نقشه‌ی دنیای بازی Cyberpunk 2077 لو رفت - گیمفا
نقشه‌ی دنیای بازی Cyberpunk 2077 لو رفت - گیمفا
نقشه‌ی دنیای بازی Cyberpunk 2077 لو رفت - گیمفا
نقشه‌ی دنیای بازی Cyberpunk 2077 لو رفت - گیمفا
نقشه‌ی دنیای بازی Cyberpunk 2077 لو رفت - گیمفا
نقشه‌ی دنیای بازی Cyberpunk 2077 لو رفت - گیمفا

نقشه‌ی دنیای بازی Cyberpunk 2077 لو رفت

شایان کریم زاده
۰۸:۳۰ ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
نقشه‌ی دنیای بازی Cyberpunk 2077 لو رفت - گیمفا

بازی Cyberpunk 2077 از بین بسیاری از عناوین موفق منتشر شده در سال ۲۰۲۰ پر طرفدارترین اثری است که اعضای جامعه‌ی بازی‌ها چندین سال چشم انتظار آن هستند. با توجه به اینکه Cyberpunk 2077 تا چند روز دیگر برای پلتفرم‌های مختلف منتشر خواهد شد، هنوز موارد زیادی در مورد بازی فاش نشده است. طرح نقشه‌ی بازی اخیرا در فضای مجازی لو رفته است. با وجود اینکه شاید از نظر مساحت بزرگترین نقشه‌ای نباشد که در دنیای بازی‌ها دیده‌ایم اما از تنوع و گستردگی بسیار خوبی برخوردار است.

یک نکته در مورد بازی Cyberpunk 2077 وجود دارد که طرفداران سال‌ها در مورد آن می‌دانند این واقعیت است که اندازه و دامنه‌ی دنیای بازی فوق العاده است. نقشه‌ی Cyberpunk 2077 با برخی از بزرگترین نقشه‌های عناوین مختلف مقایسه شده است و دلیل مهمی که بسیاری از بازیبازان به دنبال خرید این بازی هستند، به شمار می‌رود. در حالی که خود نقشه مدتی است در دسترس است، اما آنچه را که بازی توانایی آن را دارد به هواداران هنوز نشان داده شده است. تصویری به بیرون درز کرده است که نقشه‌ی داخل بازی Cyberpunk 2077 را به‌نمایش می‌گذارد و آنچه تعجب آورتر بوده این است که چگونه نقشه‌ی درون بازی با نشانگرهای ماموریت پر شده است و نمادها هیچ نوع توضیحی راجع به نوع ماموریت ارائه نمی‌دهد، اما از نظر محتوای درون بازی واریانس سطح بالایی را نشان می‌دهد. کاملاً واضح بود که بازی با توجه به اینکه عنوان Cyberpunk 2077 روی دو دیسک برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه می‌شود و حجم فایل بازی بیش از ۷۰ گیگابایت است که از محتوای زیادی برخوردار خواهد بود، اما به وضوح تفاوتی بین بحث در مورد محتوا و دیدن آن با چشم حودتان وجود دارد. در خود بازی اگرچه گاهی اوقات محتوای زیاد می‌تواند از نظر تجربه کلی منجر به مشکل شود.

نقشه‌ی دنیای بازی Cyberpunk 2077 لو رفت - گیمفا

نقشه‌ی بازی Cyberpunk 2077

با وجود محتواهای بسیار زیاد در دنیای بازی، برخی از بازیبازان می‌توانند از نظر نحوه‌ی برخورد با بازی کمی احساس خستگی کنند و احساس ضرر کنند. اگر به نظر می‌رسد چنین باشد، ممکن است بهترین کار این باشد که کتاب راهنمای استراتژی Cyberpunk 2077 را که در همان روز بازی منتشر می‌شود ، خریداری کنند. در هر صورت، طرفداران مجبور نیستند مدت زمان بیشتری منتظر بمانند تا بازی منتشر شود، اما هیجان بازی مطمئناً طی چند هفته گذشته افزایش یافته است. پیش خریدهای پلتفرم رایانه‌های شخصی Cyberpunk 2077 هفته‌ها پیش از انتشار بازی در سطح جهانی، در صدر جدول فروش قرار گرفت. توجه و هیجانی که این بازی طی چند سال گذشته به خود جلب کرده است قطعاً موج استقبال بسیار بالایی را به سمت خودش جلب می‌کند.

بازی Cyberpunk 2077 برای کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی و سرویس گوگل استیدیا عرضه خواهد شد. به‌روزرسانی رایگان برای کنسول‌های نسل بعدی پلی‌اسیتشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس/اس در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.

همچنین نمرات این بازی که امروز منتشر شده‌اند را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نقشه‌ی دنیای بازی Cyberpunk 2077 لو رفت - گیمفا
نقشه‌ی دنیای بازی Cyberpunk 2077 لو رفت - گیمفا
نقشه‌ی دنیای بازی Cyberpunk 2077 لو رفت - گیمفا
نقشه‌ی دنیای بازی Cyberpunk 2077 لو رفت - گیمفا
نقشه‌ی دنیای بازی Cyberpunk 2077 لو رفت - گیمفا
نقشه‌ی دنیای بازی Cyberpunk 2077 لو رفت - گیمفا
نقشه‌ی دنیای بازی Cyberpunk 2077 لو رفت - گیمفا
نقشه‌ی دنیای بازی Cyberpunk 2077 لو رفت - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Star1 گفت:

    احتمالا فروشش از Red Dead هم بیشتر میشه البته به کیفیت بخش آنلاینش هم بستگی داره.

  • majid گفت:

    دوستان لطفا همه ما که هیچ کدوم بازی رو تست نکردیم لطفا اینجا با دعوای منتقدا بدن لست بهتره گوتی ۲۰۲۱رو هیلو میبره و این حرفا خراب نکنید هر کی خریدش انشاله لذت ببره از تجربه بازی ما که خوهان بد بودن بازی نیستیم

  • Xbox+Bethesda گفت:

    یا خدا چقدر چیز میز داره 😮 :inlove:

  • XERXES گفت:

    آدم از این همه وسعت و بزرگی میترسه! ایشالا هرموقع پلیش دادم، باید کلا همه چیو آف کنم قشنگ دوماه فقط بشینم این شاهکارو بزنم، همون جوری که برای اولین بار ویچرو بازی کردم :inlove: عجب دورانی بود صب ساعت ۱۰ شروع میکردم شب ساعت ۱۱ تموم! و فقط توی جهان زیباش و ماموریتهای فرعی عالیش و جمع کردن قطعات زره ویچری مشغول بودم، شده بود چند روز مرحله اصلی نمیرفتم که زود تمون نشه! قبل از مرحله isle of mists من یک هفته فقط ول میگشتم تو مپ :rotfl:
    ایشالا که سی دی پراجکت هر روز بزرگتر از دیروز بشه، کمپانی به این خلاقی حقشه که مطرح و ارزشمند باشه، ایشالا همه سایبرپانک رو با تن سالم و سلامت پلی بدن :heart: :rose:

  • اینا همش ماموریته 😐
    پشمام
    میتونه بزنه تو دهن اسکایریم

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    امیدوارم بازی فروش بسیار بالایی بکنه چیزی که برا من و قطعا سی دی پروجکت مهمه همینه و مطمئنم با حمایت جانانه گیمر ها که تا همین الانم فوق العاده بوده سی دی پروجکت رو از راهی که رفته پشیمون نخواهد کرد . طرفدارای سی دی پروجکت از موقع انتشار نمرات بازی واقعا تو اینترنت کولاک کردن و نشون دادن چقدر به سی دی پروجکت علاقه دارن و این علاقه با نقد چند منتقد دیوانه و تعدادی هیتر و روانی ضعیف تر که نشده هیچ بلکه خیلی قوی تر هم شده …. رابطه ایی که بین سی دی پروجکت رد و فن بیس عظیمش شکل گرفته واقعا تماشایی و ستودنی هست توجه کنین سی دی پروجکت یک شرکت مستقل هست به دور از تمام بازو های قدرت و نفوذ ها ولی به قول ما ایرانی ها مهره مار داره …… بازی هم ترکونده هر کی بازی کرده گفته تا حالا چیزی مثل این ندیدیم و تازه گفتن اصلا نمیشه بازی رو نقد کرد انقدر که وسیع هست حداقل باید یکماه برا نقد زمان پاش گذاشت …

  • ترکوند.نمونه این بازی دیگه نیست.لذت ببرید از این بازی.

  • preity گفت:

    :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

  • Vito Scaletta گفت:

    چقد آیتم رو نقشه هست و واقعا دنیای بزرگی داره امیدوارم باگ هاش و performance داغونش رو pc رو با آپدیت ها حل کنن بتونیم ببینیم چجوریه ایا انطوری که بعضی از منتقدا میگن یه بازی معمولیه یا اونطوری که بعضیای دیگشون میگن یه شاهکاره؟

  • PCMR گفت:

    فقط محتوا رو ببین چه زیاده…حداقل ۲۰۰ ساعت وقت میخواد واسه تموم کردنش

  • majid گفت:

    به شدت با حرف هاتون موافقم اقای کریمی الان برای مثال چرا زمانی که ردد۲ با اینکه باگ داره هیشکی تقربا ازش نمره کم نمیکنه ولی از بازی های یوبی سافت به خاطر باگ ۳نمره کم میکنن در حالی که ردد۲ تو ۵سال با یه تیم خیلی بزرگ ساخته شده اما واچ داگز لیجن تو ۳سال اونم با یه تیم خیلی کوچیک تر ساخته شده نباید باگ داشته باشه ?:-)

  • شما ظاهرا سی دی پراجکت رو نشناختین…زرنگ تر ازش نیست
    میاد یوتیوبر ها رو تو بازیش میاره و صندلی میده تا تبلیغ بازیش رو بکنن
    میاد میگه ما ۱۶ تا DLC رایگان دادیم در حالی که همش یکمشت اسکین و new game plus هست که اون رو بقیه بازیساز ها تو قالب آپدیت میدن
    اینا ۸ سال پیش بازیشون رو معرفی کردن،۳ بار هم تاخیر زدن آخرش هم نمرش شد ۹۱،فکر میکنن شاهکار ساختن
    این نمره باشه واسه فنای سی دی پراجکت تا دیگه هیچوقت اسمش رو کنار بزرگان این صنعت مثل راکستار یا ناتی داگ،نیارن
    اون یارو ادمین فن پیج بازی میگفت متاش زیر ۹۷ نمیشه=)))))
    گند سایبرپانک هم زمانی که متای نسخه های کنسولی اومد،درمیاد

    • majid گفت:

      دیتروبد جان یه سوال دلیل این همه هیت کردن لست اف اس سایرپرپانک و کلی بازی دیگه الاصل به تو چه من دوست دارم بازی ضعیف سی دی پراجکت رو بخرم و بازی کن من دوست دارم ست اف اس ۲گوتی بشه ایا از جیب تو پول این بازی ها رو پربداشتم یا اگه لست اف اس ۲گوتی بشه سهامت افت میکنه ار بازی بدت میاد خب بازی نکن به بقیه چیکار داری شاید من فمنیسم دوست دارم که از لست اف اس ۲خوشم میاد اونم به خودم ربط داره

    • PCMR گفت:

      نسخه کنسولی اصلا اهمیتی نداره متاش وقتی بیشترین نقد ها روی پی سی هست…سایت متاکریتیک نقدهای پی سی رو به عنوان مرجع اصلی قرار میده
      در ثانی اسم ناتی داگ رو کنار راکستار نیار…همون ناتی داگ هم در حد راکستار نیست!خیلی قشنگ خواستی این دوتارو به هم ربطی بدی:)در صورتی که راکستار با اختلاف از ناتی داگ امثال هم جایگاه خیلی بالاتری داره
      یه چیز دیگه متوجه شدم اینه که ۹۰ درصد هیترها یا افرادی که به هر علتی با بازی مخالفن سونی فن بودن که به نوع خودش خیلی جالب بود…نمیدونم مشکل شما سونی فنا با سی دی پراجکت رد چی هست ولی میشه قشنگ حس کرد بعضی هاتون دارید احساس خطر میکنید!! بازی متاش شده ۹۱ تا اینجا بهش میگه شکست خورده :rotfl:
      پ.ن:این بازی هنوز منتشر نشده ۵۱۶ هزار نفر ممبر توی رددیت پیدا کرده یعنی از ممبرهای تلو +گاد بیشتره!!!! 😎

    • xbox and halo گفت:

      اقای ترول ، اولاً بازی رو از روی متا نباید تشخیص داد که بگیم بد هست یا خوب .
      دوماً درسته سه سال تاخیر خورد ولی ارزشش رو داشت این منتقدا هستند ایراد بنی اسراعیلی میگیرند ، چون باگ داشته باید از ۱۰ به بازی ۶ بدیم ، این که بهش انصاف نمیگن. اگر نمره دادن منتقدا به بازی فقط باگ باشه ، خب باید به بازیهای یوبیسافت از ۱۰۰نمره ۵۰ بدن.
      بعضی از منتقدا میخوان فقط بازی رو خراب کنند.
      ترول عزیز فکر کنم تا حالا ویچر بازی نکردی ، بازی های راکستار به جزع red dead حتی انگشت کوچیکه ویچر هم نمیشن.
      فکر کنم سه نسل با gta بهت حسابی خوش گذشته ، و خزانه راکستار رو خوب پر کردی .
      😀 😀 😀

    • Mr. morgan گفت:

      میگم تو هنوز روت میشه بیای کامنت بزار بعد از متای ۹۱ بازی 😐 تو که میگفتی بازی متاش افتضاح مبشه :rotfl: من جات بودم جم میکردم میرفتم

