گزارش: دیگر ناشران بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی با کمپانی مایکروسافت بر سر سرویس ایکس‌باکس گیم پس مشارکت خواهند کرد - گیمفا
گزارش: دیگر ناشران بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی با کمپانی مایکروسافت بر سر سرویس ایکس‌باکس گیم پس مشارکت خواهند کرد - گیمفا
گزارش: دیگر ناشران بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی با کمپانی مایکروسافت بر سر سرویس ایکس‌باکس گیم پس مشارکت خواهند کرد - گیمفا
گزارش: دیگر ناشران بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی با کمپانی مایکروسافت بر سر سرویس ایکس‌باکس گیم پس مشارکت خواهند کرد - گیمفا
گزارش: دیگر ناشران بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی با کمپانی مایکروسافت بر سر سرویس ایکس‌باکس گیم پس مشارکت خواهند کرد - گیمفا
گزارش: دیگر ناشران بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی با کمپانی مایکروسافت بر سر سرویس ایکس‌باکس گیم پس مشارکت خواهند کرد - گیمفا

گزارش: دیگر ناشران بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی با کمپانی مایکروسافت بر سر سرویس ایکس‌باکس گیم پس مشارکت خواهند کرد

مهدى قانع‌پسند
۲۰:۲۱ ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
گزارش: دیگر ناشران بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی با کمپانی مایکروسافت بر سر سرویس ایکس‌باکس گیم پس مشارکت خواهند کرد - گیمفا

بر اساس گزارشاتی که به تازگی از سوی برخی منابع نسبتاً معتبر به دست آمده است، به نظر می‌رسد شرکت مایکروسافت قصد دارد قدرتمندتر از همیشه بر روی سرویس ایکس‌باکس گیم پس متمرکز شود. در ادامه با گیمفا همراه باشید تا به جزئیات تکمیلی این گزارش بپردازیم.

بدون شک یکی از تاثیرگذارترین اتفاقات تاریخ ایکس‌باکس را می‌توان معرفی سرویس ایکس‌باکس گیم پس از سوی کمپانی مایکروسافت دانست. این سرویس کار خود را از تابستان سال ۲۰۱۷ (تابستان سال ۱۳۹۶) آغاز کرد و در آن زمان کم‌تر کسی حتی فکرش را هم می‌کرد که ایکس‌باکس گیم پس استراتژی شرکت مایکروسافت در قبال بخش بازی‌های ویدئویی‌ خود را برای همیشه تغییر دهد.

در طول این سال‌ها شاهد تحولات کلیدی در سرویس ایکس‌باکس گیم پس بوده‌ایم؛ این سرویس در حالی فعالیت خود را آغاز کرد که اکثر عناوین موجود در آن را آثار مستقل تشکیل می‌دادند، اما در حال حاضر نه تنها تمامی بازی‌های تولید شده توسط استودیوهای فرست-پارتی (First-party) شرکت مایکروسافت (از جمله تمامی آثار آینده‌ی کمپانی بتسدا سافت‌ورکس (Bethesda Softworks)) از روز اول عرضه‌ی جهانی بر روی این سرویس در دسترس قرار خواهند گرفت، بلکه شاهد اضافه شدن بسیاری از بازی‌های بزرگ دیگر، آن هم تنها چند ماه بعد از انتشار رسمی بر روی این سرویس هستیم.

xbox game pass

حال به تازگی آقای جز کوردن (Jez Corden)، یکی از اینسایدر (Insider)های مشهور اخبار مربوط به ایکس‌باکس به تازگی ویدئویی را درکانال یوتیوب خود منتشر کرده‌اند که در بخشی از آن به برنامه‌های آینده‌ی کمپانی مایکروسافت در رابطه با سرویس ایکس‌باکس گیم پس پرداخته شده است.

