تاد هاوارد امیدوار است به جای مقیاس بزرگتر، واکنشپذیری بیشتری را در بازیهای جهان باز ببیند
اخیراً آقای تاد هاوارد (Todd Howard) در خصوص انتظارات خود از عناوین جدید جهان باز صحبتهایی را مطرح کرده است. برای جزئیات بیشتر این خبر با گیمفا همراه باشید.
بدون شک نام تاد هاوارد به نوعی با آیپی The Elder Scrolls گره خورده است. وی ابتدا به عنوان تهیهکننده و طراح به شرکت بتسدا (Bethesda) پیوست و کار برروی عنوان The Elder Scrolls II: Daggerfall را آغاز کرد. وی پس از آن برروی بازیهای The Elder Scrolls III: Morrowind و The Elder Scrolls IV: Oblivion به عنوان تهیهکنندهی اجرایی کار کرد و سرانجام با کارگردانی برروی بازی The Elder Scrolls V: Skyrim موفقیتهای بسیاری را برای بتسدا به ارمغان آورد.
آقای هاوارد در مصاحبه با گاردین (The Guardian) در خصوص نگاه و انتظارات خود از عناوین جهان باز آینده صحبت کرد. وی توضیح داد که ترجیح میدهد به جای مقیاس بزرگتر در این بازیها، واکنشپذیری بیشتری را در آنها ببیند.
میخواهم در خصوص بازیها در ۵ الی ۱۰ سال آینده صحبت کنم. نوع بازی هایی را که ما می سازیم آنهایی هستند که مردم میخواهند بنشینند و هر بار برای ساعتها آن را بازی کنند. اگر می توانید به راحتی به یک بازی دسترسی پیدا کنید و مهم نیست که در چه دستگاهی هستید یا کجا هستید، فکر میکنم این همان مربوط به پنج تا ۱۰ سال آینده باشد.
من میخواهم واکنشپذیری و تعامل بیشتری را در بازیهای جهان باز آینده ببینم. سیستم های بیشتری با هم درگیر شوند تا بازیبازان بتوانند خودشان را نشان دهند. فکر میکنم دنبال کردن ایدهی مقیاس بزرگتر همیشه برای بازیها بهترین هدف نیست.
به نظر میرسد صحبتهای آقای هاوارد به آنچه که از عناوین Starfield و The Elder Scrolls VI داریم، اشاره دارد. این بازیها با وجود معرفی در سال ۲۰۱۸، همچنان فاصلهی زیادی تا انتشار دارند.
اغلب بازیهای جهان باز امروزی از مقیاس و دنیاهای بزرگی برخوردار هستند؛ اما تعداد اندکی از آنها در نحوهی تعامل با بازیباز موفق و تعیینکننده هستند. حال باید ببینیم این بازیها در آینده به چه سمت و سویی خواهند رفت.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
تات هاوارد مرد بزرگیه امیدوارم بازیش حتی اگه انحصاری هم هست یه عنوان با کیفیت باشه
من هنوز نمیدونم که چرا کارنامشو با فالوت۷۶ زد لکه دار کرد
میتونست بجاش رو استارفیلد کار کنه و یه شاهکار بده بیرون
ولی بجاش طمع کرد و رفت بازی انلاین ساخت تا بتونه پول زیادی به جیب بزنه
بعضی وقتا کمپانیا که زیاد از حد گنده میشن مجبور میشن این راه هارو امتحان کنن
بهرحال امیدوارم تو کاری که تخصصش رو داره یعنی سینگل پلیر سرمایه گذاری کنه
تاد هاوارد کارگردانه رعیس شرکت که نیست
روی هر بازی بهش بگن کار میکنه
نه
کارگردان خودش ایده میده
شرکت فقط تایید یا رد میکنه
رییس شرکت بدون موافقت کارگردان یه بازی رو نمیسازه
باید باهم توافق کنن تا یه پروژه استارت بخوره
وگرنه کدوم رییس شرکتی یه کارگردان سینگل پلیر سازو میذاره بازی انلاین بسازه؟
خودشم گفت فال اوت ۷۶فقط یه تسته مثل الدر اسکرول انلاین فقط میخواستن بدونن مزه زیر دندون گیمرا چیه
یعنی با الدراسکرولز انلاین نفهمیدن مزه زیر دندون گیمرا رو؟
باید با تمام فرنچایزهاشون تست کنن تا متوجه بشن؟
الدراسکرولز آنلاین از یه استودیوی آنلاین سازه. اسمش هم هست زنیمکس آنلاین. اینا میخواستن یه بازی تو سبک فالوت رو تست کنن که خداروشکر ناموفق بود. وگرنه اگر موفق میشد واقعا خداحافظی با عناوین داستانی بتسدا سخت بود
اتفاقاً همین که جرئت پیدا کرد و رفت سراغ تجربه های جدید و دنیای پررقابت بازی های مولتی پلیر نشون میده فرد ریسک پذیر و ماجراجویه.