    • Man1380 گفت:

      بازی برای افراد بالای ۱۸ سال هست بهتره برای بازی ایکه اجازه انجام دادنش رو نداری صحبت نکنی

    • چرا سر پست نقدهاش نبودی چون تا دیروز میگفتی زیر نود میشه گند اون ناتی داگ هم با یوزر اسکور در اومد

  • دقیقا همین مشکل توی گیمفا هم وجود داره… چند تا از نقد و بررسی ها رو بذارید کنار هم به نتایج جالبی می رسید.
    ولی جوابی که همیشه می گیریم از مسئولین سایت این هست
    «تمام بازی ها توسط یه منتقد نقد نمی شن»
    موضوع سایت های خارجی هم دقیقا همین هست
    یک سایت چند تا منتقد داره… نمی شه تضمین کرد همون منتقدی که به دیزگان ۵ داده به سایبرپانک ۱۰ داده.
    و یه سوال جالب برای من به وجود اومد.
    تنها مشکل دیزگان فقط مشکل روایتی و باگ بود؟
    یعنی اصلا در زمینه گیمپلی و طراحی مرحله مشکل نداشت؟
    یعنی شما می گید اون نمره های ۵ ۶ ۷ رو فقط فقط برای باگ و مشکل روایت داستان گرفت؟
    جواب این سوالات رو پیدا کنید… اگه منطقی باشید به چیز هایی به جز (رویکرد سیاسی) می رسید. این رویکرد سیاسی فقط برای دیزگان وجود داره؟ اصلا برای دیگر عناوین انحصاری وجود نداره مثل این که….نه؟
    بله متوجه استفاده نشدن از گیمپلی خود منتقدین هم شدیم.
    (مگر سیدی پراجکت چه فرقی با سایر سازندگان داره…)
    لطفا نگید که دیگر سازندگان از این کار ها نمی کنن!
    نویسنده های گیمفا هم خیلی خوبن ولی یه جاهایی باید نقد بشن!

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    کلا سایت متا هیچ اعتباری برا من نداره و تو این مدت به خیلی از بازی ها و استودیو ها جفا کردن در این تردیدی ندارم و امیدوارم این سایت از صحنه گیمینگ حذف بشه که اگر این سایت لعنتی نبود الان احتمالا سی دی پروجکت انقدر تحت فشار قرار نمیگرفت و بازی رو همونطور که گفتین ارائه میکرد چون اگر این بازی بخواد خراب بکنه احتمال داره کل شرکت ورشکسته بشه و این خطر رو نباید فراموش کرد به عنوان یه طرفدار و گیمر بهشون حق میدم خدا میدونه یک هفته اخیر چقدر استرس داشتن بنده خداها

  • MrHill93 گفت:

    ب نکات خیلی خوبی اشاره کردید واقعا معلوم نیس کیفیت بازی با وجود این همه باگ رو کنسول های پایه ب چ صورت هست و اینکه اصلا‌ به منتقدا و یوتوبرا اجازه پخش کردن گیم پلی های بازی و ندادن واقعا این کارشون مسخرس

  • نقطه ی اول واقعا به سایت های نقد کننده بر می گرده اما در مورد نکته ی دوم طبیعتا به خاطر اینکه به فروشش صدمه ای وارد نشه نذاشته هر سایتی هر ویدیویی که می خواد رو نشون بده چون بازی قطعا باگ های آزار دهنده ای خواهد داشت ولی بعضی سایت ها تصاویری هم گرفتن و نشون دادن مثل pc world . و اون آپدیتی هم که به منتقدا دادن day 0 پچ بود البته با day 1 پچ انگار کمی تفاوت داره و day 1 قراره مشکلات زیادی رو حل کنه ولی بازم بازی باگ خواهد داشت و خب هر شرکتی هم بازی با این هایپ داشت نمی ذاشت به خاطر باگ فروشش تحت تاثیر قرار بگیره الان تو استیم از جاش تکون نخورده و فروشش هم بالاتر رفته.

    • نکاتی که گفتم صرفا در مورد بازی نبود و نکته‌ی اول کاملاََ مربوط به رویکرد سیاسی منتقدین هستش که به شدت در نمرات یک اثر تاثیرگذار هستن و خیلی وقت ها غیرمنصفانه عمل می کنن. اما در مورد نکته‌ی دوم، کجای این موضوع طبیعیه که بخاطر فروش بهتر یک شرکت استانداردها رو زیر پا بذاره؟ RDR 2 / The Witcher 3 و بیش از ۹۰ درصد بازی ها اجازه‌ی استفاده از فوتیج ها و تجربه‌ی منتقد در نقد ویدیویی رو میدن اما چون تیم سازنده نتونسته این اثر رو به زمان لانچ برسونه باید ضعفشو با زیر پا گذاشتن استانداردها بپوشونه؟
      در مورد پچ ها هم وبسایت پی سی گیمر این بیانیه رو منتشر کرده:

      We received a 50GB patch during our review period. CDPR referred to this patch as the Day 0 patch. When asked for clarification whether the patch be what players were receiving at launch, a CDPR representative told us that the Day 0 patch is what people will be experiencing on launch day. It is the Day 1 patch, only different in name. More fixes will be rolled into the Day 0 (Day 1) patch, but we cannot specify exactly what.

      • متشکرم از شما آقای کریمی
        تو این سه سال کلی لقب برای من وجود داشته
        از فن بوی سونی بگیرید تا هیتر لست .
        به لطف شما لقب متعصب سی دی پراجکت هم گرفتم
        لطف کنید لقب فن بوی نینتندو هم بهم بدید مجموعه القاب کامل شه !
        اگه تعصب داشتم راجب باگ هایی که تجربه رو خراب می کنن ویچر رو مثال نمی زدم
        یه عنوان دیگه مثال می زدم
        صحبت از تعصب هم نکنید … بده برای شما .
        صحبت از مثال های دیگه شد و متاسفانه من رو مجبور کردید به کاری که دوست نداشتم بکنم
        بازی های زیادی هستن که متای پایین بخاطر باگ و مشکل گیمپلی دارن و جالبه اون باگ ها هم فقط تو یوتیوب دیده می شه
        مثل عناوین یوبیسافت که به اختصار فقط به یونیتی و رینبو اشاره می کنم.
        نکته ای دیگر رو هم که باید برای بار هزارم بگم اینه که توسعه ی جدی بازی بعد از تموم شدن کارشون با ویچر شروع شده !
        یعنی چیزی حدود سه تا چهار سال
        و همه ی روند ساختن بازی به بهینه سازی خلاصه نمی شه آقای کریمی عزیز 😉
        و در نهایت بگم که همه ی سایت ها درست مثل گیمفا چند تا منتقد دارن
        و هیچ تضمینی وجود نداره که همه ی منتقد هایی که به دیزگان ۵ ۶ ۷ دادن به سایبر ده داده باشن.
        روز خوش

