نسخه ارتقا یافته بازی Metro Exodus معرفی شد
استودیوی ۴A Games بهتازگی از نسخهی ارتقا یافتهی بازی Metro Exodus رونمایی کرده و اطلاعاتی از آن را به اشتراک گذاشته است.
طبق اطلاعات منتشر شده، نسخهی ارتقا یافتهی عنوان Metro Exodus بر روی کنسولهای نسل نهم از قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing) پشتیبانی میکند. این نسخه در کنسولهای پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس بر روی رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا میشود. همچنین این بازی بر روی پلیاستیشن ۵ از قابلیتهای بازخورد لمسی (Haptic Feedback) کنترلر دوالسنس پشتیبانی میکند. بر روی نسخههای ایکسباکس سری نیز شاهد بهبود تاخیر در کنترلرها و سیستم صوتی Spatial خواهیم بود. به گفتهی تیم سازنده، این بازی بر روی کنسول ایکسباکس سری اس روی رزولوشن ۱۰۸۰P، نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و با پشتیبانی از رهگیری پرتو هدفگذاری شده است. از دیگر ویژگیهای نسخهی ارتقا یافتهی این بازی بر روی کنسولهای نسل نهم میتوان به بارگذاری سریع و تکسچر پک ۴K اشاره کرد.
همچنین نسخهی ارتقا یافتهی بازی Metro Exodus برای رایانههای شخصی نیز منتشر میشود. این نسخه علاوه بر استفاده از تکنولوژیهای پیشرفتهی فناوری رهگیری پرتو، از قابلیت DLSS 2.0 مخصوص کارتهای Nvidia نیز پشتیبانی میکند که جزئیات واضحتر تصویر، افزایش فریم و وضوح نمایش را ارائه میدهد. این نسخه به صورت جداگانه برای رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. البته همانند نسخههای نسل نهمی، افرادی که نسخهی معمولی این بازی را بر روی رایانههای شخصی خریداری کردهاند، میتوانند نسخهی ارتقا یافته را به صورت رایگان دریافت کنند.
نسخهی ارتقا یافتهی Metro Exodus در بهار سال جاری میلادی بر روی رایانههای شخصی (فروشگاههای استیم، اپیک گیمز و GoG) منتشر خواهد شد. نسخههای پلیاستیشن ۵، ایکسباکس سری ایکس و سری اس این بازی نیز در تاریخی دیگر از سال ۲۰۲۱ عرضه میشوند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
بسیار عالی :yes:
قابل توجه اون دوستانی که میگن Haptic Feedback و Adaptive Triggers بدرد نمیخوره و دیولوپری ازشون استفاده نمیکنه ؛ به همین خیال باشین 😀
من بیشتر از همه تکسچر برام مهمه ؛ امیدوارم درخور نسل بعد باشه ؛ اگه جزئیات چهره ها هم بهتر بشه که غوقا میشه :inlove:
ماشالله تکسچل های لست ۲ که با واقعیت مو نمی زده اند :inlove: یا گوست یا دث واقعا سونی از نظر تکسچر عالی عمل کرده
دقیقا ؛ یه تجربه ناب بود ؛ تنها ایرادش حرف نزدن آرتیوم بود ؛ من بعد یه سال فهمیدم ۲ پایان داره 😛 و من پایان بد رو بازی کردم
دایی جون وقتی در ساخت شاهکاری به اسم دسیما سهیمی ؛ بایدم برای ساخت شاهکارات ازش استفاده کنی و مرز بین واقعیت و تخیل رو جابهجا کنی ؛ تکسچر دث که تکسچر نبود ؛ یه باس فایت برای چشم انسان بود !
حاجی گادفال رو نکوب تو سر سونی فنا این قدر واقعا تعصبی روش ندارن.