همچین افرادی به درد ایکس باکس استودیو میخورن.
تجربه جدید یعنی استارفیلد
یعنی از پسا اخرالزمانی بری رو سای فای
به این میگن جدید
نمیدونستیم انلاین کردن یه بازی کاملا سینگل پلیر جدید حساب میشه!
نمیدونم فال اوت رو بازی کردی یا نه ؟
اخه ریسک پذیری چی وجدانن اگه میخواست تست کنه مثل بازی برادر هود اساسین یه مولتی مختصر کنار بازی میزاشت نمیرفت پول یه بتزی کاملو سر تست بگیره
ماله کشن برادر من
ماله کش
ترول نکن
😐
:yes: :yes:
یکی اینا به یوبیسافت بگه
با اینکه یوبی فنم ولی اره
داری درست میگی :yes:
یوبیسافت عناوین به شدت خلاقانه ای داره آیپی هاش خیلی ارزشمندن فقط بهینه سازیشون بیشتر ایراد داره و از اون مهمتر طراحی ماموریت های بازیش به خصوص فرعی ها دچار یکنواختی میشن ولی در مجموع هر ساله عناوین واقعا با کیفیتی رو ازش میبینیم و همیشه به خودم میگم اگر فقط یه مقدار قابل توجهی بیشتر رو بازیاش وقت میگذاشت قطعا اون دو تا مشکلی که عرض کردم از بازی هاش برطرف میشد و بازخورد های به شدت بهتری رو بدست میاورد ولی مدت هاست که سیاست های یوبی بر این اساس بنا شده که با همین روند سالی حداقل ۲ تا بازی خیلی خوب بده بیرون ولی چون وقت وقت کافی صرف اونا نمیشه دچار مشکلاتی مثل طراحی ماموریت ها و باگ های متعدد میشه
واقعا بازیاش جهان خیلی خوبی داره الان مثلا ردد و اودیسه تو یه سال اومدن ولی اودیسه بزرگتر بود ولی تو محیط پویایی و جهان ردد۲ خییییلی بهتر از اودیسه هست و اودیسه فقط بزرگتر بود الان ویچر و اسکاریم هم از این دست بازیاست که محیط فوق العاده ای دارن و خسته کننده و تکراری نمیشن من والهالا رو بازی نکردم ولی یوبیسافت باید تو جهان بازیای جهان بازش بیشتر کار کنه
خدایی دیگه والهلا خیلی اون مسئله کیفیت محتوا رو رعایت کرده
دقیقا به یوبیسافت تیکه انداخت. ولی این حرفش مسیریه که سیدی پراجکت با سایبرپانک رفت. مطمئنم تاد هاوارد تو بازیای بعدیش این مسئله رو عالی لحاظ میکنه.
