسبه دیگه نه؟! اصلا فروش آفلاینشم سر به فلک کشیده دا پس خود زنی نکن. این gta پرفروش ترین بازی آفلاین هم هست در کنسولا.
دومن کالاف و پابجی و انثم و فری فایر و صدتای دیگم انلاینن چرا مث راکستار نونشون تو روغن نی
درست بذار متن رو:
(به گفتهی سیدی پراجکت رد، بازیهای تکنفرهی نقشآفرینی همچنان تمرکز اصلی این شرکت خواهد بود، اما در آینده آنها بیشتر وارد بخشهای آنلاین میشوند)
یعنی هنوز بیشترین فعالیتشون روی بخش تک نفره هست ولی بخش انلاین هم برای بازی هاشون در نظر گرفته میشه!!!
فکر کنم دیگه همه ی شرکت ها روی بخش انلاین بازی هاشون کار کنن!!!مثلا فرام سافتور و راکستار بازی هاشون بخش انلاین داره!!!
یه سوال
ناتی بخش مولتی میسازه برای همه ی بازیاش
یعنی تمرکزش رو آنلاینه و رو آفلاین نیست؟؟؟؟
ناتی اگ یهو انلاینم بسازه که سرزنششون نمیکنه چون از بالا دستور میگیرن
ولی شرکتای مستقل چیزی که دل خودشون بخواد میسازن
ناتی الان هر چیزی میسازه که دوست داره
اگه سونی قرار بود دستور بده نصف چیزی که الان لست هست هم نمیتونستن بسازن
در کل اینجور کمپانی ها مثل سونی و مایکرو اونقدر کاری با اینکه چی میسازن ندارن
برعکس ea و ubi
اونجوریم نیس که بذارن هرچی دبشون میخواد بسازن
بلاخره یه جاهایی اجبارشون میکنن یه جاهایی ازادی عمل میدن
مثلا یوشیدا رس کوری بارلوگ رو کشید سر گاد۲۰۱۸ و حتی نزدیک بود کنسل شه
میدونی مشکل بازی های آنلاین چیه؟؟؟
به نظرم بزرگ ترین مشکل بازی های آنلاین اینکه ، یه حلقه نامحدود تکراری هستن 😐
تو ( نوئی ) نمیتونی از بازی های آنلاین انتظار محتوای جدید داشته باشی ( الان یکی میاد میگه پس چرا هر فصل یه سری محتوای جدید میدن )
منظورم از محتوا اینکه یه چیز جدید از بازی ببینی ، یه حس جدید و خوب پیدا کنی با هر قدمی که برمیداری
آره درسته بازی های آنلاین لذت خاص خودشون رو دارن
ولی من خودم به شخصه حاضر نیستم خودمو تو یه حلقه نامحدود تکراری زندانی کنم
واقعا خیلی بده که نسل جدید گیمر ها عموما رفتن طرف بازی های آنلاین و اصلا به آفلاین توجهی ندارن ، واقعا به نظرم این افراد نمیدونن بازی واقعی یعنی چی
یه مدت ( چند سال ) طرف یه بازی یا چند تا بازی آنلاین رو انجام میده
بعد که سنش رفت بالا ، یکی ازش میپرسه که : تو این مدتی که بازی کردی چه چیزایی یاد گرفتی و چه خاطره هایی داری؟؟؟
اون شخص چه جوابی میخواد بده؟؟ ، هیچ جوابی نداره این سوال برای اون شخص
.
نمیگم اصلا گیمر نباید سمت بازی های آنلاین بره ، اینو میخوام بگم که به نظرم پایه اصلی بازی به آفلاین بودنش هست
برای همین سونی انقدر پیشرفت کرد و عموم مردم دوستش دارن
چون داره طبق پایه و ریشه کار رو میبره جلو ، چون میدونه و میتونه با بازی های آفلاین با کیفیتش برای گیمر ها خاطره درسته کنه
همونطور که سری هیلو و تونسته ، یا سری آنچارتد یا لست ها و ….
.
واقعا خودم به شخصه به کسی که فقط بازی آنلاین انجام میده حاضر نیستم بگم ” گیمر ”
.
