دوال سنس و کشف یک ویژگی جدید - گیمفا
دوال سنس و کشف یک ویژگی جدید - گیمفا
دوال سنس و کشف یک ویژگی جدید - گیمفا
دوال سنس و کشف یک ویژگی جدید - گیمفا
دوال سنس و کشف یک ویژگی جدید - گیمفا
دوال سنس و کشف یک ویژگی جدید - گیمفا

بازی‌بازان پلی‌استیشن یک ویژگی جدید و مخفی از دوال سنس کشف کردند

محمدمهدی روح‌الامینی
۲۲:۲۶ ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
دوال سنس

پلی‌استیشن ۵ بالاخره پس از مدت‌ها انتظار عرضه شد و سونی (Sony) توانست که با این کنسول شگفتی ساز جای خود را بیش از پیش در صنعت بازی‌های ویدیویی محکم کند. بازی‌بازان پلی‌استیشن ۵ در وبسیات رددیت (Reddit) هنوز هم در حال کشف ویژگی‌هایی هستند که بسیاری از آن‌ها غافل شده‌اند و یا نتوانسته‌اند که آن‌ها را کشف کنند.

کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و همچنین ایکس‌باکس سری اس به این دلیل که از رابط کاربری و همچنین کنترلرهای تقریبا مشابه با نسل قبل استفاده می‌کنند نتوانستند تا ویژگی‌های خیلی متفاوت یا جدیدی را اضافه کنند. اما برای پلی‌استیشن ۵، سونی نه تنها به طور کامل رابط کاربری را به شکل کاملا متفاوتی از نسل قبل و پلی‌استیشن ۴ طراحی کرد بلکه یک کنترلر کاملاً جدید نیز عرضه کرد که بسیار متفاوت ظاهر شد و همچنین توانست کنترلر دوال شاک (DualShock) را که برای مدتی طولانی سرآمد تمام کنترلرهای پلی‌استیشن بود شکست داده و به بهترین کنترلر پلی‌استیشن تبدیل شود.

به عبارت دیگر، بازی‌بازان پلی‌استیشن هنوز در حال یادگیری نکات جدید و متفاوتی از پلی‌استیشن ۵ و رابط کاربری آن هستند. به عنوان مثال اخیرا کشف شده که اگر دکمه PS روی کنترلر دوال سنس را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید، کنترلر کاملا خاموش می‌شود.

این تنها ویژگی دوال سنس نیست که بسیاری از بازی‌بازان آن را نادیده گرفته‌اند و ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارند. مثلا اگر دکمه‌ی قطع صدا را برای چند ثانیه نگه دارید می‌توانید کنسول و تلویزیون و کنترلر را بی‌صدا کنید.

لازم به ذکر است که بسیاری از افراد حاضر در صفحه‌ی رددیت پلی‌استیشن هیچ اطلاعی از این دو ویژگی نداشتند که البته دلیل آن این هست که پلی‌استیشن هیچ سرنخی درباره‌ی توانایی‌های مخفی و متفاوت کنترلر به شما نمی‌دهد و در عوض از شما می‌خواهد تا خودتان به کشف این ویژگی‌ها بپردازید.

همچنین در صورت تمایل می‌توانید نحوه‌ی دقیق عملکرد و بررسی کلی دوال سنس را از اینجا و به قلم محمد حسین کریمی بخوانید.

شما چطور؟ آیا از این ویژگی‌های کنسول پلی‌استیشن ۵ اطلاعی داشتید؟ به نظر شما این ویژگی‌ها باعث ایجاد علاقه‌ی بیشتر برای خرید پلی‌استیشن ۵ خواهد شد؟ با ما به اشتراک بگذارید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دوال سنس و کشف یک ویژگی جدید - گیمفا
دوال سنس و کشف یک ویژگی جدید - گیمفا
دوال سنس و کشف یک ویژگی جدید - گیمفا
دوال سنس و کشف یک ویژگی جدید - گیمفا
دوال سنس و کشف یک ویژگی جدید - گیمفا
دوال سنس و کشف یک ویژگی جدید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • قابلیت خاموش کردن دسته رو خودمم کشف کردم. :-))

  • G.LN گفت:

    اتفاق من امروز تازه متوجه شدم :laugh:

  • Black Knight گفت:

    این DualSense لعنتی هر روز داره ازش قابلیت های جدید بیرون میاد واقعا سونی چه کرد این نسل به کنسولش به ایمد اینکه این نسل انحصاری های شاهکاری هم بیرون بده با همچین کنسول عالی ای :-))

  • اوسعلی گفت:

    من نمیفهمم کی این کامنت هارو تایید میکنه. با این وضع تایید کامنت فقط وجهه و اعتبار سایت از بین میره. یادمه سال ۲۰۱۶ اصلا چیزی به اسم تایید کامنت نبود. بعد از مشخص شدن گوتی ۲۰۱۶ بیشتر فن های سونی بخاطر انتخاب نشدن آنچارتد۴ شروع به ترول کردن به حدی این ترول ها زیاد بود که آمار کامنت های سایت برای یک پست به ۱۵۰۰ – ۲۰۰۰ کامنت می‌رسد.
    بعدش تو یک پست توضیح دادید که برای جلوگیری از این ترول ها سیستم تایید کامنت رو فعال می کنید. الان ۴ سال از اون اتفاقات گدشته. ترول ها همچنان هستن و آمار کامنت هم کم شده. خب چرا اصلا سیستم تایید کامنت دارید وقتی همه کامنت های ترول تایید میشه 😐 😐

  • گفتم بیام تو پست ۴ تا کامنت بخونم اما با مهد‌کودک مواجه شدم.

  • NEON گفت:

    ماشالله دسته های شما که عالی اصن نمره بیسته برو بابا توهم دلت خوشه یارو دکمه A میزنه بجای اینکه بپره میخوابه رو زمین

  • alizalogy گفت:

    رفیق چرا به خاطر یه کامنتی که طرف به خاطر تفریح و وقت گذرونی و اصن ترول، میده، از سایت می خوای تایید نکنه. آزادی اظهار نظر رو از خودتون نگیرید، همین محدودیت هاست که باعث میشه آدما از پشت گوشی هاشون هرچی دلشون می خواد می گن و پشت یه عکس و اسم فیک قایم می شن. ما توو جامعه ای زندگی می کنیم که همه جوره تحت سانسور شدیدیم، همین سانسورها و محدودیت ها باعث شدن من و شما نتونیم اونجوری که می خوایم از گیم لذت ببریم و با قیمت هایی که یکی از دلایلش تک صداییه، حسرت آزادی در انتخاب رو بخوریم. این عالیه که نویسنده ی خبر کامنت های اون دوستمون و کامنت شما رو تایید کرده و امیدوارم این رویه ادامه پیدا کنه، اگه کامنتش تایید نمی شد مطمئن باش روزی هم می رسید که کامنت های خودت تایید نمیشد، ببین چندتا کامنت پشت هم گذاشته، و کسی جواب نداده و به نتیجه نرسیده، حالا فک کن اگه تایید نمی شد باز هم این رویه رو ادامه می داد در جاهای دیگه، ولی الان که تایید شده و کسی هم جواب نداده مطمئنن خسته میشه از کارش. مطمئن باش اونم قصدش آزار و اذیت نیست. خواسته تفریح کنه و ولی از راه اشتباه. من معتقدم که حتا اگه بد و بیراه و ترول هم داده بشه باید تایید بشه، خوده یوزرها این چیزا رو در خودشون حل می کنن

    • Dr.Who گفت:

      این رفیقمون که کامنت های این پست رو تایید میکنه دیگه خیلی شل گرفته…. حرف شما کاملا صحیحه ولی آیا شما از تعداد کامنتای تایید نشدهRDNA3 خبر دارید؟ سایت دوگانه رفتار میکنه…..ادم فکر میکنه کسی که کامنت ها رو تایید میکنه یه روز خوشحاله یه روز ناراحته یه روز عصبیه یه روز حوصله نداره یه روز خوابش میاد کلا کامنتای گیمفا قبلا وضعیتشون خیلی از اینی که هست بهتر بود

      • Ozhan گفت:

        قبلا کسی ترول هم اگ میکرد پلتفرم رقیب رو جوری ایتکارو انجام میداد که دلت نمیومد بهش مثبت ندی!!!
        ولی الان با هجوم دهه نودی ها واقعا خیلی از کامنتا بچگانه شدن و دیگه کمتر پیش میاد چندتا بحث تخصصی ببینیم تو یه پست

        • Dr.Who گفت:

          خیلی وقتا دلم میخواد به شوخی با انتقاد و ترکیب نیمچه ترول ریزی برم دور هم بخندیم ولی واقعا با این وضعیت تصمیم آدم تصمیم میگیگیره سکوت کنه…بحث تخصصی باید خواهان داشته باشه یا نه؟شما بیا بگو راجب X برای من توضیح بدید کلی آدم با سواد به صف میشن ولی وقتی میبینی یه ترول کله پوک با انتشار دو تا بازی میاد نتیجه گیری میکنه تا آخر نسل ps5 پرفورمنس ۳۰ درصدی بالاتری در بدترین حالت نسبت به سری ایکس داره و لایک هم میخوره و ازش تجلیل هم میشه و به عنوان ستون ازش یاد میکنن آدم دلسرد میشه

  • Iliya گفت:

    انتظار چیز دیگه ای رو داشتم ولی اینا دارن دقیقا با کنسول چیکار میکنن؟
    کنسولو خریدی باش بازی کنی نه اینکه آزمایش علمی انجام بدی

دوال سنس و کشف یک ویژگی جدید - گیمفا