بر اساس صحبت‌های آقای جز کوردن، مایکروسافت در حال مذاکره با بسیاری از ناشران بزرگ از جمله کمپانی یوبی‌سافت (Ubisoft) است تا در سال ۲۰۲۱ شاهد اضافه شدن بسیاری از عناوین مطرح این شرکت‌ها به سرویس ایکس‌باکس گیم پس باشیم. آقای جز کوردن اذعان داشته‌اند که ادغام سرویس EA Play با سرویس ایکس‌باکس گیم پس آلتیمیت (Xbox Game Pass Ultimate) آخرین اقدام این‌چنینی مایکروسافت نبوده و احتمالاً در آینده شاهد همکاری‌های مشابه بین این شرکت و ناشران مطرح دیگر از جمله کمپانی یوبی‌سافت خواهیم بود.

حال باید منتظر بمانیم و ببینیم شرکت مایکروسافت چه برنامه‌هایی را برای آینده‌ی این سرویس انقلابی در نظر گرفته است.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

گزارش: دیگر ناشران بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی با کمپانی مایکروسافت بر سر سرویس ایکس‌باکس گیم پس مشارکت خواهند کرد - گیمفا
گزارش: دیگر ناشران بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی با کمپانی مایکروسافت بر سر سرویس ایکس‌باکس گیم پس مشارکت خواهند کرد - گیمفا
گزارش: دیگر ناشران بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی با کمپانی مایکروسافت بر سر سرویس ایکس‌باکس گیم پس مشارکت خواهند کرد - گیمفا
گزارش: دیگر ناشران بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی با کمپانی مایکروسافت بر سر سرویس ایکس‌باکس گیم پس مشارکت خواهند کرد - گیمفا
گزارش: دیگر ناشران بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی با کمپانی مایکروسافت بر سر سرویس ایکس‌باکس گیم پس مشارکت خواهند کرد - گیمفا
گزارش: دیگر ناشران بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی با کمپانی مایکروسافت بر سر سرویس ایکس‌باکس گیم پس مشارکت خواهند کرد - گیمفا
گزارش: دیگر ناشران بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی با کمپانی مایکروسافت بر سر سرویس ایکس‌باکس گیم پس مشارکت خواهند کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • مایکروسافت چه بخوایم چه نخواهیم آینده گیمینگ رو تعیین می کنه (اگه موفق بشه!) خودم ترجیح میدم مایکروسافت پیشرو این آینده باشه تا شرکت هایی مثل آمازون گوگل

  • M.AMIN_KRJ گفت:

    گیم پس هی داره بزرگتر میشه
    کم کم باید اینو بگیم گیم پس داره تبدیل میشه به نتفلیکس صنعت گیم

  • UMK3 گفت:

    :inlove: WoW :inlove:
    :heart: Power your dreams :heart:

  • Dr.Who گفت:

    خبر خوبیه…بازی های ماکرو و بتسدا و ea و یوبی سافت با هم روی یک سرویس شاید تا چند سال پیش شبیه یه شوخی بود عملا یه چیز غیر ممکن ولی امروز میبینم نه واقعا مثل اینکه میشه

  • RIDDLER گفت:

    ماکروسافت هم داره با سرعت نور به پیشرفت ادامه میده بزودی انحصاری ها هم میان ببینیم چی میشه

  • Scott pligirim vs the world رو هم یوبی ساخته؟؟
    نمیدونستم
    اینو هرکی بازی نکرده بازی کنه
    تجربه ی نابیه

  • Ozhan گفت:

    کسایی که میگن صنعت گیم باید به سمت سرویس های گیم پس شکل لایک کنن
    کسایی که میگن کیفیت باید همیشه اولویت باشه و حاضرن واس یه بازی با کیفیت ۷۰دلار بدن دیس لایک بدن
    اگر کسی هم نظری جدا از این دومورد داره میتونه ریپلای کنه

    • کیفیت تو اولویت باشه ولی حاضر نیستم برای هر آشغالی ( گادفال ) هفتاد دلار بدم
      بخاطر همین میگم این دوتا چیز باید در کنار هم باشن
      نه یکیشون بمونه یکیشون کلا حذف شه

