نسخهی موبایلی بازی Genshin Impact طی دو ماه اخیر ۴۰۰ میلیون دلار درآمد داشته است
گزارشها پیرامون بازی نقش آفرینی و چینی Genshin Impact حاکی از آن هستند که نسخهی موبایلی این عنوان، تنها پس از گذشت دو ماه از انتشار خود موفق شده تا به درآمد هنگفت ۴۰۰ میلیون دلاری دست پیدا کند.
حدود دو ماه پیش، بازی نقش آفرینی و انیمهای Genshin Impact، ساختهی استودیوی چینی میهویو (miHoYo) روانهی بازار بازیهای ویدیویی شد و به واسطهی داشتن ویژگیهای متعددی نظیر رایگان بودن، دردسترس قرار گرفتن برروی پلتفرمهای مختلف و شباهت به عنوان موفق The Legend of Zelda: Breath of the Wild، توانست تا به میزان محبوبیت بسیار بالایی در بین بازیبازان دست پیدا کند.
در واقع، این بازی نشان داد که انحصاری نمودن یک عنوان نظیر The Legend of Zelda: Breath of the Wild ممکن است در کنار مزیتهای خود، باعث شود تا دیگر بازیسازان از عدم عرضهی این عنوان پرطرفدار برروی سایر پلتفرمها و همچنین از محتوای معنوی این بازی برای ساخت بازی جدیدی استفاده کنند و در نتیجه این سود سرشار به جای شرکت نینتندو، راهی حساب بانکی استودیوی میهویو شود.
بههرترتیب، این بازی برای اولین بار در تاریخ ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ (۲۸ سپتامبر ۲۰۲۰) منتشر شد و طولی نکشید تا به صدر پرمخاطبترین عناوین فروشگاههای دیجیتالی بازیها راه یافت. همچنین، این بازی در هفتهی اول انتشار خود موفق شد تا به آمار ۱۷ میلیون دانلود و ۶۰ میلیون دلار درآمد خالص دست پیدا کند و هماکنون نیز پس از گذشت دو ماه از این تاریخ، عدد شگفت انگیز ۴۰۰ میلیون دلار برای درآمد این بازی در این بازهی زمانی گزارش شده است.
براساس تجزیه و تحلیل مرجعی به نام سنسور تاور (Sensor Tower) که در زمینهی ارائهی گزارشات پیرامون بازیهای موبایلی فعالیت میکند، بازی Genshin Impact از زمان انتشار تاکنون به صورت دقیق ۳۹۳ میلیون دلار درآمد خالص را تنها از طریق فروشگاههای گوگلپلی و اپلاستور کسب کرده است. در نتیجه، درآمد این بازی برروی پلتفرمهای دیگر نظیر رایانههای شخصی و یا پلیاستیشن در این گزارش محاسبه نشدهاند.
به گفتهی بسیاری از بازیبازان، بازی Genshin Impact علاوه بر شباهت خود به بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild، ویژگیهای بسیار خوب دیگری نیز دارد که در محبوبیت شدید این بازی سهیم بودهاند. عواملی نظیر گرافیک بصری، شخصیتهای جالب و مکانیکهای بهروز و سرگرمکننده از جملهی این موارد هستند. از طرفی دیگر بهنظر میرسد که این بازی با بهروزرسانهای متنوعی که دریافت میکند همچنان به پیشرفت و درآمدزایی خود ادامه دهد و اضافهشدن شخصیتهای جدید نیز باعث شوند تا از تکراری شدن بازی جلوگیری شود.