از اسکایریم بیشتر؟
اسکایریم جهانش خیلی خوبه
یعنی بعضی وقتا اتفاقایی میفته که کرکات میریزه
مثلا یه ماموریتو میری
بعد اگه بخوابی وقتی بیدار میشی یکی اومده بالا سرت و کرکات میریزه
یا مثلاً یکی از ماموریتا با نامه رسان بهت میرسه
یا از یه سری اتفاقا میتونی جلوگیری کنی
مثلا مرگ یه زن تو مارکراف
داداش منظورش نقشه بزرگ خالیه که به هیچ دردی نمیخوره مثل بازی انتم یه نقشه بزرگ و زیبا داره ولی چه فایده بدون فعالیت های جذاب
اسکایریم پر ماموریت جذابه
داستان بازی همینقدر خوب بود بازی حقش صد بود
من دارم الان اسکایریم بازی میکنم
ماموریتای اصلی رو ول کردم دارم تو مپ میچرخم رندوم ایونت و اتفاقای جالبی میفته
یه جایی که عرب نی نمینداخت اژدها دیدم که کرکام ریخت
به بدبختی کشتمش
اژدها که اندازه ی موهای سر من تو بازیه
من الان تعداد روح های اژدهام ده برابر کلمه هاییه که پیدا کردم
منم داستان اصلی رو کامل ول کردم جایی که میگه برو کتابو بیار اون اژدهای بالای کوه
الان تو من میگرخم با کردم حرف میزنم
خط اخر چه چرتی نوشتم 😐
درستش این بود
الان تو مپ میگردم با مردم حرف میزنم
پشمام حاجی :rotfl:
داداش من یه عمر تو بازیهای بنزدا ویاده روی کردم تو همشونم یه پیاده روی سالم نداشتم
یدور داشتم از ریوروود میرفتم ریفتن وسط راه
۳تا اژدها
۵ تا ببر
کلی دراکولا و هر جور دشمنی که طراحی کرده بودن ریخت سرم :laugh:
خیلی خوب بود هر موقعم میمردم دفعه بعدی که لود میشد یه چی جدید میوفتاد دنبالم :laugh:
خیلی خوب بود
از همه بدتر جاینتان
یعنی پاره میشی
یه بار پررو رفتن سمتشون یکی زد زیرم رفتم هوا دیگه نیومده پایین :rotfl:
یه اتفاقی افتاد بره من تو اسکایریم تا حالا نشنیدم از کس دیگه. تو معدن بودم اینونتوریمو از یه سلاح خالی کردم. ۵ دیقه بعد یه یارویی اومد پیشم سلاحمو داد گفت این از کیفت افتاد!!!
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
پشمام
من یه بار کل سلاحامو تو قلعه خالی کردم رفتم پیش شاهه گفت بیا اینا رو جاگذاشته بودی
یعنی کرکام ریختا
ولی دیگه اتفاق نیفتاد
فکر کنم طرف به عنوان شیرینی برداشت بقیش رو 😀
برا من شده بزن قدش :laugh:
تازه یدور از یجا دزدی کردم
بعد کمپانینم رو عوض کردم بعد تو ریور وود بودم کمپانین قبلیه اومد گفت طرف (اونی که ازش دزدی کردم) بانتی هانتر فرستاده دنبالت از ریور وود بزن بیرون بعد یه نقشه داد موقعیت جدید یارو بود :laugh:
خیلی دلم میخواد بازیش کنم ولی مکانیک قدیمیش میزنه تو ذوقم . مساله دیگه با بازیهایی که هزار جور ایتم از نمکدون گرفته تا شمشیر رو میشه ورداشت زیاد حال نمیکنم و مهمتر از همه زبانم فول نیست و متوسطه اینم حتما پر از دیالوگ و انتخابه . والا دلم لک زده واسه گشتن سوراخ سنبه ها .
داداش من بچه بودم یه عمر حسی رفتم جلو دیالوگارو
ببین کدوم خس بهتری میده اونو بزن
من مه هیچوقت پشیمون نشدم
هنوزم نمیفهمم قضیه چیه این کارو میکنم
من خسته میشم این مدلی . باید داستان رو بفهمم تا حال کنم با بازی و ادامه بدم . مخصوصا تو بازیهای پر دیالوگ .