    • من میگم باید سرویس ها طوری باشه که اول بازی تمرکزش روی فروش معمولی باشه و درواقع کیفیت بره بالا
      بعد از یه مدتی حدود یک سال که خوب فروخت بیاد روی سرویس ها و بقیه هم بتونن بازی کنن

    • Mateus گفت:

      من خودم کیفیت رو ترجیح میدم حتی اگه قیمتش زیاد باشه ؛ چون تجربه فراموش نشدنی در اختیارت میزاره و حتی زندگیت رو تحت تاثیر قرار میده
      .
      لایک و دیسلایک راه خوبی نیست ؛ طرف با قندشکن میاد همه رو جارو میکنه !

    • K_R12 گفت:

      هردوش مشکلی ندارن ولی اگه بخوای چیزی مثل گیمپس بسازی به بودجه خیلی زیاد اولیه ای نیاز داره ولی وقتی به سوددهی برسه ۱۰ برابر همین فروش دیسک سود میده ولی خب این سرمایه گذاری فقط از دست شرکت های پولداری مثل مایکروسافت بر میاد و کار هرکسی نیست

    • Black Knight گفت:

      این حرفایی که شما داری میزنی حرفای یه آدم معلوم و الحالی هستش که هیتر Xbox و فن بوی سونی هستش یعنی امیر گیم شو پس لطف کن این حرف رو نزن شما کاربر قدیمی و خوبی هستی از شما توقع ندارم واقعا الان نتفلیکس هم سریال میسازه با منطق شما حتما داره ضرر میزنه به صنعت فیلم سازی و سریال این سرویس ها هم به جهت کمک به صنعت گیم هستن البته که خیلی ها هم هستن که بازی خریداری میکنن ولی این حرفی که میزنید لزوما به معنی پایین اومدن بازی نیستش

      • نتفلیکس در حال حاضر صد و پنجاه میلیون کاربر ثابت داره این از این . دوما شما متوسط زمان ساخت یه بازی AAA بزرگ را با یه سریال مقایسه کن چندین برابرش هست مایکروسافت یه زمانی کاری کرد که انلاین بازی کردن پولی بشه الانم هدفش اینه خریدن بازیها رو تابو کنه و همه بازیها از طریق عرضه ی روز اول روی سرویس درامدزایی کنند یه جماعتی نفع شخصی خودشونو در نظر میگیرن اما اینا نمیدونن همین شصت هفتاد دلاری که بابت خرید بازیها صرف میکنند هم نمیتونه به اون شکل ایده آل کمپانی ها رو به سوددهی برسونه واسه همینه بعضی از این کمپانی ها از انواع و اقسام روش های کثیف مثل عرضه ناقص بازی و فروش dlc ها نمونه بارزش مورتال کمبات ها و خرید های درون برنامه ای در بخش انلاین و فروش نسخه های نود دلاری با ایتم های انحصاری علاوه بر اون شصت هفتاد دلار سعی میکنند یه سریا بیشتر از شصت هفتاد دلار برای بازیشون هزینه کنند حالا فرض کن فروش بازیها جای خودشو به سوددهی از طریق عرضه روز اول روی سرویس ها بده اون موقع پدر گیمرو در میارن از بس که روش های خلاقانه برای تیغ زدن اختراع میکنند اکثر عاشقان گیم پس میگن آینده صنعت گیم همین سرویس هاست پس باید نگران این موضوع بود چون اگه این موضوع بخواد مثل قضیه پولی کردن انلاین به سونی و نینتندو هم سرایت کنه و خریدن بازیها برای گیمرای سونی و نینتندو هم تابو بشه ما دیگه شاهد بازیهایی مثل لست دو و گاد ۲۰۱۸ نخواهیم بود چون در اینصورت یه گیمر باید احمق باشه که بجای هزینه ۱۲۰ دلاری برای این دو بازی نره توی یه ماه با ده دلار بازیشون کنه این دو بازی با حداکثر هشتاد ساعت بازی کردن تموم میشن راحت توی یه ماه هر دوشون تموم میشه سرویس های مثل گیم پس باعث بوجود اومدن محتوای زیاد اما بدون در نظر گرفتن کیفیت بالای ساخته میشن این سرویس بدرد بازیهای خیلی با کیفیت با بودجه خیلی بالا و مدت زمان سی ساعت گیم پلی نمیخورن این یه واقعیته مایکرو هم ظاهرن زووم کرده روی بازیهای rpg که زمان طولانی برای تموم کردنشون نیاز هست که به نظرم اینجور وقت ها خرید بازی بصرفه تر در میاد تا خرید ها ماه ها اشتراک برای تموم کردن بازی با خیال راحت . تا حالا پیش خودتون فکر کردین مایکرو به غیر از هلبلید دو علاقه ای به ساخت بازیهای پرخرج AAA اکشن ادونچر سی ساعته نشون نداده و استودیوهایی که میخره اکثرن rpg ساز هستند دلیلش همینی بود که گفتم این سرویس باید به هر روشی شده شما رو مجبور کنه که دائم اشتراک اتونو تمدید کنید نباید طوری باشه که هر چند وقت یه بار که دلتون خواست یه ماه اشتراک بخرید بعد ده تا بازی با کیفیت خیلی بالا با مدت زمان سی ساعت مثل لست دو و گاد ۲۰۱۸ و انچارتد چهار بازی کنید بعد به ریش مایکروسافت بخندید

