جیسون شرایر: نمایش رویداد E3 2018 بازی Cyberpunk 2077 تقلبی بوده است
آقای جیسون شرایر (Jason Schreier)، از ژورنالیست (Journalist) های مشهور صنعت بازیهای ویدئویی به تازگی اطلاعاتی را در رابطه با اتفاقات پیش از عرضهی بازی Cyberpunk 2077 به اشتراک گذاشتهاند که خبر از نابسامانیهای مدیریتی استودیوی سیدی پراجکت رد (CD Projekt RED) میدهد.
اگرچه بازی Cyberpunk 2077 در زمان انتشار موفق به دریافت بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدین بر روی پلتفرم رایانههای شخصی شد، اما طولی نکشید که موج عظیمی از نارضایتیها به دلیل مشکلات فنی و باگهای فراوان نسخههای کنسولی این اثر به سوی شرکت لهستانی سیدی پراجکت رد سرازیر شد و شوک عظیمی را در پی خود برای طرفداران پیش از عرضهی این عنوان به همراه داشت. با این وجود مدتی قبل استودیوی سیدی پراجکت رد با انتشار یک پست از برنامههای آیندهی خود برای بازی Cyberpunk 2077 رونمایی و اعلام کرد که به زودی این اثر را به یک عنوان قابل بازی با حداقل مشکلات بر روی کنسولهای نسل هشتمی تبدیل خواهد کرد.
حال به تازگی آقای جیسون شرایر اعلام کردهاند که توانستهاند با تعدادی از توسعهدهندگان استودیوی سیدی پراجکت رد مصاحبهای داشته باشند و اطلاعات زیادی را از وضعیت توسعهی پیش از عرضهی بازی Cyberpunk 2077 به دست آورند که شما در ادامه میتوانید قسمتهایی از آن را مشاهده کنید.
بر اساس این گزارشات اگرچه ما برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ شاهد رونمایی از عنوان بازی Cyberpunk 2077 بودهایم و یک سال پس از آن نیز اولین تریلر سینماتیک این اثر در معرض نمایش عموم گذاشته شد، با این وجود فرآیند اصلی توسعهی بازی تازه از اواخر سال ۲۰۱۶ و پس از انتشار آخرین بستهی الحاقی بازی The Witcher 3 آغاز شده بوده است. این موضوع همچنین در حالیست که اعضای استودیوی سیدی پراجکت رد بخش قابلتوجهی از زمان خود را صرف آمادهسازی نمایش E3 2018 بازی کرده بودهاند، توسعهی انیمیشنها، شخصیتها و موارد گوناگونی که هیچگاه از آنها در اثر نهایی استفاده نشد.
همچنین در ادامه آمده است که پس از رونمایی از تاریخ انتشار بازی Cyberpunk 2077 در رویداد E3 2019 برای عرضه در سال ۲۰۲۰ بسیاری از اعضای استودیوی سیدی پراجکت رد از اعلام این تاریخ برای زمان تکمیل بازی و رسیدن آن به مرحلهی انتشار بهت زده بودند؛ گفته میشود این تاریخ به قدری عجیب بوده است که یکی از افراد مصاحبه کننده با آقای جیسون شرایر گمان میکرده با یک شوخی از سوی مدیران این شرکت روبهرو شده است. بر اساس صحبتهای توسعهدهندگان، این افراد پیش از اولین رونمایی از تاریخ انتشار اثر انتظار داشتند فرآیند توسعهی بازی Cyberpunk 2077 تا سال ۲۰۲۲ به طول بیانجامد.
همچنین گفته میشود که مدیران استودیوی لهستانی سیدی پراجکت رد برای رساندن بازی به تاریخ انتشار اعلام شده برای بازی Cyberpunk 2077 کارمندان بسیار زیادی را از سراسر جهان استخدام کردهاند که این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در پیشبرد فرآیند توسعهی بازی به علت تفاوتهای زبانی و فرهنگی کارمندان شده است.
با تمامی این صحبتها و به هر علت و معلولی که بوده است، بازی Cyberpunk 2077 در نهایت با وضعیت کنونی در دسترس بازیبازان سراسر جهان قرار گرفته است؛ تنها میتوانیم امیدوار باشیم که استودیوی سیدی پراجکت رد بتواند با پشتیبانی پر قدرت خود از این اثر در سالهای آینده، همانند دوران پیش از عرضهی عنوان Cyberpunk 2077 باری دیگر بر سر زبانها قرار بگیرد.
بازی Cyberpunk 2077 هماکنون برای خرید و تجربه کردن از طریق پلتفرمهای رایانههای شخصی، کنسولهای نسل هشتم و نهمی شرکت سونی (بازی Cyberpunk 2077 در حال حاضر و به صورت موقت از فروشگاه آنلاین پلیاستیشن حذف شده است) و مایکروسافت و همینطور سرویس گوگل استیدیا در دسترس است. همچنین بهروزرسانی مخصوص کنسولهای نسل نهمی بازی Cyberpunk 2077 بر اساس آخرین گزارش توسعهدهندگان در نیمهی دوم سال ۲۰۲۱ در دسترس بازیبازان قرار خواهد گرفت.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
وقتی گفتم استودیو سی دی پراجکت بعد از موفقیت مالی ویچر یه شبه تبدیل شد به یه استودیو بزرگ و همین یه شبه تبدیل شدنش بهش آسیب زد یکی از دوستان بهم گفت «توهمی»
این اتفاقاتی که تو این پست ذکر شده مصداق بارز یه استودیو هست که یه شبه تبدیل به یه استودیو بزرگ شده
این سی دی پراجکت همون سی دی پراجکتی نیست که تو اولین حضورش توی E3 فقط یه غرفه با دو تا مانیتور داشت و با سکوت می رفت جلو
امیدوارم درس گرفته باشه و برگرده.
داداش این شکست مالی که از اون شکست های اکتیویژن نیست که به ضرر مالی مثل پشه باشد بر تن پیل، یه عالمه بدهی و شکایات داره از طرف دولت لهستان و شرکای سرمایه گذار
اصلا بگن کلاه بردرای کردن با این حال
CD projekt RED :heart: :heart: :heart:
محسن دیگه شورشو در میاری درسته سایبر پانک بازی خوبیه ولی با اون چیزی که سی دی پراجکت وعده داده بود یعنی نسل بعد بازی های جهان باز خیلی فاصله داشت
خب که چه چه ربطی داره به علاقه من به سی دی پروجکت اصلا سایبر پانک بدترین ولی بازم من دوس دارم سی دی پروجکت رو ، مشکل کجاست الان 😀
تو هم دیگه شورشو در اوردی همش سوییچ میکنی اکانت هاتو.
حداقل محسن داره از علاقه شخصی خودش حرف میزنه با بقیه کار نداره
سویچ چیه من از وردم کلا ۲تا اسم داشتم فال اوت فن با مجیی
این دیگه آخره تعصبه
چرا محسنو هک کردین 😐 😐 😐 😐 😐 😐
هک نیست داداش خود خودمم فقط نمیدونم چرا نمیشه ازادانه گفت اقا قبول سایبر پانک اونطور که میگفتن نشد ولی هیچی از علاقه من به سیدی پروجکت کم نشده شرمنده که اینو نخواستم پنهان کنم …. بیخیال هودتو عشقه اینا جزئیاته :laugh: :beer:
داداش محسن تو عالی عالی
سایبر پانک هم عالی وتوقعات رو براورده نکرده
واز اون چیزی که انتظار داشتیم خیلی فاصله داره
و امیدوارم سی دی باز بمونه و به این بازی رو به بهترین شکل بهینه کنه و با بازیهای بعدیش به موفقیت های بیشتری برسه و واقعا استودیویی که شاهکار و فراشاهکار ویچر ۳ رو ساخته و بعد از خودش شده الگوی بازی های جهان باز بتونه بازم هم همچین شاهکار هایی بسازه
متاسفم اما حتی یوبیسافتم که اکثرا تریلراش با خود بازی فرق دارن نمیاد کاملا فیک نشون بده
cd projekt بزرگتر از این حرفاست که تو بیای تخریبش کنی :no:
دکلتون ریخت دیگه چی میگی :giggle:
یه اکانت فیک دیگه
نه داداش این همون دالتون خودمونه
اع
😀
بگو پس!