        • گفتم که من نه شما رو میشناسم نه خصومت شخصی دارم. با توجه به منطقی که پشت متنتون بود صحبت کردم. من کلی ایرادات از شیوه ی ارائه‌ی نقد به منتقدین ارائه کردم که به هیچکدوم اشاره نکردین. اگر واقعا متعصب نبودین مطمئناََ از این موارد صبحت می کردین. سی دی پراجکت هم مثل سایر شرکت ها باید رویکرد منصفانه در ارائه‌ی نسخه Review پیش بگیره. این که کنایه میزنین که “صحبت از تعصب هم نکنید … بده برای شما .” دیدگاه شخصی شماس اگر احیاناََ واقعا این کنایه صحیح بود حداقل صحبتتون رو اثبات می کردین. من طرفدار بازی خوب و رویکرد منصفانه ام. اگر فرام سافتور هم چنین کاری در آینده انجام بده ازش مطمئناََ ننقد می کنم بر خلاف کاری که خیلیا نمی تونن انجام بدن در قبال شرکت مورد علاقشون.

  • Neil_druckman گفت:

    یسرس نکته رو بگم:
    در مورد سایبر نظری ندارم فعلن.یکم عجیب شده نقدا مخصوصا اینکه گیم اینفورمر که من همیشه نقداش رو قبول دارم ۱۰ نداده اما خب یادمون نره ویچر با این همه عظمت متاش ۹۱ بود.این یه نکته.نکته دوم اولن راکستار بازیاش جزو کم باگ ترین ها هستن لطفا باگ های رد د درو با اساسین مقایسه نکنید البته ظاهرا والهالا کم باگ بوده اما کم کردن نمره به خاطر باگ کار مزخرفی هست اما واقعا دیزگان رو من بدون ابدیت بازی کردم اصلا نمیشد بازی کرد در واقع به نظرم منتقدا بهش لطف کردن که اون نمره رو دادن اما بعد ابدیتی که کردم در واقع تجربه بازی شدیدن لذت بخش شد و یه جورایی اون موقع گفتم نه بازی بهش ظلم شده.در واقع دیزگان هم اورریت بود هم اندرریت.اما ظاهارا منتقدا سایبر رو با پچ بازی کردن و گفتن خیلی باگ داره و اگر مثل دیزگان باشه واقعا اسیب میزنه به تجربه بازی.
    اما نکته اصلی که هست اینه که بازی صد در صد اررش تجربه رو داره و ایکه بازیش باید فروش قوی داشته باشه به خاطر اینکه حتی اگر سایبر شاهکار هم نباشه این اشتباه سیدی بوده که یهو همچین اشتباهی توی انتخاب سبک بازی کرده و اینکه سیدی تونسته بازیی مثل ویچر ۳ بسازه‌ و این خیلی ناراحت کنندست اگر نخوایم شاهد ابرشاهکار هایی مثل ویچر از این استودیو باشیم.هنوزم که هنوزه هیچ وقت ولن رو یادم نمیره
    اما فکر کنم هم قبول داشته باشیم که سایبر در حد ویچر نیست

    • lastofus2 گفت:

      سلام بر ماکرو فن در لباس سونی فن
      من دیزگان رو با همون پچ های اولیش بازی کردم و کل بازی شاید ۱ ۲ تا باگ دیدم کم چرت بگو
      دیزگان با نمرات سایت هایی مثل Steiviver فن بوی ایکس باکس نمرش کم شد
      ردد هم باگ ها رو ندیدی و میگی کم داره چون دکل شما ایکس باکس فن هاس. برو تو یوتیوب سرچ کن ردد ۲ باگ هاش رو ببین یکی دوتا ۲۰ تا نیست
      در مورد ویچر ۳ هم شما خوشت اومده من نیومد بازی انحصاری هم نیست که بگی چون انحصاری ایکس باکسه خوشم نیومده. من از گیرز ۵ خوشم اومد. ازاوری ۱ خوشم اومد . ربطی نداره پس

      • Neil_druckman گفت:

        :rotfl: :rotfl: :rotfl: وای عشقی به مولا من مایکرو فن نیستم به جان خودم :-(( بحث اینه که ویچر فوق العادست.دومن من گفتم دیزگان بدون ابدیت منظورم پچ هم بود.و باور کن بدون اون اصلا نمیشد بازی کرد 😉

      • Mr. morgan گفت:

        رد دد والا ما که بازی کردیم کلا دو سه تا باگ داشت شاید برا شما خار داره ?:-) من یه هفته بعد انتشار رد ددو تجربه کردم و چهار بار هم بازیو از اول رفتمو یبار صد در صد کردم تو این همه مدت کلا چنتا باگ بیشتر ندیدم اون باگایی کع شما میگی مال روز عرضه بازیه همین سایبرم دوروز دیگه باگاش رفع میشه

  • اقای کریمی من مخالفم با این نظر شما
    به نظرم این بازی به قدری خوب بوده که منتقدین با این که باگ دیدن ولی چیزی از اون ارزش کلی کم نمی کنه
    با این که هممون می دونیم در حق دیزگان چقدر کم لطفی شد ولی اینجوری نقد کردن کلا غلطه
    یه منتقد نباید با خودش بگه یه بازی ۱۰ از ۱۰ بعد به تعداد ایرادات نمره کم کنه
    یه جایی باگ لذت رو از بین نبره و به چشم نیان مثل سایبر
    یه جایی ممکنه باگ ها اذیت کنن مثل اوایل بازی دیزگان (که الان رفع شده)
    ولی به دیزگان بیش از حد گیر دادن
    مثلا ایراداتی که به گوست می گرفتن با این که نکته منفی بود ولی به تجربه آسیب نمی زد
    پس نباید به خاطر این ایرادات نمره کم بشه
    لحث من اینه که وقتی یه منتقد میاد آخر مقاله یه سری نکات منفی معلوم می کنه و یه سری نکات مثبت
    نباید بر اساس اونا رای بده
    نمره و نکات مثبت و منفی نباید با هم ارتباطی داشته باشن
    نمره باید بر اساس تجربه کلی و عواملی که توی اون تجربه تاثیر گذارن باشه
    درمورد بخش دوم هم با شما کاملا موافقم و به نظرم تکلیف کسایی مثل خودم که توی نسل هشت هستن معلوم نیست

    • استنباط اشتباهی از مورد اول داشتین. من نگفتم بخاطر باگ باید نمره کم کنن، اگر درست بخونید گفتم اگر از یک بازی بخاطر باگ نمره کم میشه، سایر بازی ها هم باید کم بشه. نظرم در مورد وبسایت هایی بود که مشکل باگ رو جدی مطرح کردن و در آخر نمره‌ی ۱۰/۱۰ دادن. اگر باگ قابل چشم پوشی هستش نمره کم نکنید از هیچ بازی. اگر قابل چشم پوشی نیست پس از همه‌ی بازی ها کم کنید. همه‌ی نقد ها بخشی از نقد رو به باگ اختصاص دادن!!! یعنی چیزی در حد دیزگان یا بدتر.

