یوبی‌سافت و افزایش قیمت بازی های خود به 70 دلار؟ - گیمفا
یوبی‌سافت و افزایش قیمت بازی های خود به 70 دلار؟ - گیمفا
یوبی‌سافت و افزایش قیمت بازی های خود به 70 دلار؟ - گیمفا
یوبی‌سافت و افزایش قیمت بازی های خود به 70 دلار؟ - گیمفا
یوبی‌سافت و افزایش قیمت بازی های خود به 70 دلار؟ - گیمفا
یوبی‌سافت و افزایش قیمت بازی های خود به 70 دلار؟ - گیمفا

یوبی‌سافت هنوز تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت بازی های خود به ۷۰ دلار نگرفته است

محمدمهدی روح‌الامینی
۱۰:۵۲ ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
یوبی‌سافت

استودیوی یوبی‌سافت (Ubisoft) در طی یک تماس ویدیویی با مدیران استودیوهای مختلف خود، به صورت رسمی اعلام کرده است که هنوز تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت بازی‌های جدید خود تا مرز ۷۰ دلار نگرفته است.

از زمان عرضه‌ی رسمی پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس، یکی از بحث‌های رایج این بود که آیا قیمت بازی‌های نسل جدید، به دلیل متناسب شدن با هزینه‌ی ساخت آن‌ها، افزایش خواهند یافت یا خیر؟ همچنین تعدادی از عناوین سونی (Sony) از جمله Spider-Man Miles Morales ،Sackboy: A Big Adventure و Demon’s Souls با افزایش قیمت روبرو شده و حدود ۷۰ دلار قیمت خوردند (البته لازم به ذکر است که سونی در مقطعی قصد داشت تا قیمت بازی‌های نسل جدید را به بیش از ۷۰ دلار برساند). اضافه بر این اکتیویژن (Activision) نیز به سرعت از این روش پیروی کرده و احتمالا قرار است تا عناوین آینده‌ی این استودیو را با قیمت ۷۰ دلاری ببینیم.

به نظر می‌رسد که یوبی‌سافت آخرین شرکتی است که قرار است بررسی کند که آیا باید قیمت فعلی بازی‌های AAA خود را افزایش دهد یا خیر. مدیر مالی این شرکت، فردریک داگوئت (Frederick Duguet)، طی یک تماس ویدیویی اخیرا به این مسئله پرداخته است. همانطور که توسط رسانه‌ی وی جی سی (VGC) گزارش شده است، این مقام یوبی‌سافت ادعا کرده است که بحث‌هایی در مورد افزایش قیمت تا ۷۰ دلار به جای قیمتی ۶۰ دلار معمولی که طرفداران به آن عادت کرده‌اند، وجود دارد. اگرچه هنوز چیزی قطعی نشده است.

داگوئت با بیان اینکه تیم مدیریت یوبی‌سافت هنوز هیچ تصمیمی در این رابطه اتخاذ نکرده است، گفت که برای قیمت گذاری جدید، لازم است تا بررسی دقیق‌تری از گردش مالی سه‌ماهه و کلی شرکت بدست آوریم و نمی‌توان بدون تحلیل نظر داد. شرکت یوبی‌سافت سال گذشته وقتی که این مورد قیمت گذاری به یک موضوع داغ تبدیل شد، خود را از بحث دور نگه داشت و تصمیم گرفت که عناوین Assassin’s Creed Valhalla ، Watch Dogs: Legion و Immortals: Fenyx Rising را بدون در نظر گرفتن نسخه‌ای که بازی‌بازان خریداری کرده‌اند، با یک قیمت ثابت عرضه نماید. علاوه بر این، یوبی‌سافت تصمیم گرفت تا این عناوین ذکر شده را، برای کسانی که آن‌ها را خریداری کرده‌اند، به صورت رایگان برای کنسول‌های نسل بعد نیز آپدیت و بهینه سازی کند.