        • تاثیرات پادکست های امیر گیم شو :yes:

          • اصلا فرض کن من خود امیر گیم شو هستم اگه جواب منطقی داری بده اگه نداری هم که دیگه هیچی . اتفاقا به نظرم این امیر گیم شو نود درصد حرفاش درسته اگه حرفاش درست نبود که به کابوس ایکس باکس فنا تبدیل نمیشد شما ایکس باکس فنا روزی صد بار اسم این امیر گیم شو رو به زبون میارید اگه حرفاش چرت بود و جواب منطقی براش داشتید که اینجوری سعی نمیکردید با بال بال زدن فقط بر چسب فن بوی بهش بزنید و خودتونو آروم کنید

          • arian 76 گفت:

            امیر گیم شو انقدر نوبه به ویدیوکست میگه پادکست !
            خواهشا شماها دیگه تکرا نکنید یهو دیدی ۱۰ سال دیگه این کلمه در معنی اشتباه وارد زبان فارسی شد چون همه کلمات با دستور زبانی غلط سر همین چیزا به وجود اومدن

            • اون مال قدیم بود الان با ظهور یوتوب و دیگر شبکه ها اکثر پادکست ها چه خارجی چه ایرانی تصویری شدن و همچنان اسمشون پادکسته همینطور خیلی از شبکه های رادیویی با ظهور ماهواره دارای بخشای تصویری شدن ولی همچنان اسمشون همون برنامه رادیویی مونده ویژگی بارز پادکست ها همون طولانی بودن و تحلیلی بودنشون هست که پادکست های امیر گیم شو این دو مورد رو به بهترین شکل رعایت میکنه پادکست های محمد طالبیان و کسرا از بازیسنتر هم تصویریه پادکست های خیلی از تحلیلگرای خارجی صنعت گیم هم تصویری شده و همچنان همون اسم پادکست روشون هست پس به نظرم شما بیشتر نوبی که مطلب به این سادگی رو نفهمیدی

        • Xbox+Bethesda گفت:

          زیاد بود نخوندم شرمنده.البته میدونم حق گفتی .