      • استاد من نتونستم منظورمو درست برسونم
        ببینید من میگم یه جایی ممکنه ضربه بزنه به تجربه
        یه جایی هم ممکنه بازی اونقدر لذت بخش باشه که اصلا تاثیری نداشته باشه
        مثالش هم اینه
        فرض کنید توی یه بازی ریسینگ یهو یه باگ میاد یکی از NPC ها میره تو زمین
        آیا این به تجربه شما از بازی آسیبی میزنه؟
        در کل باگ بهتره که نباشه ولی در بعضی از مواقع هم آسیبی به تجربه نمیزنه
        درمورد دیزگان هم واقعا حقش ۶ و ۵ نبود به خاطر چندتا باگی که خیلی تاثیر نداشت که اونا هم رفع شد

  • در اینکه سایبر پانک بازی بزرگ و جاه طلبانه ای هست هیچ شکی نیست ، اما بازی بسیار پر ایراده ، مخصوصا روی کنسولهای نسل هشت ، حتی گرافیک چنگی به دل نمیزنه در حد نسل هشت نیست ، و مثل اینکه حجم بازی به ۱۱۰ گیگ میرسه با نصب پچ اجباری . این بازی باید روی کنسول نقد میشد یا حد اقل نسخه کنسولی رو هم در اختیار منتقدها قرار میداد تا نقدهای همه پلتفرها رو داشته باشیم ، اگر سی دی پراجکت جرات نقد بازیت و روی کنسول نداری بهتر نیست برای pc فقط بازی بسازی؟! سخن اخر ، امید وارم نسخه نسل ۹ که سال اینده میاد کامل و بی عیب باشه و کم کاری نبینیم از سی دی تا اون موقع صبر میکنم . دیگه هیچ عذر و بهانه ای نمی پذیرم 😀

  • Hamed78 گفت:

    من نقد Games beat و Gamespot که به بازی نمرات پایین دادند رو خوندم و اونطرف هم IGN یا VGC و متوجه شدم بازی رو دو جور میشه بهش نگاه کرد:

    اول: اثری انقلابی با نوید آینده ی جدید بازی ها نقش آفرینی و جهان باز
    دوم: جمع بندی ایی کامل و ستودنی از تمامی بازی های نقش آفرینی ساخته شده تا به امروز

    با توجه به تبلیغات گزاف و هزینه بر، سابقه درخشان استودیوی سازنده، مخفی کاری ها و تاخیرهای متعدد، فضای انتظارگونه و هایپ شدید طرفداران بی خود نیست که خیلی از منتقدین یا گیمر ها به طور جدی منتظر اثری انقلابی و دگرگون کننده بودند و آماده برداشتن قدم بعدی در دنیای بازی های نقش آفرینی ولی میبینند که بازی اون طور نیست و اساسا اون مدل از آزادی و تقابل عمل در پیشبرد داستان که یک “جهش جدید” باشه در بازی وجود نداره. از طرفی بعد از این همه تاخیر هنوز که هنوز بازی پر شده از باگ های عجیب و متعدد که از رقبای خودش در روز های اول عرضه هم پایین تر میاد.

    اگر که سایبرپانکو یه بازی با رویکردی جدید صرفا در داستان، محیط بازی و کنش و واکنش ها در نظر بگیریم بازی جدید و نوآورانه است؛ اما وقتی انتظار یک محصول ورای انسانی (حداقل ورای گیم های امروزی) داشته باشیم که به همه قول هایی که داده عمل کنه با این حجمه تبلیغات و انتظار و هایپی که برایش وجود داشته، نمره بازی به حق همونی هست که سایت هایی مثل Gamespot و Games beat دادند. برای کسایی که میگن بی انصافی در حق بازی شده یا توقعات ماورائی دارند یا منتقدین نمیفهمند، نظر من اینه که یه بار دیگه به اسم سایبرپانک و اون چیزی که باید میبود فکر کنند. هر چند که همیشه شکست لازمه موفقیته امیدوارم ادامه مسیر سی دی پراجکت رد به اون چیزی که قبلا بود بازگرده.

  • farshadx گفت:

    حالا نه که برای cyberpunk نمره کم نکردن
    نقد IGN بخونید هیچ نکته منفی برای بازی نیاورد جز باگ و بخاطرش ۱ نمره کم کرده
    به جز این pc gamers و GameSpot که کلآ بخاطر باگ ۳ نمره کم کردن
    GamesBeat اینم که اصلآ معلوم نیست چطوری نمره داده یا به چی گیر داده؟!
    اگه میخواید مثال بزنید دیزگان رو باید با RDD2 مقایسه کنید
    حتی سایت pc gamers تو سایتش زده که اپدیت day0 بازی کردن و اپدیت day1 بهشون نرسیده

    • ای کاش نقد همین سایت هایی که گفتین رو خونده بودین که به اشتباه نگین فقط از باگ ایراد گرفتن. بخشی از نمره کم کردن به واسطه‌ی باگ بوده که البته باگ های سطحی هم نبودن.
      IGN به هوش مصنوعی هم ایرادات واضحی گرفته. همینطور به mission log و در هم ریخته بودنش. و باگ اونقدر زیاد بوده که یک بخش بهش اختصاص داده و احتمال دادن که فکر نمی کنیم به این زودی ها برطرف بشه.
      Gamespot به غیر از باگ به موارد مختلف دیگری ایراد گرفته از عمیق نبودن روایت و مشکلات از هم پاشیدن روایت اصلی و … فقط یک موردش به باگ اختصاص داره.
      PC Gamer هم در کنار باگ به ai نا امید کننده و شیوه‌های مخفی کاری حوصله سر بر و همچنین مشکلات روایتی از هم گسیختگی و …. خیلی ایرادات زیادی گرفته که شما فقط دوست داشتی به باگ خلاصه‌اش کنی:
      Cyberpunk’s main quest storyline is full of interesting ideas, but marred by inconsistent characterization and focus. ”
      *در ضمن من نمیگم ایرادات به جا و منصفانه هستن ولی این که گفتین وبسایت های مذکور فقط به باگ ایراد گرفتن اشتباهه محضه اول لطف کنید نقد ها رو بخونید. فقط از یک خلاصه نمیشه نقد رو نتیجه گیری کرد.

      در مورد پچ هم بالا توضیح دادم Patch Day 0 و day 1 تفاوت چندانی ندارن و سی دی پراجکت به پی سی گیمر گفته همون پچ منتقدین روز عرضه در دسترس بازی باز ها قرار میگیره.

      • farshadx گفت:

        ایرادات هوش مصنوعی و missin log هم جزو باگ هستن وگرنه نمیگفتن ایراد میگفتن ضعف تو این ناحیه که با اپدیت حل میشن اما از منتقدی که میگه من مراحل فرعی رو نرفتم و خشونت بازی زیاده یا چرا اینقدر تم edgy و خشن نمره کم میکنه چه توقعی دارید یعنی بازی روایط عمیقی نداشته؟! یا با سلیقه کودکانه ایشون هم خوانی نداشته؟!

