استودیو‌ی پلاتینیوم‌گیمز: شرکت سونی از بازار ژاپن اجتناب نمی‌کند - گیمفا
استودیو‌ی پلاتینیوم‌گیمز: شرکت سونی از بازار ژاپن اجتناب نمی‌کند - گیمفا
استودیو‌ی پلاتینیوم‌گیمز: شرکت سونی از بازار ژاپن اجتناب نمی‌کند - گیمفا
استودیو‌ی پلاتینیوم‌گیمز: شرکت سونی از بازار ژاپن اجتناب نمی‌کند - گیمفا
استودیو‌ی پلاتینیوم‌گیمز: شرکت سونی از بازار ژاپن اجتناب نمی‌کند - گیمفا
استودیو‌ی پلاتینیوم‌گیمز: شرکت سونی از بازار ژاپن اجتناب نمی‌کند - گیمفا

استودیو‌ی پلاتینیوم‌گیمز: شرکت سونی از بازار ژاپن اجتناب نمی‌کند

مهدى قانع‌پسند
۲۰:۴۷ ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
استودیو‌ی پلاتینیوم‌گیمز: شرکت سونی از بازار ژاپن اجتناب نمی‌کند - گیمفا

استودیو‌ی پلاتینیوم‌گیمز (PlatinumGames) به تازگی نظر خود را در رابطه با میزان توجه کمپانی سونی به بازار کشور ژاپن، مخصوصاً به واسطه‌ی عرضه‌ی کنسول نسل نهمی پلی‌استیشن ۵ به اشتراک گذاشته است.

کنسول‌های نسل نهمی شرکت سونی و مایکروسافت مدتی است که روانه‌ی بازارهای جهانی شده‌اند و به نظر می‌رسد علی‌رغم اینکه چند ماه از عرضه‌ی اولین سری از دستگاه‌های پلی‌استیشن ۵ و ایکس‌باکس سری ایکس/اس می‌گذرد، همچنان نیز با کمبود کنسول‌های شرکت سونی و مایکروسافت مواجه هستیم.

اما مدتی قبل بود که و‌ب‌سایت GamesIndustry.biz آماری را در خصوص میزان فروش هفته‌های ابتدایی کنسول پلی‌استیشن ۵ در کشور ژاپن منتشر کرد که در آن مقایسه‌ای میان فروش کنسول نسل نهمی شرکت سونی با دیگر کنسول‌های پرفروش کشور ژاپن در بازه‌ی زمانی مشابه صورت گرفته بود. بسیاری از بازی‌بازان نیز با مشاهده‌ی این آمار و ارقام احتمال دادند که کنسول پلی‌استیشن ۵ در کشور ژاپن با استقبال ضعیفی مواجه شده است و به نظر می‌رسد شرکت سونی دیگر قرار نیست توجه ویژه‌ای را به بازار کشور ژاپن داشته باشد.

playstation

با این وجود آقایان آتسوشی اینابا (Atsushi Inaba) و هیدکی کامیا (Hideki Kamiya)، دو تن از اعضای ارشد استودیوی ژاپنی پلاتینیوم‌گیمز به تازگی نظر خود را در خصوص آخرین موضع کمپانی سونی در رابطه با بازار بازی‌های ویدئویی کشور ژاپن طی جدیدترین مصاحبه‌ای که با و‌ب‌سایت VGC داشته‌اند، اعلام کرده‌اند.

شما در ادامه می‌توانید بخشی از صحبت‌های آقای آتسوشی اینابا در رابطه با این موضوع را مشاهده کنید:

اگر بخواهم صادق باشم، حداقل تا الان که در حال صحبت کردن با شما هستم تغییری را (در خصوص تحول مواضع کمپانی سونی نسبت به بازار کشور ژاپن) متوجه نشده‌ام‌.

اگرچه همان‌طور که مشخص است، صنعت کنسول‌های بازی در کشور ژاپن طی سال‌های اخیر آن چیزی نیست که ما انتظار آن را داشتیم (و بیش از انتظارات به سمت سخت‌افزارهای دستی و همراه سوق پیدا کرده است) و در همچین شرایطی نیز چندان عجیب نخواهد بود اگر اولویت‌های تولیدکنندگان بزرگ کنسول‌های خانگی تغییر کند، این موضوع کاملاً قابل درک است.

از آنجایی که بنده منبع داخلی در کمپانی سونی ندارم، نمی‌دانم که این صحبت‌های من تا چه اندازه موافق با مواضع داخلی این شرکت است؛ با این وجود من فکر نمی‌کنم اینکه زادگاه پلی‌استیشن کشور ژاپن بوده است دلیل خوبی برای آن باشد که شرکت سونی همواره باید تمرکز اصلی بازار خود را بر روی کشور ژاپن بگذارد؛ همچنان که نمی‌توانم بگویم پلی‌استیشن هم‌اکنون مختص به آمریکا است. من به عنوان یک توسعه دهنده هم‌اکنون نگاهی بین‌المللی به برند پلی‌استیشن دارم.

playstation

همچنین آقای هیدکی کامیا، از بزرگ‌ترین کارگردان‌های صنعت بازی‌های ویدئویی در رابطه با این موضوع اظهار داشته‌اند که به نظر نمی‌رسد شرکت سونی از بازار ژاپن دور شده باشد، اگرچه مطمئناً برای بررسی‌های دقیق‌تر باید تا زمان عرضه‌ی صحیح و به دور از کمبود کنسول پلی‌استیشن ۵ در بازارهای کشور ژاپن منتظر بمانیم. شما در ادامه می‌توانید قسمتی از صحبت‌های آقای هیدکی کامیا را مشاهده کنید:

من مشکلی را در این زمینه مشاهده نمی‌کنم و بعید می‌دانم که کمپانی سونی در حال اجتناب کردن از بازار ژاپن باشد. همچنین فکر می‌کنم در حال حاضر (با توجه به موجودی‌های بسیار پایین کنسول پلی‌استیشن ۵ و همچنین گذشت زمان بسیار کم از عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهمی) اطلاعات مناسبی برای پیش‌بینی صحیح واکنش بازار کشور ژاپن نسبت به کنسول پلی‌استیشن ۵ در دسترس قرار ندارد.

با توجه به صحبت‌های آقای هیدکی کامیا نیز به نظر می‌رسد باید زمان بیشتری را تا انتشار صحیح و به دور از کمبود کنسول‌ پلی‌استیشن ۵ منتظر بمانیم تا بتوانیم در نهایت برآورد صحیحی از محبوبیت و فروش آن در کشور ژاپن و همچنین دیگر کشورهای سراسر جهان داشته باشیم. نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

استودیو‌ی پلاتینیوم‌گیمز: شرکت سونی از بازار ژاپن اجتناب نمی‌کند - گیمفا
استودیو‌ی پلاتینیوم‌گیمز: شرکت سونی از بازار ژاپن اجتناب نمی‌کند - گیمفا
استودیو‌ی پلاتینیوم‌گیمز: شرکت سونی از بازار ژاپن اجتناب نمی‌کند - گیمفا
استودیو‌ی پلاتینیوم‌گیمز: شرکت سونی از بازار ژاپن اجتناب نمی‌کند - گیمفا
استودیو‌ی پلاتینیوم‌گیمز: شرکت سونی از بازار ژاپن اجتناب نمی‌کند - گیمفا
استودیو‌ی پلاتینیوم‌گیمز: شرکت سونی از بازار ژاپن اجتناب نمی‌کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • الان فن های ایکس باکس در ایران برای ژاپنی ها کلی مقاله مینوسن که فلانه و فلان ژاپنی ها بر عکس ما بکشیشون از جنس امریکایی استفاده نمیکنن (البته فن های ایکس باکس در ایران که روحشون رو هم به امریکا فروختن به خاطر مدیوم و هیلو نسل ۱۰ )وقتی جنس تولید خودشون هست سمت جنس دیگه نمیرن تازه فاینال فانتزی دیمن سولز اینا رو ژاپنی ها بیشتر از کل دنیا دوست دارن

    • Stalin 657 گفت:

      عزیز اگر کنسول درست و حسابی می بود کوجیما نمی آمد در act ۴ mgs4 ایکس باکس رو ترول کنه :rotfl:

    • Dr.Who گفت:

      بچه جون درسته حس ناسیونال سوسیالیستی مردم ژاپن مثال زدینه ولی ما داریم توی قرن۲۱ زندگی میکنم تورو نمیدونم تو چه قرنی هستی ولی توی قرن ۲۱ چیزی هست به اسم گلوبالیزیشن برو مطالعه کن…. سعی کن ادبیات سخیفت رو هم بهبود بدی روحشون رو فروختن و ادامه جمله ات خیلی مسخرس حداقل برو یه نگاهی به امار سایر وسایل منزل و گجت الکترونیک بنداز همه جای دنیا وقتی چیزی براشون بهتر باشه همون رو میخرن به دور از تعصب قومی و ملی وقتی ps5با سلیقه و شرایطشون میخونه میخرنش وقتی به دردشون نخوره نمیخرنش

