آرکین: Xbox Game Pass به ما اجازه می‌دهد تا خلاق باقی بمانیم
آرکین: Xbox Game Pass به ما اجازه می‌دهد تا خلاق باقی بمانیم
آرکین: Xbox Game Pass به ما اجازه می‌دهد تا خلاق باقی بمانیم
آرکین: Xbox Game Pass به ما اجازه می‌دهد تا خلاق باقی بمانیم
آرکین: Xbox Game Pass به ما اجازه می‌دهد تا خلاق باقی بمانیم
آرکین: Xbox Game Pass به ما اجازه می‌دهد تا خلاق باقی بمانیم

آرکین: Xbox Game Pass به ما اجازه می‌دهد تا خلاق باقی بمانیم

محسن رضوی فر
۱۸:۰۰ ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
آرکین: Xbox Game Pass به ما اجازه می‌دهد تا خلاق باقی بمانیم

با خریداری شرکت بتسدا (Bethesda) توسط مایکروسافت، تعدادی از استودیوهای مشهور صنعت بازی به زیرمجموعه‌ی ایکس‌باکس اضافه شدند. آرکین (Arkane) یکی از این استودیوهای مشهور و خلاق به شمار می‌رود. آرکین اعتقاد دارد که عرضه‌ی بازی‌های این استودیو بر روی Xbox Game Pass مانع از خلاقیت آن‌ها نخواهد شد.

به گفته‌ی سران آرکین، هدف این استودیو ارائه‌ی محتوای جدید و جذاب برای مشترکان Xbox Game Pass خواهد بود. اخیراً دینگا باکابا (Dinga Bakaba)، کارگردان بازی Deathloop، مصاحبه‌ای را با Press Start انجام داده است. وی در این مصاحبه توضیح داد که بخشی از اکوسیستم Game Pass به آرکین اجازه می‌دهد تا خلاقیت خود را حفظ کند و به ساخت انواع بازی‌هایی که دوست دارند، بپردازند.

باکابا در این باره گفت:

این‌که بتوانیم جدا از اکوسیستم Xbox Game Pass باشیم، اوضاع را برای ما کمی متفاوت می‌کند، زیرا ما می‌توانیم در آن سرویس فضایی را برای خود ایجاد کنیم. با این حال ما همچنان به ساختن نوعی از بازی هایی که به دنبال خلاقیت در آن هستیم، ادامه خواهیم داد.

اگر به شبکه‌های اجتماعی نگاه کرده باشید، خواهید دید که بازی‌هایی مانند Prey و Dishonored 1 و ۲ به Xbox Game Pass اضافه می‌شوند. بسیاری از مردم می‌گویند که شما باید این بازی ها را تجربه کنید و هیچ بهانه‌ای برای این کار ندارید. بنابراین این امر بسیار دلگرم‌کننده بوده است.

Xbox Game Pass سرویسی است که به ما اجازه می‌دهد خلاقیت خود را حفظ کنیم و مخاطب خود را داشته باشیم. این موضوع واقعا هیجان‌انگیز است.

مایکروسافت غالباً در مورد اینکه می‌خواهد استودیوهایش به طور خلاقانه مستقل بمانند، صحبت کرده است. این بدان معناست که استودیوی آرکین در آینده به انتشار بازی‌های جدید مهیج و خلاقانه ادامه می دهد. چگونگی پیشرفت عناوین فرست پارتی مایکروسافت مانند Microsoft Flight Simulator ،Tell Me Why ،Gears Tactics  با عرضه بر روی Game Pass مشخص شده است، بنابراین باید منتظر بمانیم و ببینیم تا استودیوی آرکین چگونه از بستر گیم پس برای عناوین آینده‌ی خود استفاده خواهد کرد.

بازی Deathloop، جدیدترین ساخته‌ی آرکین، در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ (۲۱ مه ۲۰۲۱) برای پلی‌استیشن ۵ و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. این استودیو چند بازی جدید نیز در دست توسعه دارد که گفته می‌شود یکی از آن‌ها یک آی‌پی با مضمون فانتزی خواهد بود.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آرکین: Xbox Game Pass به ما اجازه می‌دهد تا خلاق باقی بمانیم
آرکین: Xbox Game Pass به ما اجازه می‌دهد تا خلاق باقی بمانیم
آرکین: Xbox Game Pass به ما اجازه می‌دهد تا خلاق باقی بمانیم
آرکین: Xbox Game Pass به ما اجازه می‌دهد تا خلاق باقی بمانیم
آرکین: Xbox Game Pass به ما اجازه می‌دهد تا خلاق باقی بمانیم
آرکین: Xbox Game Pass به ما اجازه می‌دهد تا خلاق باقی بمانیم
آرکین: Xbox Game Pass به ما اجازه می‌دهد تا خلاق باقی بمانیم
آرکین: Xbox Game Pass به ما اجازه می‌دهد تا خلاق باقی بمانیم

