کارگردان Ninja Gaiden استودیوی جدیدی تاسیس کرده و به همکاری با ایکسباکس علاقهمند است
کارگردان سری بازیهای هیجان انگیز Ninja Gaiden، تامونوبو ایتاگاکی (Tomonobu Itagaki) با تاسیس یک استودیوی بازیسازی جدید به صنعت بازیهای ویدیویی بازگشته است.
در پستی که ایتاگاکی در صفحه فیسبوک (Facebook) خود منتشر کرده، از طرح جدید خود برای تاسیس استودیوی Itagaki Games رونمایی نموده است. همچنین وی در ادامه اعلام کرد که این استودیو هیچ ارتباطی با کارفرمایان و توسعه دهندگان سابقی که با آنها همکاری داشته، ندارد و کاملا جدید و تازه محسوب میشود.
وی در این پست منتشر شده از خود، نوشته است که طی چهار سال گذشته، در حال آموزش کار و پرورش جوانان مستعد بوده است، اما اکنون احساس میکند که علاقه دارد تا دوباره یک بازی جدید بسازد و شرکت تازه را به همین منظور تاسیس کرده است.
این طراح ۵۳ ساله و تیم توسعهی تحت رهبری وی، نزدیک به دو دهه توسعهی بزرگترین بازیهای شرکت تکمو (Tecmo) را بر عهده داشتند، از جمله سری بازیهای Dead or Alive و همچنین ریبوت سری Ninja Gaiden برای پلتفرم ایکسباکس.
با این حال، ایتاگاکی بعد از انتشار بازی Ninja Gaiden 3، با کارفرمای خود درگیر مشکلاتی شد که در نتیجه باعث ترک استودیو توسط وی و همچنین شکایتی مبنی بر ۱ میلیون دلار پاداش و حقوق تسویه نشده، گردید.
پس از جدایی از کارگردانی، ایتاگاکی استودیوی والهالا (Valhalla Game Studios)، استودیوی سازندهی عنوان Devil’s Third برای کنسول Wii U، را تأسیس کرد. در سال ۲۰۱۷، او از سمت مدیریت خود در این استودیو استعفا داد و نقش مشاور شرکت را بر عهده گرفت.
بازی Devil’s Third توانست تا تمرکز ایتاگاکی را از روی ایکسباکس برداشته و معطوف به سایر پلتفمها نماید. با این حال بد نیست که بدانید حتی آن بازی نیز در ابتدا قرار بود به عنوان انحصاری ایکسباکس ۳۶۰ عرضه شود.
بخاطر موفقیتهای ایتگاکی در طراحی و کارگردانی بازیهای Ninja Gaiden و Dead or Alive 3، وی توانست تا نام خود را به عنوان یکی از طراحان برتر صنعت بازیهای ویدیویی ثبت نماید و به نوعی خود را همیشگی کند.
اخیرا ایتاگاکی در پاسخ به این سوال که آیا فکر میکند در آینده دوباره با مایکروسافت (Microsoft) همکاری کند، گفت که از پیوستن به شریک قدیمی خود بسیار خوشحال خواهد شد و همچنین برای وی افتخار است تا دوباره با مایکروسافت همکاری نماید.
وی در فیسبوک خود نوشت: دوباره با سوالاتی که در دو دههی پیش از شیموس بلیکلی (Seamus Blackley)، طراح اصلی ایکسباکس، پرسیدم شروع میکنم. در آن زمان، من از شیمون سوال کردم که آیا شما اطمینان دارید که پلیاستیشن ۲ را شکست خواهید داد؟ و او گفت بله. ایکسباکس کنسولی بسیار قوی است و با آن میتوانیم برتری خود را اثبات کنیم. به همین دلیل من به او اعتماد کردم و در واقع برای ده سال بازیهایی انحصاری برای ایکسباکس توسعه دادم. ۲۰ سال از آن زمان میگذرد و حالا من شرکت خودم را با نام ایتاگاکی گیمز (Itagaki Games) تاسیس کردهام که نه مثل تکمو (Tecmo) است و نه شبیه به (Valhalla). با این حال هنوز هم برای ایکسباکس احترام قائلم و همکاری با آنها برای من یک افتخار است.
طی ماههای اخیر، ایکسباکس به صورت کاملا واضح، تمایل خود را برای به دست آوردن و تصاحب یک توسعه دهندهی بازی آسیایی، به ویژه یک استودیوی ژاپنی، در موارد مختلف ابراز کرده است (در صورت تمایل میتوانید خبر مربوطه را از اینجا مطالعه نمایید).
طبق گزارش بلومبرگ (Bloomberg) در نوامبر سال ۲۰۲۰، ایکسباکس در حالی که به جستجوی استودیوهایی برای خرید در ژاپن ادامه میدهد، با چندین شرکت و استودیوی کوچک و بزرگ ژاپنی وارد مذاکره شده است. همچنین اخیرا برخی شرکتهای ژاپنی مدعی شدهاند که مایکروسافت با پیشنهادهای هنگفتی به سراغ آنها آمده است و به شدت به دنبال خرید یک استودیوی ژاپنی مناسب میباشد.
همانطور که اکثریت میدانیم مایکروسافت در نسل نهم بسیار قدرتمندتر از نسل قبل ظاهر شده است و همچنین در حال حاضر توانسته است تا در کشور رقیب اصلی خود، ژاپن، نیز رشد پیدا کرده و با ارائهی سرویسهای خوب و بهتر نسبت به رقبای خود بازیبازان متعددی را جذب نماید. در مجموع میتوان گفت که با رشد روز افزون مایکروسافت و همینطور تصاحب استودیوهای جدید، رقابت در نسل نهم به شدت جذاب و دیدنی خواهد شد و هر چه رقابت بیشتر باشد، عناوین بهتری توسعه مییابد و به نفع بازیبازان خواهد بود.
