کارگردان DOOM Eternal: به افزودن نقش اول مونث به بازی فکر کرده بودم
کارگردان DOOM Eternal: به افزودن نقش اول مونث به بازی فکر کرده بودم
کارگردان DOOM Eternal: به افزودن نقش اول مونث به بازی فکر کرده بودم
کارگردان DOOM Eternal: به افزودن نقش اول مونث به بازی فکر کرده بودم
کارگردان DOOM Eternal: به افزودن نقش اول مونث به بازی فکر کرده بودم
کارگردان DOOM Eternal: به افزودن نقش اول مونث به بازی فکر کرده بودم

کارگردان DOOM Eternal: به افزودن نقش اول مونث به بازی فکر کرده بودم

ابوالفضل مناف زاده
۱۹:۲۰ ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
کارگردان DOOM Eternal: به افزودن نقش اول مونث به بازی فکر کرده بودم

هوگو مارتین (Hugo Martin)، کارگردان عنوان تحسین شده‌ی DOOM Eternal در آخرین مصاحبه‌ی خود اعلام کرد که پیش از عرضه‌ی این بازی به گزینه‌ی افزودن نقش اول مونث و یا اصطلاحاً (Female Slayer) فکر کرده بود.

همان‌طور که مطلع هستید، آخرین عضو بنیان‌گذار سبک تیراندازی اول شخصی یعنی مجموعه‌ی DOOM با پسوند Eternal در سال گذشته منتشر شد و همانند همیشه معجونی سراسر اکشن و آدرنالین را به بازی‌بازان هدیه داد. این بازی با گسترش بخش داستانی خود، پشتیبانی و ارائه‌ی محتویات اضافی و همچنین ارتقای تجربه‌ی چند نفره توانست تا تحسین بازی‌بازان و منتقدان را برانگیزد.

اما با توجه به صحبت‌های کارگردان این بازی یعنی هوگو مارتین، به‌نظر می‌رسد که این بازی قرار بود تا قابلیت‌های جدید بیشتری نظیر افزوده شدن شخصیت اول مونث را در خود ببیند که به هر دلیلی از عملی کردن این موضوع صرف نظر شده است. در واقع از وی در جریان مصاحبه‌ی اخیرش در Twitch سوال شد که “آیا در مورد انتخاب بین شخصیت‌های مونث و مذکر اندیشیده بود؟” چنین جواب داد که قطعاً اینگونه است و وی در مورد افزوده شدن این قابلیت فکر کرده بود. همچنین، وی یکی از دلایل عدم رخ دادن این اتفاق را تمایل نداشتن او به خلاصه شدن این قابلیت به تغییر پوسته دانست و گفت که قصد داشته تا این قابلیت میزبان تغییرات بیشتری نسبت به کنترل شخصیت مذکر داشته باشد تا بازی‌بازان به نحو احسن آن را حس کنند.

قطعاً در این زمینه نیز اندیشیده‌ام، اما اجازه‌ی رخ دادن آن را تنها زمانی می‌دادم که از کامل بودن و کیفیت آن مطمئن باشم. از طرفی دیگر، در مورد نحوه‌ی استفاده‌ی این شخصیت از اسلحه‌های مختلف نیز ایده داشتم و حتی می‌خواستم که پرخاشگری او جنسی متفاوت از شخصیت مذکر در بازی داشته باشد. به هر ترتیب، در صورت عملی شدن این موضوع واقعاً تلاش خواهم کرد تا تأثیر آن بر روی گیم‌پلی بازی ملموس باشد و در مورد آن به اندازه‌ی کافی اندیشیده‌ام.

به‌طور کلی، زمانی که نوبت به طراحی بخش اکشن می‌رسد، به این فکر کنید که The Slayer یک خودروی فراری است، حال یک The Slayer مونث و حتی یک قاتل قرون وسطایی چگونه باید باشد؟. قطعاً رسیدن به ایده‌ای که کاملاً ایده آل باشد بسیار هیجان انگیز خواهد بود.

در مجموع، جواب این‌که آیا هرگز چنین موضوعی در آینده اتفاق خواهد افتاد یا خیر وابسته به گذر زمان است، اما طرفداران بازی‌های مشابه DOOM با چنین شخصیت‌های غریبه نیستند و مواردی را در بازی‌های نظیر Quake 3 دیده‌اند. اما این‌که هوگو مارتین چه ایده‌هایی برای این شخصیت در سر دارد نیز می‌تواند به خودی خود هیجان انگیز باشد و باید برای دریافت اخبار بیشتر در این زمینه صبر کنیم.

بازی DOOM Eternal، هم اکنون در دسترس کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و پلتفرم رایانه‌های شخصی قرار دارد و به‌زودی نیز نسخه‌ی نسل نهمی آن در دسترس کنسول‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و اس قرار خواهد گرفت.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارگردان DOOM Eternal: به افزودن نقش اول مونث به بازی فکر کرده بودم
کارگردان DOOM Eternal: به افزودن نقش اول مونث به بازی فکر کرده بودم
کارگردان DOOM Eternal: به افزودن نقش اول مونث به بازی فکر کرده بودم
کارگردان DOOM Eternal: به افزودن نقش اول مونث به بازی فکر کرده بودم
کارگردان DOOM Eternal: به افزودن نقش اول مونث به بازی فکر کرده بودم
کارگردان DOOM Eternal: به افزودن نقش اول مونث به بازی فکر کرده بودم
کارگردان DOOM Eternal: به افزودن نقش اول مونث به بازی فکر کرده بودم
کارگردان DOOM Eternal: به افزودن نقش اول مونث به بازی فکر کرده بودم

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کارگردان DOOM Eternal: به افزودن نقش اول مونث به بازی فکر کرده بودم