ممنون 🙂
البته آنلاین داریم تا آنلاین مثلا بازی مثل فورتنایت خودم بازیش کردم اسکیناش همه تکراریو بدون خلاقیت جوری که اگه شما یه اسکینو بخری فقط قیافه شخصیتت عوض میشه ولی برعکس لیگ اف لجندز درسته آنلاینه ولی چمپاش همشون با خلاقیت درست شدن هر اسکینیم واسه هر چمپی که دوست داشتی بخری به غیر از اینکه خدایان خلاقیتو هنریه و واقعا ارزش داره فقط قیافه کاراکترو عوض نمیکنه نوع گیم پلیو هم عوض میکنه در نتیجه بازی تا قرن ها تکراری نمیشه و شاید از خیلی از بازیهای داستانی خلاق تر و خوشکل تره
باز به نظرم یه حلقه تکراری هست که آدم فقط یه کاری رو تکرار میکنه و محتوای جدی و جدید هم ارائه نمیده
ولی به نظرم درسته حرفت و بازی های آنلاین خیلی خوب هم داریم ، مثل دوتا ، دنیای وارکرفت ( wow ) ، یا lol
با قدرت ادامه میدن با وجود هزار مشکل طرز تفکر یه برنده اینه
یادمه موقعی که خبر اومد سی دی پراجکت رد ، سهامش در حال افت کردن بود ، یه چند نفر که فن بوی سونی بودند میگفتند دیگه کارش تمومه سی دی، هی ترول پشت ترول علیه سی دی پراجکت انجام میدانند ، الان فقط میخوام اون چهره ناراحت و غمگینشون رو ببینم ، یه بار گفتم صد بار دیگه هم میگم الکی آرزو نکنیم که یه شرکت نابود بشه ، چند ماه پیش هم سونی و راکستار اومدند زیر پوستی و غیر مستقیم به بازی سایبرپانک واکنش نشون دادند در حالی که بقیه استودیو ها سرشون توی کار خودشون هست واقعاً برای این دو شرکت متاسفم.
یه بار هم دیگه میگم ( قبلاً هم گفتم ) این شکایت بازی و به دادگاه کشوندن سی دی پراجکت همش الکی بود ، میخواستند جو رسانه ای ایجاد کنند علیه سی دی پراجکت اونم جو منفی.
به امید موفقیت CDPR
قشنگ معلوم که از عرضه بد سایبر درس گرفتن
فکر میکنم تا ۲۰۲۲ روی نسخه نسل بعدی ویچر ۳ بخش مولتی DLC و اپدیت های سایبر کار میکنن
به نظرم بازیهاشون کمتر از ۴ سال میسازن سایبر و ویچر ۳ هر دو ۴ سال طول کشید
“”همچنین این شرکت قصد دارد از پتانسیل آیپیهای Cyberpunk 2077 و The Witcher استفاده کرده””
روزی که نسخه بعدی این دو ip معرفی بشه روز هیتر سوزان اسم گذاری میکنن
من احمق رو بگو که فکر میکردم قراره از اشتباهاتشون و مدیریت اشتباه درس بگیرن :/ دقیقا دارن تبدیل میشن به کمپانی هایی مثل یوبیسافت و اکتیویژن و EA.