نظر شما در این باره چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
معرفی یه هک اند اسلش ناب از طرف این استودیو به عنوان انحصاری مایکروسافت قطعا ۲۰۲۱ رو براشون از اینی که هست هم بهتر میکنه، البته ما فعلا هیچ ما نگاه، ما وایسادیم فقط تماشا میکنیم
همکاری با ایکس باکس؟ تهش میشه چیزی مانند ninja balde همکاری فرامسافتور با ایکس باکس!
از اقای روحالامینی هم تشکر میکنیم بابت این فعالیت زیادشون تو سایت
جواب این رو ندید. من هم اشتباه کردم امروز دو بار جوابشو دادم. دیگه هم قصد ریپلایش رو ندارم.
بذارید انقدر شر و ور بگو و خودشو لایک کنه تا یک چیزی بشه
من به دوتاتون دیسلایک دادم نمیدونم چرا 😀
نینجا بلید که بد نبود
چرا نمیشه Ninja Gaiden که همین شرکت با همکاری Xbox ساخته است ?:-) ( فقط برام سوال شد )
فرام سافتر بازی های بیشتر قبل از این بازی با ماکرو همکاری کرده چرا راست راست به این بازی گیر دادید ?:-)
یه چند وقت ماشین زمانتو قرض میدی؟ 😐
ماکروسافت ip میخواد تو هم پول…..ماکروسافت بلده پول خرج کنه تو هم بلدی ip بسازی….معامله خوبیه
فرامسافتور هم بازیساز خوبیه ولی همکاریش با مایکروسافت نسل هفت اونم تو دوران اوج ایکس باکس شد نینجا بلید
وقتی اون ساخته شد فرام سافتور اصلا شناخته شده نبود و فکر کنم اصلا میازاکی روی کار نبود
بخاطر همین اینطوری شد:-D
دوست عزیز اون بیشتر به استدیو سازنده ربط داره نه ناشر
مایکروسافت در روند ساخت بازی دخالتی نکرد و اشتباهها تقصیر فرامسافتور بود
بلوبر تیم استودیو نسبتا خوبیه ولی همکاریش با سونی نتیجش شد basement crawl یعنی ایراد از سونی بود؟ معلومه که استودیو گند زده
?So what
نینجا بلید رو میازاکی ساخته ؟
نه اون موقع میازاکی یه کارمند ساده بوده بعد از دیمون سولز میاد رو کار
حالا فرام سافتور و نینجا بلید چه ربطی به این خبر داره رو نمی دونم ولی همون فرام سافتور هم نسل ۶ ۲ تا هک اند اسلش خیلی خوب برای ایکس باکس ساخت به اسم otogi که فکر کنم سن شما به اون دوران قد نمیده
متن خبر و صحبت های ایشون واقعا جالب و محترم بود
با اینکه ایشون رو نمیشناسم ولی بعد خوندن صحبتاش برام تبدیل به یک جنتلمن شد
احتمالش بالاست که مایکروسافت دوباره با ایشون همکاری کنه مخصوصا وقتی که خودش ابراز علاقه برای همکاری کرد
یه نینجا گاییدن نیازه واقعا
اگه انحصاری ماکروسافت باشه
خدایشش بیایم قبول کنیم لیست کاملی داره
فقط سوم شخص اکشن ادونچر نداره
یا خود خدا:-|
نینجا چی؟؟؟
آقا شما ندید بگیر
احتمالا اون امشب دوس داشته
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :yes: :yes: :yes:
Wow طرف چقدر فن ایکس باکسه
کارشم درسته امیدوارم مایکروسافت یه بازی خفن با بودجه بالا بده به این کاگردان حرفه ای بسازه
تو پروژه هایی که مایکرو پشتش باشه …
مثل forza و ori و microosft flight و خیلی از بازی های نسل هفت که همگی متای ۹۰ میگیرند.
من کاملش کردن :blush:
آره دیزگان و درایوکلاب و کیلزون(بستنش) :rotfl: و … سونی پشتشون بود ولی ….
اوردر ۸۶
فورتزا هورایزن ۴ ۹۲
فورتزا هورایزن ۳ ۹۱
مایکروسافت فلایت سیمولتور ۹۱
اوری ۹۰
؟؟؟
اوری نسخه نسل نهمیش متای ۹۳ گرفت
ori به خقش نرسید
اوری حداقل لیاقت دومین بازی یا سومین بازی برتر سال رو داشت بعد حتی نامزدش هم نکردن
هر روز بیشتر اعتمادم رو به گیم آواردس از دست میدم
اینطوری حساب کنیم هیدس باید گوتی میشد دیگه 😐
اوری چیز قابل احترامش برای من نسبت به یک این بود که سیستم مبارزات رو از نو ساختن
و این قابل تقدیره
شاید حرفت راجب گوتی نشدن اوری و آنچارتد ۴ درست باشه ولی گاد و رد دد۲ قبول ندارم.
ما چیزایی که تو رد دد دیدیم رو قبلش هیچ جا ندیدیم ، حتی هنوزم ندیدیم
ایکاش Ninja Gaiden جدید ساخته شه یا ی بازسازی از ۳ گانه.نسخه ۲ ایکس باکس ۳۶۰ جز برترین بازیهامه-نسخه پلی استیشن ۳ sigma مرحله باس کرم خاکی رو نداشت و یک سری تغییرات دیگه.