بازی Genshin Impact، هماکنون برروی کنسول پلیاستیشن ۴، پلتفرم رایانههای شخصی و سیستمعاملهای اندروید و iOS دردسترس قرار دارد.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
ببینید یک بازی موبایلی چقدر درامد داشته ای کاش در ایران هم همچین استودیوهایی وجد داشتن و بهشون بها و امکانات میدادن تا از اینجور بازیا بسازن و حتی بهتر و خیلی بهتر با درامدی بیشتر چون اینجور استعدادها در ایران زیاد هست اما متاسفانه امکانات در اختیارشون نمیزارن و روشون سرمایه گذاری نمیکنن تا صنعت بازی سازی ایران به چرخه اقتصاد کشور کمک بکنن و صنعت بازی سازی میشه گفت در ایران مرده همانطور که صنعت فیلمسازیشون مرد
چه توقعی داری وقتی که داخل کتابا در مورد بازی های رایانه ای چرت و پرت تحویل مردم میدن؟
چه ربطی به کتابا داره؟درمورد سیگارم همه جای دنیا اخطار میدن اما سالانه میلیاردها دلار سود میره تو جیب تولید کننده هاش
یعنی ری استارت کردم تو تشبیهت
الان گیم سیگاره ما هم سیگاری 😐
متاسفانه این چندسال گیمفا اومد دسته نسل هشتادی که از درک یه کامنت ساده هم عاجزن و واسه جواب دادن عجله دارن!من میگم اینکه داخل یک کشور از ضرر یک چیز حرف میزنن دلیل بر این نیست که نتونه پیشرفت کنه من گفتم گیم سیگاره؟ یعنی سطح درکتون همین قدره؟ 😕
موز؟؟؟
همون موزه دیروزی :rotfl:
Ghost of sparta : اتفاقا حرف شما ربطی نداره. تو ایران در مورد بازی های رایانه ای و خوبی هایی که دارن و به مغز کمک میکنن حرفی زده نمیشه و فقط از بدی هاش گفته میشه. در حالی که در کشور های دیگه در مدارس و دانشگاه هاشون بازی ماینکرفت رو همه سیستم ها نصبه چرا؟ چون به خلاقیتشون کمک میکنه ولی خب ما جهان سومیم توقعی اصلا و ابدا نیست.
Commander shepard : آره همونم :rotfl: :heart:
خیلی باحالی :-*
داداش ولی همین چند وقت پیش یه مستند پخش شد از تلویزیون..خیلی اتفاقی چشمم خورد چون تلویزیون نگاه نمی کم زیاد…دیدم سعید آقا بابایی داره صحبت می کنه..همین نویسنده درجه یک گیمفامون..بیشتر تو این مستندی که می گم نکات قوت بازیا گفته می شد.. پس امید هست
دقیقا
طرف تو کتاب امام زمان نوشته بود گیم سیاست غلبه برای از بین بردن فرهنگ ما 😐
یعنی خدارو باید شکر کنه که استادمه
و گرنه میرفتم تو پیویش هرچی از دهنم درمیآمد میگفتم
اخه لعنتی چه ربطی داره؟؟
یکی این یکی اونایی که تو ایران گیمرو بیمار میدونن
یعنی کمم نیستن که بخوای اسم ببری
چه فرقی داره که استادته فعلا مراعاتشو بکن بهت ۹٫۵ نده بعدا به خدمتش برس :laugh:
مدیر راهنمایی منم همچین آدمی بود
من همینجوریش اون درسو به زور یازده شدم
فکر کن اینطوری میکردم چند میداد 😐
البته هنوز پایانی مونده که به حول قوه ی الهی ۹ بگیرم میانگینش با این پاسم 😀
مگه درسه چیه؟
من خودم دو سال پیش کار و فناوری رو ۱۱ گرفتم :laugh:
بعد ریاضی و علوم هردو ۱۹ و ۱۸ بودن :rotfl:
به ملا ولت نمیکنه :rotfl:
متاسفانه یه سری خشک مغز همیشه هستن.. استادو که باید احترامشو نگه داری ولی می تونستی با احترام بگی استاد:
.
.
.
شما اظهار نظر نکنی بهتره :rotfl: 😀
از این مزخرفاست
همینو بگی تا اخر ترم گیر میده
ایشالله ترم بعد باهاش کار دارم 😀
با همه حرفات موافقم به جز فیلم سازی.. فیلم سازی ایران نمرده…هنوز امید درش پیدا می شه…همین آخرین فیلم مجیدی :sun:
برای ps4 هم رایگانه؟
بله