دلایل انحصار زمانی بودن Dying: 1983 برای پلیاستیشن ۵ مشخص شد
حدود یک ماه پیش شرکت بازیسازی نککام (NEKCOM) به صورت رسمی از بازی پازلمحور Dying: 1983 رونمایی کرد. این عنوان که در واقع دنبالهای مستقیم بر بازی معمایی و اولشخص Dying: Reborn به شمار میآید، قرار است به صورت انحصاری زمانی ابتدا برروی کنسول پلیاستیشن ۵ منتشر شود. حال اعضای تیم توسعهی بازی Dying: 1983 در یک مصاحبه به بیان دلایل انحصار زمانی بودن این عنوان برای کنسول پلیاستیشن ۵ پرداختهاند. طبق اظهار این توسعهدهنده، یکی از اصلیترین و مهمترین علتهای این امر مربوط به ویژگیهای منحصر به فرد و فوقالعادهی کنترلر DualSense میشود که دست توسعهدهندگان را برای ساخت معماهایی خلاقانه و کاملا جدید بسیار باز نگه داشته است.
استودیو نککام در این باره افزود:
تقویت ویژگیهای حسی درون بازی و انتقال آنها به مخاطب یکی از ویژگیهای برتر کنترلر DualSense به شمار میآید که به لطف بازخوردهای لمسی آن مهیا شده است. ما هنگامی که از ویژگیهای منحصر به فرد این کنترلر آگاه شدیم، بدون هیچ تردیدی تصمیم گرفتیم کنسول پلیاستیشن ۵ را به عنوان پلتفرم هدف خود انتخاب نماییم و بازی را بر اساس مشخصههای منحصر به فرد آن توسعه دهیم.
از این بیانیه میتوان دریافت که در واقع بسیاری از معماها و چالشهای بازی Dying: 1983 بر اساس ویژگیهای کنترلر DualSense ساخته شدهاند و این ویژگیها در واقع هستهی ساخت گیمپلی بازی و پازلهای آن هستند. علاوه بر این توسعهدهنده اظهار داشت که پشتیبانی کنسول پلیاستیشن ۵ از قابلیت رهگیری پرتو یکی دیگر از دلایل انحصار زمانی بودن بازی Dying: 1983 برای آن به شمار میآید؛ چرا که تیم توسعه قصد دارد از این ویژگی در ایجاد فضا و اتمسفر خاص بازی خود نهایت بهره را ببرد:
ما موانع، چالشها و معماهای زیادی را در ترکیب با ویژگیهای کنترلر DualSense طراحی کردیم و این ویژگیها به منزلهی هستهی ساخت پازلهای بازی به شمار میآیند. من نمیتوانم هنوز در مورد این پازلها توضیحاتی ارائه دهم؛ چرا که ما علاقهمند هستیم که بازیبازان شخصا به تجربهی بازی پرداخته و خود برای نخستین بار با این چالشهای جذاب روبرو شوند.
علاوه بر این مورد، عملکرد سختافزاری قدرتمند کنسول پلیاستیشن ۵ به ما این امکان را میدهد تا از جلوههای گرافیکی چشمنوازتر و کیفیت صدای بالاتری بهرهمند شویم. همچنین با استفاده از قابلیت پشتیبانی از رهگیری پرتو این کنسول، میتوانیم اتمسفر و فضایی ایدهآل برای غوطهوری بازیبازان در جریان بازی را خلق نماییم. این موارد بسیار به ما در رسیدن به هدف خود کمک خواهند کرد. تیم توسعه قصد دارد تا برای بازی نسل نهمی خود از تمامی قابلیتها و ویژگیهای جدید این نسل بهره ببرد و به بازیبازان حسی متفاوت با تجربهی بازیهای نسل هشتمی هدیه دهد.
عنوان Dying: 1983 قرار است در فصل بهار سال ۲۰۲۱ میلادی به صورت انحصاری زمانی برروی کنسول پلیاستیشن ۵ عرضه شود. پس از آن و در تاریخ دیگری این بازی برروی کنسول پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان، نینتندو سوییچ، ایکسباکس سری ایکس و سری اس به همراه پلتفرم رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. شما میتوانید جدیدترین تریلر این اثر را در این نشانی مشاهده نمایید.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- فیل اسپنسر: هیچ خط قرمزی برای انتشار عناوین ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- Red Dead Redemption 2: آیا آرتور مورگان رستگار شد؟
نظرات
“ما هنگامی که از ویژگیهای منحصر به فرد این کنترلر آگاه شدیم، بدون هیچ تردیدی تصمیم گرفتیم کنسول پلیاستیشن ۵ را به عنوان پلتفرم هدف خود انتخاب نماییم”
کامنت پایینی رو بخون و هایپ نشو 😐
گند نزنن تو کل ویژگی ها باید خداروشکر کنیم
خواهشا بیا واسه series X هم بده بازیتو 🙁 بازی قبلیشون Dying: reborn هم فقط واسه ps4 اومده بود و متای افسانه ای ۳۸ رو کسب کرده 😀
اگه این بازی بخاطر ویژگیهای کنترلر DualSense انحصاری PS5 هست چرا بعد از ۶ ماه برا سایر پلتفرم ها هم عرضه میشه؟
عین آدم بگو از سونی پول گرفتم، چرا قصه میبافی.
چون که میخواد بازی بر اساس دوال سنس بسازه بعدا اگه شد هم برای بقیه پلتفرم ها بده
شما سونی فنا اگه قبول کردید سونی مقدس نیست و میره پول میده به سازنده ها تا اینا اینطوری بهونه بیارن محور زمین کج میشه! دوال سنس جت پک هم داشته باشه یه کنترلره و کنترلر هیچ وقت دلیل محدود شدن بازی به یه پلتفرم نبوده و نیست – هر کی میخواد هر بهونه ای میخواد بیاره بزار بیاره – من که از همون اواخر نسل هفت دست سونی رو شد واسم
ببین من کاری با اون ندارم که خودش ترول سایته رسما ولی یه جوری میگی سونی فنا انگار هممون مثل اینیم درضمن سونی انحصاری هایی که میزنه راحت یه تنه چند هفته تو جدوله و کلی رکورد میزنه مایکروسافت کجاست اونوقت ؟
نینجا تئوری الان میگه مرسی عشقم فیل کی وقتی شاهکاری مثل کرکدان ۳هست میره اینو بازی کنه :laugh:
باز متای کرک داون، ۲ برابر بازی ساخته شده توسط این استودیو هست :laugh:
کرکداون ۳ نمیدونم متای چند گرفته ولی نسخه قبل این بازی که انحصاری ps4 بود متای ۳۸ گرفته. الان هر چی باشه مطمئنا همون کرکداون از این بهتره
کرکداون جلوی بازی قبلی اینا شاهکاره 😐
کاش برای همون ایکس باکس میومد. این بازی فاجعس فقط میخواد پلی استیشن رو بد نام کنه. نسخه قبلی هم انحصاری پلی استیشن ۴ بود متای ۳۸ گرفته :reallypissed:
کنترلر DualSense بدون شک انقلابی ترین کنترلر دنیاست واقعا دم سونی بابت خلق چنین وسیله ای گرم سونی طوفانی شروع کرده اول نسل رو حال میده با این بشینی Silent Hill جدید یا Resident Evil 8 Village بزنی :inlove: 😎
سونی بزرگ :inlove: چقدر انقلابیه دوال سنس :inlove: