ویدئویی از سیستم نمسیس بازی Middle Earth: Shadow of Mordor منتشر شد
شاید بازی Middle Earth: Shadow of Mordor که در سال ۲۰۱۴ توسط کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) عرضه شد را نتوان یکی از برترین و جاهطلبانهترین بازیهای آن سال به شمار آورد اما بدون شک در کنار سیستم مبارزات و پارکور آن که از سری مشهور Assassin’s Creed الهامات زیادی گرفته بود، یک ویژگی ارزشمند و منحصر به فرد به نام سیستم نمسیس (Nemesis System) قرار دارد که پس از عرضهی بازی توانست استاندارد جدیدی را به صنعت بازیهای ویدئویی وارد کند.
در واقع سیستم نمسیس به مانند یک ویژگی منحصر به فرد و نقطهی عطف برای بازی Middle Earth: Shadow of Mordor به شمار میآمد. به لطف این سیستم، بازیبازان میتوانستند روایتها و سناریوی داستانی منحصر به فرد خود را بسازند و شخصیتهای غیر قابل بازی (NPC) بر اساس رفتار بازیبازان به مانند شکست یا پیروزی در یک مبارزه، رفتارهای پویا و واکنشهای جالبی نشان دهند.
سیستم نمسیس ابتدا در بازی Middle Earth: Shadow of Mordor پیادهسازی شد و مورد استقبال و ستایش فراوان قرار گرفت و پس از آن در سال ۲۰۱۷ در عنوان Middle Earth: Shadow of War تکامل یافت. در همان حال سوالی که بسیاری از بازیبازان داشتند این بود که چرا سایر بازیبازان در عناوین خود از چنین سیستم منحصر به فرد و محبوبی استفاده نمیکنند؟
در همین راستا آقای مارک براون (Mark Brown) از شرکت برادران وارنر با انتشار یک ویدئوی جذاب در حساب Game Maker’s Toolkit خود، به بیان مطالبی در مورد طراحی این سیستم، ثبت اختراع آن و موارد دیگر پرداخت.
طبق اظهارات آقای مارک براون، شرکت برادران وارنر در تلاش است تا سیستم نمسیس را به صورت یک ثبت اختراع به مالکیت خود درآورد و آن را به صورت رسمی ثبت نماید. این ثبت اختراع مربوط به سیستم شخصیتپردازی، ساخت محیط و قلعهها، ارتباطات اجتماعی و تمامی موارد دیگر در مورد سیستم نمسیس خواهد بود. نکتهی جالب این است که این درخواست شرکت برادران وارنر جهت ثبت مالکیت رسمی سیستم نمسیس یک بار در سال ۲۰۱۹ رد شد. با این حال شرکت برادران وارنر مجددا درخواست خود را ارسال کرد و با این که این درخواست هنوز در مرحلهی بازبینی و انتظار قرار دارد، اما به نظر میرسد تنها چند امضا و پرداخت حقوق معین شده تا ثبت رسمی سیستم نمسیس به مالکیت شرکت برادران وارنر باقی مانده باشد.
با این که در حال حاضر توسعهدهندگان دیگر به سمت استفاده و الهام از سیستم محبوب نمسیس نرفتهاند، اما این خبر میتواند به معنی انحصارگرایی کامل این قابلیت فوقالعاده باشد و احتمالا در سایر بازیها که شرکت برادران وارنر در توسعه و نشر آنها مشارکتی ندارد، دیگر شاهد آن نخواهیم بود. دو بازی Middle Earth: Shadow of Mordor و Middle Earth: Shadow of War هماکنون بر روی پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان در دسترس علاقهمندان قرار دارند. کاربران کنسولهای نسل نهمی پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس سری اس و سری ایکس نیز میتوانند با استفاده از قابلیت پشتیبانی از نسل قبل به تجربهی این دو بازی بپردازند. در نهایت شما میتوانید ویدئوی منتشر شده در مورد سیستم نمسیس از آقای مارک براون را در زیر مشاهده نمایید:
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
نظرات
یک شاهکار به یاد ماندنی برام بود ولی از مرحله اخرش خوشم نیومد ، ظاهراً سازنده ها میخواستند سریع مرحله آخر رو ماستمالی کنند زود تموم بشه ، انتظار داشتم یه نبر نفس گیر با ساعرون داشته باشیم ولی اتفاق نیوفتاد ، ولی شاهکار بود.
سلام داداش
ساعرون اصلا تو این بازی حضور فیزیکی نداشت که بخوای باهاش بجنگی ولی توی shadow of war بودش هدف اصلی black hand بود
بعد سازنده ها کلی از قسمت های مختلف بازی مثل مپ های بیشتر دشمنای متفاوت و سیستم های مختلف رو از بازی حذف کردن و همش بخاطر کمبود بوجه و زمان خیلی محدود بازی قرار بود خیلی بزرگتر و طولانیتر باشه ولی نتونستن
بعدا توی shadow of war تونستن چون بودجه بیشتری گرفتن , ولی بازی بعدیشون که خیلی وقت پیش شایعه شده بود قراره کاملا open world باشه و خیلی بهتر و داشتن ادمای با استعداد جدید استخدام میکردن البته خیلی وقته ازشون خبری نیست .