    • Mohammadreza7 گفت:

      هیچ سرویسی بدون اراعه محتوای باکیفیت به موفقیت نمیرسه
      مایکروسافت اگه میخواست بازی کم خرج بسازه نمیرفت بتزدا رو بخره! الدر اسکرولز، فالوت و…همیشه جزو بازی های پرخرج بودن و زمان ساختشون هم خیلی طولانی!
      این ۱۵-۲۰ میلیون مشترک هم واسه مایکروسافت عددی نیست و فعلا در حد دستگرمیه و قطع به یقین مایکرو هدفش بالای ۱۰۰میلیون مشترکه و برای رسیدن بهش قطعا به بازی باکیفیت در همه سبک ها نیاز داره

      • سینا گفت:

        مطمئن باش بتسدا قبل مایکروسافت با بعد مایکروسافت تفاوت های عمده ای خواهد داشت.سرویسی مثل گبمپس برای بقا محکوم به استفاده از بازیای اپیزودیک و سرویس محور هست.اوردن بازیای کمپانیای دیگه صرفا برای جذب مشتریه.فرض کن مثلا بر فرض محال جی تی ای بعدی برای یک ماه بیاد رو گیمپس.خیل عظیمی از گیمر ها میرن مشترک گیمپس میشن.بعدش هزاران بازی میبینن.هزاران بازی که میتونن بازی کنن به قیمتی ناچیز.واو گیمپس خارق العاده است عالیه گنگش بالاست رو دستش نیست.اگه گیمر گیمر باشه تو یک ماه بازیای بزرگ و جذاب گیمپسو تموم میکنه.بعدشم گود نایت.مایکرو دنبال این نیست…مایکرو نمیزاره مشتری از دستش بپره.میاد یه بازی اپیزودیک میده…و جای حساس داستان اپیزودو تموم میکنه.و میگه سلام.خوشت اومد.اونم میگه اره.مایکرو میگه خوشحالم که اینو میشنوم….میخوای ادامه ی داستانو ببینی؟؟؟گیمر میگه حتما..چرا که نه….برو سرویس تو تمدید کن…التیمیتشم بگیر گلدم داره.
        این تمام هدفه مایکرو.بسیار هوشمندانه است.با سرمایه گذاری مایکرو صد در صد به نتیجه خواهد رسید

    • hideomiazaky گفت:

      ببین گیم پس اگه بازی aaa با کیفیت نداشته باشه موفق نمیشه
      مث پرفکت دارک یا اوود یا فیبل و…
      این قضیه سرویس محور هم خب مایکروسافت قطعا بازی انلاین هم تو گیم پس میزاره ولی نه از طریق استودیو های فرست پارتی و این که بگی صنعت گیم میره به سمت سرویس محور شدن بلکه از طریق قرار داد های سکند پارتی مث رینبو که اومد رو گیم پس
      کیفیت همیشه تو اولویت هست حالا میخواد رو گیم پس باشه یا رو فروش
      حالا شاید بعضیا بگن خب چجوری میخوان یه بازی کلان بودجه رو با ۱۰ دلار به جای ۷۰ دلار سود ده کنن مجبورن بازی بی کیفیت بدن دیگه یا اینکه بازی انلاین بدن که همش مجبور باشی شارژ کنی
      ولی نه برای این که همش مجبور باشی شارژ کنی باازی های ارپیجی بیشتر میدن که دیر تموم میشه و ارزشش تکرارش بالا (همین الان هم رویکرد ایکس باکس همین بوده از خرید بتسدا بگیر تا ابسیدین و اینگزایل )
      بعد اون بجای اینکه بازی ها رو همه رو با هم بدن هر ماه یه بازی میدن که مجبور باشی داءم شارژ کنی
      حالا بازی یه عده هیتر میان میگن گیم پس بازی رو بهت قرض میده پس بدرد نمیخوره ولی از لحاظ مالی نگاه کنی بازم به صرفه تره هر سال حداکثر ۱۸۰ دلار با گلد و ea پلی و احتمال زیاد یوپلی در اینده
      این قضیه سرویس محور رو هم من از هیچ فرد خارجی نشنیدم فقط تو ایران و توسط امیر گیم شو درست شد همونی که تو شو کیس پلی استیشن میگفت نابودتون میکنیم همونی که به ایکس باکس فنا گفته نوچه های اسپنسر (اگه این هیتر و ترول نیس پس چیه )

