استودیوهای زیرمجموعهی الکترونیک آرتس آزادی عمل بیشتری خواهند داشت
لارا مایل (Laura Miele) ،سرپرست استودیوی اصلی الکترونیک آرتس (Electronic Arts) توضیحات کاملی را دربارهی برنامههای آیندهی این استودیو و حرکت به سوی افزایش آزادی عمل سازندگان در استودیوهای داخلی ارائه میکند.
مسئولیت بیش از ۶۰۰۰ توسعهدهندهی بازی در استودیوی الکترونیک آرتس به عهدهی لارا است که این وظیفهی بسیار سنگینی به حساب میآید. قطعا او به عنوان سرپرست استودیوی اصلی الکترونیک آرتس، در رابطه با چالشهای کاری پیش رو، حساسیت ارزیابی اولویتهای شرکت، بازخورد بازیبازان و همچنین امیدها و برنامههای آینده، حرفهای زیادی برای گفتن دارد.
لارا از زمان شروع کارش در استودیوی وستوود (WestWood Studios)، خالق سری پر طرفدار Command And Conquer، تا به حال، ۲۵ سال تجربه کار با توسعه دهندگان بازیها را داشته است. ربکا ولنتاین (Rebekah Valentine) در مصاحبهای که با وبسایت IGN داشت، او را شایسته و قدردان کاری که انجام میدهد دانست. از این جهت میتوان گفت انتخاب لارا به عنوان پل ارتباطی میان هواداران، مقامات بالاتر الکترونیک آرتس، استودیوهای داخلی و همچنین به عنوان فردی که بر توسعه این استودیوها نظارت میکند، کاملا تصمیم درستی بوده است.
یکی از کارهایی که خانم مایل برای حفظ این تعادل انجام میدهد، این است که به جای دستور صادر کردن، دست استودیوها را در ساخت بازیها باز میگذارد. به عنوان مثال خبر توقف ساخت عنوان Anthem 2.0 ممکن است در ابتدا کمی ناامیدکننده جلوه کرده باشد، اما به توسعه دهندگان استودیوی بایوویر (BioWare) فرصت کار روی سریهای پرچمدارشان همچون Dragon Age و Mass Effect را داده است. همزمان استودیو ریسپاون (Respawn Studio)، استودیوی توسعه دهندهی عنوان Apex Legends، در مراحل بعدی ساخت جهان Titanfall کاملا خودمختار خواهد بود. خانم مایل در این زمینه میگوید:
من اعتقادی به این که بخواهیم به تیم ساخت بازی بگوییم چطور بازی را بسازند، ندارم. ساخت بازی باید مطابق میل جامعه بازیبازان و با تشویق و انگیزه بخشیدن توسعه دهندگان صورت پذیرد.
از دیگر جنبههای اساسی حضور لارا، همانطور که خودش هم هنگام صحبت دربارهی توسعهدهندگان به آن اشاره میکند، این نکته است که همهی هواداران و جامعهی بازیبازان را به بحث و گفتگو دعوت میکند. او بازخوردهای بازیبازان را به توسعه دهندگان منتقل کرده و از آنها به عنوان فاکتورهای اساسی در تصمیم شرکت درباره بازبینی سریهایی همچون Skate و Command And Conquer یاد میکند. ظاهرا این اقدام در تصمیمهایی همچون توسعهی محتوای جدید و رایگانی برای Star Wars Battlefront 2 و یا کار روی عنوان Mass Effect: Legendary Edition که به زودی منتشر خواهد شد هم بی تاثیر نبوده است.
در پایان هم لارا به این نکته اشاره میکند که اینطور نیست که در شرکت الکترونیک آرتس همهی استودیوها به حال خود رها شده باشند و به عنوان استودیوی مادر، این الکترونیک آرتس است که تصمیم نهایی را در زمینههای کاری اتخاذ میکند؛ تصمیماتی پیرامون بازیهای بهروزرسانی، پیش ساخته و یا توسعه داده شده. خود خانم مایل در این رابطه چنین میگوید:
درست است که در الکترونیک آرتس ما آزادی عمل ویژهای برای سازندگان قائل هستیم، اما قطعا به عنوان یک شرکت بازیسازی، اصول و ارزشهایی را مد نظر داریم که اجازه نخواهیم داد به خطر بیافتند.
اگرچه حتی در ساختار الکترونیک آرتس هم احتمال ایجاد یکسری تغییرات وجود دارد و تصمیم اخیرشان در ساخت سرویس محور عنوان Dragon Age جدید میتواند گواه بر این موضوع باشد.
در کل اما این یک حرکت مثبت از سوی الکترونیک آرتس تلقی میشود. دریافت بازخوردهای کارآمد از جامعه و ارائهی درصد مناسب و مفیدی از آزادی در طراحی بازیها میتواند موجب کاوش ایدههای قدیمی و جدید و در نتیجه آغازگر دورهی جدیدی از موفقیتها برای یکی از قدیمیترین شرکتهای بازیسازی شود.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
هرچندوقت یبار یه خبر اینجوری از ea میاد جدی نگیرین
نسل ۸ برای خیلی شرکت مثل:یوبی سافت،راکستار و به خصوص EA خیلی پسرفت کرده :-(( حالا خیلی میگن: چرا راکستار اون ردد ۲ ساخت 😐 انگار یادتون نسل ی عالمه بازی متای بالای ۹۰ و ۳ بار همگوتی شد حالا ردد با اینکه بالای ۹۰ بود ولی فقط یدونه بازی داد ولی نسل ۳ تا بازی داد که به این معنی پسرفت کرده ، :-(( یوبیسافت بعد از اینکه اساسین به کلی تغیر و موتور گرافیک عوض نتونست ی بازی بالای ۹۰ بیاره ولی خوب تونست با نسخه جدید اساسین یعنی والهالا دوباره به اوج برگرده و انشالله نسل بعد دوباره به خوبی پیش بره 😉 EA که تابلو نسل ۸ کلا فقط رفت دوران پول پرستی اینا :-((
راکستار پسرفت نکرده – زمان ساخت بازیا چند برابر شده و ردد ۲ اندازه ۵ تا بازی نسل ۷ ازشون وقت گرفته.