آره منم تو ذوقم خورد
با خودم گفتم : وا؟ همین؟
نمیدونم این چه مرضیه سریالا هم بهش دچار شدن
اواسط فصل یه درگیری خفن تر و تمیز آدم حال میکه ولی قهرمان داستان شکست میخوره
بعد آخر فصل در عرض دو دیقه با یه کلک مسخره و بدون کوچکترین درگیری قهرمان جان برنده میشه
بدون شک در کنار سیستم مبارزات و پارکور آن که از سری مشهور Assassin’s Creed الهامات زیادی گرفته بود
دلیلش اینه که سازنده های اساسین کرید ۳و ۴ اونو ساختن
پارکور؟ مگه چقدر بالا ساختمون ها دویدیم تو بازی؟ 😐
Middle Earth: Shadow of Mordor
Middle Earth: Shadow of War
دو عنوان ناب نسل ۸ هستن این دو عنوان رو به تمام دوستان و مخصوصا طرفداران Lord of the Ring پیشنهاد میدم
.
تجربه معرکه ای بود و به یاد ماندنی
گیم پلی اصلا تکراری نمیشه و شما رو به چالش میکشه
( جوری که دسته داره میشکنه ) ، خط داستانی فوقالعاده و سیستم نمسیس که واقعا گل سرسربد بازی هست
صدای Troy Baker, Nolan North ,Alastair Duncan که واقعا معرکه کردن و کلی بازیگر دیگه ….
و تنها عیب بازی رو پایان غیر منطقی و بد یا ناتمام اون میدونم که واقعا نویسنده و تیم سازنده آخر داستان رو خراب کردن (Shadow of War )
.
ارباب روشنایی یا( Bright Lord )واقعا جذاب و قدرتمند هست
به قدری زیبا روی داستان کار شده
و به سائورون ارباب تاریکی ( Dark Lord ) ارتباط دادن که همیشه میگم ای کاش فیلمش رو پیتر جکسون بسازه
.
Bright Lord آنقدر قدرتمند هست که سائورون ترس از قدرت داره و درگیری دو ارباب روشنایی و تاریکی حماسی هست و به یادماندنی
.
حتما (DLC (The Bright Lord رو بازی کنید و معنای قدرت حلقه قدرت Celebrimbor( استاد استادان حلقه ساز )رو متوجه میشد که چقدر قدرتمند و جذاب هست :yes:
سازنده این بازی رو میدونید چه استودیو هستش ؟
دارن نسخه سوم رو میسازن یا یه بازی جدید ؟ کسی اطلاعات داره لطفا بگه
استودیوی مونولیث پروداکشنز،
فعلا هیچ خبری نیست
استودیو مونولیث پروداکشنز که زیر نظر کمپانی وارنربرادرز گیمز هستش و درحال جذب توسعه دهندگان جدید برای ساخت بازی بعدیشون هستن و درمورد نسخه سوم فعلا اطلاعاتی در دسترس نیست
.
نیم اسپویل از پایان شدو اف وار
.
.
.
بعید میدونم داستان تالیون در نسخه شدو آف وار به پایان میرسه و از اونجایی که پایان بازی رو به قسمت سوم فیلم ارباب حلقه ها وصل کردن دو تا احتمال میدم یا خود استودیو یک نسخه فرعی یا فلش بک مانند از یک شخصیت دیگه ایی میسازه یا باید منتظر یک رویدادی باشیم در یک سرزمین دیگه یا در خود میدل ارف رخ بده تا دوباره اون وضعیت آشفته برگرده و شاهد نسخه سومی باشیم
سازنده مونولیت هستش بازی هایی مثل fear رو ساخته
بازی بعدی هم خیلی وقت پیش داشتن برای یه پروژه کاملا open world با سیستم های پیچیده استخدام میکردن
الان چند سال شده هیچ خبری ازشون نیست و تو سکوت کاملا بنظر منکه دارن بازی اخری رو از ۳گانه میسازن
shadow of war تا زمان چند ماه مونده به انتشار معرفی نشد و هیچکی خبر نداشت.
ی بازی عالی
برترین نوآوری توی گیم پلی رو در نسل هفت و هشت همین سیستم نمسیس میدونم و بی صبرانه منتظر هری پاتر جدید هستم که ببینم چطوری قراره ازش استفاده کنه
من نسخه اولو تموم کردم ولی متاسفانه نمیدونستم زود تموم میشه خیلی از مراحل فرعیم مونده بود
ولی نسخه دوم هم یکم رفتم بعد دیگه نسبتا تکراری شد اون زمان هم چون زیاد بازی داشتم ادامه ندادم
ولی از جفتشون لذت بردم
گیم پلی جذابی داشتن و قابلیتایی که بدست میاوردم واقعا حال میکردم