رو نینجا تئوری رپ زدم
:yes: نه خودمم میدونم، یک شوخی بود 😀
ولی از حق نگذریم سازنده های godfall خوب ازش استفاده کردند 😀 :yes:
اون که صدالبته :inlove:
اره روز عرضه پی سی گیمرام خوب از گادفال استفاده کردن تا چن وقت دیگم روی ایکس باکسم قابل بازیه حالا بازم خوبه بالاخره یه بازی در حد نسل نهم واسهxboxمیاد که همین گادفال باشه وگرنه باید تا ۲ سال تتریس و بازی های ایندی بازی میکردن
قضیه گربه و گوشت و پیف پیفه
دسته کنسول ps5 به تنهایی ارزشش از دوتا کنسول ایکس باکس بیشتره.
.ولی ایکس باکس برای فیلم نگاه کردن خوبه البته اگه قدرت پخش رو داشته باشه :rotfl: :rotfl:
فعلا که سرعت کنسول اکس باکس بیشتره
ضمنا بازم میگم استفاده از بازی نامربوط برای هیت کردن نشانه ن.و.ب بودن شماست☺
مطالب طنز؟
پس اون فن بوی های سونیی که بعد خرید بتسدا گفتن آشغاله قضیه چین؟ 😀
هرکی دسته ی پی اس فایو رو دست بگیره و بازی کنه دیگه سمت اون سگ چخماق های ایکسباکس و پی اس فور نمیره. انصافا بهترین دسته در تمام چند نسلی بود که من بازی کردم، از دسته گوشتکوبی آتاری تا الان. سونی بعد دو نسل تونست منو راضی کنه که دسته اش از رقیب بهتره. فارق از قابلیت های خاصش خوده دسته فوقالعاده اس. نسل هفت و هست دسته ی ایکس باکس دست کم برای هفتاد درصد بازی ها مناسب تر بود. بویژه تو نسل هفت که با جرأت میگم صدرصد بهتر بود. الان قضیه کاملا برعکس هست. انشاالله همه تون تجربه اش کنید اونم تو خونه ی خودتون!
حرف شما تا حدودی درسته اما شما دسته الیت رو دستت گرفتی که این حرفو میزنی؟
خدایی اینو کی گفته 😐 همون کلیپ معلمه دربارش صدق می کنه 😀
دقیقا الان اینکار شما اشتباهه شما دارید از یه بازی نامربوط برای هیت کردن استفاده میکنید.
چه ماکرو باشه چه سونی شما حق ندارید هیچ کدوم رو مسخره یا هیت کنید
یعنی کنسولی که بازی نسل۸رو نتونه ۱۰۸۰با ۶۰فریم بده چجوری میخوام اخرای نسل ۹ بیاد و غول های گرافیکی رو اجرا کنه؟
بله
مجید جان اعلام شد ۱۰۸۰ با ۶۰ فریم و فول ریرتربسینگه. اولش گفتن فریم مشخص نیست ولی بعدش تایید کرد ۶۰ فریم هست
این موضوع خیلی مهمه ؛ دوستانی که در زمینه سخت افزار اطلاعات دارن لطفا یه توضیحی بدن ؛ با تشکر :heart: :rose:
نیاز به توصیح نیست یه نگاه به متن بنداز. سری اس داره ۱۰۸۰p , 60fps , RT اجرا میکنه
عزیز مقدار رم برای توسعهدهندهها تو کنسول اهمیت زیادی داشته و داره.سری اس ، جیپییو و سیپییویی که داره برای ۱۰۸۰ پیکسل کاملا جوابگو هستن اما مقدار رم اذیت کننده هستش.روی کاغذ قرار هستش ویژگی سمپلر فیدبک استریمینگ این کمبود رو تا حد زیادی جبران کنه و غیر ممکن هم نیست چرا که این رو فرستپارتیها همیشه ثابت کردند و فقط بهینه سازی میخواد.نهایتا همه چیز برمیگرده به توسعهدهندههایی که مولتی میسازن.اگه وقت و انرژی بذارن تنها تفاوت میشه رزولوشن اما اگه درست بهینه نکنن (یعنی نخوان وقت و انرژی بیشتر برای سری اس بذارن) از جزئیات میزنن تا فریم ریت مشکلی نداشته باشه و کلیتِ تجربه تقریبا با نسخههای کنسولی پایه یکی بشه.زمان ، پاسخگویِ این مسئله هستش اما از دیدگاه فنی اصلا غیر ممکن نیست که تنها تفاوت نسخه سری اس با خروجیِ سری ایکس یا پیاس۵ تقریبا فقط رزولوشن باشه.
