پتنت الکترونیک آرتس کیفیت سیستم Matchmaking را افزایش خواهد داد
آیا شما هم از سیستم Matchmaking بازیهای ویدیویی ناراضی هستید؟ به نظر میرسد که تغییری در راه باشد چون پتنت الکترونیک آرتس (Electronic Arts) که در اواخر سال ۲۰۱۹ به ثبت رسیده است، کیفیت این سیستم را با تحلیل عمکلرد بازیبازان افزایش خواهد داد. همراه گیمفا باشید.
سیستم Matchmaking همواره محل بحث و جدال استودیوهای بزرگ با بازیبازان بوده است. هیچ سیستمی وجود ندارد که بتواند رضایت همهی کاربران را برآورده کند. البته رویکرد شرکتهای بزرگ در توجه نشان دادن به بازیبازانی که مدت زمان بیشتری را صرف تجربهی یک عنوان میکنند یا پول بیشتری را در بازی هزینه میکنند، در این نارضایتی سهمی قابلتوجه دارد. حالا به نظر میرسد پتنت الکترونیک آرتس قرار است تا درصد رضایت عمومی را بالا ببرد. اگر این پتنت طبق آنچه که سازندگان وعده دادهاند عمل کند، به جهشی بزرگ در سیستم Matchmaking بازیهای ویدیویی منجر خواهد شد.
این پتنت بر اساس عوامل کیفی بازی (Game Quality Factors) که اختصارا GQF نامیده میشود، بازیبازان را تحلیل خواهد کرد. این عوامل شامل سرعت اینترنت بازیباز و موارد دیگری میشود و در تلاش است تا بین مهارت اشخاص و مهارت گروه تعادل برقرار کند.
البته مانند دیگر پتنتها، زبان پتنت الکترونیک آرتس نیز قابلدرک نیست. اما بهصورت کلی، میتوان اطلاعات کوچکی را از آن برداشت کرد. یکی از مهمترین این اطلاعات مسئلهی چگونگی تحلیل بازیبازان است. این پتنت از فرآیندهای رایانهای استفاده میکند و با مجموعهای از مقایسههای دنبالهدار، چگونگی عملکرد بازیباز را در یک بازی تحلیل میکند. بر اساس این تحلیلها، نمراتی به بازیباز تعلق میگیرد. سپس چهار نمرهی بالاتر یک بازیباز به عاملی برای پیشبینی عملکرد کلی او در مسابقات آنلاین پیشرو بدل خواهد شد.
اما این فرآیندها چه تاثیری بر سیستم Matchmaking بازی خواهند داشت؟ این پتنت بر اساس این دادهها، بازیبازان با نمرات مشابه را در یک گروه قرار میدهد. البته این گروه هنوز نهایی نشده است. به همین علت بازیبازان در بازیهای تمرینی، که در اسناد این پتنت از آن به عنوان بازیهای مجازی یاد میشود، شرکت میکنند.
پس از گذشت مدت زمانی عملکرد این گروه در بازیهای تمرینی بررسی و نمرهی کلی آنها اعلام میشود. اگر نمره به دست آمده قابلقبول باشد، این گروه به یک گروه نهایی تبدیل شده و بازی اصلی آغاز میشود. اگر اینگونه نبود، بازیبازانی از این گروه حذف و افراد دیگری جانشین آنها میشوند. این عمکلرد ادامه مییابد تا سیستم Matchmaking به یک گروه مناسب دست یابد.
پتنت الکترونیک آرتس جالبتوجه به نظر میرسد و نکات مثبتی دارد. به نظر نمیرسد که در حال حاضر در هیچکدام از عناوین الکترونیک آرتس مورد استفاده قرار گرفته باشد. اتفاقی که اگر رخ دهد، احتمالا منجر به یک تغییر رو به جلو در سیستم Matchmaking این شرکت خواهد شد.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
ea :smug: