سونی پتنت جدیدی را برای تکنولوژی واقعیت مجازی ثبت کرد
سونی پتنت جدیدی را برای تکنولوژی واقعیت مجازی ثبت کرد
سونی پتنت جدیدی را برای تکنولوژی واقعیت مجازی ثبت کرد
سونی پتنت جدیدی را برای تکنولوژی واقعیت مجازی ثبت کرد
سونی پتنت جدیدی را برای تکنولوژی واقعیت مجازی ثبت کرد
سونی پتنت جدیدی را برای تکنولوژی واقعیت مجازی ثبت کرد

سونی پتنت جدیدی را برای تکنولوژی واقعیت مجازی ثبت کرد

مرصاد قدیری
۲۳:۰۵ ۱۳۹۹/۱۱/۱۱
سونی پتنت جدیدی را برای تکنولوژی واقعیت مجازی ثبت کرد

سونی پتنت جدیدی را برای تکنولوژی واقعیت مجازی ثبت کرده است که به مخاطبین اجازه می‌دهد به طور مستقیم بر روی تجربه‌ی واقعیت مجازی یک بازی‌باز تاثیر بگذارند و در بازی این شخص مشارکت داشته باشند.

با این که پتنت گفته شده در اکتبر ۲۰۲۰ ثبت شده بود، اما اخیراً جزئیات آن بر روی وب‌سایت US Patent and Trademark Office منتشر شده است. در توضیحات این پتنت نوشته شده است که چگونه مخاطبان می‌توانند در تجربه‌ی بازی یک بازی‌باز که در دنیای واقعیت مجازی غوطه‌ور شده است، مشارکت داشته باشند. به لطف این تکنولوژی، این افراد می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های «spectator devices» مانند موبایل، تصمیماتی را برای بازی‌باز اتخاذ کنند؛ همانند تکنولوژی PlayStation’s PlayLink که در عناوینی نظیر Hidden Agenda و That’s You استفاده شده بود.

واقعیت مجازی

به نظر می‌رسد که شما قادر خواهید بود تا در واقعیت مجازی به بازی‌باز کمک کرده و یا کار او را سخت‌تر کنید. طبق مثال ارائه شده، ما یک بازی‌باز را درون واقعیت مجازی مشاهده کنیم و شاهد چهار نفر دیگر نیز هستیم که بر روی مبل نشسته‌اند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، این افراد در حال رای گیری برای انتخاب یک آیتم از میان مواردی مانند شمشیر، هیولا و یک ملاقه‌ی سوپ هستند. این انتخاب در نهایت بر روی دستگاه‌های مخاطبین ثبت شده و به بازی واقعیت مجازی منتقل می‌شود.

مشخص نیست که آیا شخص بازی‌باز از گزینه‌های ارائه شده باخبر است یا این که تنها آن چیزی را می‌بیند که مخاطبین برای او انتخاب کرده‌اند، اما این موضوع می‌تواند یکی از ویژگی‌های جذاب این تکنولوژی باشد. ایده‌های جالب متفاوتی را می‌توان به این شکل طراحی کرد؛ از گمراه کردن بازی‌بازان در یک عنوان ترسناک گرفته تا تعیین انتخاب‌های بازی‌باز در یک عنوان نقش‌آفرینی یا داستان محور.

البته همانند دیگر پتنت‌های ثبت شده، این الزاماً بدین معنی نیست که سونی حتماً چنین چیزی را توسعه خواهد داد. با این حال، واضح است که این شرکت همچنان در حال بررسی ایده‌های مختلفی برای استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در بازی‌های ویدئویی است.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سونی پتنت جدیدی را برای تکنولوژی واقعیت مجازی ثبت کرد
سونی پتنت جدیدی را برای تکنولوژی واقعیت مجازی ثبت کرد
سونی پتنت جدیدی را برای تکنولوژی واقعیت مجازی ثبت کرد
سونی پتنت جدیدی را برای تکنولوژی واقعیت مجازی ثبت کرد
سونی پتنت جدیدی را برای تکنولوژی واقعیت مجازی ثبت کرد
سونی پتنت جدیدی را برای تکنولوژی واقعیت مجازی ثبت کرد

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Abby|PS FAN گفت:

    امیدوارم مثل نسخه اول نباشه. چون فقط چند تا بازی aa داشت. من خریدمش ولی ناراضی ام. مثلا ps4 pro با ps5 هیچ فرقی نداره و حتی گاهی اوقات ps4 pro هم بازی ها رو بهتر اجرا میکنه. ری تریسینگ هم ps4 pro داره و ps5 هم داره. الان فرقشون چیه؟ یا حتی ssd فقط فرقش دو سه ثانیه با ps4 pro هست و ps4 pro ارزون تر هم هست. من پیشنهاد میدم ps4 pro بخرید. انحصاری هاش هم بیشتره. مثلا بازی های مورد علاقه من order 1886 و days gone و gt sport هستند و حسابی ۴k نیتیو روی ps4 pro لذت میبرم تا ۲۰۰ دلار بیشتر برای ps5 بدم. شما هم همین کار رو بکنید. حتی ps4 pro سه طبقه هم از ps5 فشنگ تره و نظرررر من اینه. مرسی که خوندید.