دلم براش تنگ شده بود
اگه میگفتن توسط سونی خریداری شده باز این حرفو میزدی؟ ?:-)
سی دی پراجکت نه از طرف مایکروسافت خریداری میشه نه از طرف سونی
اصلا اون موقع دیگه این بحثا پیش نمیومد، با پول نمره و منتقد و رسانه رو میخریدن و سپس اعلام میکردن که ویچر ۴ بهصورت جهان بسته و داستان خطی، قراره که عرضه بشه
کاشکی این اقای جیسون شرایر جزئیات بیشتری مطرح میکرد
من گیم پلی e3 2018 رو دیدم ، تقاوت های زیادی با بازی کنونی داره اما واقعا به طور کلی همونه ، تفاوت هاش مثلا این بود که کات سین ها سوم شخص بودن و گرافیک بازی بیشتر بود (لااقل از گرافیکی که توی کامپیوتر من اجرا میشه بهتر بود 😐 ) یا برخی قابلیت های گیمپلی حذف شده بود (که بعدا با ارتقای بدن v دوباره برمیگرده)
بنظر میرسه این ادعاها بیشتر جنبه رسانه ای دارن تا جنبه حقوقی و اعتراضی
نچ نچ نچ… چه پست فطرت.
واقعا حقشون اینه منحل بشن. خدایی اینقدر گستاخی و قالتاق بازی در گیم بی سابقه بوده.
نگفتم اینا واسه اینکه کمتر خرج کنن رفتن از هر دهکوره ای دولوپر آماتور و ناشناس استخدام کردن.
به خدا ما خیلی ساده ایم.
با این اوصاف هنوز هم طرفدارای ایرانی این اسودیو کلاهبردار می گن نه اینجوریا هم نبوده…
دیگه عالم و آدم دستشون رو روو کردن بازم یه سری همچنان ارادت خاصی بهشون دارن! مطمئنا ۹۰ درصد این ارادتمندان، ۶۰ دلار یا بیشتر بابت این گندشون ندادن که بدونن چه کلاه گشادیه، کلا از راه دور ارادتمندن! توو پرانتز بگم اصلا مسئله داشتن و نداشتن پولش نیست. یه ارادتمند باید شده از ۴ سال قبل روزی ۱۰۰ تا تک تومنی هم شده جمع کنه تا بتونه این بازی رو بخره.
وقتی یک شبه با یک بازی به همچین محبوبیتی برسی میشه این!
ولی وقتی چند ساله و با چندین بازی به محبوبیت برسی میشی ناتی داگ و راکستار و کپکام
این چه تیتری که زدین؟!
“”نمایش رویداد E3 2018 بازی Cyberpunk 2077 تقلبی بوده است””
تو متن خبر هم نیستش
هایپ بیش از حدی که برای این بازی شکل گرفته بود خیلی براشون دردسر شد
هر چقدر کارمندای این شرکت عالی کار میکنند مسئول های این شرکت برا تلافی گند میزنن به تلاش این کارمندا واقعا شرم اوره خود کارمندا گفتن وقتی تاریخ انتشار رو دیدند تعجب کردند واقعا شرم اوره اعتبار از بازی ویچر بگیری در سایبرگامک خراب کنی وقتی e 2019 شروع شد نمایش این بازی باعث شد تمام اخبار های گیمینگ درباره اش صحبت کنند الان هم بعید میدونم حالا حالا ها درست شه اما امیدوارم سی دی درس گرفته باشه
سایبر پانک
اگه تریلر های ۲۰۲۰ رو با ۲۰۱۸ مقایسه کنیم تغییر بازی خیلی بوده حداقل تو بخش گرافیک جیسون دروغگوی بزرگیه نمیشه به حرف هاش اعتماد کرد
۶۰ درصد کسانی که تو گیمفا نظر میدن ،
نه گیمپلی e3 2018 رو دیدن نه بازی رو پلی دادن
وگرنه تمام گیم پلیی که توی e3 2018 نمایش داده شد رو من بازی کردم و مشخصه که جناب شرایر دروغ میگه
بیچارها حالمونو خراب کرد
مدیریت مزخرفش گند تاریخی زدن
که حالا حالا ها نمیتونن جمعش کنن
ن با اپدیت ن با رفع مشکلات بازی ن با دی ال سی رایگان
با این خبری ک درز کرده به نظرم کارشون تمومه
قانون هم ول کنشون نیس به دلیل دروغ گویی های متعدد حتی تریلری ک نشون دادن تو E3 هم دروغ بود
واقعا نمیدونم چی بگم
دیگه هم دفاع نمیکنم ازشون
هر بلایی هم سرشون بیاد حقشونه
خبر رو بخونید
این اتفاق عادیه
دوسال پیش بوده
طبیعتا ایده هاشون رو وارد اون گیم پلی خام کردن تا قابل پخش باشه
جای دفاع نداره سیدی ولی حداقل خبرو بخونید
قبل از گیمفا پست کامل مطلب حرفای جیسون شرایر و یکی از دوستام تو تلگرام برام فرستاد و خوندم نویسنده کل پست و نذاشته تا بفهمی چکارا نکردن
من ی خورده دیگه شو همینجا اضافه میکنم
شرایر گفته ک اون تریلری ک تو e3 2018 نشون دادن فیک بوده و کسی برای ساختش وقت نذاشته بازی اینقد مشکلات داشته ک سازنده ها بیشتر وقتشون و گذاشتن رو ساخت بازی تا ساخت تریلر بازی از سال ۲۰۱۶ و بعد از تموم شدن کارهای دی ال سی بلاد اند واین ویچر شروع شده ینی ی چیزی در حدود ۴ سال برای بازی ایی به این عظمت وقت گذاشتن بازی هم اول قرار بوده همون آپریل منتشر بشه و مدیریت سی دی راضی به تاخیر زدن نبوده منتهی وضع بازی خیلی بد شده دیگه مجبور شدن تاخیر بزنن تاخیر زدن بازی مصادف شد با انتشار کرونا و همه سازنده ها تو خونه هاشون بازی و رو پی سی های خودشون توسعه میدادن و عملا هیچ کدوم از کیت های توسعه کنسول های نسل ۸ و ۹ در دسترسشون نبوده و نمیدونستن دارن چیکار میکنن
ینی عملا با وضعیت کرونا بازی باید تا سال ۲۰۲۲ تاخیر میخورد ک نزدن فقط برای پول بعدش هم هی بازی بزرگتر شده کارمند کم اوردن و همونطور ک اینجا هم درج شده مجبور شدن کارمند های جدید از اروپا و آمریکا استخدام کنن و مجبور کردن همه رو انگلیسی صحبت کنن ک ب مذاق کارمند های لهستانی خوش نیمده اخر سر هم همه کارمندا برا اینکه تعدادشون نسبت به هم سبک های خودشون ینی شرکت راکستار کمتره و قراره ی بازی در وصعت جی تی ای بسازن شاکی و ناراضی بودن چون وضعیت کرانچشون اصف بار بوده ک فقط بازی و برسونن به ۱۰ دسامبر تو همون خبر کاملی ام ک خوندم شرایر گفته بود AI پلیس های بازی تو همون ۲۱ روزی ک بعد از گلد شدن بازی تاخیر زدن نوشته شده به خاطر همینه اینقد مزخرفه خلاصه این چیزایی ک گفتم بازم نصفه نیمه بود ولی مهم تریناش همین بود در کل مدیریتشون گند تاریخی زدن ک دیگه واقعا جای دفاع کردن نمیمونه
صب کن حاجی
اینقد تند نرو
این اقای شرایر فقط این ادعا رو مطرح کرده و هنوز قبول نشده
ادعا کردن کار راحتیه ولی اثبات اون ….
ببین قبل اینکه اتیشت تند باشه تعصب کورت کنه
بگم ک قبل این خبر و اون ویدیوی مزخرفی ک دو سه روز پیش کو فاندر کله پوکشون منتشر کرد و به کنسول پلیرا عملا توهین کرد داشتم از سایبر دفاع میکردم ب خاطر اینکه بازی و ۱۵۰ ساعت پلی دادم
ولی بعد اون ویدیو و این خبر امروز شرایر تمومه دیگه دلیلی نمیبینم طرفداری و دفاع کنم
بازی داغونه ک نهایت با اپدیت رفع بشه
ولی اون اعتمادی ک از دست دادن و دروغایی ک تحویل دادن تو تاریخ صنعت گیم ثبت شد و دیگه پاک نمیشه
شرایر هم اونقد ادم با منطقی هست ک نخاد اتیش بریزه رو شرایط حتما همه اینچزا هست ک مطرح کرده
کلی سایت خبریه گیم هم منتشر کردن این حرفا رو
پس ینی واقعیه
تعصب و باس بزاری کنار
مدیراشون گند زدن
هرگز روی cdpr تعصب نداشتم
ولی وقتی ۲۰۰ نفر میان گیمفا و چنان cdpr رو میکوبن ، یه نفر مثل من میشه فن متعصب cdpr !
همیشه گفتم و میگم سیاست های غلط و اشتباه cdpr باعث چنین افتضاحی شد ، ولی باید منصف باشیم ، بعضیا میان اینجا و میخوان ثابت کنن cdpr یه استدیوی اشغاله ، می خوان ثابت کنن رد دد و gta از ویچر بهتره ! وقتی اینا رو میبینم وجدانم بهم میگه بیام از cdpr دفاع کنم ! وگرنه همشه نظر کسانی که منصفانه cdpr رو نقد کردن رو لایک کردم
بعدشم
تو پیام طولانی که بالا فرستادی هیچ چیز درمورد دلایلی که اثبات کنن گیم پلی e3 دروغ بوده ننوشتی
همه اون چیز هایی که شرایر گفته درست ولی cdpr توی e3 اون دروغی که شرایر میگه رو نگفته
والا بیشتر چیزا از بازی حذف شده بود
نسبت ب اون تریلر ۲۰۱۸ نمیدونم چجوری پلی دادی و متوجه نشدی
تغییر کرده بود
حذف نشده بود
بازی های زیادی درحین کار ریوررک میشن و برخی قسمت ها دوباره ساخته میشن و تغییر میکنن
ولی اینکه بگیم الکی بوده واقعا خیلی خنده داره
یادش بخیر…چند ماه پیش من اینجا حرف های جیسون شرایر مثل کرانچ شدید یا بازی حداقل ۵ ماه دیگه کار داره و ناقص هست و کلی هم دانگرید شده رو میگفتم،کسی جدی نمیگرفت ولی آخرش معلوم شد همش واقعیت داشته
یا اینکه سی دی پراجکت یکبار نسخه گلد شده بازیش رو واسه انتشار فرستاده ولی به حدی وضعش بد بوده که سونی و مایکروسافت اجازه انتشار بازی ندادن…
جیسون شرایر ثابت کرده کاملا بی طرف هست،این حرفش هم کاملا حقیقت داره،کافیه برید تریلر های اولیه ویچر ۳ رو ببینید و با بازی اصلی مقایسه کنید…اون هم دانگرید وحشتناکی داشت و کاملا دروغ بود
البته جا داره یادی کنم از صحبت هایی که جیسون شرایر با بازیساز ها داشته که گفته بودن سخت افزار PS5 بخاطر کاستوم بودنش برتری شدیدی نسبت به series x داره
قضیه دو کیت هم کلا کنسل شدش،نسخه نسل نهمی Destiny 2 یکی از بازی هایی بود که با کیت اختصاصی series x ساخته شده بود(از نقل قول تام واررن)ولی باز هم نسخه PS5 برتری داشت
در Destiny 2 هر دو کاملا برابر بودن مثه خیلی از عناوین دیگه که تا حالا اومدن ، کاستوم و اینجور چیزا چرت محضه ، قضیه اینه که کار کردن با کیت توسعه پی اس ۵ راحت تر هست و دومی که خیلی از اولی مهم تره API پی اس ۵ هست که دسترسی به سخت افزار براش راحت تر از DX12 Ultimate هست و به نوعی رابطی هست که راحت تر میشه باهاش به منابع سخت افزاری دسترسی داشت ، صحبت های کسی رو باور کن که خودش حداقل یه خط کد نوشته باشه، نه یه خبر چین
اهان !
پس چون شرایر از ps5 دفاع کرده شده ادم خوبه
اوکی
از شما ps fan ها جز این انتظار نداشتم
(درمورد اقای شرایر خیلی میشه بحث کرد و ممکنه این ادعاهای عجیبش هدفی معروف شدن و جذب مخاطب نداشته باشه ! اعضای cdpr نمیخواسنتن برای ویچر ۳ گندی که تو ویچر ۲ زدن رو تکرار کنن ، بهینه سازی افتضاح ! و downgrading بازی هدفی جز بهینه سازی نداشته و همچنین امیدوارم اقای شرایر ویچر ۳ رو روی ps4 تجربه نکرده باشه چون گرافیکش از زمین تا آسمون با نسخه pc متفاوته !)
دفاع نکرده
حقیقت رو گفته
خیلی جاهام سونی رو با خاک یکی کرده ولی حقیقت رو گفته بازم
حتی قضیه کراچ های سخت ناتی داگ رو ایشون پیگیری کرد و با اعضای استدیو مخفیانه مصاحبه کرد که وضعیت سونی چندین ماه خراب شده بود چون همه با استناد به مقاله های جیسون شرایر به سونی فشار میاوردن که باید این سیاست کرانچ بر ناتی داگ رو حل کنه!
حتی خیلی از سایتا امسال از عمد جایزه گیم او د یر رو ندادن به لست۲ تا اعتراضشون رو اینجوری نسبت به کرانچ نشون بدن
گل سرسبدشون هم پالیگانه که کاسه داغ تر از آشه همیشه!
پس شرایر اون آدمی که فک میکردم نیست
اوکی
ولی این ادعاهایی که میکنه حای بحث داره توی تریلر ویچر در e3 2014 واقعا گرافیک بازی تغییر زیادی نکرده بود ، نهایتا چند تا افکت بیشتر داشت ! وگرنه خود بازی اصلی هم از نظر گرافیک کم نزاشته بود
درمورد e3 2018 هم نمیدونم اقای شرایر با چه دلیلی میگه که اون همه محتوا تقلبی بوده ! واقعا عجیبه برام ! تو پیامی هم که جناب سهیل فرستاده بود بیشتر درمورد مسائل درون سازمانی cdpr حرف زده (که حرفاش هم درسته) نه در مورد اینکه چجوری میشه همجون تریلری فیک باشه !
الان که اسمش اومد خواستم بگم ایشون بهترین ژورنالیست صنعت گیمه که بدون هیچ ترسی هر استدیو یا کمپانی رو که بخواد نقد میکنه و هیچ حراسی هم از پیامدش نداره
تا وقتی هم که مطمعن نشه اون خبرو منتشر نمیکنه
واقعا که دنیا بیشتر احتیاج داره به امثال این اقا
طرف هیچ شرکتی هم نیست و واس همین میتونه ازادانه کاری کنه که کسی پاشو از گلیمش درازتر نکنه
کلا کوتاکو رو همین شرایر اینقد معروف کرد
در مورد پست هم بگم که تقلبی نبوده تریلر
تمام بازی ها واس نشون دادن تریلر هایی که مخصوصا بر پایه گیم پلی ان یه چیزی میسازن به اسم ورتیکال اسلایس که یه تیکه خوب بازی رو برمیدارن صداگذاری میکنن باگاشو میگیرن انیمیت میکنن کاراکترا رو و هزارتا چیز دیگ تا بتونن یه تریلر گیم پلی دربیارن
این بازی هم همین بوده و دراصل منظور متن خبر اینه که بازی خیلی زود ریلیز شده جوری که هنوز حالا حالاها کار داشته یه سال دیگه!
حرف خاصی برای گفتن ندارم :shutmouth:
اگه به جای سال ۲۰۱۲ سال ۲۰۱۹بازی رو معرفی میکردین هیشکی هیچی نمیگفت هر شب میان نایت سیتی وایر خب همه فکر میکنن بازی امادست نمونه دیگه واچ داگز ۱ والا اون دموی که سال ۲۰۱۲نشون دادن ریترسینگ داشت ؟ سال ۲۰۱۲ هنوز ریترسینگ اختراع نشده بود :laugh:
از همون اول قرار بود بازی نسل نهمی باشه 🙁
..
..
ولی هرچقدر متحمل ضرر بشن حقشونه تا بفهمن وقتی انتظارات بالا بردن باید پاسخگو رفتارشونم باشم
..
احتمالا همون ۲۰۲۲ با اپدیت ها قابل بازی میشه همون موقع هم تجربش می کنم
تو E3 2018 که نیومدن قابلیت ها و ویژگی های بازی رو نشون بدن فقط چند تا ویژگی نشون دادن که از اونا فقط یکیش حذف شد حالا همیچن اومده گفته رو ساخت نمایش E3 تمرکز کرده بودن گرافیک رو هم نگاه کنی پیشرفت کرده و نمایشش چیز خاصی نبود فقط وعده زیاد دادن
” اگرچه بازی Cyberpunk 2077 در زمان انتشار موفق به دریافت بازخوردهای مثبتی از سوی منتقدین بر روی پلتفرم رایانههای شخصی شد ”
واقعا روی pc هم همچین آش دهن سوزی نبود این بازی با اون حجم از مشکلات از هوش مصنوعی گرفته تا کلی باگ, واقعا دیگه نمیشه حتی به منتقدا هم اعتماد کرد, هیچ مغز سالمی نمیتونه بازخورد مثبت نسبت به این بازی ( حداقل در زمان انتشار ) داشته باشه
لطفا وقتی بازی نکردی لطفا راجب بازی نظر نده.
عزیزان من توی پست هایلایت cyberpunk یه نقد کامل از بازی گذاشتم.
هم ویژگی های مثبت و هم ویژگی های منفی بازی رو به طور کامل شرح دادم.
اگر کسی نخونده پیشنهاد میکنم بره بخونه شاید بدردش بخوره.
سیستم اجراییم رو هم همونجا ذکر کردم.
اتفاقا بازی کردم دوست عزیز که دارم نظر میدم, کسی که میگه این بازی مشکلی نداره احتمالا بازی رو روی یوتیوب تموم کرده 🙂
نمیدونم سیستم شما چیه ولی این کاربر بالا توی نقدش گفته rtx 3070 داره. احتمال داره برای همین راحت بازی کرده
پایین تر مشخصات سیستممو نوشتم دوست عزیز
داداش نقدتو خوندم و برای چند نفر هم فرستادم. واقعا عالی بود ، حتی از بعضی از منتقدا هم بهتر نقد کردی. هیچ جا چنین بررسی کاملی نخونده بودم. نویسنده یا منتقد هستی خودت؟
اونی که تو نوشتی تو پست هایلایت نقد نبود و در راستای مدح بازی بود
اسمشو میذاشتی نامه عاشقانه من به سی دی پراجکت بهتر بود
ذره ای حرفات واقعیت نداشت و علاقت منطقت رو کور کرده بود
واقعا نمیدونم اصلا بازی کردی یا نه این حرفو میزنی. من تمام ایرادات بازی هم گفتم
منتقد هایی که بازخورد مثبت داشتند هیچی حالیشون نمیشده فقط شما میفهمی
اوکی باشه
والا فکر کنم سی دی پراجکت یه نسخه کامل از آینده ( احتمالا ۲۰۲۲ ) واسه اون منتقدا فرستاده که به بازی مثبت دادن وگرنه اینی که من حجم حرومش کردم و از استیم دانلود کردم و تمومش کردم ( به زور ) هیچ چیز مثبتی نداشت.
باشه منم باور کردم
یعنی واقعا باید تمام عمرت استراتژی بازی کرده باشی تا از این بازی خوشت نیاد
اگه کسی بگه بازی مشکل نداره دروغ گفته ولی شما که میگی بازی هیچ نکته مثبتی نداره یه دروغ شاخدار گفتی
شما همین اسم منو توی یوزر استیم سرچ کن متوجه میشی به غیر از استراتژی چی بازی کردم گلم 🙂
داداش یک حقیقت اون منتقدی که با دیدن اون همه مشکل و نقص باز هم به بازی نمره کامل داده.
در اینکه اگه بازی کامل و بدون مشکل عرضه میشد و عالی میشد شکی نیست ولی انصافا نمره این سایبر باگ ۱۰ از ۱۰ نبوده و نیست ?:-)
برادر
منظورت از اون همه مشکل باگه ؟
همینجا تو گیمفا ۲۰۰ نفر میگفتن《 لعنت بر ign چون باگ هارو جزو نقاط ضعف محسوب کرده
مگه ign نمدونه که باگ های بازی رفع میشن ؟ وای وای وای》
کسانی که ۱۰ از ۱۰ به بازی دادن میگفتن که بازی یه نقش افرینی کامله ، با اینکه کلی مشکل داره اما بازم تو قسمت های مهم عالی کار کرده
من باهاشون خیلی موافقم نیستم
قطعا سایبر به ویچر ۳ نرسید ولی با باگهاش حساب کنی خداوکیلی ۸ حقشه
سایبرپانک ۲۰۷۷ یه شاهکار نیست ولی یه تجربه فوق العادس
باگ!!نمیدونم چیزایی که حداقل من دیدم دیگه مرز های باگ رو کیلومتر ها جابه جا کرده بودن….
باز الان اونجور که من شنیدم دارن مشکلات فنی رو رفع میکنن روی پی سی تا ببینیم حداکثر تا سال آینده چه میکنه آخرین و آخرین شانس سی دی پراجکت همینه هرروز یه خبر بد در مورد سی دی پراجکت پخش میشه
مشکل بهینه سازی بازی برای high spec gamer ها بوده
سیستم حداقلی بازی rx 470 بوده ، من با ۴۸۰ روی ۱۰۸۰ تنظیمات high+medium حدود ۳۰ تا ۴۰ فریم میگیرم
بازی با ۴۷۰ روی low حتما ۳۰ فریم میده
شما هم مطالبی که تو یوتیوب و تلگر.ام میبینی رو اول یه تحقیق درموردش بکن بعد بیا اینجا بنویس
دوست عزیز من روی ۳۰۸۰ با ۳۲ گیگ رم و ۱۰۹۰۰k بازی کردم روی ۴k حدود ۴۰ فریم میداد که مسخرست این بازی توی بهینه سازی نابوده نابود, این بازی سر تا پا باگ داره, اگه اون مرض ” بازی رو که شروع کردی باید تموم کنی ” رو نداشتم همون ثانیه اول بازی رو نابود میکردم از روی سیستم. هرچند به محض تموم کردنش حتی صبر نکردم exit بیاد فقط alt f4 زدم از استیم بازیو رو به کلی پاک کردم, و حقیقتا هم مهم نیست قراره ” آپدیت ” واسه این بازی بیاد چون روی پر باگ ترین حالت ممکن بازی رو تموم کردم و بیکار هم نیستم ۲۰ سال بشینم که قراره آپدیت بیاد بعدش شروع کنم بازی کردن.
با کدوم پچ بازی کردی ؟
بخودت زحمت دادی تنظیمات رو یه دستکاری بکنی ؟ dlss رو روشن کردی ؟ یه سر تو نت زدی ببینی چطوری مشکلتو حل کنی ؟
میدونستی dlss با گزینه cascaded shadow resoulstion باگ داره و ممکنه بازی دچار افت فریم بشه ؟ اگه csr رو می اوردی روی medium شاید مشکلت حل میشد
تازه میتونستی rt lighting رو خاموش کنی چون پرفورمنس ایمپکتش زیاده و تاثیر انچنانی هم رو کیفیت نداره
بازی بهینه نیست ولی خداوکیلی فاجعه هم نیست
dlss بهترین حالتش روی بالانس هست بقیه رو دستکاری کنی بیشتر فاتحه فریم رو میخونه, بعد هم این فریمی که من گرفتم روی حالت ۴k بوده که دقیقا چندتا ویدئو توی یوتیوب هم که دیدم همین حدود بود طرف با ۳۰۹۰ داشت حدود ۵۰ میگرفت پس ۴۰ فریم من با ۳۰۸۰ منطقی هست و تنظیمات هم درست بوده. در مورد پچ هم من روز اول زدم پری لود تموم که شد یه ۸ گیگ اپدیت اومده بود چند روز بعدم فکر کنم یه ۲ گیگ تا قبل از آپدیت بعدی هم بازی رو تموم کردم, بعدشم شما داری از چی دفاع میکنی اصلا فکر کن من رزولوشنو بزارم روی ۱۰۸۰ و ۱۰۰ فریم بگیرم هوش مصنوعی بازی رو میخوای با چی حل کنی؟ اینکه وسط مرحله همه چی گیر کنه مجبور بشی دوباره از سیو قبلی بیاری رو میخوای چیکار کنی؟ دوست عزیز نمیفهمم چرا داری از این بازی دفاع میکنی!! روز اولی که اومد روی استیم همون لحظه خودم پیش خریدش کردم میتونم بگم از همه هم هایپ تر بودم ولی وقتی روز اول بازی با اون افتضاح برخورد کردم بشدت حالم گرفته شد و فقط تصمیم گرفتم تمومش کنم همین.
چرا قیمه رو میریزی رو ماستا ؟
الان داشتیم درمورد بهینه سازی حرف میزدیم نه هوش مصنوعی و …..
واقعا جای خنده داره که ۳۰۸۰ داشته باشه و سرت بی کلا بمونه
همین الان گیمر هایی هستن که از من و تو علاقشون به گیم بیشتره ولی بخاطر وضع مالی سیستم ندارن و ارزوشون یه ۱۰۵۰ti عه ! آرزوشونه یه gtx عه حالا هرچی که باشه
اونوقت شما اومدی rt رو گزاشتی اولترا و ناله میکنی که چرا ۴۰ فریم میده ؟ اینقد سخته دوتا گزینه گرافیکی رو بیاری پایین ؟
من تو عمرم رزولوشن ۴k که هیچی ، ۱۴۴۰ هم ندیدم ، فریم ریت بالای ۶۰ ندیدم ، تو عمرم rtx از نزدیک ندیدم ، اونوقت میای به من میگی بازی چرته چون رو اولترا ۴k داری ۴۰ فریم میگیری ؟ خودت جای من بودی چه حالی داشتی ؟
میدونم برای سیستمت خرج کردی و انتظار راندمان بالا داری ، ولی هیچ وقت یادت نداره افرادی هستن که حسرت سیستمی با ۱صدم قدرت سیستم تورو دارن
والا حرف من توی این چندتا کامنت که گذاشتم در مورد هوش مصنوعی و کلی باگ و بهینه سازی بد بوده حالا شما فقط قسمت بهینه سازی رو دیدی مشکل من نیست، بهتره دوباره از اول بخونی متوجه بشی منظور منو.
من جواب شمارو توی انتقادت به بهینه سازی دادم
واسه هوش مصنوعی و باگ و …. بحث زیادیه
منم نمیتونم بیام از هوش مصنوعی سینوسی بازی دفاع کنم
ببین من به هیچ وجه نمیتونم حرفتو باور کنم.
سیستم من ۳۰۷۰ بود و البته ۱۴۴۰ بازی کردم.
ولی تجربم کاملا متفاوت بود.
البته من با پچ ۱.۰۵ بازیو شروع کردم اصلا قبلش بازیو نداشتم
کدوم قسمتو نمیتونی باور کنی دوست عزیز؟ تجربه ی کاملا متفاوتت شامل درست شدن هوش مصنوعی و چیزای دیگه هم میشه؟
شما خودتم داری میگی با فلان پچ شروع کردی من بالاتر نوشتم روز اول لانچ نشستم این ” ابر شاهکار ” رو بازی کردم. البته قبل از اینکه سوژه دستت بدم بگم که قرار نیست تجربه ی من از این بازی روز اول لانچ با یک نفره دیگه ۲ ماه بعد از لانچ توی موارد تکنیکی فرقی کنه که بخواید از زیرش در برید.
جناب داریم درمورد بهینه سازی صحبت میکنیم
طعنه هم نزن من و هیچکدوم از دوستان طرفدار سایبر نگفتیم این بازی ابرشاهکاره !
اگه فک میکنید دارم دروغ میگم خودتون بنچمارک های بازی تو یوتیوب رو ببینید
دوست عزیز من به بنچمارک یوتیوب چیکار دارم وقتی خودم با سیستم قوی بازیش کردم و ۴۰ فریم گرفتم..
شما با rtx پلی دادی
من برای کسانی که rx 470 یا gtx 780 دارن گفتم
مثل اینکه فک میکنن من دارم دروغ میگم که دیسلایک میزنن
نه واقعا ،، اوایل اکت ۲ اینقد وضعیت بد شد دیگه کلا زدم حذف کردم تا یه سال دیگه
سیدی خیلی بعیده بتونه دوباره پاشه (بدون کمک)
اگرم میگید که تا الان ۱۵ میلیون نسخه فروخته حدود ۱ میلیارد دلار میشه
ولی ۵۰ درصد ارزش شرکت …..