    • INJUSTICE 3 گفت:

      اصلا همون ژاپنیا انقدر پیشرفت کردن که همش خودشون نبودن آمریکا هم نقش داشته ، آمریکا این وسط از همه پیشرفته تره . باهوش الان این وسط ایران چقدر پیشرفت کرده که من برم از محصول ایرانی استفاده کنم ؟ مثلا یک لباس که طراحی امریکاییه .وقتی جنس بنجل توی ایران بهت میدن میکنن توی پاچت من چرا باید برم بخرمش ؟ ژاپنیا محصولات شرکتشون اصلیه جنس بنجل به مردمشون نمیدن .همین تکنولوژی تولید اونا بازم برمیگرده به آمریکا همه اونا که وقتی یک چیزی اختراع شده که نمیرن دوباره اختراعش کنن میرن از اون کسی که پیشرفته تره (آمریکا) پول میدن کمک میگرن یواش یواش از اونجا سعی میکنن گسترشش بدن. تو خودت به خاطر پلی استیشن روحتو فروختی به ژاپن در حالی که نمیدونی خود مایکروسافت که آمریکاییه باعث پیشرفت اون شده ، اینا همش اختراعات مایکروسافته. برو به جای اینکه انقدر گیر بدی که پلی استیشن بخرید ایکس باکس نخرید ایکس باکس فلانه و به درد نمی خوره برو به کار و زندگیت برس .امروز ایران دچار یک مشکل بزرگتری از پلی استین و ایکس باکسه !

    • xbox and halo گفت:

      دوست عزیز ، سلیقه هم در نظر بگیر ، درسته ژاپنی ها از کالای کشورشون حمایت میکنند ولی کالایی که به نفعشون باشه رو انتخاب و استفاده میکنند. که در باکیفیت بودن کالای ژاپنی هیچ شکی نیست.
      بر فرض مثال یه ژاپنی ps5 داره ، و نوع گوشیش برند اپل یا شرکت های دیگه هست ، پس تکلیف این ژاپنی چی میشه ؟
      چیزی که از گفته شما به ذهنم رسید اینکه همه ژاپنی ها باید از برند داخلی استفاده کنند که این غیر ممکنه و هیچ دلیلی پشتش نیست.

  • Drama گفت:

    درسته فعلا نمیشه آمار درستی در آورد اگر این کرونای لعنتی نبود معلوم نیست الان چه بازار و رویداد هایی بودن برای کنسول ها لعنت به چین

  • فعلا که نینتندو‌ داره تیکه تیکش میکنه

      • INJUSTICE 3 گفت:

        راستشو بخوای پلی استیشن داره ایکس باکسو شکست میده ، نه سونی مایکروسافتو. مایکروسافت که دوتا پلتفرم داره که اساسی ترینش پی سی هست و همیشه داره با پیسی علیه سونی پیروز میشه فقط با پیسی. حالا داره سعی میکنه ایکس باکسم پیشرفت کنه .

        • pegasus گفت:

          هرچی زدی ترکش کن
          ناموسا کدوم پی سی آخه؟
          مایکرو چون دید اواسط نسل هشت به زور بیست میلیون واحد کنسول فروخته رو آورد پی سی و اول کار بازی ها رو توی استور خودش میفروخت بعد دید بازم کاربر نداره اورد بازی ها شو روی استیم واسه فروش هر بازی سهمی هم میده واسه استیم و پلتفرم ماله ولوه نه مایکرو
          اگه فروش کنسول نسل هشتمیش مثل نسل هفت بود عمرا میومد سمت پی سی
          حالا هی پی سی رو وسط نکشین سهم فروش بازیهای اکس و گیم پس روی پی سی وخیم تر از بخش کنسوله

          • INJUSTICE 3 گفت:

            تو خودت میشه بگی فازت چیه ؟ دارم میگم پلتفرم مایکروسافت پی سی هست اون بالایی نوشته سونی داره مایکروسافتو تیکه تیکه میکنه در حالی که اینطوری نیست ، پلی استیشن داره ایکس باکسو تیکه تیکه میکنه. سونی باید فعلا زور بزنه تا مایکروسافتو تیکه تیکه کنه مایکروسافت یکی از پلتفرماش که اصلی ترینه حتی از کنسول بهتره کامپیوتره دیگه. حالا چون بالاعه نمیخواید قبول کنید که اون بهتره آره ؟! تو اینو اصلا در نظر میگیری که اگه مایکروسافت دهه فتاد نمیومد چی میشد ؟ حتی پلی استیشنم شاید تولید نمیشد یا حتی دیرتر میومد. اصلا چسبیدید به پلی استیشن ول کنم نیستید. ول کنید تورو خدا همش میگید سونی ولکنم نیستید هر چی میگن جواب ندارید بدید همش دیسلایک میدید کلا کارتون همینه برو کم از این حرفا بزن داداش.

            • pegasus گفت:

              اخه بد توضیح دادی عزیز من فکر کردم راجب بخش بازی دو کمپانی صحبت می کنید
              اگه راجب کمپانی مادر باشه اهداف هر دو شرکت کلا با هم فرق می کنن
              درسته تو نرم افزار پلتفرم اصلی مایکرو پی سی هست ولی تو گیمینگ هنوزم اکسه و تو پی سی آنچنان حرفی واسه گفتن نداره و فقط بخاطر فروش کم بازی هاش روی اکس رو آورد
              ولی سونی کلا قضیه فرق می کنه و دلیلی داره که بیش از صد میلیون فروخته و رقیبش به زور پنجاهو رد کرده

  • Mateus گفت:

    خب ps5 توی انبار نیست که به فروش بره ؛ قفسه ها همه خالیه ؛ معلومه که نینتندو بیشتر فروخته

    • Emmat گفت:

      مشکل دوتا چیز هست کرونا که اساسی ترین مشکل هست به همه برنامه ها ضربه زده و چیزی هست که قفسه ها خیلی زود خالی می شه کلا توی ژاپن همین جوری هست تا ۲ ماه محصول جدید نیست
      ( پدر من اونجا بوده ازش پرسیدم PS5 هست گفت تا چند ماه محصول جدید کلا ناپدید می شه )

  • AGS گفت:

    با وجود نینتدو مگه تو ژاپن مگه کسیم هست که بره ۵ بخره تو ژاپن؟

    • Mhdi442 گفت:

      آره خیلی هستن تو ژاپن با وجود نینتندو ، ۵ بخرن 😀

    • Emmat گفت:

      شما فکر می کنی مردم ژاپن PS رو ول می کن؟؟؟
      نینتندو قوی هست ولی کنسول کاملی نیست من که دارم می گم joy con ها خوبن ولی وقتی می خوای حرفه ای بازی کنی مجبوری nintendo pro controler رو بخری و قیمت نینتندو ۷۰ دلار هست
      پس نینتندو برای کنسول دستی مناسب هست ولی برای کنسول خانگی چندان مناسب نیست.
      و از اون گذشته سونی انحصاری های قویه داره چرا ژاپنی ها باید بخوان از دستش بدن

  • Cell گفت:

    نسل ۷ زمان لانچ PS3 سونی مشکلات خیلی زیادی داشت
    از اون بر فروش ۱۵۰ میلیونی PS2 آنقدر هایپ PS3 رو بالا برده بود که برای خرید PS3 باید دو روز تو صف میموندی اگه زنده بیرون می‌آمدی شانس میاوردی
    همان زمان دو نفر مورد اثبات گلوله قرار گرفتن و بعضی که با خوشحالی از بعد از یک یا دو روز تو صف کنسول رو خریده بودن مورد سرقت قرار میگرفتن اخباراش هست
    برای اروپا واقعا دیر عرضه کردن اون زمان
    .
    البته صحبت های اعضای پلاتینیوم گیمز هم تا حدودی درست هست و حق دارن :yes:
    .
    در ژاپن موجودی Ps5 تموم بشه یا نایاب طبیعی هست اولای نسل ۹ هست و کنسولی تازه نفس
    .

  • شاهرخ گفت:

    سونی همیشه به فکر ژاپن بوده ولی نه به اندازه نینتندو

  • Cell گفت:

    درود به آقای مهدی قانع پسند @
    .
    اگه امکان داره راهنمایی در سایت قرار بدین با کمک عوامل سایت و پین کنید اول سایت در مورد گذاشتن کامنت یا نظر
    کدام نظر تایید میشه یا نمیشه
    سانسور میشه یا نه
    چجوری نظر بدن که خلاف قوانین نباشه و غیر…
    .

    با تشکر

  • Ozhan گفت:

    دوستانی که اوکامی بازی کردن جواب منو بدن
    یه سنگ بزرگ تو دهکده هست که باید شکسته شه
    چجوری میتونم رد شم ازش؟

استودیو‌ی پلاتینیوم‌گیمز: شرکت سونی از بازار ژاپن اجتناب نمی‌کند - گیمفا