یوبی‌سافت

به هر حال، به نظر می‌رسد که بیشتر شرکت‌ها و استودیوهای بازی‌سازی مطرح از هم اکنون به دنبال استفاده از یک سیستم قیمت ثابت‌تر و متناسب با هزینه‌ی بازی‌های تولیدی برای سال‌های آینده می‌باشند. در حال حاضر، قیمت ۷۰ دلار موضوعی به شدت بحث برانگیز است. بسیاری عقیده دارند که این قیمت گذاری عادلانه است، به طوری که مت پیسکتلا (Mat Piscatella)، تحلیلگر NPD، در پادکستی به نام اقتصاد مجازی ادعا می‌کند که به دلیل افزایش سرسام آور تولید بازی‌های ویدیویی، بازی‌بازان برای دسترسی به یک بازی موظف هستند تا این قیمت گذاری را بپذیرند. همچنین شاون لایدن (Shawn Layden)، رئیس سابق Sony Interactive Entertainment به صورت رسمی اعلام کرده بود که هزینه‌های توسعه‌ی یک بازی ویدیویی به شدت بالا رفته و نیاز است تا با افزایش قیمت بازی‌های نسل بعدی این کمبود را جبران نماییم.

با این حال، برخی دیگر از بازی‌بازان نیز ادعا کرده‌اند که بیشتر بازی‌ها در همان ابتدای عرضه ارزش ۷۰ دلار را ندارند و حاضر نیستند تا چنین قیمتی را بپردازند. عناوینی مانند Cyberpunk 2077 ،Avengers Marvel و Anthem به همه ثابت کرد که هر بازی AAA و پر هزینه‌ای لزوما ارزشمند و قابل بازی نخواهد بود. بنابراین، هرچه هزینه‌های ساخت یک بازی بیشتر باشد، بازی‌بازان کمتری حاضر به پرداخت این هزینه و خرید بازی می‌شوند.

بازی‌بازان اروپایی همچنین اظهار داشتند که افزایش قیمت برای آنها بسیار بدتر است.فقط در انگلیس عناوین از ۵۰ پوند به ۷۰ پوند رسیده‌اند که افزایش قیمت شدیدی محسوب می‌شود. حال یوبی‌سافت باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد بازی‌هایش را با قیمت بالاتری عرضه کند و به مواردی مانند سونی و اکتیویژن بپیوندد یا اینکه همچنان به سیاست خود پایبند بوده و عناوین خود را با قیمت پایین‌تر ارائه دهد.

نظر شما در این مورد چیست؟ به نظرتان افزایش قیمت به نفع صنعت و جامعه‌ی بازی‌های ویدیویی است یا خیر؟ با ما به اشتراک بگذارید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یوبی‌سافت و افزایش قیمت بازی های خود به 70 دلار؟ - گیمفا
یوبی‌سافت و افزایش قیمت بازی های خود به 70 دلار؟ - گیمفا
یوبی‌سافت و افزایش قیمت بازی های خود به 70 دلار؟ - گیمفا
یوبی‌سافت و افزایش قیمت بازی های خود به 70 دلار؟ - گیمفا
یوبی‌سافت و افزایش قیمت بازی های خود به 70 دلار؟ - گیمفا
یوبی‌سافت و افزایش قیمت بازی های خود به 70 دلار؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ALIREZAICE گفت:

    به اندازه کافی داره از مایکرو ترنزکشن پول در میاره بازی ها رو مفتی هم بده میصرفه براش

    • Mateus گفت:

      خب وقتی برای هربازی ۱۰ میلیون خرج میکنه بایدم ۶۰ دلار بده ؛ میکرو ترنزکشن هم به کنار
      .
      چرا قبول کردن این موضوع که بازی مثل لست و گاد و rdr و gta باید با بقیه بازی ها هم قیمت باشن؟ بازی ها باید بر اساس زحمت و مقدار پولی که خرج ساختشون شده قیمت گذاری بشن

      • TemporaryUser گفت:

        قیمت بلیت سینما برای فیلمای بلک باستر و فیلمای کم خرج فرق داره؟
        در کل ۱۰ دلار مبلغی نیست که خیلی بخوایم براش کشتی بگیریم. مخصوصا وقتی که چند نسله قیمت بازی عوض نشده. ولی این منطق که این بازی فلان قدر پرخرج تر بوده پس باید گرون تر باشه شدیدا غلطه. غلط بودنشم بیشتر از پلیر به سازنده ضربه میزنه.
        یه بازی مثل جی تی ای خیلی پر خرجه قبول. ولی فروششم مثل یه بازی ایندی نیست.
        مثل سینما. اونجرز چند صد میلیون دلار خرجش میشه. ازونور چند میلیادر دلار هم میفروشه. در واقع خود کمپانی با توجه به پتانسیل پروژه بهش بودجه تخصیص میده. اگر اسپایدرمن اسم کوچیکی بود روش این مبلغ سرمایه گذاری نمیشد. این مبلغ سرمایه گذاری شده چون سونی میدونسته سودی که میکنه چند برابره. دیگه اینکه بازیمون پرخرج بوده و بیشتر پول بدید چه مسخره بازی ایه. خب کم خرج بساز کمتر هایپ ایجاد شه و بازیت نصف بفروشه. اینکه پرخرج بوده باعث شده یه بازی با این کیفیت شه و این مقدار بفروشه. دیگه پول ساخت رو به رخ پلیر کشیدن چه مسخره بازی ایه

        • TemporaryUser گفت:

          اینم بگم که شرکتایی که میگن هزینه ی ساخت بازی چندین برابر شده، یکی نیست بگه درآمد صنعت گیم مگه ثابت مونده؟ هیچوقتت صنعت بازی مثل الان همه گیر نبود.
          کی بازیا انقدر راحت چند میلیون نسخه کپی میفروختن. ۱۰ سال سود میلیارد دلاری برای یه بازی مثل یه جوک بود. الان پست درآمد سری کال آو دیوتی رو ببینید. یا فروش ۲۰ میلیون نسخه ای اسپایدر من.
          فک نکنم کل اسپایدر من های قدیم رو هم ۲۰ میلیون کپی فروخته بوده باشن.

      • pc گفت:

        تو باید اقتصاد دان شی بازیهای پرخرج بیشترم میفروشن سود میکمنن اینکه لست عرضه نداشته فروش بره گیمرها نباید ضربشو بخورن و بازیها ۷۰ دلار شن

  • درستش هم همینه بازی ها ۶۰ دلار بمونن حالا هر بازی ای که میخواد باشه.
    دوستان سری مقالات اخر هفته چی بازی میکنید یه مدته خبری ازش نیست و یادمم رفته چه روز هایی منتشر میشد کسی ازش خبری داره؟
    بعد یه وقفه طولانی رفتم سراغ بازی کردن دوباره و لیست ایجاد کردم (حالا محتواش بمونه اگه بگم طولانی میشه) ولی کلی برنامه دارم و استارتش رو با اولین نسخه از فرنچایز call of duty زدم با اینکه بازی همسن خودم هستش و خیلی قدیمیه ولی به هیچ وجه قدیمی به نظر نمیرسه میدونید چی میگم و اینکه جاتون خالی وقتی دو شخصیت محبوب سری modern warfare رو یکبار دیگه و اینبار توی جنگ جهانی دیدم خیلی خوشحال شدم شاید با خودتون بگید منظورم کدوم شخصیت ها هستش و اینکه سری modern warfare توی زمان حال جریان داره و اولین نسخه call of duty جنگ جهانی باید بگم منظورم شخصیت افسانه ای کاپیتان پرایس و و شخصیت سیاه پوست moder warfare 2 که اسم foley بود هستش ولی توی قسمت اول سفید پوسته (البته فک کنم توی یکی دوتا از بازی های مجموعه هم ظاهر شد به نظرم تو ww2 هم بودش درست یادم نیست) این دوتا شخصیت محبوب اولین حضورشون توی اولین نسخه از بازی بوده و بعد ها به نسخه های بعدی هم راه پیدا کردن.
    کشته مرده سیبیل های پرایسم 😀 :inlove:

  • من راضیم بازیاش شصت دلار باشن
    با پرداخت درون برنامه ای
    تازه فارکرای رو پنجاه دلار می‌فروشه!!!!

  • ghost.007 گفت:

    هنوز همه سعی کردن رو ۶۰ دلار بمونن بعد سونی رو هوا از همون اول فتوا داد ۷۰ دلار 😐 😐 😐 بابا بذار یکم بگذره همه برن سمت ۷۰ دلار بعد تو هم برو 😐 اینقد با کله نپر سمت پول بیشتر یک جوری پول بگیری 😐
    هنوز ea و یوبیسافت که سالی ۱۰۰ تا بازی میدن با ۶۰ دلار کارشون داره راه میوفته فقط یک۲k اومد کرد ۷۰ دلار پشت بندش سونی هم ۷۰ دلار کرد انصافا اول نسلی یکم زود بود یکذره باید میذاشت بگذره

    • Xbox+Bethesda گفت:

      وقتی سر پلی۵ داره ضرر میبینه بایدم بازی هاشو گرون کنه که ضرر فروش کنسول رو جبران کنه.

    • vas گفت:

      برادر سونی تازه میخواست بیشتر از ۷۰ دلار هم بکنه.