امیدوارم بتونن بلند شن و دیگه از این غلطا نکنن
سایبرپانک ثابت کرد : هایپ ممنوع
برای من اوایل اکت ۲ خوب بود (چند ماموریت اولش) بعدش به فنا رفت
انشاالله پچ های بازی ۹ روز دیگه میاد
امیدوارم پچ های اصلی بازی یه performance boost باشن 😀
اما اگه بازی کات سین سوم شخص میداشت خیلی خوب میشد
بعد از گند زدن بازی گفتم که بازی نهایتا سه سال در دست ساخت بوده ولی یه عده شروع کردن به های و هوی راه انداختن…
🙁
چیه باز لست پلی دادی؟ :laugh:
هعی
این استودیو دیه خیلی داره رو مخ میشه
قبل از عرضه سایبرپانک ۲۰۷۷: cdpr منصف ترین وبهترین استودیو بازی سازی هست و اون رو با راکستار همجوار میکردند!!!!!
بعد عرضه: دزد ترین استودیو ،کلاه بردار ترین استودیو ،اصلا مرگ بر CDPR :rotfl:
توی نت شایعه شده که مایکروسافت داره CDPR رو میخره :-/
سهامش ۵۰% سقوط داشته!!!!!!!!!
شما بشین چگالی اب سایبرپانک رو حساب کن :yes:
:laugh: :rotfl:
نگران نباش مایکروسافت نمیخرتش.
اولا چون ۲۵ میلیارد دلار قیمتشه و اصلا ارزش این همه پول رو نداره.
دوما استودیویی که بهترین بازی تاریخ (منظورم ویچر۳ هستش نه سایبرپانک) رو ساخته و هنوز هیچ بازی در حدش ساخته نشده و شاید تا چند سال آینده هم ساخته نشه رو توسعه داده ، به هیچ وجه نباید انحصاری بشه چون همه باید ارزش بازیاش رو درک کنن.
البته منکر اشتباه این استودیو سر سایبرپانک روی کنسول های نمیشم. این استودیو اگر زمان عرضه ویچر ۳ هم بازی رو بدون باگ عرضه میکرد این بازی از نظر متا اسکور در کنار بازی های با متای ۹۸ بود و جوایز خیلی بیشتری میگرفت. در کل بزرگترین مشکل این استودیو مدیریت غلط هستش که میتونه حل بشه و نیاز به فروشش نیست
“بهترین بازی تاریخ ویچر ۳”
Lol
“هنوز هیچ بازی در حدش ساخته نشده“
Lol
“اگر زمان عرضه ویچر ۳ هم بازی رو بدون باگ عرضه میکرد این بازی از نظر متا اسکور در کنار بازی های با متای ۹۸ بود”
Lol
تقریبا تودوتا پاراگراف فنبوی cd project بودن رو به کمال رسوندی!
بعد به عنوان فنبوی cd project میگی ملت نقد سایبرپانکتم بخوننD;
خیلی بامزن گیمر هایی که یک هزارم بازی هایی که در تاریخ صنعت گیم اومده رو نتونستن بازی کنن ولی بهترین بازی تاریخ رو تعیین میکنن
پاراگراف اخر جملت رو باید با طلا نوشت زد رو پیشونیشون
من اندازه کل سن تو فقط گیم زدم.
با بزرگترت درس صحبت کن.
بجز رد دد ۲ که واقعا توی سبک خود بهترین بود و تنها بازی بود که میشه گفت با ویچر برابری میکنه. ولی بازم یه ذره پایینتر.
شما یه بازی بگو حتی نزدیک به اینا باشه
یه بازی بگم نزدیک اینا باشه؟ lol فقط یدونه؟
اگه خیلی بیکار بودم برات یه صدتایی پیدا میکردم ولی همینارو داشته باش
بیا کمپانی به کمپانی شروع کنیم
بلیزارد:
۱) استارکرفت شاهکار استراتژیک که از سال ۱۹۹۸ تا حالا نسخه اولش به طور حرفه ای مسابقاتش رو انجام میدن و طی این ۲۲ سال همواره استراتژی های جدیدی گیمر هاش نشون میدن و نشون میده که بازی چقدر عمیق بوده که بعد ۲۲ سال هنوز هم پلی داده میشه به طور حرفه ای و به صورت esport
الهام بخش خیلی از عناوین استراتژیک هم بوده
۲) warcraft 3
یه داستان عالی شامل چندتا از آیکانیک ترین کرکتر های تاریخ صنعت گیم
گیم پلی فوق عمیق و نواوری هایی در سبک استراتژیک که عمق گیم پلی رو ده ها برابر کرد مثل استفاده از هیرو ها
یکی از بهترین مپ ادیتور های تاریخ صنعت گیم که باهاش ده ها ژانر بازی رو میشه خلق کرد و صدها rpg صرفا با مپ ادیتور وارکرفت ۳ ساخته شدن
و خلق ژانری مثل موبا که استارتش از وارکرفت ۳ خورد
۳) world of warcraft که کلا mmorpg به قبل و بعد این بازی تقسیم میشه
این از بلیزارد
بریم کپکام
۱) رزیدنت اویل ۴ خالق دوربین روی شانه و از تاثیر گذارترین عناوین صنعت گیم که ده ها بازی ازش الهام گرفتن مثل گاد اف وار ۲۰۱۸ ، لست آف اس و …
۲) سری devil may cry که .،خدای هک اند اسلش با یکی از عمیقترین کامبت سیستم های صنعت گیم و الهام بخش عناوین مختلف تو صنعت
۳) monster hunter worlds یا به طور کلی سری مانستر هانتر
سیستم مبارزات فوق عمیق همراه با چندین سلاح کاملامتفاوت و هزاران مکانیک ریز و درشت که ارزش صدها ساعت بازی رو برای یه بازی تقریبا سینگل پلیر همراه داره
مانسترهای بازی جزو بهترین باس های تاریخ گیمینگن
شخصا okami یا street fighter رو بازی نکردم نظر نمیدم D;
خب بریم رو نینتندو
۱) سری متروید یکی از خالقان سبک مترویدوانیا و یکی از موثرترین عناوین در تاریخ صنعت گیم
۲) سه گانه متروید پرایم یکی از بهترین و خلاقانه ترین شوتر های اول شخص تاریخ
۳) legend of zelda a link to the past
شاهکار اکشن ادونچر با دانجن دیزاین فوق شاهکارش
۴) legend of Zelda a link between worlds
همون دانجن دیزاین فوق شاهکار به همراه مکانیک خلاقانه اضافه شده یعنی merge شدن با دیوار که عمق پازل های بازیو خیلی میبره بالا
۵) legend of zelda ocarina of time
لول دیزاین خلاقانه ، خالق مکانیک lock on الهام بخش دارک سولزها
۶) سوپر ماریو ۶۴ ، ۷) super mario galaxy ۸), super mario galaxy 2 , super mario odyssey
بهترین پلتفرمر های سه بعدی تاریخ صنعت گیم با مکانیک های جدید و کاملا متفاوت
۱۰)
Legend of zelda breath of the wild
اپن ورلد سندباکس فوق شاهکار
فن بتسدا و فالوت ، والو و half life نیستم وگرنه اونارو هم میتونی در نظر بگیری
راکستارم که فن gta ها نیستم ولی اونم حسابشون بکن D: سندباکس اپن ورلد های عالی که خیلی از اپن ورلدای نسل هشتی بهشون نزدیک هم نمیشن از نظر ازادی عمل و فیزیک
۱۱) halo combat evolved اگه اشتباه نکنم خالق aim assist و پدر شوتر کنسولی و یکی از تاثیر گذارترین عناوین تاریخ صنعت گیم
دیگه بازیای سونیم نمیگن که برچسب فنبوی بودن نزنن بهم D;
بایوشاکو mass effect و دراگون ایج و divinity هم بهت تخفیف میدم
نینجا گایدن هم میتونستم بگم
بایونتا یکی از بهترین هک اند اسلشای تاریخه… بیخیال
زیاد نخواستم وارد مبحث بازیای فایتینگ
جنابی که میگی بزرگتر از من هستی
بهتره کلتو از ویچر بیاری بیرون بری چهارتا بازی دیگه هم بکنی ظاهرا فنبوی بودن سی دی پراجکت بدجوی جلوی چشمتو گرفته D;
تک تک بازی هایی که نام بردی رو تجربه کردم و به جرئت میگم ویچر ۳ چیزی از اینا کم نداره مانتسر هانتر ورلد حتی جزو ۱۰ بازی برتر این نسلم نیست اونوقت برتر از ویچر میدونیش lol بعدجنابالی برای ما ادعای خفن بودن میکنه
اشتباه تایپی شد مانستر هانتر
تو به نظرت اینطوریه
من با تک تک عناوینی که نوشتم بیشتر از ویچر حال کردمD:
“مانستر هانتر جزو ده تا بازی نسلم نیست”
دقیقا من همین نظرو در مورد ویچر ۳ دارم D:
بعدشم این فکتارو از کجا در میارین که فلان بازی لیاقت داره جزو ده تای نسل باشه؟
اگه سلیقه و نظر شخصیته که هیچ نظرت محترم
اگه به لحاظ فکت وار بخوای مقایسه کنی گیم پلی مانستر هانتر و enemy design مانستر هانتر فرسنگها از ویچر عمیقتره
به قدری عمیقه که ۴۰۰ ساعت هم بازی کنی باز ته عمق کمبت سیستمش رو درک نکردی
ده ها پلی استایل مختلف رو میشه با مانستر هانتر رفت
حتی با استفاده از heavy bowgun میتونی مانستر هانتر رو عملا به صورت شوتر سوم شخص تجربه کنی
و تجربه هر سلاح ۱۰۰٪ با بقیه سلاح ها متفاوته
که برخلاف سلاح های ویچر که صرفا شمشیر عوض میکردی عدد و رقمش تغییر میکرد D:
صرفا دوتا شمشیر اصلی داشتی که عملا فرقی بین پلی استایلشون حس نمیشد
کمانشم که در مقایسه با کمان مانستر هانتر جوک بود
تو مانستر هانتر میتونی صفر تا صد بازیو با کمان بری
تو ویچر ته کاربرد کمان اینه که هیولاهایی که پرواز میکنن رو بیاری پایین یا زیر آب شلیک کنی
تو مانستر هانتر کل پلی استایل سلاح ها متفاوته
و تفاوت سلاح ها به چهارتا عدد و رقم خلاصه نمیشه
باس هاش هم هرکدوم ده ها حرکت متنوع و ویژگی های خاص دارن برای هر باس ai طوری تعریف شده که عین یه موجود زنده زندگی و رفتار کنه
داستان خوبی هم نداره چون برای بازی داستان محور داستان مهم نیست پس ایرادی بهش وارد نیست اگه حرفت داستان بد مانستر هانتره
اگه میخوای حرف از جوایز و منتقدا بزنی اون بحثش جداست
اگه میخوای به منتقدا پناه ببری
خود منتقدا و وبسایت ها هم تو فهرست برترین بازی های تاریخ ویچر رو رتبه ۱ نذاشتن D:
اگه هم بحثت بحث جوایزه که تعداد جایزه گوتی های هرسال متفاوته و نمیشه گفت کدوم بازی برترینه
بماند که بحث گوتی از سالهای ۲۰۰۰ به بعد تازه داغ شد و بازیای قبل ۲۰۰۰ رو به حساب نمیشه اورد
دوست عزیز هرکسی یه سلیقه ای داره شما با ویچر حال نکردید منم با مانستر هانتر
اگه میخوای به منتقدا پناه ببرید خود منتقدا و وبسایت ها هم تو فهرست برترین بازی های تاریخ ویچر رو رتبه ۱ نزاشتن
سایت گیم اینفورمر لیست ۳۰۰ تایی از بهترین بازی ها رو گذاشته و ویچر ۳ رتبه اولو داره اگرچه خودمم میگم ویچر بهترین بازی تاریخ نیست و البته هیچ بازی دیگه ای هم بهترین بازی تاریخ نیست همه ی اینا بر میگرده به سلیقه ی افراد الان شاید یه منتقد بهترین بازی های تاریخ رو رتبه بندی کنه رتبه اولو بده به ماینکرافت ( مثال میزنم ) یا یه منتقده دیگه رتبه اولو بده به تتریس یا یکی دیگه بده به سوپر ماریو ورلد یا اوکارینا اف تایم
جوابی دندان شکن:-D
ولی کاش مس افکتو میگفتی با خاک یکسان میشد:-D
Mikasa
حرف دوستمون زیاد جالب نبود که گفت بهترین بازی تاریخ , چون بهترین بازی تاریخ یه چیز نسبیه برا یکی ممکنه گاد باشه برا یکی لست باشه برا یکی زلدا برا یکی دارک سولز ولی بدون شک ویچر ۳ یکی از بهترین بازی های تاریخ هست ( دقت کنید گفتم یکی از ) و هرکسی که اینو زیر سوال ببره قطعا ویچر ۳ رو کامل تجربه نکرده اگرم خوشش نیومده نظرش محترمه درست مثل سعید اقا بابایی که از رد دد ۲ خوشش نمیاد ولی هیچوقت شاهکار بودن بازی رو زیر سوال نمیبره
و البته به لایک و دیسلایک های اینجا هم اهمیتی نمیدم دیگه وقتی یه نفر میاد میگه داستان رد دد ۲ رو یه بچه نوشته بعد ۵۰ تا لایک میخوره معلومه دیگه اینجا چه وضعیه و البته خاموش روشن کردن فیلتر شکن هم بی تاثیر نیست کاش این سیستم لایک و دیسلایک رو مثل سایت همسایه میکردن
و البته به نظرم تنها مشکل ویچر ۳ سیستم مبارزاتش بود که اگرچه من لذت بردم ولی هنوز جای کار داشت انشااله تو ساخته ی بعدیشون اگه ویچر ۴ بود رو بخش مبارزات بازی بیشتر کار کنن وگرنه تو داستان و شخصیت پردازی و طراحی مراحل و فضاسازی واقعا سی دی پراجکت چیزی کم نمیزاره
بخش مبارزات خوب بود
شما درجه سختی رو اوردی پایین
نه اتفاقا همیشه رو حالت death march بازی میکنم و خودمم میگم مبارزات بازی برام لذت بخش بودن
کی گفته ویچر ۳ اول که اومده بود باگ نداشت کلی هم باگ داشت
چطوری میگی اگه باگ نبود ۹۸ میگرفت پس هوش مصنوعی ضعیف و جزئیات پایین اینا نباید حساب بشن؟
منم گفتم باگ داشت که ۹۸ نکرفت 😐
کامنت خوندن هم بلد نیستی
عزیز من سایبر پانک رو گفتم
اگه ویچر باگ و اینا نداشت میتونست ۹۸ بگیره
وای خدایاااااااا
می خوای مزخرف بودن بازیی رو ثابت کنی که ۸۰۰ تا جایزه گرفته ؟ Goty شده ؟ لست ۲ تازه با اون ابهتش تازه میاد پشت ویچر ۳ ! تو کدوم نقد و بررسی خوندی که هوش مصنوعی بازی ضعیف بوده ؟
اصلا ویچر ۳ رو بازی کردی ؟
سایبرپانک گند زد ،درست، ولی هیچکس نمیتونه ابهت ویچر ۳ رو انکار کنه
شما هم کامنت خوندن بلد نیستی من سایبر پانک رو گفتم
البته یکم نامفهوم گفتم به بزرگی خودتون ببخشید :rose:
شرمنده دوست عزیز
منم خیلی جوّم گرفت
:rose: :rose: :rose:
کاملا حرف شما درست
ولی چرا تا الان ۱۳ تا دیسلایک خوردی ؟
منطق لایک و دیسلایک های گیمفا چیه ؟
حرفش رو با چه منطقی حساب کردی که درست بود دوست عزیز؟
قطعا با منطق خودش اوژان جان ؛)
کلا این دوست عزیز خودشو ب خواب زده و انگار نمیخواد بیدار شه متاسفانه
حواسم به جمله بهترین بازی جهان نبود
(هیچ بازیی برترین نیست)
ولی بقیه حرفاش بیراهه نبود ، مخصوصا اینکه تا الان بازیی درحدش ساخته نشده
پس از نظر شما هرکس ذره ای از cdpr دفاع کنه در خواب غفلت فرو رفته ؟
باشه
اصلا cdpr خود شیطانه !
