یوبیسافت هنوز تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت بازی های خود به ۷۰ دلار نگرفته است
استودیوی یوبیسافت (Ubisoft) در طی یک تماس ویدیویی با مدیران استودیوهای مختلف خود، به صورت رسمی اعلام کرده است که هنوز تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت بازیهای جدید خود تا مرز ۷۰ دلار نگرفته است.
از زمان عرضهی رسمی پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری ایکس، یکی از بحثهای رایج این بود که آیا قیمت بازیهای نسل جدید، به دلیل متناسب شدن با هزینهی ساخت آنها، افزایش خواهند یافت یا خیر؟ همچنین تعدادی از عناوین سونی (Sony) از جمله Spider-Man Miles Morales ،Sackboy: A Big Adventure و Demon’s Souls با افزایش قیمت روبرو شده و حدود ۷۰ دلار قیمت خوردند (البته لازم به ذکر است که سونی در مقطعی قصد داشت تا قیمت بازیهای نسل جدید را به بیش از ۷۰ دلار برساند). اضافه بر این اکتیویژن (Activision) نیز به سرعت از این روش پیروی کرده و احتمالا قرار است تا عناوین آیندهی این استودیو را با قیمت ۷۰ دلاری ببینیم.
به نظر میرسد که یوبیسافت آخرین شرکتی است که قرار است بررسی کند که آیا باید قیمت فعلی بازیهای AAA خود را افزایش دهد یا خیر. مدیر مالی این شرکت، فردریک داگوئت (Frederick Duguet)، طی یک تماس ویدیویی اخیرا به این مسئله پرداخته است. همانطور که توسط رسانهی وی جی سی (VGC) گزارش شده است، این مقام یوبیسافت ادعا کرده است که بحثهایی در مورد افزایش قیمت تا ۷۰ دلار به جای قیمتی ۶۰ دلار معمولی که طرفداران به آن عادت کردهاند، وجود دارد. اگرچه هنوز چیزی قطعی نشده است.
داگوئت با بیان اینکه تیم مدیریت یوبیسافت هنوز هیچ تصمیمی در این رابطه اتخاذ نکرده است، گفت که برای قیمت گذاری جدید، لازم است تا بررسی دقیقتری از گردش مالی سهماهه و کلی شرکت بدست آوریم و نمیتوان بدون تحلیل نظر داد. شرکت یوبیسافت سال گذشته وقتی که این مورد قیمت گذاری به یک موضوع داغ تبدیل شد، خود را از بحث دور نگه داشت و تصمیم گرفت که عناوین Assassin’s Creed Valhalla ، Watch Dogs: Legion و Immortals: Fenyx Rising را بدون در نظر گرفتن نسخهای که بازیبازان خریداری کردهاند، با یک قیمت ثابت عرضه نماید. علاوه بر این، یوبیسافت تصمیم گرفت تا این عناوین ذکر شده را، برای کسانی که آنها را خریداری کردهاند، به صورت رایگان برای کنسولهای نسل بعد نیز آپدیت و بهینه سازی کند.
به هر حال، به نظر میرسد که بیشتر شرکتها و استودیوهای بازیسازی مطرح از هم اکنون به دنبال استفاده از یک سیستم قیمت ثابتتر و متناسب با هزینهی بازیهای تولیدی برای سالهای آینده میباشند. در حال حاضر، قیمت ۷۰ دلار موضوعی به شدت بحث برانگیز است. بسیاری عقیده دارند که این قیمت گذاری عادلانه است، به طوری که مت پیسکتلا (Mat Piscatella)، تحلیلگر NPD، در پادکستی به نام اقتصاد مجازی ادعا میکند که به دلیل افزایش سرسام آور تولید بازیهای ویدیویی، بازیبازان برای دسترسی به یک بازی موظف هستند تا این قیمت گذاری را بپذیرند. همچنین شاون لایدن (Shawn Layden)، رئیس سابق Sony Interactive Entertainment به صورت رسمی اعلام کرده بود که هزینههای توسعهی یک بازی ویدیویی به شدت بالا رفته و نیاز است تا با افزایش قیمت بازیهای نسل بعدی این کمبود را جبران نماییم.
با این حال، برخی دیگر از بازیبازان نیز ادعا کردهاند که بیشتر بازیها در همان ابتدای عرضه ارزش ۷۰ دلار را ندارند و حاضر نیستند تا چنین قیمتی را بپردازند. عناوینی مانند Cyberpunk 2077 ،Avengers Marvel و Anthem به همه ثابت کرد که هر بازی AAA و پر هزینهای لزوما ارزشمند و قابل بازی نخواهد بود. بنابراین، هرچه هزینههای ساخت یک بازی بیشتر باشد، بازیبازان کمتری حاضر به پرداخت این هزینه و خرید بازی میشوند.
بازیبازان اروپایی همچنین اظهار داشتند که افزایش قیمت برای آنها بسیار بدتر است.فقط در انگلیس عناوین از ۵۰ پوند به ۷۰ پوند رسیدهاند که افزایش قیمت شدیدی محسوب میشود. حال یوبیسافت باید تصمیم بگیرد که آیا میخواهد بازیهایش را با قیمت بالاتری عرضه کند و به مواردی مانند سونی و اکتیویژن بپیوندد یا اینکه همچنان به سیاست خود پایبند بوده و عناوین خود را با قیمت پایینتر ارائه دهد.
نظر شما در این مورد چیست؟ به نظرتان افزایش قیمت به نفع صنعت و جامعهی بازیهای ویدیویی است یا خیر؟ با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
- مایکروسافت: هر دستگاهی میتواند یک ایکس باکس باشد
نظرات
به اندازه کافی داره از مایکرو ترنزکشن پول در میاره بازی ها رو مفتی هم بده میصرفه براش
خب وقتی برای هربازی ۱۰ میلیون خرج میکنه بایدم ۶۰ دلار بده ؛ میکرو ترنزکشن هم به کنار
.
چرا قبول کردن این موضوع که بازی مثل لست و گاد و rdr و gta باید با بقیه بازی ها هم قیمت باشن؟ بازی ها باید بر اساس زحمت و مقدار پولی که خرج ساختشون شده قیمت گذاری بشن
قیمت بلیت سینما برای فیلمای بلک باستر و فیلمای کم خرج فرق داره؟
در کل ۱۰ دلار مبلغی نیست که خیلی بخوایم براش کشتی بگیریم. مخصوصا وقتی که چند نسله قیمت بازی عوض نشده. ولی این منطق که این بازی فلان قدر پرخرج تر بوده پس باید گرون تر باشه شدیدا غلطه. غلط بودنشم بیشتر از پلیر به سازنده ضربه میزنه.
یه بازی مثل جی تی ای خیلی پر خرجه قبول. ولی فروششم مثل یه بازی ایندی نیست.
مثل سینما. اونجرز چند صد میلیون دلار خرجش میشه. ازونور چند میلیادر دلار هم میفروشه. در واقع خود کمپانی با توجه به پتانسیل پروژه بهش بودجه تخصیص میده. اگر اسپایدرمن اسم کوچیکی بود روش این مبلغ سرمایه گذاری نمیشد. این مبلغ سرمایه گذاری شده چون سونی میدونسته سودی که میکنه چند برابره. دیگه اینکه بازیمون پرخرج بوده و بیشتر پول بدید چه مسخره بازی ایه. خب کم خرج بساز کمتر هایپ ایجاد شه و بازیت نصف بفروشه. اینکه پرخرج بوده باعث شده یه بازی با این کیفیت شه و این مقدار بفروشه. دیگه پول ساخت رو به رخ پلیر کشیدن چه مسخره بازی ایه
اینم بگم که شرکتایی که میگن هزینه ی ساخت بازی چندین برابر شده، یکی نیست بگه درآمد صنعت گیم مگه ثابت مونده؟ هیچوقتت صنعت بازی مثل الان همه گیر نبود.
کی بازیا انقدر راحت چند میلیون نسخه کپی میفروختن. ۱۰ سال سود میلیارد دلاری برای یه بازی مثل یه جوک بود. الان پست درآمد سری کال آو دیوتی رو ببینید. یا فروش ۲۰ میلیون نسخه ای اسپایدر من.
فک نکنم کل اسپایدر من های قدیم رو هم ۲۰ میلیون کپی فروخته بوده باشن.
تو باید اقتصاد دان شی بازیهای پرخرج بیشترم میفروشن سود میکمنن اینکه لست عرضه نداشته فروش بره گیمرها نباید ضربشو بخورن و بازیها ۷۰ دلار شن
درستش هم همینه بازی ها ۶۰ دلار بمونن حالا هر بازی ای که میخواد باشه.
دوستان سری مقالات اخر هفته چی بازی میکنید یه مدته خبری ازش نیست و یادمم رفته چه روز هایی منتشر میشد کسی ازش خبری داره؟
بعد یه وقفه طولانی رفتم سراغ بازی کردن دوباره و لیست ایجاد کردم (حالا محتواش بمونه اگه بگم طولانی میشه) ولی کلی برنامه دارم و استارتش رو با اولین نسخه از فرنچایز call of duty زدم با اینکه بازی همسن خودم هستش و خیلی قدیمیه ولی به هیچ وجه قدیمی به نظر نمیرسه میدونید چی میگم و اینکه جاتون خالی وقتی دو شخصیت محبوب سری modern warfare رو یکبار دیگه و اینبار توی جنگ جهانی دیدم خیلی خوشحال شدم شاید با خودتون بگید منظورم کدوم شخصیت ها هستش و اینکه سری modern warfare توی زمان حال جریان داره و اولین نسخه call of duty جنگ جهانی باید بگم منظورم شخصیت افسانه ای کاپیتان پرایس و و شخصیت سیاه پوست moder warfare 2 که اسم foley بود هستش ولی توی قسمت اول سفید پوسته (البته فک کنم توی یکی دوتا از بازی های مجموعه هم ظاهر شد به نظرم تو ww2 هم بودش درست یادم نیست) این دوتا شخصیت محبوب اولین حضورشون توی اولین نسخه از بازی بوده و بعد ها به نسخه های بعدی هم راه پیدا کردن.
کشته مرده سیبیل های پرایسم 😀 :inlove:
اون نسخه شاهکاره
جایی که میری پرایس رو نجات بدی
مرحله ی کشتی
اصلا محشره
باورت میشه من سیدی اورجینالشو دارم؟؟؟:-|
شاید باورت نشه نسخه ۱ رو من بچه که بودم به مرحله کشتی رسیدم خیلی برام سخت بود نمیفهمیدم باید چکار کنم و کجا برم گیج شده بودم
تا اینکه ۴ سال پیش دیسکشو پیدا کردم و نصب کردم کل خاطراتم زنده شد و تازه داستانو گرفتم و وقتی به اون مرحله رسیدم تازه فهمیدم باید چیکار کنم بعدشم که اصلا یک مراحل باحالی اومد که ناراحت شدم که چرا تا اون موقع تجربه نکردم
تازه به همین بهانه پارسال کالاف ۲ رو نصب کردم عجب چیز باحالی بود!
تازه سیستم سلامتیش هم تازه درست شده بود و مدکیت احتیاج نداشت.
یه حالی کردم که نگو!
اون مرحله خیلی سخت بود لامصب:-|
خیلی پیچ تو پیچ بود.
برای من شخصیت افسانه ای گوسته :heart:
من راضیم بازیاش شصت دلار باشن
با پرداخت درون برنامه ای
تازه فارکرای رو پنجاه دلار میفروشه!!!!
مگه سونیه؟ :laugh:
۱۰ دلار پول یک ساعت کار کردنه و برای ابرشاهکارهای سونی که پرافتخارترین بازی تاریخ و گوتی و بیگ وینر میشن مبلغ منصفانه ای هستش نه بازی کارتونی انلاین
میشه ۵ تا دونه از اون کارتونی های انلاین نام ببرید
کجا ساعتی ۲۵۰هزار تومن میدن بریم کار کنیم یعنی روزی ۲ میلیون تومن؟
تو ایران روزی ۱۰۰ تومن کار میکنی یعنی برا ۱۰ بازی در سال باید حقوق ۱۰ ماهت رو بدی
همون بازی کارتنی آنلاین بازی کنیم بهتره
نکنه انتظار داری اکس فنا این موضوع رو بفهمند؟ تا حالا بازی نداشتن وقتی هیلو نسل هفتی دیدن ذوق کرده بودن بزار خوش باشن
حاجی خواهشاً میخواین توهین کنید جمع نبندید ایکس فنای خیلی باشعور و فهمیده ای هم داریم تو همین سایت که تعدادشونم کم نیست فقط چند تا از ایکس فنا هیتر و ترولن که اونا هم اسمشون ایکس فنه و گرنه میخوان ایکس فنا رو بد نشون بدن همینطور سونی فن ترول و هیترم داریم که بی منطق هستن به صورت کلی اینجور افراد رو نمیشه فن به حساب آورد چون قصدشون تخریبه و یه مورد دیگه راجب Xbox game pass این شخص هم بیشتر حرفاش طنزه و واقعا تو کامنت هاش تا حالا به کسی توهین کرده پس لطفاً به ایشون هم توهین نکنید
برای اون ها نه برای همه کشور ها مثل ایران و ارژانتین و روسیه و …. اره پول خیلی هست و همه بازی های سونی واقعا ارزش همچین پولی ندارند ( نه سونی بلکه همه شرکت ها ) ، البته قبول دارم بازی هایی مثل گاد و لست ارزش همچین هزینه ای دارند ولی همشون نه
به کجا وصلی؟؟؟
بانک مرکزی :laugh:
۱۰ دلار پول یک ساعت کار کردنه
کسی که اینو میگه فقط میتونه به بانک مرکزی وصل باشه :laugh:
هنوز همه سعی کردن رو ۶۰ دلار بمونن بعد سونی رو هوا از همون اول فتوا داد ۷۰ دلار 😐 😐 😐 بابا بذار یکم بگذره همه برن سمت ۷۰ دلار بعد تو هم برو 😐 اینقد با کله نپر سمت پول بیشتر یک جوری پول بگیری 😐
هنوز ea و یوبیسافت که سالی ۱۰۰ تا بازی میدن با ۶۰ دلار کارشون داره راه میوفته فقط یک۲k اومد کرد ۷۰ دلار پشت بندش سونی هم ۷۰ دلار کرد انصافا اول نسلی یکم زود بود یکذره باید میذاشت بگذره
وقتی سر پلی۵ داره ضرر میبینه بایدم بازی هاشو گرون کنه که ضرر فروش کنسول رو جبران کنه.
ایکس باکس هم داره با ضرر کنسول میفروشه هر کدوم حدودا ۱۰۰دلار سر هر کنسول تو ضرر هستن ولی سونی با گرون کردن بازی هاش جبران میکنه ایکس باکس با فروش سرویس جبران میکنه
برادر سونی تازه میخواست بیشتر از ۷۰ دلار هم بکنه.
البته من خرده نمیگیرم چون مشکلی ندارم و بالاخره خانه دوستان تجربه میکنم.
اگر بنا به اعتراض باشه دوستان سونی فن خودشون باید میکردند.
