در عنوان Mass Effect Legendary Edition برخی از باسفایتها تغییر یافتهاند
سه گانهی بازی Mass Effect از بهترین سه گانههای تاریخ عناوین ویدیویی به حساب میآید و کمتر کسی پیدا میشود که با این سه گانهی ناب خاطره نداشته باشد. اخیرا نسخهی ریمستر شدهی این سه گانه به نام Mass Effect Legendary Edition معرفی شد و به نظر میرسد که قرار نیست در این ریمستر همه چی دقیقا اورجینال باشد!
در بیشتر موارد قرار است تا بازی Mass Effect Legendary Edition به عنوان یک ریمستر دقیق از نسخهی اصلی این سه گانه محسوب شود، اما این بدان معنا نیست که استودیوی بایوور (BioWare) تلاش نمیکند تا چند تغییر جزئی را در این عنوان ایجاد نماید. اینطور که به نظر میرسد یکی از زمینههایی که بایوور قصد دارد تا مدرن سازی بازی را بیشتر در آن به نمایش بگذارد، بخش باس فایتهای (Boss fights) این عنوان میباشد که قرار است تا کمی متفاوتتر از نسخهی اصلی این عنوان باشند.
در مصاحبهای که با رسانهی گیم اینفورمر (Game Informer) انجام شده است، کوین میک (Kevin Meek)، کارگردان اصلی بایوور، در مورد نحوهی مبارزات با باس فایتها در عنوان Mass Effect Legendary Edition و اینکه چرا آنها قصد دارند تا دوباره تا حدودی این مراحل را تغییر دهند، صحبت نمود. میک به طور خاص به مبارزه با Matriarch Benezia در بازی Mass Effect اصلی و این مورد که منطقهای که در آن با این دشمن مبارزه میکنید پوشش و جایگاههای کاورگیری بسیار کمی داشت، اشاره کرد. در اکثر مراحل، پوشش و کاورگیری یک امر حیاتی در کل سه گانهی Mass Effect است. اگر در این عنوان نتوانید از خود محافظت کنید، به سرعت جان خود را از دست خواهید داد.
بنابراین در طول نبرد Benezia، اگر تمام مسیرهایی را که به دور شما وجود داشتند به یاد بیاورید، هیچ پوششی و مکانی برای کاور گرفتن وجود نداشت. اصلا هیچ پوشش مطلقی وجود نداشت و همچنین جایی برای افزودن مناطقی برای کاور گرفتن نیز وجود نداشت چرا که مسیرها بسیار باریک بودند و نمیشد در آنها پوششی ایجا نمود. بنابراین شما در کل طول روند مبارزه در حال جابجایی برای جلوگیری از آسیب نخوردن بودید و به همین دلیل اصلا نمیشد تا استراتژی درستی برای این باس فایت ریخت و این یکی از نکات منفی و به شدت عذاب آوری بود که برای بسیاری از بازیبازان یک خاطرهی بد از این سری ایجاد کرد.
میک در ادامه توضیح داد که، هنگامی که دوباره به همین باس فایت در Legendary Edition نزدیک شوید، خواهید دید که یک تغییر جدید در جهت گستردهتر کردن محیط مبارزه با این باس فایت صورت گرفته است و برخی از مسیرهای فوق الذکر بزرگتر شدهاند. با این کار، میتوان تا پوشش بیشتر و کاورگیری مناسبتری در مبارزه با این باس فایت داشت بدون آنکه هستهی اصلی گیمپلی تغییر کرده باشد.
این همان طرحی است که از ابتدا در ذهن داشتهام. ما چیزی از هستهی اصلی مراحل و به ویژه این مرحلهی خاص را تغییر ندادهایم اما اکنون مسیرهای این مرحله و همینطور مناطق مناسب برای کاورگیری دو برابر شده است.
مک والترز (Mac Walters)، مدیر استودیوی بایوور، همچنین اشاره کرد که همین روش برای رفع مشکلات برخی مناطق در نسخهی اصلی این سه گانه که بسیاری از بازیبازان نسبت به آنها اعتراض داشتند نیز در نظر گرفته شده است. همچنین برخی تغییرات جزئی دیگر نیز در این سری اعمال شده است از جمله افزایش مناظق ذخیرهی خودکار بازی. اگر به یاد داشته باشید، ذخیرهی بازی در Mass Effect به صورت خودکار صورت میگرفت اما گاها این به اصطلاح چک پوینتها آنقدر از هم دور بودند که اگر در مرحلهای میباختید باید دوباره کلی مسیر را از ابتدا پشت سر میگذاشتید تا به همان نقطهی قبلی برسید. به نظر میرسد که این مشکل نیز حل شده است و این بار قرار نیست تا شاهد فاصلهی بیش از حد چکپوینتها از هم باشیم.
عنوان Mass Effect Legendary Edition قرار است تا در اواخر سال جاری میلادی در تاریخ ۱۴ مه ۲۰۲۱ (جمعه، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰) برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان، رایانههای شخصی و همچنین کنسولهای نسل بعدی، پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس منتشر شود.
نظر شما در مورد برخی از این تغییراتی که قرار است بایوور در نسخه Legendary Edition این سه گانهی محبوب اعمال کند چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
بی صبرانه منتظرشم
این یه بار کار شده بودا 😐
فرمانده
بازی بکوارده یا نسخه ی نسل بعدی هم داره؟ 😀
ظاهراً فقط بکوارده
جفتش چطوره؟:-D
اونایی که میگن فقط بکوارده
یه درصد فکر کنید ea !!!!! نسخه ی نسل بعدی نده:-D
میده، ولی میگه اگه میخوای ۴ پیکسل بیشتر کنیم و ۵ تا بزاریم رو فریم ۳۰ دلار رد کن بیاد 😀 کلا EA منو زاد این بزرگوار میندازه
https://uupload.ir/files/0gkj_download.jpeg.jpg
😀 😀
پوکیدم از خنده:-D:-D
بکوارد با انریل انجین ۳ هم ریمستر میشه 🙁
سلام
اونجا به تغییر اشاره کرو و یه ریزکی به این باس و اینجا یکم اختصاصیتر حرف زده، هر چند تقریبا یکی اند.
درسته
قشنگ داره تاکید میکنه که این باس رو درست کردیم:-D
تو نسخه ی اول یکی از پاره کننده ترین باس ها بود بنزیا
دلم هم میسوخت برای لیارا
هیچی دیگه نور الا نور:-D
این خبر که ۲ هفته پیش تو گیمفا اومده بود !
ای خدا شکرت
خوشحالم میتونم یه بار دیگه این بازی رو روی یه دستکاه جدید تحربه کنم 🙂
نمیدونم چرا شاید مشکل از منه جدیدا ویرایش نمیتونم بکنم متنم رو اگه میشه یه کاری بکنین
چند وقتی هست ادیت برداشته شده
سلام
برای همه اینطوری است.
یا علی
روز انتشار اش با تولد من ۲ رو فرق داره :laugh: :laugh:
امید وارم بتونم تجربه اش کنم (فقط نسخه ۳ رو یکی دوبار تو گیم نت بازی کردم)
البته Quick Save داشت تمام نسخه های Mass Effect میتونستیم هر جای بازی که خواستیم به جز تو مبارزه ها بازی و سیو کنیم.