اینم بگم برای عزیزانی که به هر دلیلی با قابلیت (sampler feedback streaming) آشنا نیستن.با این قابلیت ؛ تنها بخشهایی از تکسچرها لود میشن که برای صحنه مورد نظر ضرورت دارن اونم درست در زمانِ موردِ نیاز.اما باید ازش استفاده بشه وگرنه فایده نداره.مثل این میمونه که ۳۰۸۰ داشته باشی اما روش انقدر کم کاری کنی که کل پتانسیل کارت حروم بشه.
ممنون از اطلاعاتت ایمان جان :heart: :rose:
:-* :-* :-* :rose: .
گیمری که ۲۰۰ دلار نداره رو پولش بزاره و قوی ترین کنسول تاریخو بخره ۷۲۰p هم زیادشه.
بهتره تو همون نسل ۸ بمونه.
گیمری که ۲۰۰ دلار اضافه نداره رو پولش بزاره واقعا عاشق گیمه که همچنان تو اون شرایطش داره بازی میکنه و از گرافیک ۱۲ بیت بازیاش بیشتر از مانیتور خمیده و هپتیک فیدبک شماها لذت میبره. بله برای یه گیمر ۷۲۰p هم زیاده چون میدونه لذت توی رزولوشن و ری تریسینک و آنتی الیسینگ نیست.
شایدهمه مث شما بابای پول دار نداشته باشن خودت خجالت نمیکشی اینجوری حرف میزنی؟ادم پول نداشته باشه بهتر از اینه مث تو بره کیسه شیر دوشی EAرو پر کنه
نسل هشت :
بازی های اول نسل ۳۰ فریم ۹۰۰P (مطمئن نیستم شاید هم کمتر بود )
آخر نسل لست و گوست آو سوشیما و گیرز ۱۰۸۰P و سی فریم
خب میگفتی 😀
این ایکس باکس فت بود که بازی ها رو ۹۰۰ و ۷۲۰ اجرا میکرد پلی ۴ روی ۱۰۸۰ و گاهی ۹۰۰ میشد تک توک ولی تعداد بازی های ایکس باکس زیاد بود و فیل اسپنسر مشتری مدار کنسول وان اس رو داد که قوی تر بود و بازی ها رو ۱۰۸۰ اجرا میکرد اینجوری سر دارندگان فت کلاه رفت
محض اطلاع پی اس ۴ تو همون ۹۰۰ پی هم لگ داشت!
پس وضع سریز اس چیه ۱۰۸۰ بعضی اوقات میاد رو نهصد تازه ۶۰ فریم 😕
چه کسی گفته ایکس باکس نمیتونه اجرا کنه ؟ 😐 😐 به نظرم مشکل از بهینه بازی و یا باگ بازی باشه وگرنه سری ایکس از لحاظ قدرت گرافیکی چیزی کم نداره.
عشقم هدف این کنسول ۱۰۸۰ هست
اخبار زیر برای چت مایکروسافت تو تلگرامه : مشخصات پچ بازی Metro Exodus برای کنسولهای نسل جدید اکسباکس مشخص شد:
♦️ قابلیت Ray Tracing در کیفیت ۴K و نرخ فریم ۶۰ در سری اکس
♦️ قابلیت Ray Tracing در کیفیت ۱۰۸۰ و نرخ فریم ۶۰ در سری اس
♦️ قابلیت اسمارت دلیوری
♦️ زمان لودینگ بسیار کمتر
#️⃣ #Xbox
@Microsoft_Fans
همون طوری که وان فت بازی های اول نسل رو ۹۰۰p اجرا میکرد
و فورتزا هورایزن ۴ رو هم ۹۰۰p اجرا کرد
ولی فک کنم یکی دوتا بازی بودن که رزولوشن پایین تر هم بود
یعنی ای کیوت جلبک متن رو درست حسابی بخون
همونجوری که کنسول ۱٫۸ ترافلاپسی آخر نسل لست ۲ را اجرا کرد. 😉
رو سری اس هم تایید شده ۶۰ فریم هست با ریتریسینگ :yes: مایکروسافت جادو کرده با این کنسول ۳۰۰ دلاری :inlove:توسعه دهنده ها هم هرچی که بیشتر میگذره و با معماری RDNA 2 کار میکنن قدرت این کنسول بیشتر نمایان میشه :yes:
منبع لطفا
داداش بند دوم مقاله نوشته
“این بازی بر روی کنسول ایکسباکس سری اس روی رزولوشن ۱۰۸۰P، نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و با پشتیبانی از رهگیری پرتو هدفگذاری شده است”
خدایا متن همین خبر رو بخون
گفتهی تیم سازنده، این بازی بر روی کنسول ایکسباکس سری اس روی رزولوشن ۱۰۸۰P، نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و با پشتیبانی از رهگیری پرتو هدفگذاری شده است.