سونی به بازیهای داستان محور معتقده، و داره تلاش میکنه این بازیها رو تو صنعت حفظ کنه. اوایل نسل ۸ تقریبا تمام شرکت های بزرگ دست به دست هم داده بودن که تو گوش گیمرها بخونن که دوران بازی آفلاین گذشته، اما سونی نشون داد که نه خیر اینطوری نیست.
متاسفانه بازیهای داستانمحور از لحاظ بازگشت سرمایه و… با بازیهای آفلاین قابل مقایسه نیستن. سونی برای اینکه بتونه پای این اعتقادش وایسه باید بتونه از این بازیا پول دربیاره، چه بخوایم چه نخوایم در نهایت قانون بیزینس همینه. برای اینکه در این بازاری که سود بازیهایی مثل فورتنایت ده برابر لسته سونی ضرر نکنه باید چه کنه؟ یا باید بازیهاشو از انحصار خارج کنه، یا قیمتشو بالا ببره.
الانم ۱۰ دلار گرون کرده، که تازه واقعا همچنان سود بازیاشو همرده با بازیهای آنلاین قرار نمیده، اما از هیچی براش بهتره.
خلاصه اینکه سونی نپریده سمت پول بیشتر، سونی داره از بازیهای داستانمحور توی این صنعت محافظت میکنه.
خدارو شکر رابطه خوبی با سونی نداره
واقعا خدا رو شکر که متای بازی هاش از بازی های AAAA بعضی کمپانی ها بیشتره
خدا رو شکر ارزش بازیهای سونی ۷۰ دلاره
چه بخواهیم چه نخواهیم به زودی این افزایش قیمت گریبانگیر همه قسمت ها میشه !
نکته مهم اینه نباید سازنده هارو سرزنش کرد
ولمون کن باو
کابرای پلتفرم ها هم افزایش پیدا کرده دیگه و بازارشون گرم شده جوری که همه شرکت های بزرگ میخوان بازی ساز بشن همین مایکروسافت ۷ میلیارد دلار خرج کرد اگه سود نداشت که اینا کار نمیکردن
یه جوری میگن نباید سرزنش کرد هیچکی ندونه انگار صلواتی دارن بازی پخش میکنن
الان تعداد گیمرای ۱۰ سال پیش با الان کلی فرق داره
از اونور استیم هر ماه داره کاربراش افزایش پیدا میکنه
از اونور اپیک داره بازی رایگان تو استورش میده باز سود میکنه
بابا باز اینجا من میبینم الکی دارید ربطش میدید به سونی اخه آدم های عاقل یوبیسافت چرا ربط به دعواهاتون میدید
بابا ما که نفهمیدیم فلان شرکت بازیشو هم برای کنسول نسل ۸ میسازه ۶۰ دلار قیمت میزنه و میگه نسخه نسل ۹ رو رایگان باهاش دریافت کنین و بعد فلان شرکت بازیشو فقط روی کنسول های نسل ۹ میسازه برچسب ۷۰ دلاری میزنه رو بازیش 😐
برا اونا همش ۱۰ دلاره ولی برا ما ۲۵۰ تومنه
در کل اتفاق خوبیه که تا الان این قضیه خیلی حمایت نشده. من احتمال میدادم بعد از اینکه سونی گفت بازیای بزرگشو ۷۰ دلاری میکنه بقیه هم بیان پشت سرش بگن. تا الان که به خیر گذشته
قبول دارم بعضی بازی ها هزینه بالایی دارند و ارزش همچین پولی دارند ولی بیشتر بازی ها واقعا ارزش چنین قیمتی ندارند ( مثل NBA2K ) ، بهتر بود به جای افزایش همه گیم ها از ۶۰ به ۷۰ یک شاخه جدید AAAA برای بازی ها پر هزینه ایجاد می کردند ، که مسلما بازی های ورزشی سالانه تو این لیست جای نداشتن :pissedoff: ، اگر در همه فروشگاه ها مثل استیم با توجه به پول کشور بازی ها را قیمت گذاری می کردند اینقدر گیمر ها زورشون نمی گرفت