        • مشکل بازی ناپدید شدن ماموریت و … نیست. مشکلی که IGN گرفته اینه که انتخاب ماموریت ها جای گیری درستی در قسمت lOG ندارن و سطح بندی نشدن مشکلش ربطی به باگ نداره. قسمتش رو بخونین متوجه میشین.
          در مورد ادامه ی کامنتتون هم باید بگم من در کامنتم متذکر شدم که شاید ایراداتشون منصفانه نباشه ولی در هر صورت فقط از باگ ایراد نگرفتن بلکه خیلی مشکلات دیگه هم مطرح شده از دیدگاه نویسنده.

      • PCMR گفت:

        همون گیم اسپات که ازش حرف میزنید شده جوک تو فضای مجازی.. کافیه برید کانال گیم اسپات و کامنت ها رو بخونید یا ویدیو نقد بازی رو ببینید…دقیقه ۲۱ و ۱۰ ثانیه رو بیارید تا به عمق فاجعه منتقد پی ببرید.. طرف میگه تو بازی میشه اسلحه رو زیاد اپگرید کرد و این اشکاله و یا ساید کوئست زیادی داره که من فقط چندتاشون رو بیشتر نرفتم و یا اینکه تو بازی به اقلیت ها توهین میشه یا اینکه خیلی بازی خشونت بالایی داره!!! این ادم حتی بازی رو تموم نکرده!!! به این دلایل اومده از بازی نمره کم کرده که خیلی هاهم از خجالتش در اومدن
        در ضمن چرا شما از سایت های معتبر دیگه ای مثل گیم رادار – ای جی ان-گیم اینفورمر چیزی نمیگید که نمرات ۹۰ و یا ۱۰۰ دادن.. شما دیروز نمیگفتید که بازی به دست سایت های معتبری مثل vg247 نرسیده و فقط شاید ۱۰ یا ۱۵ سایت بازی رو نقد کردن؟؟؟ نمره vga247 به بازی ۱۰۰ بود!!! الان که ۴۵ سایت نمرش در اومده و ۶۴ تا سایت کلا بازی رو داشتن!!!

        • اگر یک بار دیگه کامنت منو بخونید متوجه میشین من از منصفانه بودن نقد ها دفاع نکردم بلکه گفتم منتقد گیم اسپات فقط بخاطر باگ نمره کم نکرده به نظرش مشکلات دیگری هم وجود داشته. نمی دونم چرا سعی دارید برداشت دیگری از کامنت داشته باشید. یه جوری میگین از گیم اسپات صحبت می کنم که انگار ازش دفاع کردم. لطفاََ شما که کامنت رو می خونین اون بخش ستاره دارش هم بخونین.

      • منتقد گیم اسپات گفت بازی رو تموم نکردم 😐
        ماموریت فرعی زیاد داره 😐 😐
        گروه هاش تو بازی به اقلیت ها توهین میکنه 😐 😐 😐
        از شخصی سازی اسلحه استفاده نکردم 😐 😐 😐 😐
        در ضمن منتقد این همونی بود که از رددد به خاطر واقع گرایی
        از لست به خاطر تیر نزدن به دیوار
        و از گوست به خاطر قطع نشدن بامبو نمره کم کرد

        • گفتم که من از نقد گیم اسپات آی جی ان یا VG247 و یا هر وبسایت دیگری دفاع نمی کنم و اصلا کامنت من هیچ ربطی به منصفانه بودنشون نداره. بلکه گفتم “از نظر” این منتقدین باگ فقط مشکل نبوده برای همین نمره کم شده. حالا درست غلط بودن نظرشون چندان اهمیت نداره. به عبارت دیگر منتقد گیم اسپات “فقط” بخاطر باگ به بازی ۷/۱۰ نداده بلکه “به نظرش” مشکلات دیگری هم داشته. در ضمن منتقدی که گوست آو سوشیما رو نقد کرده این خانوم نبوده. و با نکته‌ی منفی rdr 2 کاملاََ موافقم. واقعگرایی بازی مشکلاتی رو به وجود میاره و من اصلا از مبحث واقگرایی تو بازی لذت نبردم.

          • نظر منتقدان برای من هم هیچ اهمیتی نداره
            حالا میخواد گیم اسپات باشه یا حتی اقا سعید اقابابایی خودمون
            تنها در صورتی بهش اهمیت میدم که با تجربه ی من جور دربیاد
            که خب اصلا نقدای گیم اسپات و گیم بیتز با تجربه ی این هشت سال گیمینگ من جور در نمیاد
            اون واقع گرایی رددد کاملا نظر شماست و من بهش احترام میزارم

  • S..M گفت:

    اره مثال بارزش اساسین کرید که به خاطر باگ کلی نمره کم کردن

  • nazli pinar گفت:

    محمد حسین عزیز گل گفتی واقعا یکی از بهترین تحلیل هات بود :yes:

  • جنای کریمی بسیار زیبا و عالی توضیح دادین!
    سونی و انحصاریاش همیشه مورد تبعیض بودن و هستن و یه عده هیتر هم همیشه میخوان دست پیش بگیرن که پس نخورن…!
    فعلا مونده تا گند نسخه های نسل هشت کنسولا درآد! من که منتظرم!
    فقط خوشم میاد و خوشحالم از اینکه هرچقدر خودشون رو بیشتر به در و دیوار میزنن و میخوان که سونی و پلی استیشن رو تخریب کنن هر سال بیشتر از سالای گذشته موفق تر میشه!
    جونم سلطان پلی استیشن و طرفداراش!

  • سلام خدمت آقای کریمی عزیز ایشالا که شاد و سلامت باشید
    ببینید این که میگن بازی باگیه از این حرفا بستگی داره منظورش از باگ چی باشه؟
    من دیزگان پلی ندادم و نظری هم نمیدم ولی مثلا یه بازی مثل ac unity که روز اول خودم پلی داده بودم به قدری زجر آور و بد بود که بازیو نصفه رفتم مثلا یادمه تو یکی از ماموریت ها باید یه بنده خدایی رو assassinate میکردیم اونم مخفی!هر دفعه میخواستم این کارو انجام بدم همش می‌رفت زیر زمین!!!!چندین بار این اتفاق افتاد
    در ضمن منتقد هارو محدود نکرده خیلی از سایتا کد هارو برای کنسول ها درخواست دادن که هنوز ارسال نشده شاید روز ریلیز رسمی بازی برای اونا هم ارسال بشه
    یکی از بزرگترین مشکلاتی که نه تنها cdpr بلکه کل دنیا درگیرش شدن همین کرونا بود. مطمئن باشید خیلی تاثیر دا ره چون اونا هم مثل ما انسانن و جونشون براشون عزیزه!تو این وضعیت بد بازم شاهکار تحویل دادن و مشکلاتشم هرچی باشه درست میشه
    (این موضوعی که الان میگم منظورم شما نیست کلی میگم)
    یکی از دلایلی بعضی از سایتا نمره کم میدن به خاطر اینه که بازی محبوبشون هم قراره تو همون سال یا سال بعد منتشر بشه وبا این بازی ها رقابت کنه برای همین تمام تلاششون رو میکنن که هرجور شده یه ایرادی از بازی بگیرن(و خودشون رو یه آدم ریزبین حرفه ای نشون بدن در حالی که فقط هدفشون تخریبه)
    الان همین گیم اسپات ببینین برگشته گفته توهین به. فرهنگ ها خشونت زیاد تبلیغات فساد جنسی و …‌
    خب این بازی تو ایالت کالیفرنیاست
    مگه دارن دروغ میگن؟؟خو آمریکا همینه دیگه!حتی الانم میتونیم ببینیم⁩
    در واقع cdpr خارق‌العاده عمل کرده و دمشون گرم
    ایشالا همه بتونن رو پلتفرم مورد علاقشون این شاهکارو پلی بدن :rose:

    • ببینید چرا قصد دارین باگ های Cyberpunk 2077 را سطحی جلوه بدین؟ من هر نقدی که تا به این لحظه خوندم یک بخش کاملاََ جداگانه بیش از ۱۰ خط به باگ ها اختصاص داده بودن!!! مشکلاتی از قبیل فریز شدن، کار نکردن کوئست ها، ریست اجباری بازی، غیب شدن سلاح ها، غیب شدن ماشین ها، زنگ خوردن گوشی v میانه‌ی دیالوگ و گلیچ خوردن به دنبال این موضوع و هزاران باگ دیگه. پس نیاید بخاطر اسمش باگ هاشو سطحی تلقی کنین. در مورد پچ هم بالاتر توضیح دادم.

      در مورد کرونا همه‌ی استودیوها درگیر کرونا هستند گوست آو سوشیما و لست و ac valhalla هم اوج کرونا عرضه شدن چرا اونا منتقد رو محدود نکردن!! هم نسخه‌ی کنسولی رو ارسال کردن هم اجازه دادن از گیمپلی بازی هاشون فوتیج به اشتراک بذارن. نمیشه که بین استودیو ها فرق گذاشت.

      • Mr. morgan گفت:

        اقای کریمی شما خودتون گفتید هنوز سایبرو تجربه نکردید نمیدونم هدفتون چیه انقد قسط دارین بکوبین بازیو این باگا همشون بزودی رفع میشه

        • گفتم که کاری به کیفیت بازی ندارم و سایبرپانک هم بازی خوبیه. (بالا نوشتم اما شما قصد دارین قسمت های مورد نظر خودتون رو بردارین و قسمت های دیگرو حذف کنین) هدف اصلی کامنت اولیه و بحث شکل گرفته اینه که اگر باگ مشکل به حساب میاد باید برای همه بازی ها مشکل باشه اگرم مشکلی نیست برای همه باید مشکلی نباشه. همه ی بازی ها باگهاشون رفع میشه یه مدت بعد از عرضه اما مشکل اینجاست که بابت باگ های یه بازی نمره کم می کنن یه بازی دیگه نه. حالا نمی دونم چرا قصد دارین بگین من از سایبرپانک متنفرم یا مشکل شخصی با سی دی پراجکت دارم. در صورتی که من همیشه از کسانی بودم که از این استودیو دفاع می کردم اما زمانی که نیاز باشه مطمئناََ نقد می کنم چه به منتقدین چه به سازندگان.

  • lastofus2 گفت:

    سلام آقای کریمی. وقتی من میگم خیلی از منتقدها دسته چکی یا فن بوی هستند بعضی ها میگن چرا میگی. شما برید نمراتی که سایت Steiviver به بازی های زرد ماکروسافت داده رو نگاه کنید. بعد نمراتی که همین سایت به بازی هایی مثل حتی گاد آف وار لست و … داده نگاه کنید. در مورد باگ هم همون زمان که ردد ۲ اومد خدای باگ بود ولی چون اسم بازی راک استار بود و مولتی پلتفرم اشکالی نداشت
    کلا به بازی مولتی پلتفرم که میرسه منتقدها بیشتر نمره میدن ولی برید نمرات لست رو ببینید یک سری سایت اومدن نمره زرد دادن که نمره رو خراب کنن. خدا وکیلی بازی تو نسل ۸ نام ببرید که از نظر گرافیک هوش مصنوعی گیم پلی و .. به لست ۲ برسه :reallypissed:
    در کل خوبی مراسم هایی مثل بازی سال این هستش که اگر نسبت به یک بازی کم لطفی بشه اون بازی با بردن جوایز تو دهنی به منتقدهای فن بوی میزنه مثل همین لست ۲ که گوتی و بیگ وینر میشه وبعضی ها از سوزش رفتن هکر استخدام کردن و نمرات رو به سمت گوست ( انحصاری سونی ) کشیدن. کاملا مشخصه اگر نمرات رو به سمت یک بازی مولتی پلتفرم میکشیدن دستشون رو میشد ولی به یک بازی سونی دادن که بگن آره این هکرها سونی فن بودن نه ماکرو فن :rotfl:
    .
    نکته دوم رو هم من دقیقا دیشب گفتم. همه بازی ها روی کنسول که گرافیک پایین تری داره نقد میشه و خب گرافیک بازی روی منتقد خواه یا ناخواه اثر میزاره ولی این بازی روی پی سی غول نقد شده خب مشخصه منتقد بازی میکنه گرافیک هم بالاس خوشش میاد دیگه
    فقط چه بچه های سایت خوششون بیاد چه نیاد قبول کنید این بازی اگر به لست ۲ میخورد بازی سال رو میباخت و این تاخیر چند هفته ای فقط و فقط برای این بود که بره سال دیگه. چون سال دیگه هم گاد نمیاد. و فقط هیلو هستش . خودمون هم میدونیم هیلو اگر نامزد هم بشه خیلی ترکونده ولی بازی سال نمیشه. به همین خاطر سال دیگه راحت جایزه رو میبره
    حالا یک عده ممکنه بگن سال دیگه الدر رینگ ممکنه بیاد. خب بیاد عمرا نمیان به میازاکی دوباره جایزه بدن
    بازی هورازین ۲ میاد. خب بیاد. بازی مولتی پلتفرم شاسنش برای گوتی شدن از اون مراسم بیشتره
    همونطوری که حق لست ۱ رو خوردن ( اگر جی تی ای به حق بود باید بقیه مراسم رو هم میبرد که نبرد ) یا حق آنچارتد ۴ حق این رو هم میخورن
    تازه امسال لست ۲ گوتی میشه سال دیگه حتی اگر سونی بهترین بازی تاریخ بشریت رو برای همیشه بده باز هم بهش گوتی از اون مراسم نمیدن چون میگن پارسال دادن امثال بدن حتما پارتی بازی هستش
    پس خلاصه داستان این سایبرپانک چه خوب باشه چه بد سال دیگه راحت گوتیش میکنن حالا میبینید