الان متوجه شدم بروز رسانی شده 😀
خداروشکر یه نفر درک کرد :yes:
تایید شده خود توییتر مترو. حالا متن هم ادیت شده دوباره بخون
توی تلگرام:
@Microsoft_Fans
عشقم ارتیوم :inlove:
عشقم گادفال :inlove:
شوخیت جالب بود 😀 :-)) 🙂
عشقم ماینکرفت :inlove:
عشقم مدیوم
آرتیوم هیچوقت فکر نمیکرد کسی که بهش میگه rabbit ؛ عیالش بشه 😛
وای خیلی رومخ بود. مثلا با خودش نمیگفت این یارو بابامو نجات داده؟
منبع خود سازنده مترو . تو سایتشون بری اصلاح کردن نوشتشون رو . الان خود گیمفا هم درستش کرد
هر ۳ نسخه این بازی واسم خیلی جذاب بود و امیدوارم به فکر نسخه های بعدیش باشن, همه چیزه این بازی عالیه…
نسخه اصلی سری ۲۰۳۳ که سال ۲۰۱۰ منتشر شد واقعا از نظر گرافیکی برای خودش یه crysis بود ، معلوم بود خیلی روی این بازی کار کردن ، الان سال ۲۰۲۱ خیلی از بازی های امروزی از نظر تکسچر حتی نمیتونن ادا ۲۰۳۳ رو در بیارن چه برسه به exodus
اقایون مسئول س لطفا نوشته رو اصلاح کنید اول گفتن هنوز فریم مشخص نیست ولی الان اعلام شد ۱۰۸۰ با ۶۰ فریم و ریتریسینگ با هم اجرا میشه
” نسخهی ارتقا یافتهی Metro Exodus در بهار سال جاری میلادی بر روی رایانههای شخصی (فروشگاههای استیم، اپیک گیمز و GoG) منتشر خواهد شد”
رو ویندوز استور هم عرضه میشه – از قلم افتاد فک کنم.
