گوگل استودیوهای فرست پارتی استیدیا را تعطیل کرد
طبق اطلاعات جدید منتشر شده، شرکت گوگل بهتازگی از تعطیلی استودیوهای توسعهدهندهی عناوین فرست پارتی استیدیا خبر داده است.
براساس جزئیات منتشر شده، خانم جید ریموند (Jade Raymond)، رئیس بخش بازی و سرگرمیهای استیدیا نیز از گوگل جدا شده است. همچنین طبق گزارش کوتاکو (Kotaku)، احتمالاً حدود ۱۵۰ نفر از کارمندان گوگل شغل خود را از دست خواهند داد.
گوگل به فروش اشتراکهای استیدیا ادامه خواهد داد و تلاش میکند تا بر روی بازیهای توسعهدهندگان ثرد پارتی کار کند. تمرکز اصلی گوگل ارائهی مجوز فناوری استیدیا به ناشران و توسعهدهندگان دیگر است. آقای فیل هریسون (Phil Harrison)، رئیس استیدیا، در خصوص این تصمیمگیری گفت:
ما استیدیا را با این هدف عرضه کردیم تا بازیهای مورد علاقهی شما را فوراً در هر جایی که میخواهید تجربه کنید، در دسترس قرار دهیم. با عرضهی موفقیتآمیز اخیر Cyberpunk 2077، نمایش گیمپلی بازی در انواع دستگاهها از جمله iOS و گسترش جهانی ما، روشن است که فناوری استیدیا تثبیت شده و در مقیاس بزرگتر کار میکند.
استریم بازیها جزو آیندهی این صنعت محسوب میشود و ما همچنان به سرمایهگذاری در استیدیا و پلتفرم اصلی آن ادامه خواهیم داد تا بهترین تجربه از بازی در فضای ابری را برای شرکای خود و جامعهی بازیبازان ارائه دهیم. این چشمانداز استیدیا از ابتدا بوده است.
در سال ۲۰۲۱، ما در حال گسترش فعالیتهای خود هستیم تا به توسعهدهندگان بازی و ناشران کمک کنیم از فناوری استیدیا استفاده کنند و بازی ها را مستقیماً به بازیبازان خود ارائه دهند. ما یک فرصت مهم را برای همکاری با شرکایی که به دنبال یک راه حل در صنعت بازی هستند و همه در زیرساختهای فنی و ابزارهای پیشرفته استیدا ساخته شده است، مشاهده میکنیم. ما اعتقاد داریم که این بهترین راه برای پیشرفت و توسعهی استیدیا در یک تجارت طولانیمدت و پایدار است که به رشد صنعت کمک میکند.
براساس گزارش کوتاکو، شرکت گوگل تعدادی از پروژههای آیندهی خود را لغو کرده است. فیل هریسون در خصوص جدایی جید ریموند از بخش سرگرمیهای استیدیا گفت:
ساخت بهترین بازیها از ابتدا، نیاز به سالها کار و سرمایهگذاری دارد و هزینهها نیز به طور چشمگیری افزایش مییابند. با توجه به تمرکز ما بر ساختن فناوری اثبات شدهی استیدیا و همچنین تعمیق مشاغل تجاری، تصمیم گرفتهایم که بر روی بازیهای فرست پارتی و ارائهی محتوای انحصاری از تیم توسعهی داخلی خودمان سرمایهگذاری نکنیم.
با توجه بیشتر به استفاده از بستر فناوری خودمان برای شرکای حاضر در صنعت، جید ریموند تصمیم گرفته است تا گوگل را ترک کند و فرصتهای دیگر را دنبال کند. ما از کار جید در استیدیا بسیار قدردانی میکنیم و برای او آرزوی موفقیت در آینده را داریم. طی ماههای آینده، اغلب اعضای بخش بازیها و سرگرمیهای گوگل نقشهای جدیدی را برعهده خواهند گرفت. ما متعهد هستیم که با این تیم بااستعداد همکاری کنیم تا نقشهای جدیدی را پیدا کرده و از آنها حمایت کنیم.
آقای هریسون در ادامه توضیح داد که دارندگان استیدیا همچنان محتوای مختلفی را از توسعهدهندگان و ناشران ثرد پارتی دریافت خواهند کرد و گوگل نیز به عنوان یک پلتفرم به سرمایهگذاری بر روی این سرویس ادامه خواهد داد.
بازیبازان همچنان میتوانند به تجربهی بازیها بر روی استیدیا و استیدیا پرو ادامه دهند و ما نیز همچنان عناوین مختلف ثرد پارتی را بر روی این پلتفرم عرضه خواهیم کرد. ما به آیندهی بازیهای ابری متعهد هستیم و به سهم خود در جهت پیشرفت این صنعت ادامه خواهیم داد. هدف ما همچنان متمرکز بر ایجاد بهترین پلتفرم ممکن برای بازیبازان، دادن فناوری برای شرکای خود و ارائهی این تجربیات برای مردم در همهجا است.
شرکت گوگل در سال گذشته اولین استودیوی فرست پارتی توسعهی بازی را تحت نظر رهبری توسعهدهندهی سابق God of War، یعنی خانم شنون استوداستیل (Shannon Studstill) افتتاح کرد. حال این استودیو با توجه به تصمیم اخیر گوگل تعطیل میشود.
پر بحثترینها
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
- مدیرعامل Take-Two نگران عملکرد GTA 6 روی Xbox Series S نیست
- آپدیت بهینهسازی Baldur’s Gate 3 برای PS5 Pro منتشر شد
- مدیر عامل Take-Two: فرنچایزهای محبوب در نهایت محو خواهند شد؛ برای موفقیت به IPهای جدید نیاز داریم
نظرات
گوگل همون باید بره یه ناشر گنده بخره تا بتونه بازی بسازه یه ناشری درحد بتسدا و کپکام و … وگرنه اگه بخواد طبیعی استودیو هاش پیشرف کنن ۱۰۰ بار شکست خورده.
بازار بازی های ویدئویی، درسته خیلی به تکنولوژی و سخت افزار خیلی مهمه، اما چون یک هنره (حتی هنر هشتم) پس بیشتر از سخت افزار و قدرت تکنولوژی به محتوا و کیفیت خود بازی وابسته هستش. بخاطر همین هم هستش که نینتندو با قدرت کمتر و پی اس ۴ با قدرت کمی ضعیفتر از ایکس باکس وان، بیشتر میفروشن. تا وقتی شرکتهای مخصوصا آمریکایی این واقعیت رو قبول نکنن، همین وضعیت رو خواهند داشت.
داداش اکس باکس وان ۳۰ تا ۴۰ درصد از ps4 صعیف تره فقط وان اکس قویتر یود
کار درست همینه که شما گفتی ولی مشکل اینه که گوگل هیچوقت ریسک پذیری مایکروسافت و بقیه رو نداشته.
میاد به یه بودجه کم وارد تجارت جدید میشه بعد از یکسال اگه به سوددهی نرسید سریع میکشه و کنار و میگه ما نیستیم.
چرا احساس میکنم خیلی محترمانه میدان رو خالی کردن ، البته کار بسیار خوب و حرفه ایی کردن و این تصمیمی که جدیدا گرفتن بسیار خوبه هر چند که هر وقت اسم استریم بازی ها در فضای ابری میاد به عنوان یه گیمر ایرانی که طرفدار بازی های داستان محور هست تنم میلرزه ، اسم سایبر پانک رو اوردن تو حرفاشون که واقعا از بعضی جهات مشکوک هست مخصوصا که بدونین بهترین پلتفرم برای اجرای سایبر پانک در حال حاظر و در روز انتشار استدیا هست ( البته یک فرضیه هست که قبلا به من گفتن یه سری دوستام که سی دی پروجکت رد پول کلانی از گوگل گرفته تا سایبر پانک بهترین اجرا رو در استیدیا داشته باشه برای یک بازه زمانی ۶ ماهه یا ۹ ماهه دیگه راست و دروغش بماند )
واقعا حرص میخورم، ۳۰ سال پیش که گیم تازه داشت رشد میکرد هیچکدوم از این کمپانیا کاری نمیکردن، ولی الان که صنعت پولسازی شده و باارزش ترین سرگرمی جهانه، همه شیر شدن
آقایون گوگل و تنسنت و اپل، ما ویدیو گیم شمارو نمیخوایم، بکشید بیرون از این
:yes: :yes:
اگه عاقل باشن می رن سمت بازی های اندروید
به طور قطع گوگل میدون رو خالی نکرده و می خواد با استفاده از باری های شرکت های دیگه و یا حتی بستن قرارداد با سونی یا ماکرو و شاید هم هردو استادیا رو پر از بازی های اونا کنه چیزی که کاملا مشخص هست
در رابطه نظر بعدی شما استریم بازی هیچ ربطی به مولتی یا داستانی بودن بازی ها نداره بلکه کمک میکنه افرادی که دسترسی به سیستم های آنچنانی ندارند هم بتونند اخرین بازی های روز رو بازی کنند حالا چه بازی داستانی یا مولتی پلیر
عزیز حرفت درسته ولی من دارم راجب خودمون میگم بله اونور که باشی مشکلی نداری که ولی ما با این وضعیت اینترنتمون میتونیم راحت بازی کنیم به صورت استریم ؟ شاید من منظورنو رسوندم
استفاده از فضای ابری چه ضربه ای به بازی های داستان محور میزنه محسن جان؟ به نظرم سرویس ها شاید بزنن ولی فضای ابری که مثل کنسول می مونه
نه داداش من منظورم اینه که ما گیمرای ایرانی نت داغونی داریم و اگر در اینده بازی ها فقط به صورت استریم بشه تکلیف ما چی میشه ، یه مقدار منظورمو بد رسوندم شاید 😀
نگران نباش ، این گوگل دیده وقتی میشه یه خرید اساسی کرد و یه شبه راه بیست سال رو رفت . میره ناشر میخره به هر حال بنیانگذار این حرکت مایکروسافت بود که از اون موقع همه شروع کردن خریدن
نه جانم این بدلیل سخت افزار قدرتمند گوگله
همین حالا هم رو یه رایانه شخصی توانمند با اس اس دی میشه این بازی رو کیفیت مناسب اجرا کرد
معلومه حوصله ش نکشیده واسه بازی ساختن و ip جدید سرمایه گزاری کنه چیزی که میترسم اینه که اینم بخواد راه مایکروسافت رو بره …اش با جاش برداره
گیمر ایرانی رو میفهمم ولی طرفدار بازیای داستان محور چه ربطی به استریم بازی داره؟
این بندگان خدا فک میکنن چون نیاز به اینترنت داره حتما باید باش بازیای مولتی پلیر بازی کنه و مخصوص اونا ساخته شده.