      البته من خرده نمیگیرم چون مشکلی ندارم و بالاخره خانه دوستان تجربه میکنم.
      اگر بنا به اعتراض باشه دوستان سونی فن خودشون باید میکردند.

    • sony.k گفت:

      سونی به بازیهای داستان محور معتقده، و داره تلاش میکنه این بازی‌ها رو تو صنعت حفظ کنه. اوایل نسل ۸ تقریبا تمام شرکت های بزرگ دست به دست هم داده بودن که تو گوش گیمرها بخونن که دوران بازی آفلاین گذشته، اما سونی نشون داد که نه خیر اینطوری نیست.
      متاسفانه بازی‌های داستان‌محور از لحاظ بازگشت سرمایه و… با بازیهای آفلاین قابل مقایسه نیستن. سونی برای اینکه بتونه پای این اعتقادش وایسه باید بتونه از این بازیا پول دربیاره، چه بخوایم چه نخوایم در نهایت قانون بیزینس همینه. برای اینکه در این بازاری که سود بازیهایی مثل فورتنایت ده برابر لسته سونی ضرر نکنه باید چه کنه؟ یا باید بازیهاشو از انحصار خارج کنه، یا قیمتشو بالا ببره.
      الانم ۱۰ دلار گرون کرده، که تازه واقعا همچنان سود بازیاشو همرده با بازیهای آنلاین قرار نمیده، اما از هیچی براش بهتره.
      خلاصه اینکه سونی نپریده سمت پول بیشتر، سونی داره از بازیهای داستان‌محور توی این صنعت محافظت میکنه.

  • pc گفت:

    خدارو شکر رابطه خوبی با سونی نداره

  • Amo Hamed گفت:

    چه بخواهیم چه نخواهیم به زودی این افزایش قیمت گریبانگیر همه قسمت ها میشه !

    نکته مهم اینه نباید سازنده هارو سرزنش کرد

    • reza_tport گفت:

      ولمون کن باو
      کابرای پلتفرم ها هم افزایش پیدا کرده دیگه و بازارشون گرم شده جوری که همه شرکت های بزرگ میخوان بازی ساز بشن همین مایکروسافت ۷ میلیارد دلار خرج کرد اگه سود نداشت که اینا کار نمیکردن
      یه جوری میگن نباید سرزنش کرد هیچکی ندونه انگار صلواتی دارن بازی پخش میکنن
      الان تعداد گیمرای ۱۰ سال پیش با الان کلی فرق داره
      از اونور استیم هر ماه داره کاربراش افزایش پیدا میکنه
      از اونور اپیک داره بازی رایگان تو استورش میده باز سود میکنه

  • بابا باز اینجا من میبینم الکی دارید ربطش میدید به سونی اخه آدم های عاقل یوبیسافت چرا ربط به دعواهاتون میدید

  • ERFAN103079 گفت:

    بابا ما که نفهمیدیم فلان شرکت بازیشو هم برای کنسول نسل ۸ میسازه ۶۰ دلار قیمت میزنه و میگه نسخه نسل ۹ رو رایگان باهاش دریافت کنین و بعد فلان شرکت بازیشو فقط روی کنسول های نسل ۹ میسازه برچسب ۷۰ دلاری میزنه رو بازیش 😐

  • برا اونا همش ۱۰ دلاره ولی برا ما ۲۵۰ تومنه

  • TemporaryUser گفت:

    در کل اتفاق خوبیه که تا الان این قضیه خیلی حمایت نشده. من احتمال میدادم بعد از اینکه سونی گفت بازیای بزرگشو ۷۰ دلاری میکنه بقیه هم بیان پشت سرش بگن. تا الان که به خیر گذشته

  • Yato گفت:

    قبول دارم بعضی بازی ها هزینه بالایی دارند و ارزش همچین پولی دارند ولی بیشتر بازی ها واقعا ارزش چنین قیمتی ندارند ( مثل NBA2K ) ، بهتر بود به جای افزایش همه گیم ها از ۶۰ به ۷۰ یک شاخه جدید AAAA برای بازی ها پر هزینه ایجاد می کردند ، که مسلما بازی های ورزشی سالانه تو این لیست جای نداشتن :pissedoff: ، اگر در همه فروشگاه ها مثل استیم با توجه به پول کشور بازی ها را قیمت گذاری می کردند اینقدر گیمر ها زورشون نمی گرفت

یوبی‌سافت و افزایش قیمت بازی های خود به 70 دلار؟ - گیمفا