  • Sephiroth1381 گفت:

    اسپم ولی مهم……

    ساخت پارت دوم ریمیک از تابستان سال گذشته آغاز شده است هاماگوچی تایید کرد که آن ها همان روشی را که برای ساخت پارت یک مورد استفاده قرار داده اند برای ساخت پارت دو نیز مورد استفاده قرار خواهند داد مخصوصا در مورد جهان بازی

    در پارت دوم بازی نیز قرار است به همان میزان که به جزئیات شهر میدگار اظافه شده بود به بقیه مکان ها جزئیات جدید اظافه شود.

    کیتاسه همچنین اطلاعاتی رو راجب داستان پارت دو منتشر کرد و گفت که داستان پارت دوم بازسازی به داستان نسخه اصلی وفادار خواهد بود.

    در آخر هاماگوچی به این اشاره کرد که چجوری ترکیب کارمندان برای این پروژه تغییر کردن.در پارت اول بیشتر فن هایی که نسخه اصلی رو بازی کرده بودن همکاری داشتن ولی برای پارت ۲ اونهایی که ریمیک رو بازی کرده بودن،داوطلب شدن که برای ساخت ادامه بازی همکاری کنن.این ترکیب جدید،طبق گفته دستیار کارگردان،میتونه سورپرایز های خوبی در سیستم مبارزه داشته باشه.
    ♨ #News ♨
    #FF7R

  • Sephiroth1381 گفت:

    اسپم ولی مهم…..

    ساخت پارت دوم ریمیک از تابستان سال گذشته آغاز شده است هاماگوچی تایید کرد که آن ها همان روشی را که برای ساخت پارت یک مورد استفاده قرار داده اند برای ساخت پارت دو نیز مورد استفاده قرار خواهند داد مخصوصا در مورد جهان بازی

    در پارت دوم بازی نیز قرار است به همان میزان که به جزئیات شهر میدگار اظافه شده بود به بقیه مکان ها جزئیات جدید اظافه شود.

    کیتاسه همچنین اطلاعاتی رو راجب داستان پارت دو منتشر کرد و گفت که داستان پارت دوم بازسازی به داستان نسخه اصلی وفادار خواهد بود.

    در آخر هاماگوچی به این اشاره کرد که چجوری ترکیب کارمندان برای این پروژه تغییر کردن.در پارت اول بیشتر فن هایی که نسخه اصلی رو بازی کرده بودن همکاری داشتن ولی برای پارت ۲ اونهایی که ریمیک رو بازی کرده بودن،داوطلب شدن که برای ساخت ادامه بازی همکاری کنن.این ترکیب جدید،طبق گفته دستیار کارگردان،میتونه سورپرایز های خوبی در سیستم مبارزه داشته باشه.

  • Emmat گفت:

    اقا فک کن داری بازی می کنی کسی که باهاش لج داری بیاد :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    و بی شوخی این تکنولوژی به درد من یکی نمی خوره چه ترس های که دارم و داداشم می دونه.

  • Inspody گفت:

    واقعا بازی های خوبی رو براش داد.
    اسپم*اونایی که میگن سونی پول نداره ناشری به اندازه زنیمکث رو بخره باید بگم که درآمد سال اخیرش نزدیک۸۰میلیارد دلا بوده 😎
    اسپم ۲ :-/ *(خیلی شوخ شدم مگه نه) 😀
    اسپم۳*پست لست کی میاد :-(( (اگه نمفهمید ماجرا چیه کامنتای پست راهنمای خرید مدیوم رو بخونید)

    • Bluebox گفت:

      درآمد زیاد اهمیت نداره سود خالص مهمه.
      سود خالص پلی استیشن طی کل نسل هشتم ۸.۵ میلیارد دلار بوده.
      خود سونی رو نمیدونم ولی همین که بدونی بیشترین سوددهی سونی تو بخش پلی استیشنه کافیه.

      • واقعا از نظر سوادی مشکل دارید ، گزارش مالی سال دو هزار و بیست سونی که در سایت رسمی سونی موجود است درآمد یک ساله پلی استیشن بیست میلیارد دلار و سود خالص فقط در یک سال چهار و سه دهم میلیارد دلار است . این مزخرفات رو از کجا می آورید که کل نسل هشتم سودش هشت میلیارد دلار بوده ؟

      • باید ایکس باکس هفت و نیم میلیارد دلار با اون وضع اسفناکش پول داشت که بتسدا رو خرید ، بماند که ده ها استودیو خرید و باز هم بماند که چند میلیارد دلار برای ناشر جدید قرار بده . معلومه خودش نداشته همشو مایکروسافت تقبل کرده . یه چیزی بگید بگنجه

      • Inspody گفت:

        یعنی دروغ تو دروغ این دیگه تهشه.
        مهندس سود خالص و درآمد چه ربطی به خرید ناشر داره .درآمد به حر حال ثروت رو نشون میده.
        حلا یه نکته جالب تو همین دروغتم دروغ بود.این۸٫۵میلیارد تا سال۲۰۱۸بودکه خبراش اواخر۲۰۱۷اومد.
        پ.ن*این احتمالا مثل اون حرفت بود که*کمتر از یک درصد گیمرا بازی ترسناک دوست دارن*هست.
        حالا برو به عمو هاشم بود جوابم رو داد
        نمیدنم چرا از تو خیلی خوشش میاد.پدوفیلیه :-/

      • 00100 گفت:

        دوست عزیز این چیزی رو که شما گفتید من درموردش تحقیق کردم اصلا سود خالص۸٫۵میلیاردی وجود نداشت(به جز چندتا سایت نا معتبر که خبرشو۴سال پیش رفتن و گفتن سود سونی تا اینجای نسل نه کل نسل)درمورد سود سونی هم تحقیق کردم تو ۶ماه اخیر نزدیک به ۶۰میلیارد درآمد داشته که از اینا۱۱میلیاردش سود خالصه با توجه به خرید های میلیاردی اخیر سونی بنظرم منطقیه که بتونه چندتا ناشر رو بخره.

        • Bluebox گفت:

          مگه کسی گفت نمیتونه ناشر بخره؟!

          همین امسال این همه برای انیمه خرج کرد. اتفاقا خیلی خوب میتونه بخره.
          بنظر منم بلوپوینت و کونامی رو خریده

        • من خودم بر حسب تمام گزارش های مالی سونی که هر سه ماه گزارش میشه بررسی و محاسبه کردم مثلا سال ۲۰۱۸ که یکی از بهترین سال ها برای پلی استیشن بود سود خالص واحد پلی استیشن دو میلیارد و ششصد میلیون دلار بود بر حسب محاسبه های خودم از تمام گزارش های مالی سونی که سه ماه به سه ماه بیرون میده سود خالص بخش پلی استیشن در نسل هشت چیزی حدود ۱۴ تا ۱۵ میلیارد دلار بوده دقت کن من سود خالص رو محاسبه کردم نه درامد

      • A@Rad گفت:

        سونی تلویزیون داره دوربین داره اینها هم خیلی سود دهی دارن مخصوصا بخش دوربین

  • Dr.Who گفت:

    اسپم لینک زیر برای دریافت امضا در جهت رفع تحریم لایو برای ایرانی هاست لطفا امضاش کنید و در گروه ها نشرش بدید:
    http://chng.it/r9fbVXjcZS

  • فکر کنم از نظر نواوری چنین چیزی باشه
    Duallsence × ۱۰۰۰۰۰۰۰۰=PSVR2

  • pegasus گفت:

    اون مال نسیم سبزه اینجا پادشاهان نو آوری می کنند نه کپی پست

  • MrHill93 گفت:

    مگه هیلو اینفینیت یا گیرز یا فورزا موتور اسپورته ک شیر دوشی باشه
    بعدم مایکرو از این چیزا نداره سرت تو کار خودت باشه
    نمیخاد زیر هر پست بیایی نوب بودن خودت و اثبات کنی

  • روش جدید شیردوشی برای گیمپسه که بازیای تاریخ مصرف گذشته رو در ازای پرداخت ماهی ده دلار مثل عابر بانک ازتون میکشه بیرون.

  • شیردوشی ماله گیم پسه که یه تن بازی تاریخ مصرف گذشته و آت و آشغال رو به اسم سرویس به پاچه ی ملت اجاره میدن! اونم با سالی ۱۲۰ دلارز! :-* :-* :-*

سونی پتنت جدیدی را برای تکنولوژی واقعیت مجازی ثبت کرد