    • farshadx گفت:

      اول میای میگی بازی رو میخورد
      بعد میگی حق بازیهای سونی میخورن تو این مراسم تکلیف خودتون رو روشن کنید
      سالی که GOW جایزه ببره مراسم بهترین مراسم دنیا و معتبر ترین هست
      سالی که zelda جایزه ببره مراسم اصلآ اعتبار نداره و جوایز دیگه مهم هستن
      بنظرم جا داشت ۱ سال دیگه هم تاخیر بزنن و بازی رو کامل بهینه سازی کنن اما هنوز گیر دادی از لست فرار کرد؟!
      اگه بهینه سازی کامل داشت و امسال میومد قویترین مدعی جایزه سال هم بود
      گوتیش نمیکنن گوتی رو میبره :yes: همین حالا سایت JeuxActu شرط بسته که بازی گوتی ۲۰۲۱ میشه

  • AliH گفت:

    جالبه
    تا چند دقیقه پیش که اینجا بودم همه مثبت داده بودن چند نفر منفی یدفه شد ۴۷ نفر منفی…
    بنظرم قابلیت منفی مثبت دادن منحصر کاربرای سایت کنید تا دست این چیترا بسته شه.

  • Mr. morgan گفت:

    دوستان خواهشا انقد به باگ گیر ندید الان اسکایریم انقد باگ داره که پشماتون میریزه انگار که بازی عملا از باگ بوجود اومده اما ایا این به شاهکار بودن بازی لطمه زده ?:-) خیر متای بازی ۹۶ که خودش گویاس همین سایبرم انقد گستردس که باگاش به چشم نمیاد الان همیشه میگن یوبیسافت بازیاش باگ داره ولی والا من هرکدومو بازی کردم اونقدرباگ ندیدم دوستان این باگای سایبر روز عرضس تا ماه اینده اوکیه چرا انقد سخت میگیرید

    • Mikasa گفت:

      به نظر شما اینطوری هست دوست عزیز
      برای من پالیش بودن یک بازی و کمترین میزان باگ داشتن و لذت بخش بودن کنترل بازی یکی از مهمترین موارد هست
      همه یک معیار ندارن
      یک‌کوئست گرگینه بود تو ویچر ۳
      باگ داشت و ۱ ساعت وقت منو تلف کرد
      اخرشم فهمیدم باگ دار بوده و کوئست رو ول کردم
      محض اطلاع که بنده ویچر ۳ رو سال ۲۰۱۷ رفتم یعنی ۲ سال بعد عرضه هنوز این باگه‌وجود داشت حداقل برای من
      شاید شما از این ایرادات بگذرین ولی برای من ، بعضی گیمر ها و بعضی منتقد ها قابل چشم پوشی نیستن و به تجربه لطمه بدی میزنن
      متاسفانه سایبرپانک‌هم ازین باگ های عمیق زیاد داره
      امیدوارم زودتر از ویچر درستش کنن

  • sefirot2011 گفت:

    سلام آقای کریمی عزیز، من متن شما رو خوندم و واقعا تعجب کردم همچین حرفی رو زدید چون یک نکته بسیار مهم رو فراموش کردید ، اول اینکه وقتی منتقد ببینه بازی روی PC عرضه میشه و نقد میکنه و ببینه باگ داره نباید به عنوان یک نمره منفی تلقی کرد چون دنیای pc هزار جور سخت افزار هست و مچ کردن با همشون غیر ممکن ، ولی قضیه کنسول فرق میکنه وقتی با یک سخت افزار روبرو هستیم و نتونن همین یک دونه سخت افزار رو، بازی رو بهینه کنن مشخص اینجا باید ایراد گرفت و این منطقی هست که منتقد باید نمره منفی بده در ضمن از پیامهای بالا مشخص شد که شما فن سونی هستید و نسبت به این بازی دیزگان حساس شدید، شما باید به عنوان یک منتقد بی طرفانه در سایت حرفتون رو بزنید

    • درود. اولاََ مشکلات باگ کوچک ترین ربطی به بهینه سازی سخت افزاری و قطعات و مچ بودنشون با هم نداره و به وضوح مرتبط هستش با کد نویسی اینو با یه سرچ ساده و ابتدایی ترین اطلاعات هم می تونین بفهمین. از طرفی از نظر بهینگی سیستمی هم بازی در وضعیت خوبی قرار نداره:
      https://wccftech.com/cyberpunk-2077-crysis-of-this-decade-pc-performance-benchmarks-nvidia-amd-gpus-dlss-raytracing/
      دوما من کوچک ترین اهمیتی برای بازی انحصاری یا غیر انحصاری قائل نیستم مثال دیزگان رو می تونین بردارین ac valhalla یا fallout رو بذارین به جاش. دیزگان یه مثال واضح بود که باگ ها تاثیر زیادی برروی اثر گذاشتن. گرچه مشکلات دیگری هم داشت ولی خب نه در این سطح.

      • sefirot2011 گفت:

        من خودم برنامه نویسم این مقاله رو قبلا خوندم و تا حدودی قبولش دارم ولی این موضوع که همش برگرده به کدنویسی این کاملا غیر منصفانه هست ، چون خودم هورایزون رو بازی کردم که روی سیستم خودم با rx 580 و i7 4790 خیلی باگ داشتم مثالش نامرئی شدن موی سر شخصیت اصلی ولی برادرم که ۱۰۷۰ با i5 8400 داشت اصلا همچین موضوعیتی براش پیش نمیومد ، این مثالهای دیگه ای که زدید مشخصه که یک جواب رو به فرار هست ، به نظرم یه خورده این خشمتون رو کنترل کنید و بی طرفانه و منطقی پیام بفرستید

  • ایشاالله همه مون بتونیم تجربش کنیم
    بچه ها یه سوال چندتا بازی تموم کردید؟؟
    من۱۱تا البته کلا همینارو داشتمولی اگه خدا بخواد میخوام بازی هامو عوض کنم و بهترین بازی های نسل رو بریزم
    بیشتر بازی هارو دوبار تموم کردم و چندتا رو سخت رفتم
    لطفا بگید ?:-)

    • من یه لیست از تمام بازی های کوچیک و بزرگ aaa که فقط روی این سیستمم بازی کردم یه لیست درست کردم ۱۹۷ بازی کوچیک و بزرگ رو تجربه کردم و اینکه قبلا رو دقیقا نمیدونم چند تا بود
      و اینکه خیلی بازی هارو دوبار رفتمشون ولی بیشترینشون که مثلا ۱۰ بار بیشتر هم رفتم call of duty moder warfare 2 بودش

نقشه‌ی دنیای بازی Cyberpunk 2077 لو رفت - گیمفا