ولی رو چهره هاشون باید کار کنین.اصلا آدم میبندشون یاد چهره های پی اس ۲ میفته.امیدوارم موتورشون را خوب بهینه سازی کرده باشن که هم حجم بازی را زیاد نکنه هم زیاد اذیت نکنه چهره هاشون
یکی این
یکی جمله ی a arrow in the knee
یعنی خیلی بده این جمله
امیدوارم تو قسمت بعدی به عنوان ایستراگ بزارنش
یا مثلا کتاب میخوندی یه کوئست جدید باز میشد
یا مثلا یکی ناگهانی میومد بهت حمله میکرد وقتی میکشتیش نامه توی لباسش یه جریان دیگه رو آغاز میکرد.
اسکایریم هر چی زمان ازش میگذره ارزشمندتر میشه واقعا.
.
.با اون آهنگهای ارکستریش
.
دواکین دواکین فور دِ سیک آو اسکایریم (تم اصلی)
.
یا اون آهنگ که تو کافه های مناطق حکومتی ضد آلفریک استورمکلاک خونده میشد
We drink to our youth for the days come and gone
For the age of aggression is about done.
ای خدا یاد اسکایریم که میاد از خود بی خود میشم
کتابا که اکثرا عالین
یا اسکیل میدن یا داستان باز میکنن
اگه هم نکنن انقدر قشنگن که من خودم کلی کتاب تو خونه هام دارم هر روز میخونم
اینکه اسکایریم فوق العاده بود شکی درش نیست.اما من فال اوت رو عاشقش بودمو یه جورایی بیشتر دوسش دارم.فال اوت ۴ فوق العاده بود.انقدر آزادی عمل توی پیشبرد بازی داشتی که مخه آدم سوت میکشید.گرافیکیشم به نظرم واقعا بد نبود در واقع انقدری که ملت بد میگفتن نبود.من واقعا لذت بردم.بعد سیستم ارتقا کارکتر انقدر وسیع و عمیق بود نمیتونشتم باورکنم.اما اگر بتسدا بخواد این رویه و موتور داغونش رو ادامه بده و بازیاش رو از لحاظ گرافیکی به عناوین روز نرسونه و قرار باشه الدر جدید دوباره گرافیکیش یه نسل عقب باشه خیلی ضربه میخوره.باید گرافیک و جزییات و فیزیک رو شدیدن تو الدر جدید ارتقا بدن.مخصوصا اینکه انتظارات به شکل شدیدی بالاست
فال اوت رو خودم خیلی دوست دارم
ولی الدر رو خیلی بیشتر
با سبک الدر بیشتر حال میکنم نسبت به فالوت
من خودم سبک الدر رو بیشتر دوست دارم ولی فال اوت اصلا یه چیز عجیبیه لامصب.اصلا اون محیط عظیمش باورم نمیشد دیدم وقتی وارد آب میشی رادیو اکتیو میشی گفتم اوکی پس هیچی دیگه آبش بی خاصیته بعد یبار با اون لباس سنگینا بودم اسمش رو یادم رفته افتادم از اون سد توی آب رفت بعد دیدم کلی ماجراجویی و ایتم زیره آبه یا اون محیطه که پره گاز سمیه و خیلی وسیعه :chic: 😯
پاور ارمور…..من از هر مدلی داشتم جت پک دار کردم ایکسم رو واسه برادرهود هم شوکر برقی گذاشتم….پاور ارمورت رو حتما واسش جت پک بذار یا خودت پایان برادرهود رو برو… با هزمت سوت میتونی بری محل برخورد بمب و برای خودت بگردی و خطرناکه….پرک اکوا بوی و ادامش رو بگیر هم اگه اب بخوری رادیواکتیو نمیشی هم زیر اب درجا اندیتکت میشی و چیزای دیگه…..من فالوت ۴ رو خیلی وقت پیش جویدم رفت فک نکنم کسی مثل من بهش پیله کرده باشه….بدون تعارف نقش افرینی یعنی فالوت۴ من بیشتر از الدر دوستش دارم….ولی پیشنهادی بهتون میدم اینه که با اینستتود(موسسه)بازی رو تموم کنید شاید بگید جنگ در هر حالت نابودیه ولی خب برادرهود جدا افراطین توی نسخه ۴ حتما اون ربات ریل رود رو هم فراموش نکنید…..بخوام بگم تا فردا صبح طول میکشه…..ایکاش منتقدا مینشستن کامل جیک و پیکش رو در میاوردن و از ریز و پیزش مطلع میشدن یا تا پلاتش نمیکردن نمره نمیدادن فقط بخش ساخت و ساز بازی یه گیم کامله….فالوت۴ بازی عالی هستش
اون قدر این بازی رو رفتم دیگه فکر میکردم هیچی ازش نمونده ولی گهگاهی میام بازی کنم میبینم دنیاش همچنان غنی از چیزای جالب و تازه اس!
