خالق Silent Hill و تهیهکنندهی The Last Guardian استودیوی ژاپن سونی را ترک کردند
آقای کیچیرو تویاما (Keiichiro Toyama)، خالق سری Silent Hill و کارگردان عناوین Siren و Gravity Rush به همراه آقای کازونوبو ساتو (Kazunobu Sato)، تهیهکنندهی عنوان The Last Guardian اخیراً استودیوی ژاپن سونی را ترک کردهاند. برای جزئیات بیشتر با گیمفا همراه باشید.
کیچیرو تویاما و کازونوبو ساتو با جدایی از استودیوی ژاپن سونی، استودیوی جدیدی تحت عنوان بوکه گیم (Bokeh Game) را تاسیس کردند. رسانهی ژاپنی Dengeki Outline اخیراً مصاحبهای را با این دو شخص ترتیب و در مورد آیندهی این استودیو سوالاتی را از آنها پرسیده است.
طبق گفتههای تویاما و ساتو، آنها از مدتها قبل به دنبال تاسیس یک استودیوی بازیسازی بودهاند. همچنین سن و شیوع ویروس کرونا نیز در تصمیم آنها برای ترک استودیوی ژاپن سونی و تشکیل استودیوی بازی بوکه گیم نقش داشته است.
آقای تویاما در این باره گفت:
متوجه شدم که چیزهای مختلف در جهان به دلیل تأثیر بیماری کرونا به شدت در حال تغییر است و من انگیزه شدیدی برای تغییر خودم پیدا کردم. سرانجام تصمیم به جدایی از استودیوی ژاپن گرفتم.
به گفتهی بنیانگذاران بوکه گیم، آنها در حال حاضر ایدهای برای ساخت یک آیپی جدید دارند که به نظر میرسد یک عنوان اکشن خواهد بود. نام و پلتفرمهای مقصد هنوز به طور قطعی مشخص نشدهاند اما آقای تویاما تایید کرد که به فکر انتشار بازی برای رایانههای شخصی و کنسولها هستند. کارگردان سابق Silent Hill اعلام کرد که آنها میخواهند بازی جدید آنها در پلتفرمهای مختلف تجربه شود.
همانطور که انتظار میرفت، جدایی آقای تویاما از سونی گمانهزنیهای مختلفی را در مورد شایعات عرضهی ریبوت Silent Hill برای پلیاستیشن ۵ به وجود آورد. بسیاری از منابع و اینسایدرها ادعا میکردند که تویاما وظیفهی کارگردانی این ریبوت را برعهده خواهد داشت. البته این احتمال نیز وجود دارد که روند توسعهی این ریبوت رو به اتمام باشد و به همین علت عدم حضور کارگردان اصلی خیلی به چشم نیاید. با این حال، هنوز هیچ چیزی در خصوص وجود و یا عدم وجود این ریبوت به صورت رسمی تایید نشده است.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
ممکنه که بخاطر ریبوت سایلنت هیل از استدیو جدا شده باشه؟؟
نه داداش، این دو نفر از بخش استودیوهای جهانی سونی خارج شدند و فصد دارند یک استودیو مستقل به اسم Bokeh game studio تاسیس کنند
ایشالا بازی جدیدشون بترکونه تا من و شما لذت ببریم :yes:
چرا جدیدن هر روز خبر اخراج یک عضو سازنده بازی را باید بشنوییم مخصوصا از طرف راک استار یا یوبی سافت واسه اساسین یا سونی یا ماکرو و بعدش هم اخراج شدگان هر روز استودیو جدیدی تاسیس میکنن این کار باعث پسرفت صنعت گیم و ضعف بازی سازی در نسل۹ می شود و علاوه بر آن لطمه ای بزرگ به پول های خرج شده یک گیمر می زند بزارید همه چی خوب پیش بره مثل نسل۸ آنقدر سر یک میلیون یا ۱۰ میلیون دلار سر هم نزنید و فخر فروشی نکنید!!!
البته این دو نفر اخراج نشدن خودشون رفتن. انگار میخوان یه استودیو جدید بزنن روی یه آیپی جدید کار کنن.
اصلا موافق نیستم. استعداد و ایده های ناب این افراد توی استودیوهای بزرگ به واسطه پول پرستی ناشر ها و سران استودیو و فشارشون روی بازیسازا کشته میشه چون ناشر ها اجازه ریسک روی بازیا رو بهشون نمیدن. اتفاقا من مطمئنم بخاطر تاسیس استودیوهای مکرر توسط اساتید قدیمی این صنعت باید منتظر بازیای خلاقانه و نویی باشیم. مثالش هم دث استرندینگ با اینکه بازی غیرقابل تحملی برای منه اما ایده شجاعانه و خاصی داره که صد سال کونامی نمیذاشت انجام بشه
این شایعه سایلنت هیل رو داش غلوم اولین بار مطرح کرد من از همون اولم به این شایعه شک داشتم سونی احتمالا بازی ترسناک برای نسل نه میسازه برای نشون دادن قدرت صدای سه بعدی و ویژگی های دوال سنس ش ولی بعید میدونم اون بازی سایلنت هیل باشه
طبق شایعات ؛ سایلنت هیلز ریبوت از مدت ها پیش داشته ساخته میشده و این خبر نوید پایان پروسه ساخت بازی رو میده
اگه این خبر نوید پایان پروسه رو میده باید بازی سال ۲۰۲۱ بیاد و هر چه سریعتر معرفی بشه مثلا توی همین مراسم هفته آینده جف کیلی بازی سایلنت هیل باید معرفی بشه در غیر اینصورت شایعه بی اساسیه
چه خبره تو استودیوهای سونی، همه جدا میشوند؟!
نارضایتی و بدرفتاری اصلی ترین دلیله
کار تو سونی کار هر کسی نیست
الکی نیست که سونی به اینجا رسیده
استدیو های سونی با پشمک خوردن به اینجا نرسیدن که
کار کردن تا رسیدن به اینجا
ناتی از کرش رسید به لست و گوتی و بیگ وینر
اینسومنیاک از روت رسید به اسپایدی و نامزد بهترین بازی سال
ساکرپانچ از یه استدیوی متوسط تبدیل شد به یه استدیوی محبوب که نامزد بهترین بازی سال رو داره
ووووو
آره بابا اصلا سونی جهنمه همه میخوان برن بهشت مایکروسافت و بازیای متای زرد و قرمز بسازن
مایکروسافت فلایت و اوری ۲ امسال با متای قرمز بهت سلام رسوندن
گوتی امسال هم سلام رسوند :rotfl: :rotfl: :rotfl:
ببین من ترول نیستم عین شما ها که از گوتی شدن لست ۲ خوشحال نشم
اره سونی بازیسازاشو شلاق میزنه 😐
تند تند هم خودتو با قند شکن لایک نکن
عقل کل اولا کلی دلیل هست چتد وقت پیش هم کارگرادان هیلو جدا شد ممکنه مشکلات خانوادگی باشه ممکنه مشکلات قراردادی کاری یا دیگه باشه تازه تو چیکار داری بازی رو کی ساخته تو نسل ۸سونی بهترین کیفیت رو داده هر وقت نسل ۹بازی هاش همه ضعیف شد اونوقت به سونی حمله کن
شما رو کی اخراج کردن که به این واقعیت پی بردین؟
لازم نیست شما ترول کنی :no:
.
.
توی اکثر استودیو ها ؛ افراد به صورت قراردادی استخدام میشن ممکنه بعد از اتمام پروژه از استودیو بیرون برن ؛ از طرفی هردو کارگردان هیلو استعفا دادن ؛ یعنی مایکرو باهاشون بد رفتاری کرده؟
.
حتی مارک سرنی هم قرادادیه ؛ ازش پرسیدن چرا هنوز قراردادی کار میکنی؟ جواب داده : چون لازم نیست به خیلی ها گزارش بدم و میتونم با آزادی بیشتری کار کنم
مسلما نه سونی نه مایکرو با کارمندانشون بد رفتاری نمیکنن و اکثر کسایی که خارج میشن برای بدست آوردن تجربه جدیده یا دوست دارن روی یه پروژه جدید کار کنن یا خودشون استودیو جدید باز کنن
هر اتفاقی که به ضرر پلی استیشن افتاد مطمئن باشید زیر سر جیم رایان و هرمن هالست.کاش شان لیدن بزرگ برگرده چون واقعا میدونست طرفدارایps چی میخوان وقتی فهمید سیاست های پلی استیشن داره عوض میشه(مثل همین از انحصار درامدن بعضی بازیها مثل هورایزون زیرو) واسش قابل قبول نبود و کشید کنار چون واقعا واسش مهم بود پلی استیشن.یا شوهی یوشیدا که واقعا کیفیت بازیهای انحصاری واسش مهم بود یه خبری هم بود که رفته بود سانتامونیکا و از کیفیت گاد اف وار راضی نبود و مجبورشون کرده بود کیفیت رو بالا ببرن کاش بازم بشه رئیس استدیوهای جهانی سونی و شان لیدن هم بگرده.یه دو سال دیگه گند این جیم رایان درمیاد
باشه وضعیت خوب رفتاری ماکرو تا الان کرک داون این چرت پرتا بوده هیلو اینفینتم که نگم
وضعیت بد رفتاری سونیم گاد آف وار لست ۲ دیمن سولز اسپایدر من …. بوده
خب خبرو شنیدم ناراحت شدم
به خاطر بازیهای این کارگردان نبود، به خاطر خطا بودن شایعه سایلنت هیل ناراحت شدم
انگار طرف از یک و نیم سال پیش فکر درست کردن یک استودیو مستقل رو داشته، و امروز انجامش داده، طرف هم بیانیه داده که ما رابطه خوبمون با سونی رو حفظ میکنیم و اینا
حالا از یک سال و نیم پیش مطمئنا یک جانشین برای بنده خدا پیدا کردن دیگه، مخصوصاً که هنوز تیم سایلنت اصلی و بدنه اون تیم سابق داخل ژاپن استودیو مشغولن
امیدوارم سایلنت هیل رو در گیم آواردز ببینیم
آخرین امید منه
چرا همه دارن از سونی جدا میشن ؟
به همون دلیل که دو تا کارگردان هیلو از ماکرو سافت جدا شدن
کارگردان Halo infinite، کریس لی هنوز توی ۳۴۳ کار میکنه. فقط از پروژه halo infinite خارج شد
خوبه اون دوتا رفتن وگرنه این دویست نفری که روزانه از سونی میرن و چجوری میخواستین توجیح کنین
دهن. ت سرویس
سونی داره ورشکست میشه، با این وضع کرونا پول زیادی براشون نمونده
حق نگو
اینقد مزخرف نگین انصافا
خودتون خسته نمیشین از این همه حق گویی؟
خب امیدوارم موفق باشند و عناوین جذابی رو برای ما خلق کنند. این کیچیرو تویاما واقعا خلاق و ماجراجو هست ! منتها تکلیف سایلنت هیل چی میشه ؟ یعنی واقعا کوجیما داره میسازه ؟ یا این تموم کرده الان داره میره ؟ و مهم تر از اون اگه ریبوت سایلنت هیل رو ساخته باشه چرا باید بره ؟ اگه بازی خوبی باشه که خب درآمد بالایی هم کسب میکنه و ریسکش هم کمتره . فکر کنم جواب تمامی این سوالات رو هفته بعد بگیرم ! نمی دونم والا یعنی ساخت سایلنت هیل دروغ بود ؟…