نه دوست عزیز
امیدوارم منظور بنده رو بد برداشت نکرده باشین :heart:
بهرحال شمام حق دارین از استودیوی مورد علاقتون حمایت کنید
اینکه مثل شما هیتر نیست.
اهان
پس چون گقته ویچر۳ برترین بازی جهانه این همه دیسلایک خورد ؟
هیییییی
منظور دوستمون احتمالا پرافتخارترین بازی جهان بوده
اوکی باشه
هیچ بازی برترین جهان نیست مخصوصا ویچر که کمو کاستی های زیادی داره
هر بازی هم تو سال خودش پرافتخار میشه
اگر بهترین بازی دهه رو میخوایم ببینیم باید به متاکریتیک مراجعه کنیم
متاکریتیک ؟ همونی که هرچی و هرکس بازی رو نقد کنه ، میاد با بقیه نقد ها میانگین میگیره ؟ همونی که هر گیمری که بازی رو پلی نداده هم میتونه در موردش نظر بده ؟
😐 😕
دقیقا همین که گفتی
چون تعداد زیاده و میانگین گرفته میشه پس اگ کسی هوایی هم بپرونه توی میانگین گم میشه
حاجی ویچر حتی تو سبک آر پی جی به اسکایریم نزدیک هم نشد حالا کی شد بهترین بازی تاریخ؟
ویچر ۳ بهتر از اسکایرمه ( فکت )
ویچر سه حتی به موهای گرالت تو ویچر دو نمیرسه اسکایریم پیشکش:-|
اولین نفری هستی که میگه ویچر ۲ بهتر از ۳ هست چون از ۲ بیشتر خوشت اومده نظرتو به عنوان فکت صادر نکن درمورد اسکایرمم که فقط نظر من نیست خیلی ها هستن که ویچر ۳ رو بهتر از اسکایرم میدونن کافیه بری نظر سنجی ها رو نگاه کنی البته این چیزی از ارزش اسکایرم کم نمیکنه خودم دیوونشم ولی انصافا ویچر ۳ بهتره
اسکایریم خیلی وقته پشت ویچر۳ هستش جناب
شما خبر نداری
محض اطلاع
اسکایریم با متای ۹۶ چهار نمره متاش بالاتره
با اینکه به مراتب بیشتر باگ داشت
تو سالی که غولی مثل ارکام سیتی با متای ۹۶ یا ۹۴ نمیدونم اومده بود تونست ۲۳۰ و خورده ای گوتی بگیره
تازه مهمترین رقیبش یعنی پورتال رو نگفتم:-|
بنظرت این تعداد ارزشمند تره یا گوتی های ویچر؟؟
که مطمئنم خیلیاشون موج سواری کردن
از شما انتظار نداشتم
رقیب های ویچر رو یادت نیست ؟ متال گیر v بازی کوچیکی بود ؟ یا بلادبورن مسخره بود ؟
چطور برای ویچر ۳ موج سواری کردن واسه اسکایریم نکردن ؟ اسکایریم شاهکار ولی ویجر ۳ از شاهکار بالاتر رفت ، شد معیار و المان هاش به خیلی از بازی های بعد خودش رفت
واقعا انتظار نداشتم واسه ۴ نمره مسخره متاکریتیک بگی اسکایریم از ویچر ۳ بهتره
چهار نمره همچین کمم نیست
اونم وقتی بالای نوده
ویچر خیلی المان هارو کم کرد
ولی هیچی اضافه نکرد به دنیای گیم
مبارزات کند که خیلی بد نبود رو درجه ی سختی بالا ولی رو نرمال که همه اول رو نرمال بازی میکنن فاجعه بود
داستان و داستانگویی جای حرف نمیذاره محشر بود
کلا هر چیز مرتبط به داستانش محشر بود
درخت مهارت ها افتضاح 😐
آرپیجی بازی خیلیییی لایت
برعکس اسکایریم
اسکایریم رو درجه ی سختی بالا یه اسکیل اشتباه بگیری پاره ای 😐
مثلا اگه نزدیک زنی حتما باید بلاک رو تقویت کنی تا ضربه ها دفاع شن
در کل اسکایریم خیلی بهتره
دلیلیم نمیبینم برای نظر شخصیم عذر خواهی کنم یا کسی ازم انتظار نداشته باشه که از بازی مورد علاقم دفاع نکنم
مبارزات بازی افتضاح نبود
رو درجه سختی نرمال هم قابل قبول بود اما روی درجه های بالاتر واقعا عالب و هیجانی بود
خود بگو ، کدوم ماموریت فرعی اسکایریم به ویچر ۳ میرسه ؟ خداوکیلی شخصیت پردازی از ویچر ۳ بهتر تو صنعت گیم دیدی ؟ سیستم انتخاب دیالوگ ویچر ۳ با کدوم بازی قابل مقایسه است ؟
دقیقا کجای ار پی جی بازی لایت بود ؟ من نمیفهمم ؟
نخواستم معذرت خواهی کنی ازت انتظار نداشتم پشت ویچر ۳ رو خالی کنی
(خیلی از سیستم های بازی با اپدیت و dlc درست شدند )
اخه نوب اول برو رقیب های ویچر ببین یکیش فالوت مال همین بتسدا بود که یک چهارم جایزه ها ویچر هم نبرد چندتای بعدی هم متال گیر بلادبورن بودن
اینم بگم تنها چیزی که اسکایریم از ویچر ازش بالاتر متا وگرنه توی رای مردمی جایزه رنکینگ سایت ها و کانال های یوتیوبی زیر ویچر سری بعد بازی درستی واسه دکل انتخاب کن
فالوتی که با اختلاف بدترین نسخش بود
متالگیری که پایان نداشت
پیشنهاد میدم مقاله ی سایت ربس درباره ی متای متال گیر رو بخونی
بلاد رو قبول دارم
حالا با رقیبای اسکایریم مقایسه کن
مطمعنی اسکایریم بازی کردی؟
شما مطمئنی ویچر ۳ بازی کردی ؟
دیگه هیچی برام مهم فقط میخوام استودیویی که تو قلبم جا از این مهلکه سربلند بیرون بیاد
ولی بازی قشنگ یک سال دیگه کار داشت
اره ولی یک سال دیگه نمی تونستن به عنوان بازی میان نسلی بفروشنش. طمع برای ثروت باعث شد زودتر عرضه کنن تا بتونن برای کنسولای نسل هشتی عرضه اش بکنن.
بازی زمانی معرفی شد که کنسول های نسل هشتم هنوز معرفی نشده بودن
اگه واسه نسل ۸ نمیومد واقعا نامردی بود
خشت اول چون نهد معمار کج — تا ثریا می رود دیوار کج!!
:no:
با همه این اوصاف بازم عالی بود