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Dr.Who گفت:

    خو یه خروار پول پشتته باید هم نفست از جای گرم بلند شه

    • Ozhan گفت:

      ازوقتی جریان پیشنهاد ۳میلیارد اضافه تره مایکروسافت به دیسکورد رو شنیدم، یه حالت عرفانی بهم دست داده
      اونوقت ما ۵۰هزار پول دستمون میاد صدبار میشمریم بلکه ۵ هزار اضافه شه بهش

      • SiRSiNa گفت:

        ۵۰ هزار دلار پول نقد دستته؟؟؟؟؟؟؟
        خدا بده برکت(میدونم به تومن میگی شوخی کردم)

        • Xbox+Bethesda گفت:

          راستی از pc خیالیت چه خبر
          یادت باشه حتما براش زغال بخری :rotfl: :rotfl: :rotfl:

          • Xbox+Bethesda گفت:

            با اینکه خودم پیسی ندارم ولی با قاطعیت میگم بهترین پلتفرم گیمینگ همین پیسی هست.
            تو سونی فن هم بهترین پلتفرم گیمینگ رو ترول کن ولی هیچ چیز از ارزش هاش کم نمیشه فقط نوب بودن خودت رو نشون میده. :rotfl:
            در حسرت پیسی بمون بیچاره. :laugh:

          • ...Eternal... گفت:

            از مسئولین سایت خواهشمندم لطفا این جعلیا رو بن کنید که تا این موضوع قبل از اینکه رواج پیدا کنه جلوش گرفته بشه
            در جواب به این افرادی که جعل میکنن بگم واقعا کار مسخره ایه جعل کردن اگر حرفی دارید یا از چیزی سوختید بیاید مثل آدمیزاد حرف بزنید فوقشم ترول میکنید ولی دیگه چرا اکانت مردم رو جعل میزنید که باهاش چیو میخواید ثابت کنید؟؟ مثلا خیلی احساس خفن بودن بهتون دست میده؟؟ چی بدست میارید واقعا؟؟
            حالا ام داری از اسم این بنده خدا استفاده میکنی که به بقیه کاربرا توهین کنی تا بعدش بقیه رو بندازی به جون هم و بین اعضای سایت دشمنی درست کنی
            (دوستان شخصی رو که ریپ زدم رو سابقه فعالیت هاش رو چک کنید خودتون متوجه جعلی بودنش میشید)
            حالم ازین فیک زدنا بهم میخوره

          • Dr.Who گفت:

            ببین این که اهل شو اف نیست عکس کیسو بذاره تا ببینی با اورانیوم کار میکنه نه ذغال دلیل نمیشه هر چی به ذهنت رسید بنویسی قبلا کانفیگش رو همه ما دیدم از فیک زدن چیزی جز دعای خیر برای امواتت بهت نمیرسه فیک نزن

          • SiRSiNa گفت:

            لزومی نداره خودمو به کسی ثابت کنم
            اون دفعه هم لازم بود یکی اینو بدونه واسه همین عکسشو فرستادم
            هروقت اونقد مرد بودی با اکانت خودتت بیای حرف میزنیم

  • Xbox+Bethesda گفت:

    واقعا آرکین یکی از خلاق ترین استودیو هاست.
    الآنم که اومده زیرمجموعه مایکروسافت شده راحت میتونه با بودجه عظیم مایکروسافت هر بازی که میخواد و بسازه و روز عرضه بزاره رو گیم پس.
    :inlove: 😎

    • رمدی قبل از پیوستن به ایکس باکس مکس پین بعد از پیوستن به ایکس باکس کوانتوم بریک بعد از جدا شدن دوباره از ایکس باکس کنترل (نامزد بازی سال )

      • Ozhan گفت:

        مجیدجان داداش پیشنهاد میدم شان یه نویسنده رو حفظ کنی و کمتر شرکت کنی تو کامنتا
        اینجوری چهره بدی از نویسنده ها و خبرنگارا درست میشه
        این حرف رو به یکی دیگم تو این سایت گفتم ولی گوش نکرد
        امیدوارم تو گوش کنی عزیز
        اینو چون قلبا ازت خوشم میاد میگم :rose:

        • حرف شما متین ولی گاهی وقتا بعضی ها باید جواببعضی ها رو رو داد و نکته بعدی من دیگه نویسنده سایت نیستم خاطر یه سری مشکلات شخصی فعلا با تیم گیمفا همکاری ندارم

          • AmirtheGRB گفت:

            الان مثلا مشکل کامنت طرف چیبود که شما اومدی به اصطلاح «جوابشو» دادی؟! آره مایکروسافت پول داره آرکین میتونه با بودجه بالا بازی بسازه. تروله؟ اسپمه؟ توهینه؟ تیکه اس؟ یا بخاطر سابقش اینطوری جواب دادی؟

        • Dr.Who گفت:

          اگه شرکت نکنه به کی بخندیم؟

          • XERXES گفت:

            آخ یه زمانی اسمشو گذاشته بود ” خسته تر از آنم که ترول کنم ” :rotfl: یاد اون تیکه از آهنگ هیراد افتادم که میگف ” عاشق تر از آنم که تورا یار بدانم ” :rotfl: به همین اندازه شباهت و بی معنی و بی مفهوم :rotfl:

        • منم چندبار به جناب کریمی و بقیه نویسنده ها گفتم ولی جواب سر بالا شنیدم

          • XERXES گفت:

            دلت میاد آقای کریمی کامنت نده؟ ایشون فن بوی نیستن و نظراتشون خیلی خوبه، من خودم شخصا همیشه از کامنتهاشون نکتهای جالبی یاد میگیرم

            • Dr.Who گفت:

              تحلیل پشم فر کن rdna3 و پست خرید استودیوی ژاپنی توسط ماکروسافت رو ببینید فقط بالای ده تا کامنتای من توی اون پستا تایید نشد شاید کسی حواسش نباشه ولی ما کنتور می اندازیم

              • XERXES گفت:

                والا من سر اون پست نبودم، اطلاع ندارم ولی براساس الان بخوام نظر بدم، ایشون نظر توهین آمیزی من ندیدم ازشون، اون که ازین کارا میکنه یکی دیگس که برای همه مبرهنه کیه

              • دکتر جان تو خودت pc باز هستی و از سخت افزار سرت میشه آیا توی دنیای pc امکان داره که سیستمی با پنج درصد cpu ضعیفتر و ۳۰ درصد cu کمتر در gpu و ۲ ترافلاپس کمتر توی بیش از نود درصد بازیها عملکرد بهتری داشته باشه آیا امکان داره ۲۰۶۰ از ۲۰۸۰ عملکرد بهتری داشته باشه پس چرا این اتفاق الان افتاده غیر از اینکه ps5 فیچرهای اضافه داره هیچ توجیح دیگه ایی نداره هر دفعه هم مایکرو فنا توی یه بازی برتر میشن مثل هیتمن سه بازی بعدیش روی ps5 بهتر اجرا میشه کنترل بعد از هیتمن سه الانم اخرین بازی مقایسه شده کرش بندیکوت چهار روی ps5 سایه های باکیفیت تر و سایه های با رزولوشن بیشتری نسبت به سریز ایکس داره و ثبات فریم روی ps5 نسبت به سریز ایکس بهتره سونی عادت نداره در مورد این مسائل زیاد صحبت کنه سونی معروفه به سکوتش . اینکه علنا چیزی در این مورد نمیگن دلیل بر این نیست که فیچرهای اضافه تر ندارن سونی مثل مایکرو نیست که بیاد توی بوق و کرنا کنه که فقط کنسول ما فول rdna2 هست قویترین کنسول تاریخ و این حرفا و بعدشم فناش بیان ذوق کنند از این مسائل سونی توی عمل خودشو نشون میده

                • Dr.Who گفت:

                  قضیه ps5وsx مثل قضیهonexو ps4proهستش اولش اصلا ما میگیم y تا بازی روی پرو بهتر اجرا شدن ولی اول و اخر برتری با onexبود فقط باید صبر کرد

              • کلمه RDNA 3 رو گرفتی دستت اینور و اونور تکرار می کنی بدون این که صحبت های من رو نقل کنی، شاید منبع گذاشتم شاید نقل قوله شاید قبلش توضیحی داره که چه غلط چه درست وقتی از کسی چیزی نقل می کنی متعهد باید باشی که کنارش کامل حرف رو بیاری. ولی چون چندجا کامنت‌هات پاک شده قصد تخریب داری (که البته اگر باز هم ببینم حرفای مشابه زدی باز هم پاک میشه) حالا منتظری یه پست منتشر بشه اتهام بزنی و کذب منتشر کنی و فقط یه کلمه RDNA 3 بیاری که مثلا فلانی حرف عجیب و غریبی زده، نمی دونم سن عقلی شما چقدره ولی اگر بالا باشه باید بدونی که حرف ها رو نیمه کاره و کلمه ای نمیزنن.
                خلاصه حرف اون کامنت این بود که پلی‌استیشن ۵ فول RDNA 2 نیست چون از ویژگی‌های تحت نام RDNA 2 بهره نمیبره بلکه سرنی و تیمش تکنولوژی های خودشون رو اعمال کردن. بنابراین Full rdna 2 نبودن دلایلی داره. مدرک: ثبت اختراعات مربتط با سمپلینگ‌ها و ری تریسینگ و ..
                نمونه: ثبت اختراع سونی مربوط به DLSS:
                https://www.psu.com/news/sony-patent-suggests-dlss-like-sampling-technique-could-be-used-on-ps5-games/
                در ادامه صحبت من در مورد RDNA 3 به این شکل بوده:
                “از طرفی طبق برخی شایعه ها ویژگی های پیشرفته ای که می تونن داخل RDNA 3 اعمال بشن برای پلی استیشن ۵ به کار برده شده که نمی دونم چند بار تکرار کنم به این معنا نیست که پلی استیشن ۵ معماری RDNA 3 داره بلکه ممکنه دقت کنید ممکنه برخی ویژگی هایی رو استفاده کرده باشن (با ثبت اختراع خودشون) که در سال آینده AMD قصد داره در RDNA 3 اعمال کنه.”
                این که اسم RDNA 3 میاری و کامنت من رو کامل نقل نمی کنی فوق العاده بچگانه اس که قصد داری دیگران رو به شیوه‌ای که دوست داری جلوه بدی. نوشتم طبق شایعه با منبع REDtechgaming و moore’slawisdead ذکر کردم. و همچنین خیلی گزارش ها مبنی بر ارائه ویژگی‌های rdna 3 به صورت شخصی سازی وجود داره.
                https://www.youtube.com/watch?v=mIZqzI62QmI
                حالا که این همه منبع حداقل پیرامون این موضوع بحث کردن، صحبت‌های من کمتر پشم فر کنه؟ می دونی دلیلش چیه؟ چون شما چهار تا سرچ نکردی که ببینی این موضوعی هستش که قبلاََ مطرح شده و چون بار اول به گوشت خورده و اطلاعات بالایی نداری پیرامون این موضوع برای همین حمله کردی.
                پست خرید استودیوی ژاپنی توسط مایکروسافت داستانش چیه که ده بار تکرار کردی جاهای مختلف ولی یه بار جرئت توضیح دادنش رو نداشتی که جواب بدم و پرونده رو ببندم؟ می دونم حرفی نداری فقط از سر زور تایید نشدن کامنت قصد تخریب داری، ولی اگر حداقل به شیوه بچگانه قصد تخریب نداری بحثتو مطرح کن که مثل بالا پروندتو ببندم.

            • من منکر خوب بودن کامنت های ایشون نیستم
              ایشون آدم پر اطلاعات و اگاهیه ولی اینکه بعضی اوقات زیرپوستی یه کارایی می‌کنه من به شخصه ناراحت میشم

            • Ozhan گفت:

              منظورم با اقای کریمی نبود
              کامنتای اقای کریمی پرمحتوان لااقل از نظر بنده حقیر

      • Yato گفت:

        درست تر با راکستار مکس پین با ماکرو آلن ویک و کوانتوم بریک و به طور مستقل شدن کنترل ( که ادامه ی کوانتوم بریک هست )

      • Xbox+Bethesda گفت:

        بایدم وقتی قرار نیست بازی هاشو پلی بدی و همشون انحصارین این حرفارو بزنید. :laugh:
        به اسپنسر میگم سرویس محوراشو براتون پورت کنه که انقد هیتش نکنید و در حسرتش نمونید. :rotfl:

      • Wild Rage گفت:

        الن ویک هم البته زیر دست مایکروسافت داد که بعد از مکس پین از دید خیلی از مردم (از جمله من) بهترین بازیشونه. ولی اره مایکروسافت سر کوانتوم بریک داخل روند ساخت بازی دخالت کرد و همین باعث شد که بازی اون چیزی که باید میشد نشد. یه مشکل دیگه بازی بنظرم این بود که زیادی کاتسین داشت

      • XERXES گفت:

        ترولت به کنار، برای تصحیح افکار عمومی میگم
        الن ویک و کوانتوم بریک جفتشون از زیبا ترین داستان سرایی ها رو دارن و کوانتوم بریک ( که قبلا هم گفتم بنظرم بهترین انحصاری نسل ۸ ایکس باکس بود ) یکی از گرافیکی ترین آثار نسل هشته و من خودم بشخصه هییچ باگ یا افت فریم شدیدی رو ندیدم و تنها مشکل بازی ( که البته خیلی مشکل بزرگی بود ) گان پلی بی روحش بود ولی این بازی بنظرم یه اثر انقلابیه و به هدفشون یعنی ” از بین بردن مرز بین سینما و بازی های ویدیویی ” رسیدن، بازی که هم برای طرفدارای بازیهای داستان محور و هم برای گیمرهایی که گیم پلی براشون اهمیت داره بازی قابل قبولی بود، درسته گیم پلی خیلی به تجربه دسته دوم ضربه میزنه ولی این بازی برای دسته اول گیمرا یه بازی رویاییه، الن ویک هم مشکل اصلیش گیم پلی بود و رو مخ ترینش برای من کنترل دوربین بازی بود ولی هردو تا بازی بهترین داستانها

        • XERXES گفت:

          آخ دستم خورد ناتموم موند
          .
          ولی هردو تا بازی از بهترین داستانهای دنیای گیم رو داشتن و برعکس اکثریت گیمرا که دوس دارن رمدی ادامه مکس پین رو بسازه من بشدت منتظر بازی بعدی رمدی در همین سبک هستم، کسایی که سه بازی الن ویک کوانتوم بریک و کنترل رو بازی کنن میدونن هر سه بازی توی یک دنیا جریان داره و هر بازی به نحوی وقایع بازی رو قبلی رو توجیح میکنه ، مثلا توی کنترل مدارکی پیدا میکنید که
          اسپویل
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          نشون میده وقایع الن ویک تحت تاثیر یه AWE بودن و اسم الن ویک و همسرش و چنتا کارکتر دیگه از اون بازی هم اورده شده، یا توی کوانتوم بریک روی دیوارها نوشته شده AWE، و همه اینا دلیل برای اینه که جهان این بازیها یکیه .
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          *پایان اسپویل* الان رمدی باید یه بازی بسازه که بتونه کامل کننده کنترل باشه، خیلی سوال بوجود اورد این بازی، آهتی واقعا کی بود؟ توی اوشن ویو متل چخبره؟ *اسپویل*
          .
          .
          .
          .
          جسی چطوری تونست بدون هدرون، خودشو از هیس پاک کنه؟
          .
          .
          .
          .
          * پایان اسپویل*
          بورد کی بود؟ اصلا هیس و هدرون چین؟ و سرنوشت دیلن چی میشه؟ همه اینا دلیلن برای ساختن بازی بعدی رمدی، وای که چقدر من این استدیو و سم لیک رو دوست دارم، سم لیک واقعا کریستفر نولان دنیای گیمه! چقدر ذهن خلاقی داره این بشر، وای که چقدر هایپ شدم برای بازی بعدبشون :rotfl:
          شماهم کاکو فکت صادر نکن بشین درستو بخون یا یه مقاله بده بیرون

          • Wild Rage گفت:

            سم لیک و نولان؟؟؟
            پسر حالا که فکرشو میکنم میبینم این دو تا چقدر شبیه هست اثارشون. اصلا یه علاقه خاصی به پیچش های داستانی عجیب و فضا و کیهان و دنیا های موازی دارن. هر دو شون هم که تو داستاناشون با زمان بازی کردن.
            قشنگ با بازی کردن کنترل و الن ویک اینو فهمیدم
            یادم اومد که شایعه هم شده بود که نولان و سم لیک دارن یه بازی جدید میسازن که تو گیم اواردز معرفی شه که اخر نشد.

      • Darker than Black گفت:

        کوانتوم بریک بازی بدی بود ؟چرا یک بازی به اون خوبی رو میخواین بیارین پایین؟

      • onepunkman گفت:

        البته هممون این موضوع رو قبول داریم که مکس پین ۱ و ۲ و آلن ویک عناوین خیلی قویتری از کنترلن

  • hideomiazaky گفت:

    تنها چیزی که ارکین نیاز داره سرمایه اس برا موشن کبچر و ارتقا موتورشون یا موسیقی و طراحی صدا وگرنه تو بقیه قسمت ها واقعا خوبن

    • farshadx گفت:

      چیزایی رو که گفتی همه استودیوهای زیمنکس نیاز دارن بجز id Software برای این استودیو هم خوب میشه و بروز میمونه
      اما بنظرم بتسدا استودیو بیشتر از همه استودیوهای زینمکس نفع میبره ip های بزرگی داره ولی موتور ضعیف بخصوص تو بحث فیزیک یه جورایی انگار موتورشون اصلآ فیزیک نداره 😀
      من فقط دوست دارم ماکرو یه هزینه کنه برای بتسدا استدیو یه موتور اختصاصی و فوقالعاده دستو پا کنه

      • Wild Rage گفت:

        همه میدونیم بتسدا به یه موتور خوب نیاز داره. ولی مشکل اینجاس که اون موتور خوب باید خیلی خیلی هم قابلیت ساخت ماد رو داشته باشه. الان برین نکسوس ماد میبینین چقدر ماد برای اسکایریم و فال اوت ۴ اومده.
        البته بتسدا هم میگه که موتورشو ارتقا داده. اگه درست ارتقا داده باشن مشکلی نیست.
        انریل انجین هم از قبل سال های ۲۰۰۰ ساخته شده بود ولی با ارتقای درست به اینی که هست رسید

        • farshadx گفت:

          با موتور ارتقا یافته هنوز هیچ بازی منتشر نکردن پس نمیشه قضاوت کرد
          به هر حال بشخصه توقع دارم ماکرو برای این استودیو سنگ تموم بزاره
          با سرمایه گذاری درست و سیاست های کیفیتی و ازادی عمل بتسدا استودیو میتونه خیلی خیلی بهتر خودش رو نشون بده
          این استودیو الماس خرید ماکرو هست

          • Wild Rage گفت:

            درست میگید. باید دید که موتورشون چقدر پیشرفت کرده.
            والا بتسدا از قبل هم از الماس های صنعت گیم بود و خب هنوزم هست فقط باید اون خاطره فال اوت ۷۶ رو بشورن ببرن. جالب اینجاست فال اوت ۷۶ اصلا توسط استودیو تاد هاوارد ساخته نشده بود بلکه توسط شعبه دوم این استودیو که تجربه ی خوبی نداشتن ساخته شده بود
            من به شخصه امیدوارم مایکرو همراه با بتسدا استودیو های ابسیدین و نینجا تئوری و کمپالشن گیمز و اینگزایل و ارکین رو خوب ارتقا بده که قشنگ به حد کمال برسن.
            استودیو اینگزایل بالاخره داره ادم جذب میکنه و یه بازی ار پی جی AAA میسازه. یه سری از افراد داخلش هم از Black Isle Studio هستن که سازندگان اوریجینال فال اوت هستن. از یه طرف هم کامبت دیزاینر ارشد بازی گاد اف وار رو برای این استودیو اوردن که خب واقعا کارشو بلده. میدونم که این استودیو در حال پیشرفته.
            حالا میریم سراغ نینجا تئوری. سازندگان نسخه اول هلبلید موقع ساخت بازی ۲۰ نفر بودن. ولی در حال حاظر رسیدن به ۱۲۰ نفر که به نظرم واقعا پیشرفت خوبی بوده. انریل انجین ۵ هم که قراره بیاد دستشون و خب بعضی شایعه ها میگن بیلد ارلی اکسسش همین الان هم دستشونه. تازه هم به یه مکان خیلی بزرگ دسترسی پیدا کردن که باهاش موشن کپچر خیلی خیلی بهتری بگیرن.
            ابسیدین هم که خب اینطور که معلومه در حال رشده و بعد مدت ها یه بودجه داره که بازی AAA بسازه (بعد تقریبا ۱۰ یا ۱۱ سال). یکی از دیزاینر های اصلی دیابلو ۴ هم به تازگی عضو استودیو شده. ۲۵ تا کارمند جدید اوردن برای بخش کامبت دیزاین بازی Avowed (شایعاتی که پس از معرفی اومدن میگن که کامبت بازی قراره خیلی جالب با واکنش های جادو به اب و هوا و ارتباط کیفیت جادو با محیط و اب و هوای محیط باشه) پس منطقیه که کارکنان این بخش زیاد باشن.
            به شخصه از کمپالشن گیمز خبری ندارم جز اینکه افرادش دارن میرن به یه استودیو تازه در جای دیگر و قراره تعداد کارکنان به ۹۰ تا افزایش پیدا کنه (اخرین بار که من ازشون خبری شنیدم ۴۰ نفر بودن)
            ارکین هم که خب نیاز به تعریف نداره و خب همه بازی هاشون نواورانه و در بهترین کیفیت بودن.فقط باید تعداد افراد رو بیشتر کنن که گرافیک و موزیک و داستان به حد اعلا برسه

        • bravo6 گفت:

          id tech رو داره فقط تو بازی دوم هم استفاده نشده
          به عنوان مثال ولفنشتاین ازش استفاده کرده برا نسخه دومش
          برید ببینید قشنگ حس میکنید با موتور دوم ساخته شده گرچه خود id software بهتر بلده باش کار کنه ولی تاثیر خودشو میزاره رو پیشرفتشون
          تو فکرشو کن بعضیا تو pc تونستن عملکردو به ۳۰۰ فریم برسونن به این میگن موتور بازی سازی

      • XERXES گفت:

        جدا از فیزیک، شما برو گرافیک صورت دخترای بلازکویچ توی یانگ بلادو ببین، اصلا یه وضعیه، همشون یه موتور جوندار بدون رنگ مدل ۸۵ میخوان خدایی 😀

  • Wild Rage گفت:

    ایشالا بعد دثلوپ میرید سراغ دیسانرد ۳٫
    موندم اون یکی شعبه ارکین داره چی میسازه. ژانر بازیشون قراره فانتزی باشه.

    • Ozhan گفت:

      اینا جز معدود استدیوهایی هستن که اگ پشتوانه مالی بزرگی مث مایکرو هم پشتشون نباشه بازم دست از خلاقیت نمیکشن
      اینروزا همه از راک استار یا ناتی داگ صحبت میکنن ولی استدیوهای خبره ای مث ارکین رو نادیده میگیرن
      چون دارن تو خفا کار میکنن
      دث لوپ قراره تاثیرگذاری بیشتری از دیس انرد داشته باشه
      ببینید کی گفتم!!!

      • Wild Rage گفت:

        بابا ارکین واقعا اندرریتد هست. یعنی خلاقیت تو تک تک بازی های این استودیو موج میزنه ولی همیشه بخاطر مارکتینگ بد و بودجه کم ناشناخته باقی میمونن. بازی prey میشه گفت تقریبا مارکتینگ نداشت. من دو سال بعد فهمیدم ارکین بازی جدید داده!!! اولش فکر کردم فقط منم ولی بعد رفتم یوتوب دیدم خیلی های دیگه نمیدونستن.
        خدا میدونه این بازی چقدررر نواورانه بود. یه سیستم AI فقط برای میمیک های بازی طراحی کرده بودن که خودشون رو به شکل اشیاء مختلف در بیارن. پایان بازی هم که قشنگ مغز منفجر کننده.
        سری دیسانرد هم که لازم نیست بگم.
        واقعا چطور یه استودیو میتونه با این همه نواوری و بازی های خوب اینقدر اندرریتد باشه.
        حداقل الان که مایکروسافت پشتشونه میدونم که مارکتینگ و بودجه ی ساخت بازیشون بالا میره و یکم خیالم راحت میشه.

  • نه بابا دروغ میگید اسپنسر تفنگ گذاشته رو سرتون و تهدید کرده اگه اینو نگید بهتون بودجه ساخت نمیدم سر همین دارید اینو میگید. اسپنسر رو باید سریع تر گرفت دستگیر کرد تا نقشه شیطانی ( صنعت گیم رو نابود کردن ) نتونه عملی کنه

  • cast away گفت:

    اول که تیتر خبر رو خوندم خندم گرفت و پیش خودم گفتم ، اونم از اون حرفا بودا !
    ولی بعد از خوندن مصاحبه ی اقای باکابا متوجه منظورش شدم
    با اینکه خودم سونی فن هستم و بدونه هیچ ترول و هیتی هنوز گیم پس رو درک نکردم (برای ما گیمر ها عالیه ولی برای توسعه دهنده ها ،نه) ولی میتونه فرصت مناسبی برای ساخت بازی های نچندان پر خرج و خلاقانه باشه تا بازیساز ها بتونن ریسک بیشتری برای ساخت ایده ها شون بخرج بدن(چه بسا جواب داد و تبدیل به بازی خوبی شد)

    • Hasan0930 گفت:

      بیست ملیون کاربر هر ماه دارن دویست ملیون دلار یع ایکس باکس میدن اون وقت اگه هر ماه یه بازی تریپل ای رو گیم پس ردز عرضه بیاره بازم براش صد ملیون دلار باقی می مونه (( گیم پس ده دلاری حساب کردم در حالیکه بیست ملیون گم پس پونزده دلاری میشع سیصد ملیون دلار)))

    • Sina_2081 گفت:

      متاسفانه خیلی از طرفدارای ایکس باکس اصلا به چیزی که میگی و دلایلت گوش نمیدن و فقط به این توجه میکنن که گیمپس عالیه و هرکس خلافش رو بگه سونی فنه . من به عنوان یه طرفدار سونی با این سرویس مخالفم و دلیلم رو پایین گفتم .

  • General گفت:

    دقیقا :yes:وقتی پلیر بیس ۲۰ میلیونی حی و حاضر داری دیگه استودیو نگران این نیست که بازیش خوب بفروشه یا نه اگه بازیت خوب باشه ازش استقبال میشه :yes:

    • Sina_2081 گفت:

      چرا گل به خودی میزنی ؟ وقتی که سازنده نگرانی درباره فروش بازی نداشته باشه (بدلیل سرویس گیمپس) ، دیگه نیازی نمیبینه که حداکثر تلاش و وقت رو صرف کیفیت بازی کنه . و اینجوریه که به مرور شاهد کاهش کیفیت بازیها میشیم . با احترام به همه طرفداران ایکس باکس من با گیمپس مشکل دارم و به نظرم تنها مشکلش اضافه کردن بازیهایی با هزینه زیاد در روز عرضه است .حالا چرا ؟ مثلا فکر کن یه بازی AAA میسازی با هزینه ۲۰۰ میلیون دلار . اگه گیمپسی وجود نداشته باشه ، سازنده بازی مجبوره که بازی رو بهترین شکل و با بالاترین کیفیت بسازه تا با جذب مخاطب بیشتر هزینه ساخت بازی که بسیار بالا هست رو جبران کنه چون درغیر اینصورت با عرضه بازیهایی مثل avengers یا fallout 76 روبرو میشه . اما حالا اگه گیمپسی وجود داشته باشه که میلیونها کاربر دارن بصورت پیوسته هزینه ای رو برای این سرویس پرداخت میکنن (دقت کنید که مخاطب به بازی پول نمیده بلکه داره به صورت ماهانه برای سرویس این بازیها پول میده) ، و شرکتی مثل مایکروسافت (یا هر شرکتی ) که داره ماهیانه اینقدر پول درمیاره از این سرویس که روی هر پلتفرنی که فکرشو بکنی وجود داره ، دیگه نیازی به اون همه دقت و تلاش مضاعف برای فوق العاده کردن بازیها لازم نیست ، چون بازیکن برای این بازی قرار نیست پولی بده ، بلکه قراره برای صدها بازی که این هم بین اونهاست پول پرداخت کنه . در نتیجه در طول چندسال ، کیفیت بازیها کم میشه و بازیهایی مثل red dead که وقت و تلاش زیادی نیاز دارن ،کمتر و بازیهایی مثل avengers که اسم و ظاهری زیبا دارن زیادتر میشه چون باید همیشه بازی جدید برای این سرویس مهیا باشه . که در نهایت سازنده قول میده تا سالهای بعد از بازی ای که باید از همون اول بینقص میبود ، پشتیبانی کنه .