خیلی باحالی استار :rotfl: :rotfl: اقا حالا من گفتم داستان محور منظور خاصی نداشتم علاقه خودمو گفتم ، منظورم فقط داستان محور نبود
ربط داره
وقتی شرکت ببینه بستر محیاست پس تمرکزش رو میذاره رو مالتی
تو الان روی گوشی ببین با اینکه افلاینم هست ولی تعداد بازیای انلاین خوب به افلاین خوب ۹۰به ۱۰ هست
اخر عاقبت مایکرو هم همینه
با انتشار بازی هایی با متای زرد و گیم پس :rotfl:
تو کشور عزیزم ایران فکر نمیکنم کسی بتونه یک بار مثل آدم بددن لگ و مشکل پینگ یدونه بازی عادی رو pc بره! چه برسه استدیا استریم ۱۰۸۰ یا حتی ۷۲۰ کنه ………..اینم ذکر کنم قیمت اینترنت در ایران نسبت به درامد چندین برابر جاهای دیگه ست ولی کیفیتش توهین به شعور یه ایرانیه البته همه عادت کردیم به قول ظریف خودمون انتخاب کردیم
گوگل مثل اینکه خیلی محکم میخاد وارد بشه همه رو بخره
ولی استودیو تعطیل کرد پس میره راه خریدن و قرارداد بستن چون این استودیو بازی درست حسابی نداده
حیف ریموند که رفت استودیو گوگل استعادشو هدر داد فهمید اومد بیرون
“ساخت بهترین بازیها از ابتدا، نیاز به سالها کار و سرمایهگذاری دارد و هزینهها نیز به طور چشمگیری افزایش مییابند” 😮 :sarcasm:
دلشون نیومده ذره ای خرج کنند. ایتجاست که قدر شرکت هایی مثل مایکروسافت رو میدونم. همیشه آثار بلاک باستر دارند و هزینه های سنگین میکنند. امیدوارم جید ریموند رو مایکروسافت جذب کنه، حیف این زن پر استعداد که نزدیک ۲ سال واسه استادیا و گوگل بی لیاقت کار کرد :no:
تو هم که پول داری برو یه ناشر بخر مثل مایکروسافت .
تنها نیستی، قدم بعدی سونی هم همینه
توی ایران ۵G که منتشر شد و جمعیت زیادی به سرعتش دسترسی پیدا کردن، استیدیا هم توی ایران گنده میشه.فعلا بنظرم باید با شرکتای بزرگ رایزنی کنند و یجوری جذب مشتری داشته باشن مثلا اگه فلان بازی رو روی استیدیا بازی کنی یه اسکین خفن رایگان میگیری و این جور چیزا یا مثلا روی استیدیا بازی کن فلان بازی رو تا ده هزار امتیاز رایگان بگیری و این جور چیزا…
گاهی سوپر کمپانی هایی مثل گوگل و مایکروسافت به واسطه ی پول زیادی که دارن روو میارن به آزمون و خطا با پول که ببینن فقط نتیجه ی تصمیمشون جواب می ده یا نه. واقعا از دید ما آدم های معمولیه توو ایران که گرفتار نیاز های اولیه مون هستیم این کارا دیوانگیه. ولی گاهی برای اینکه عقب نمونی از رقبا، وقتی پولش دارید باید ریسک کرد بلکه جواب بده
بهترین تصمیم ممکن رو گرفتند در آینده استریم بازی ها جایگزین کنسول ها خواهند شد
در ضمن خبر اومده که استودیو ناتی داگ از این استودیو ها دعوت کرده که بیان تو استودیو ناتی داگ کار کنن!
نیومده رفت که
صنعت گیم نمیتونه بازده کوتاه مدت داشته باشه و نظام سرمایه داری و فشار سرمایه دارا خارج از صبر و حوصله هست
موفقیت با دوام، با شروع و ادامه پر قدرت به دست میاد
یاد کتاب قدرت صبر اثر ام جی ریان افتادم
یه فیل اسپنسر داشتن اینشکلی نمیشد ایکس باکس هم به هم وضعیت افتاده بود اسپنسر نجاتش داد ولی