      • hideomiazaky گفت:

        یه عده دیگه هم هستن که میگن نت فلیکس به سینما اسیب زد پس گیم پس هم به گیم اسیب میزنه
        ببینید چارلی کافمن نویسنده معروف و موردعلاقه خودم گفته :انقدر نگید سرویس ها به سینما اسیب میزنند این استودیو ها هستن که به سینما اسیب میزنند
        راستم میگه ین قضیه دادن اسکار به … و فیلمای بی محتوا مث گودزیلا هیچ ربطی به نت فلیکس نداره
        ولی اینکه فیلمای سینمایی بیان روز عرضع تو سرویس هایی مث اچ بی او مکس و دیزنی پلاس و غیره این به سینما اسیب میزنه چون فیلم دیدن تو سینما یه رسم قابل احترامه و خیلی از کارگردان ها فیلم هاشون رو مخصوص رفتن روی پرده تدوین میکنن و موضوع فیلمشون هم مدیوم سینمایی داره
        ولی این تفاوت تو خونه فیلم دیدن یا تو سینما فیلم دیدن مشابهش تو صنعت گیم نیست که بیای مقایسه کنی فقط طریقه پرداخت پول اون بازی فرق داره پس این دلیل هم باطله
        لطفا اینا رو اطلاع رسانی کنید که انقدر هیتر ها جولان ندن
        البته گیم پس در هر صورت یه انتخابه شما میتونی صبر کنی بازی رو تو تخفیف بخری انتخاب خودته ولی خودم ترجیح میدم روز عرضه بازی کنم بجای اینکه بخرمش

      • M.AMIN_KRJ گفت:

        من کاری به گیم ندارم
        یعنی سونی یه شرکت که خدایش ببینیم اصلا یک دهم ماکروسافت نه بودجه داره نه قیمت نه اعتبار نه وکاربر(اینو میگم کل شرکته ویندوز وبقیه بخش ها)
        این داستان گیم پس فهمید ضرر پیده بعد ماکروسافت نفهمیده
        نمیدونم کی گفته گیم پس یا کلا سرویس های اشتراکی بدن
        عزیزم گیم پس بی شک تا آخر۲۰۲۱ از مرز ۲۰میلیون کاربر رد خواهد شد حتی میتونه بیشترم شه یه هو یو پلی رو هم بگن بی شک ارزشش چندین برابر میشه
        اگر فرض کنیم به عدد۵۰میلیون روزی برسن شما فرض بگیر همه ده دلاری بخرن کسی آلتیمیت نخره(که بی شک خیلی ها آلتیمیت میخرن) ضرب کن ۵۰میلیون نفر رو در ۱۰ دلار ؟؟
        آره درست ماهی ۵۰۰میلیون دلار میمونه بهش
        عزیزم یا دوستان عزیز گرفتید داشتان چیه
        ‍♂️‍♂️

      • hideomiazaky گفت:

        این که بعضیا میگن اپیزودی میشه و بعضیا میگن سرویس محور میشه اینا همش غلطه اگه قرار باشه بازی های به سمت خاصی از طریق گیم پس برن ار پی جی هست که ارزش تکرار بالایی داره و ماموریت های فرعی و… زیادی داره و باعث میشه طول بکشه الان اگه اپیزودیک بشه بازی های اپیزودیک زیاد طرفدار ندارن و خب گیم پس هم به عنوان یه سرویس باید عناوین پرطرفدار و سیستم سلر زیادی توش داشته باشه تموم کردنش ولی این قضیه هم به معنی این نیست که بقیه بازی ها نادیده گرفته بشن
        اتفاقا به عنوان یه سرویس باید بازی های کم طرفدار تر مث ترسناک و شبیه ساز و … هم بهش اضافه بشه که در حالت عادی ممکن نبود ولی بازم سبک های پرطرفدار تر بیشتر ازشون ساخته میشه که طبیعه پس این که بگی گیم پس باعث میشن بازی ها به این سمت برن یا اون سمت اینا همش مسخرس فقط تنها رویکردی که ایجاد میشه اینه که مایکرو سافت استودیو های ارپیجی ساز بیشتری نسبت به بقیه سبک ها میخره همینو بس ولی همین الان هم پلتفرمر ساز تا ریسینگ ساز و شوتر ساز داره و رویکرد کوالیشن هم در اینده اکشن ادونچر و احتمالا اکشن ادونچر های بیشتری در اینده خریداری میشن

