سازندگان Dragon Age 2 به سالگرد ۱۰ سالگی انتشار این بازی واکنش نشان دادند
اگرچه عنوان Dragon Age 2 به اندازهی بازیهای Dragon Age: Origins و یا Dragon Age: Inquisition موفق ظاهر نشد، اما از نکات مثبتی نیز برخوردار بود که میتوان به روایت خوب و شخصیت اصلی آن اشاره کرد. این بازی بهتازگی وارد ۱۰ سالگی انتشار خود شده است.
Dragon Age 2، ساختهی استودیوی مشهور بایوور (Bioware)، در ۸ مارس ۲۰۱۱ میلادی برای کنسولهای نسل هفتم و رایانههای شخصی منتشر شد. این بازی داستان شخصیتی به نام Hawke را روایت میکرد. بازیبازان قادر بودند جنسیت و ظاهر این شخصیت را شخصیسازی کنند. به طور کلی سه کلاس Mage، Warrior و Rouge در این بازی وجود دارد که هر یک از آنها دارای ویژگیهای منحصر به فردی است.همچنین انتخابهای شما در نسخهی Origin بر روی این بازی تاثیر داشت و با در اختیار داشتن فایلهای ذخیره، این مورد تاثیر خود را بر روی داستان نشان میداد. به مناسبت ۱۰ سالگی انتشار این بازی، برخی سازندگان خاطرات خود را از کار بر روی این اثر شرح دادهاند.
شاید جالبترین تفسیر از بازی Dragon Age 2 به نظر مری کربی (Mary Kirby) از بایوور اختصاص داشته باشد. کربی با انتشار پستی در توییتر خود به توسعهای اشاره کرد که حول “طرح دزدان دریایی در برابر نژاد Qunari در مقابل زامبی-طاعون” شکل گرفت. او سپس به کلاه جدید فانتزی ایزابلا ، ناوگان و بخش باسفایت بر روی عرشهی کشتی Qunari بیباک اشاره کرد. به نظر میرسد ایدهی Pirate vs. Qunari vs. Zombies هرگز نتوانست به مرحلهی اجرا برسد.
همچنین ظاهراً یک قوس داستانی در Dragon Age 2 وجود داشت که حول گروه Coterie از بخش Kirkwall بود. ظاهراً این بخش قبلا نوشته شده و پیش از انتشار بازی حذف شده است. Coterie جزو گروههای سارق در این بازی بود و به نظر میرسید که در ابتدا نقش بیشتری در داستان داشته است. کربی فکر میکند برخی از این موارد پیش از آنکه از داستان حذف شوند، ضبط شده بودند.
مارک دارا (Mark Darrah)، کارگردان بازی Dragon Age 2 که چندی پیش از بایوور جدا شد، در خصوص این بازی نیز صحبت کرد. به گفتهی وی، مراحل اولیهی ساخت این بازی از اواخر سال ۲۰۰۹ آغاز شد و در مارس ۲۰۱۱ منتشر گردید. به عقیدهی وی زمان کمی برای توسعهی این بازی صرف شد. آقای دارا همچنین اشاره کرد که ابتدا قصد داشت این بازی را Dragon Age: Exodus نامگذاری کند.
با وجود اینکه بازی Dragon Age 2 از مشکلاتی رنج میبرد، اما با این حال دارای داستان و شخصیتهای جالبی بود. نسخهی جدید Dragon Age نیز در دست توسعه قرار دارد و انتظار میرود در سال جاری میلادی، اطلاعاتی بیشتری از آن منتشر شود.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
لقب نااُمید کننده ترین دنباله تاریخ برازنده این بازیه.
میشه یه کتاب هم دربارش نوشت.
نکات مثبت بازی هم موسیقی و گرافیک و کیفیت چهره بهتر از قسمت قبلی بود. بجای اینکه راه شاهکار DAO رو ادامه بدن… تموم نکات مثبت و خوبیاش رو دور انداختن.
نتیجه هم یه بازی شد با محیطای تکراری، سیستم مبارزه بیش از حد اکشن، سیستم دیالوگ ساده شده و مزخرف، ماموریت های جانبی بیمعنی و تکراری و…
.
فقط میخوام بدونم چرا؟ شاید موفقیت ME2 روی روند ساخت بازی تاثیر داشته؟ یا شاید EA مجبورشون کرده بود تا بازی رو ساده کنن؟
ماموریت هاش بازم مرزها از نسخه ی سوم بهتر بود. یواش یواش افت کرد. الان ذره ای امید برای نسخه ی چهارم ندارم :/
نسخه سوم که اصلا نابودم کرد. از هر ثانیه ای که واسه اون بازی هَدَر دادم پشیمونم.
بایوور خودش گفت که این بازی فقط یک پیشینه باید برای inquisition میبود و باید یک DLC میشد ولی فقط خواستن تا پروژه نهایی inquisition طرفدارا سرگرم شن… در کل چرت و پرت گفتن … هیچیزی origin نمیشه
کاش بعد از انتشار نسخه جدید سری یک کالکشن از تمام نسخه های قدیمی بدن برای کنسول های نسل نهم ولی جدا از این چقدر دلمون میخاست دد اسپیس ریمستر میشد
با تمام کمبودهاش و Streamline شدنش به شدت بازی خوبی بود. مخصوصا کرکتراش و دیالوگاش. متاسفانه بعد اون Bioware پشت سرهم افت کرد. حتی Inquisition هم به هیچ وجه درحد نسخه ی اوریجینز نبود. 🙁
بنظرم از مس افکت سه افت کرد
مس افکت سه آرپیجی نبود ولی از هر لحاظ شاهکار بود
بایوور بعدش بازی معمولی اینکوییزیشن رو داد
بعدش بازی ضعیف آندرومدا
بعدش گند انتم 😐