بیشتر انیمیشن هاش مشکل دادن
اگ یه بازی بسازه که توش ربات باشه فقط انیمیشن هاش معرکه میشه 😀
من تا حالا اسکایریم نرفتم 😐 😐 😐 ولی شنیدم خیلی شاهکاره
بهترین نسخه های الدر یکی oblivion رو شنیدم یکی هم skyrim خودتون که بازی کردید چجوری بوده ؟؟؟
چطور نبود
محشر بود
پیشنهاد من اینه اگه حتی یه پیسی زغالی هم داری بریزی و بازیش کنی
پیشنهاد بعدیم اینه که داستان اصلی رو ول کنی اصلا بعد از یاد گرفتن شوت های اول و ماموریت های فرعی رو بری
پیشنهاد بعدیم اینه که بدون اینکه ماموریت داشته باشی تو غارا یا معدنا نری
اگه پیشین هم زغالی نیست یه ماد خفن بریز لذت ببر
گرافیک میده در حد دث 😐
نصف عمرت بر فناست داداش
بهتر بودن کدوم که اسکایریم قطعا بهتره چون جدیدتره. ولی ابلیوین و موروویند انقلابی تر بودن زمان عرضه البته ابلیوین ماموریتاش خیلی جذابه الانا نمیتونم پیشنهاد بدم کسی بره چون خودم اذیت شدم سرخیلی مسائل ولی اگه آرپیجی فن باشید خیلی حال میکنید
دقیقا درسته وسعت بدون محتوا همیشه باعث پسرفت میشه بجای پیشرفت
وسعت هم میتونه نکته مثبتی باشه به شرط اینکه محتوای کامل و این تعامل پذیری بسیار بالایی در حد و اندازه همون وسعت رو داشته باشه در غیر اینصورت وسعت بدون محتوا خودش ضربه میزنه به عنوان یک بازی
عناوین سابق بتسدا مثل فال اوت۳ و ابلیوین و اسکایریم در مقیاس گستردگی و وسعت محتوای بسیار زیادی داشتن ولی برای بازی های آینده بتسدا باید این اصل تعامل پذیری به چندین مرتبه ارتقا پیدا کنه تا بتونه باز ام موفقیت های گذشته تکرار کنه و به معنای دیگری انقلابی بشه
خیلی خوشحالم این اواخر حرفای منطقی و بسیار امیدوار کننده ای رو از تاد هاوارد عزیز میشنویم و اینا همه نشانگر گوش کردن به صدای طرفداراست :yes:
من خودم نقشه کوچیک دراگون ایج ۲ رو به نقشه بدون فعالیت انتم ترجیح میدم
راست میگه
نسل ۹ ، نسل انقلاب در هوش مصنوعی و تراکم محتوا و رئالیسم آلتیمیت شدنه.
و این انقلاب به زودی با سایبرپانک شروع میشه.