  • Black Knight گفت:

    من سونی فنم ولی به شخصه باید اعتراف بکنم مایکروسافت این نسل گل کاشته و با سرویس فوق العاده دوست داشتنی Xbox Game Pass رسما ترکونده واقعا این نسل خیلی خوب عمل کرده که همش هم مدیون استراتژی درست فیل اسپنسر واقعا این مرد برند Xbox رو از یه منجلاب نجات داد منجلابی که به خاطر ندونم کاری های دان متریک توش افتاده بود امیدوارم این نسل بازی های با کیفیتی هم بده به عنوان انحصاری
    Avowed
    Perfect Dark
    Fable
    Senua’s Saga: Hellblade II
    Everwild
    State of Decay 3
    Halo Infinite
    Project Mara
    Starfield
    The Elder Scrolls VI
    Forza Motorsport
    Forza Horizon 5 که خبراش خیلی پیچیده و احتمالا ازش رونمایی میشه
    آی پی اول شخص استیم پانکی inXile Entertainment
    آی پی جدید The Coalition
    و کلی بازی های دیگه که هنوز معرفی نشدن البته سونی هم این نسل صد در صد برگ برنده های زیادی داره که هنوز رو نکرده درکل این نسل نسل فوق العاده ای برا هر دو خواهد بود :heart: :rose:

    • یه سوال
      این استیم پانک یعنی چی؟
      توی گوگل هم زدم چیز خاصی نفهمیدم
      میشه یکی واضح توضیح بده؟

      • Black Knight گفت:

        استیم پانک یعنی بازی ای که حال و هواش مثل دوره ویکتوریای انگلیس باشه مثل BioShock و Dishonored امیدوارم تونسته باشم کمکی بهت کرده باشم دوست عزیز

      • Wild Rage گفت:

        استیم پانکی یعنی بازی هایی که در دوران قدیم اتفاق میفتن و حالت ویکتوریایی دارن. مثل بایوشاک اینفینیت یا دیسانرد

      • MoReKa گفت:

        استیم پانک جوریه که همچی از بخار و چرخ دنده های بزرگ درست شده ، ظاهر آدم ها و وسایل هم اکثرا شبیه دوران ویکتوریایی هست ، بازی Dishonored و اوردر رو نگاه کنی بد نیست ( حتی بایوشاک ها هم خوبن تو این مورد )

      • Dr.Who گفت:

        هیچی فک کن توی عصر بخار و انقلاب صنعتی به جای اینکه جهان رو به دیجیتالی و شدن بره هنوز هم همون سیستم چرخ دنده ای و ماشین بخاری خودشو حفظ کنه یه جورایی خط زمانی جایگزینه توی اون دوره همه چیز یه حالت آمیخته با تم دوران ویکتوریا و انقلاب صنعتی داره توی این تم پالتو های بلند عینک های دو شیشه جوشکاری و کلاه سیلندر جزو چیزای عادیه توی این دینا تپانجه و کمان اهرمی (مدرنتر)هست تم شهر مث لندنه یه نگاه به سری بازی های دیس انرد بنداز نسخه دومش رو هم بازی کن ….فیلم مورتال انجینز رو ببین تا یه چیزایی دستت بیاد میتونم بنویسم برات ولی خداییش توضیحات اضافه زیاده و از حوصله جمع هم خارجه