ای بابا نسل ۹ فقطو فقط همش شده رمیستر دم خودم گرم رفتم پول ps5 رو دادم به سیستم گیمینگ من که مترو رو روی کامپیوتر بازی میکردم ته گرافیکش واقعا جذاب و خفن بود دیگه رمیستر میخایم چکار مگه مترو بازی ضعیفی بوده از نظر گرافیک که حالا میخاد رمیستر بشه ولی من تعجب میکنم چطور مترو روی ps5 میخاد ۴k و ۶۰ فریم اجرا بشه مگه اینکه ۴k که میگن واقعی نباشه واسه کنسول نسل ۹ نمونش بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ توی یوتیوب گیم پلی گذاشتن ۴k و ۶۰ فریم حالا یه سعوال چطور کارت گرافیک rtx 3090 نمیتونه سایبرپانک رو روی ۴k 60 فریم بده اون وقت کنسول نسل ۹ میتونه مگه میشه میان یه خورده رو کنسول نسل ۹ گرافیکو میبرن بالا به دروغ میگن ۴k
رزولوشن ۴k هست ربطی به گرافیک نداره
RTX 3090 توی رزولوشن ۴K و همه چیز ULTRA نمیکشه
بعلاوه ری تریسینگ توی pc سطح های مختلفی داره داخل کنسول نهایتش high باشه خیلی شاهکار کنن
تو اکثر بازی ها medium و low عه
برا پیسی ۱۰۸۰ p برابری میکنه با ۲k کنسولها وهمینجور که medim پی سی برابری میکنه با ultra کنسولها
اگه اینجور بود کسی پی سی نمیخرید مطمعن باش کنسولها ۴k واقعی اجرا نمیکنن کلا تفاوت میون گرافیک درردد۲ زیاد هست در کنسولهای نهمی میتونی تو یوتیوب این تفاوت ببینی با یه گرافیک معمولی ۲۰۶۰ میشه دید
تمام نسخه های این بازی را تجربه کردم و فقط نسخه اول را کامل نرفتم. اتمسفر خوبی داره. گیم پلی یکم خشک ولی در کل خوبه. تمامی نسخه ها ارزش بازی کردن دارن ولی ارزش تکرار خیلی بالایی برای من که لااقل ندارن. خود نسخه اصلی این بازی به اندازه کافی گرافیک خوبی داره دیگه حالا با قابلیت رهگیری پرتو و کیفیت تکسچر بالا مسلما پیشنهاد میشه به دوستانی که نسخه اصلی را تجربه نکردن.
خداییش پورت مترو ۲۰۳۳ و لست لایت عالی بودن روی کنسول های نسل هشتمی ۶۰ فریم بدون هیچ اف فریمی ببینیم با اکسدوس روی کنسول های نسل نهم چی میکتن
سلام دوستان عزیز ، واقعاً بهینه سازی مترو خیلی خوبه و سازندگان خوب تونستن ارتقا نسل نهمی به این بازی ببخشن و با این کیفیت خیلی عالیه.
در مورد سری اس باید بگم که مثل فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه هست ، این کنسول ، از نظر من کنسول قدرت مندی هست ولی بعضی از سازندگان چون تنبل و به فکر پول هستند و فقط بازی میسازند تا دهن بازیکن رو پر کنند ، از قابلیت های این کنسول متاسفانه استفاده نمیکنند.
با تشکر. :heart: :heart: :heart:
کنسول ضعیفی هست کلا بازی سازها نهایت بهینه سازی روی کنسولها انجام میدن قطعا بازی سازها دچار مشکل و زحمت زیادی میشن که بازی برای سری اس تولید کنن
البت انتظار زیادی هم نبایستی از کنسول ۳۰۰ دلاری نداشت
به عنوان یه PC گیمر، نه کنسول گیمر ، چون تفاوت ما و کنسول گیمر ها ، مثل تفاوت بهشت و جهنمه ، مترو فقط نیاز به تغییرات گرافیکی برای کنسول های نسل جدید نداره ، مترو یه مشکلاتی داره از ابتدا ( ۲۰۳۳ تا exodus) ، اصلا سازنده ها براشون مهم نیست که این مشکلات رو بر طرف کنن ( مثل حرف نزدن آرتیوم بعضی اوقات واقعا فکر میکنم لاله چون اگه دقت کرده باشین تو هر سه تا سری اگه ازش سوالی شده با ایما و اشاره جواب داده درحالی که ابتدای هر کپچر موقع لودینگ نوشته رو خودش میخونه که این یه تناقض اعصاب خورد کنه) و اینکه مترو بیشتر هر بازی پتانسیل داشتن بخش های co_op و multiplayer رو داره که حسم میگه سازنده ها دوست ندارن از دایره امن خودشون خارج بشن ، این خوب نیست ، دنیا آزمون و خطاس ، ما گیمر آزمون و خطا رو بیشتر از هر قشر دیگه جامعه ، درک میکنیم ، پس کسایی که برای ما محتوا تولید میکنن باید این شجاعت انجام آزمون و خطا رو داشته باشن ، چندتا مشکل دیگه هست ، امیدوارم به این بخش ها هم بیشتر بپردازند تا شاهد یه بازی تمام عیار تو سری ها جدید باشیم