      • Xbox+Bethesda گفت:

        وقتی پا منبر نوب شو میشینی بایدم این حرف هارو تکرار کنی. :rotfl:
        الان اگه همین گیم پس برا سونی بود خودتونو براش جر میدادید ولی حالا که باید برا هر بازی ۶۰ ۷۰دلار بدید این سرویس شده بد. :laugh:
        باریک الله ادامه بدید شاید سونی هم یه روز همچین سرویسی زد و بازی هاش رو روز عرضه گذاشت روش که دیگه مجبور نباشید بابت هر کدوم ۶۰ ۷۰دلار بدید‌ :rotfl: :rotfl:

      • عزیز گیریم حرف شما درست باشه و یه شرکت بیاد و بازی aaa خودش رو به خاطر پشتوانه گیم پس بدون دقت زیاد و با کیفیت متوسط وارد بازار کرد به طور مثال مثل بازی سایبرپانک و سی دی پراجکت.. گیمرها گرفتن بازی رو انجام دادن و ناراضی بودن شرکت مایکروسافت ایا توجهی نمیکنه ؟ایا شرکت سازنده بازی چون بازیش رو دیگه عرضه کرده از پشتیبانی اون دست میکشه ؟ایا گیمرها بابت هزینه ایی که کردن نمیتونن شکایتی داشته باشن نسبت به عرضه ضعیف اون بازی حتی تو سرویس گیم پس ؟
        دوست گرامی اونجا قانون هست که بشه بابت اینکار اون شرکت ها شاکی شد … مطلب دیگه و بسیار مهم تر ایا مایکروسافت که میخواد بلاخره خودش و گیم پس رو خوب جلوه بده دیگه … نمیاد تا اون شرکت رو تحت فشار قرار بده که بازی بعدی رو تا حد توانشون عالی بسازنن ؟
        و در اخر اینکه بچه بچه نظر ندین … و الکی نگین ضربه میزنه … گیم پس حرکت رو به جلویی هست که صدها مهندس نرم افزار و یا مدیران سطح بالای مایکرو اون رو طراحی یا. پیشنهاد دادن و البته اجرایی کردن … پس اونا نه تنها به سوداوری این سرویس بلکه به جذب اعضای اون که فقط از طریق عرضه بازی های با کیفیت رخ میده هم فکر کردن …. پس الکی نیاین و نظرات اشتباه ندین …. مثلا من بهتر میدونم از اونا …. اونا به چیزی که شما فکر میکنی قبل از عرضه گیم پس فکر کردن …..
        به نظر من گیم پس یه ایده طرح. و در حال حاضر یه فن بسیار خوب مایکرو برای حرکت رو به جلو هست

  • Xbox+Bethesda گفت:

    هر چه از آرکین رسد نیکوست 😎
    شاهکار بعدی این استدیو هم رایگان روی گیم پس میزنم به بدن
    اون طرف هم یه عده باید برن برای ریمستر ۷۰ دلار پیاده بشن :rotfl: :yes:

  • Dishonored واقعا یه شاهکار اندرریتد بود ولی prey رو دوست نداشتم.
    امیدوارم آرکین با deathloop دوباره بترکونه و یه شاهکار دیگه تو طراحی مراحل تحویلمون بده.

  • Xbox+Bethesda گفت:

    واقعا تصور تجربه بازی بعدی آرکین 😎 :yes:
    با کیفیت ۸k و ۱۲۰ فریم روی سری ایکس کبیر مو به تن آدم سیخ میکنه
    مرسی مایکروسافت که بهترین پلتفرم دنیا رو درست کردی :inlove:
    درود بر اسپنسر دوست داشتنی :kissed:

  • Black Knight گفت:

    هیچ مشتری نمیگه ماست من ترشه
    البته که تو عالی بودن Xbox Game Pass شکی نیست
    Arkane Studios هم که کارش درسته و واقعا بازی های خلاقانه ای میسازه سری Dishonoredش که حرف نداره بازی جدیدشون Deathloop هم که واقعا براش هایپم چون هم سبکش روگ لایکه هم ایده جالبی داره

  • آرین گفت:

    سلام، انشاءالله در آینده هم همینطور باشد.

آرکین: Xbox Game Pass به ما اجازه می‌دهد تا خلاق باقی بمانیم