درحال حاضر توی ژانر RPG تنها امیدم به ابسیدین و Inxile و Larian ه. بقیه شرکتا برای جذب پلیرای بیشتر فقط Streamline و خطی تر میکنن بازی هاشون رو 😐 🙁
الان برای قضاوت کردن خیلی زوده
باید منتظر باشیم و عملکرد شرکت رو ببینیم
اگه متنو بخونی نوشته تمرکزشون هنوز تو بازی تک نفرس
و پیشش انلاین هم توسعه میدن مثل همه استودیو ها
مهم نیست سیدی کلا آرپیجی ساز درستی نیست
به امید بازگشت با شکوه سی پراجکت دوست داشتنی
پ ن : به شدت از Cyberpunk 2077 حتی با وجود باگ ها و مشکلات فنی لذت بردم :-*
اره واقعا بخش داستانیش باحال بود
به خصوص اون صحنه تو چپتر ۱۵ تو اتاق V :rotfl: :rotfl: :rotfl:
ولی در کل بازی داستانش خوب بود اما باید درباره مشکلات فنی بگم گنددددد زد بود
من این بازی روی PS5 بازی کردم با FBS کاری ندارم چرا خیلی جاها لود نمیشد
؟! خیلی مسخره بود
جی تی ای وی زمان عرضه روی XBOX360 داشت ۸۰۰P 30F اجرا میشد بدون هیچچچ مشکلی
باید قدر راکستار بیشتر بدونید
عالی یه برنامه ریزی خفن دارن برای آینده دمشون گرم :yes:
چندین بازی aaa عجب خبری :inlove: خب انگار سی دی پروجکت قراره بزرگتر بشه تجربه هم الان به سیدی پروجکت رد اضافه شده و خب امیدوارم تو نسل ۹ شاهد موفقیت های بیشتری باشیم و ای پی های متفاوت تر و قطعا یه ویچر۴ :heart: که بدجوری دلم براش تنگ شده
خداوکیلی صدتومن میدم برای این که کمپین بازریابی رو افزایش بدند :curse: باور کنید بچها خداوکیلی دارم راستش میگم بهزاد دروغ نمی گه 😛 من حاضرم تا این فداکاری رو انجام بدم از طرف تمام بچهای گیمفا خداشاهده بهشون صد هزار تومن میدم :pain:
این شرکت تسلیم نمیشه
باید بهشون آفرین گفت
دمشون گرم
Cdpr الان ۴ تا تیم بازی سازی بزرگ داره که ۳ تاش تو لهستان ان و یکیش تو کانادا و گفتن از این بعد هدفشون فقط نقش آفرینی نیست ولی همچنان بازی هاشون در هر سبکی که ساختن با یه هسته ی نقش آفرینی خواهد بود
ایول
CD Projekt Red داره قوی تر و بزرگ تر به میدون مبارزه برمیگرده از این موضوع خیلی خوشحالم
خیلی خوبه که میخواد رو چندین تا بازی کار کنه معلومه داره بزرگ تر میشه
تو فقط ویچر ۴ رو بده بیرون :inlove:
خیلی دوست دارم الان مستقیم تو چهره هیترا نگاه کنم بگم:چطوری جون دل؟؟سر کیف نیستی عزیز؟؟
داشت خوب پیش میرفت که به این رسید ” بازیهای تکنفرهی نقشآفرینی همچنان تمرکز اصلی این شرکت خواهد بود، اما در آینده آنها بیشتر وارد بخشهای آنلاین میشوند ”
.
امممم
نمیدونم چی بگم :/
فقط امیدوارم ضربه نزنه به محتوای آفلاین 🙂 ( همونطور که راک استار یه جورایی زد )
میخواستی متا۱۰۰بیاره ردد ?:-)
ربط چیزی که گفتی رو به نظری که دادم متوجه نشدم! 😀
فعلا همون یه AAA رو درست و حسابی فیکس کن نخواستیم چنتا همزمان بدی
ازین حرفای گنده شرکتا زیاد میزنن مخصوصا همین cd project دلیلشم جلب توجه سهامدارا و مدیاست
میگفتن سایبرپانک قراره ۴ برابر ویچر سه باشه
بعد گفتن از نظر وسعت تقریبا مساویه ولی گشت و گذار عمودی داره
بعد گفتن از نظر وسعت کوچیکتره ولی فعالیتای بیشتری داره D:
این چنتا AAA هم منظورشون برنامه برای کل نسل ۹ هست
نهایتا دو سه تا بازی بدن در خوش بینانه ترین حالت و با توجه به خرید اخیرشون البته همینم بعید میدونم چون سایبرپانک با دی ال سی ها و بخش آنلاینش تا ۲۰۲۲ حداقل کار میبره
بخش انلاین سایبر فکر کنم گفتن دیگه نمیسازن
دیترویت محو شد :)) :))
تو بازی نساز
داداش الان سی دی درس گرفته حرف هایی که زدن فقط حرف هستش خیلی ها فقط حرف زدن باید ببینیم تو عمل چیکار میکنن ( که امیدوارم بتونن برگردن چون واقعا حیف هستش cd )