نه بابا. یعنی واقعا EA بر میگرده به اون دوران طلایی؟؟؟
دوستان ایکس باکس فن یه خبر جالب براتون دارم:میگن مرورگر microsoft edge که روی ایکس باکس داره میاد میتونه بازی های استیم و اپیک گیمز رو هم ران کنه و میتونید از طریقش به استیم و کلی بازی دسترسی داشته باشید.
اینطور که میگن میتونین حتی دث استرندینگ و هورایزن و هر بازی سونی که در اینده روی استیم و اپیک میاد هم بازی کنین. تازه میگن قراره مرورگرش رو برای ایکس باکس از اینی هم که هست بهتر کنن. نکته جالب اینجاس که جیفورس ناو هم قابل استفادس یعنی این که مجبور نیستید همه ی بازی های استیم رو بخرید. میتونید یه اشتراک ساده بگیرید و با ایکس باکستون راحت بازی هاتون رو انجام بدید.
هم بازی های پی سی تو استیم هست.
هم سونی داره بازیاشو کم کم میده برای پی سی (که شما میتونید راحت با این کار بازی کنید و از لحاظ قانونی سونی نمیتونه چیزی بگه)
هم بازی های خودتون رو دارید.
حالا من که به هیچ وجه به کنسول علاقه ندارم (اصلا نمیتونم چیزی رو بدون موس و کیبورد تصور کنم)
تو رو خدا دعا کنین من یه ۳۰۷۰ بگیرم تا اخر ۱۴۰۰
دوست عزیز استیم و اپیک از رو مرورگر بازی اجرا نمیکنن
مثل این که منظورم رو بد نوشتم. منظورم اینه که در حال حاظر فقط یه سری رو با جیفورس ناو میشه.
ولی در اینده شایعات میگن که مایکرو میخواد کاری کنه که بشه از استیم هم استفاده کرد
مرورگر برای دسترسی به استیم و اپیک کافی نیست باید خود برنامه استیم باشه
میشه استریمشون کرد
زدین کلی از استودیو های محبوب رو خراب کردین بعد میاین میگین ما آزادی عمل میدیم؟
عالیه :yes:
یکی حرف قشنگی زد (چند روز پیش تو یکی از مقالات)
گفت که این EA توی نسل ۷…….. وقتی حرف ea اول بازی میدیدی اونو با سونی و مایکروسافت و راک استار مقایسه میکردی ولی من به عنوان یه pc گیمر وقتی نشون ea رو اول یه بازی میدیدم اونو بهترین میدونستم در کنار یوبیسافت البته 😀 و راک استار 😀
این سه تا برام اول بودن
این کار به نفعشون هست
مثل اینکه EA بالاخره داره سر عقل میاد خیلی دلم میخواد همون EA نسل هفتی رو ببینم که بازی هایی میساخت که همه اون موقع به وجد میومدن . Mass Effect , Dead Space , The Sims , Dragon Age , Battlefield , Need for Speed Titanfall و کلی بازیه دیگه امیدوارم این نسل بازیای داستانی با کیفیتی بده
جان مادرت الکترونیک آرتز جان حالا که کدمستر را خریدی مبارکت و حلالت ولی بزار کدمستر با ایده و استعداد خودش یک ریسینگ فوق العاده مثل dirt و حتی شاهکار مثل F1 بسازه و نیدفور اسپید رو بده بهش و آنقدر توی بازی پرداخت درون برنامه ای نزار ماشین بوگاتی میخوای باید ۸ دلار بدی یا میخوای ادامه داستان رو بری باید ۲۰ دلار بدی بزار دست این استودیو باز باشه که یک نیدفور اسپید با تمام قابلیت ها و گرافیک نسل ۹ بسازه تا ما بازیاشو با گرن توریسمو و حتی فورزا بسنجیم خواهش بنده مستجاب میشود :idk: :idk: :yes:
انشالله همین چیزی که میگی باشه
به نظرتون این نسل بالاخره قراره شاهد رستگاری الکترونیک ارتز باشیم ؟ حتی اگه به دوران اوج نسل هفت برنگردیم ولی اگه الکترونیک ارتز به تعادل برسه و شاهد دراگون ایج و مس افکت ها و تایتانفال های عالی باشیم
هم پول داره هم ای پی فقط باید از فکر پول بیشتر بیاد بیرون اون موقع موفق میشه
EA فقط هر کاری میکنی اول یه سه گانه شاهکار دیگه از مس افکت بعد بازگشت نید فور اسپید و فیفا به دوران اوج شان و بعد دراگون ایج و بتلفیلد جدید :inlove:
والا من خودم به یوبی به خاطر چند وقت گذشته ایمان آوردم یکم که آدم میشه ولی EA رو شک دارم
چه بهتر