      • AmirtheGRB گفت:

        steampunk نوعی طراحی گرفیک ناول و علمی تخیلیه که به صورت تیپیکال متشکل از ماشین آلات با نیروی محرکه بخار آب هستش که با استفاده از این بخارآب به نیروهای ماورایی و جادویی دست یافته میشه. همونطور که دوستمون Ali_Ezio فرمودن به خاطر گسترش استفاده ازین منبع انرژی تو اواخر قرن ۱۹ که پس از دوره اول انقلاب صنعتی انگلستان بود معمولا این دنیاها با حال و هوای لندن قرن ۱۹ ساخته میشن. بهترین مثالشم dishonored هستش اگه دیزاین دانوال یادتون باشه دقیقا همونه

      • steampunk که درش کلمه ی steam هم هست به معنای بخار هست ،یک نوع ژانر یا بهتره بگیم یک نوع طراحی علمی تخیلی هست. در واقع یعنی حالتی داره که اتمسفر و محیطش مثلا توش خیلی از بخار استفاده شده نه تنها بخار بلکه چرخ دنده ها و ماشین ها و ….
        و دوستانن عزیز هم اشاره کردند بهترین مثال هاش dishonored و شاید بشه گفت بایوشاک اینفینیت هستن و …
        اغلب هم در دوره ی ویکتوریایی و قرن ۱۹م انگلستان بود خصوصا شهر لندن اگه اشتباه نکنم

    • M.AMIN_KRJ گفت:

      سونی وماکروسافت بخ طرفدار های مثل شما نیاز داره
      با منطق و تفکر
      به دور از فن بوی بازی نظر میدید
      من موندم چرا یه عده فکر مسکنن سونی یا ماکرو مال پدرشون
      از این کامنت بهشون دارم میگم عزیزمم نه ماکروسافت نه سونی هییچ مبلغی پایه کامنت شما(هیت کردن)پرداخت نخواهد کرد
      پس از ونیای گیم لذت ببر

      • Black Knight گفت:

        دقیقا حرف شما متینه اصل این چیزا لذت بردن از دنیای شدیدا لذت بخش و شیرین ویدئو گیم به شخصه پول داشته باشم هر سه کنسول نینتندو و سونی و مایکروسافت رو میگیرم و البته در کنارش سیستمم هم ارتقا میدم و رو هر چهارتا بازی های متفاوت بازی میکنم این چیزایی که گفتید فقط در وهله اول خود شخص رو نابود میکنه

  • GodHand گفت:

    مایکروسافت کاره خوبی که میکنه اینه که هم اجازه میده بازی رو بخری هم اجازه میده از طریق اشتراک بهش دسترسی داشته باشی، یعنی با توجه به نیاز و نوع استفادت یه روش رو انتخاب میکنی، توی خارج بیشتر از ۵۰ درصد گیمرا بازیای داستانیو مثلا ۱۰ دلار میدن برای یه هفته اجاره میکنن و اکثرا فقط به بازیایی که بخش آنلاین دارن قوی دارن مثل کالاف حاظر میشن ۶۰ دلار پول بدن که چند ماه سرگرمشون کنه البته از اونورم مجبور میشن ماهیانه ۵ دلار بدن برای گلد یا پلاس، گیم پس دقیقا ساخته شده برای این دسته که ۱۰ دلار پول بدن به جای یه هفته یه ماه و به جای یه بازی به ۱۰۰ تا بازی داستانی کنار آنلاین دسترسی داشته باشن که برای چند ماه و سالای پیشخ رو سرگرمشون کنه، یه راهکار برد برد برای همه و باعث گسترش و پیشرفت صنعت بازی و همینطور بازیهای داستان محور میشه

  • Alireza گفت:

    میدونم اینجا جاش نیست.
    کسی از dmc 6 خبری داره؟

گزارش: دیگر ناشران بزرگ صنعت بازی‌های ویدئویی با کمپانی مایکروسافت بر سر سرویس ایکس‌باکس گیم پس مشارکت خواهند کرد - گیمفا