دیگه تو نسل ۷ و ۸ همه یاد گرفتن که چه طوری یه اوپن ورد بسازن و توش رو با ۴تا ماموریت و npc پر کنن
اصن حرف دل منو زد. چه فایده ای داری شما یه Terrain عظیم و خوشگل بندازی توو بازیت ولی نتونی هیچ تعاملی باهاش داشته باشی. نمونه اش بازیه Ghost of Tsushima، بسیار وسیع ولی جز ۲-۳ مورد تکراری هیچ واکنشی نسبت به شما نداره. حالا خیلی هم خوشگله، اینقد که من بیشترین تعداد اسکرین شات رو از این بازی دارم. ولی وقتی با یه دنیای تنبل و بی خاصیت طرف باشی دیگه خوشگلی هم کم کم محو میشه. ساخت یه Terrain عظیم و زیبا که کاری نداره، از عهده ی یه دولوپر کم تجربه هم بر میاد
“نمونه اش بازیه Ghost of Tsushima، بسیار وسیع ولی جز ۲-۳ مورد تکراری هیچ واکنشی نسبت به شما نداره”
😐 😐
ای خدا
راست میگه
ماموریت فرعی انچنانی نداره که ار مردم بگیری
یعنی واقعا یه روحی تو جهان بازی
سلام برای رد ۲ آنلاین نسخه کامپیوتر چطور میشه به سرور راک استار وصل شد اگه میدونین ممنون میشم بگین
من برای تاد هاوارد احترام قائلم امیدوارم بازیش موفق شه چه میخواد انحصاری باشه چه نه
مایکروسافت چی داره میسازه بهترین بازی قرن با همکاری استاد هاوارد افسانه ای
البته منظورش از بازی های ۱۰ سال اینده همون elder scrolls vi هستش :rotfl:
فک کنم اونموقع که بتونم بازیش کنم ۳۰ سالم باشه :pain: خارج از شوخی دیگه ۲۵ باید باشم :pain:
عمر گران چه زود تلف میشه
البته اگه مشکلی پیش نیاد و این چیزا شاید ۲۵ سالگیم بتونم بازیش کنم
تو که خوبی
من احتمالا ۳۵ سالم بشه
دیگه حتی مطمئن نیستم اون موقع شور الان رو داشته باشم
البته به قول معروف ( حالا نمیدونم کی گفته اینو) سن فقط یه عدده :blush:
گفتی شور الان
من دو سال و خورده ای پیش به دلیل مدرسه مجبور شدم ۹ ماه برابر از pc و دنیای گیم دور بشم وقتی رفتم سراغش دیدم هیچ علاقه ای اصلا به هیچ چیز ندارم کلا این حالتم یه روز کلا ادامه داشت و بعدش یه حس عجیب ترکیبی مثل عذاب وژدان و این چیزا بهم دست داد و بازم برگشتم سراغ بازی (یه لحظه احساس کردم دارم فیلم اکشنش میکنم جوری که دارم تو نظرم توضیح میدم :laugh: ) بعدش دوباره با شور و شوق خیلی بیشتر برگشتم سراغ گیم
میدونید به نظر خودم برترین سال گیمی رو که تجربه کردم و تعداد بسیار زیادی بازی رو تجربه کردم و کلی کیف کردم سال ۲۰۱۹ بود واقعا خیلی عالی بود امسال به دلیل مشکلات فراوان یه ۴۰ درصدی نسبت به سال قبل کاهش داشته
من خودم ۲۰۱۲ بهترینش بود
بیشتر فیفا بازی میکردم با اینکه ولی از اون موقع شروع به بازی داستانی کردم
و خب لذت اصلی گیم به روم باز شد
خیلی هم عالی دوست عزیز
۲۰۱۹ چون سرشار از بازی های بزرگ بود ( کلا هر ساله و مخصوصا سال های قبل) کلی بازی بزرگ عرضه میشد و برای مدت زمان بسیار طولانی از بازی دور بودم باعث شد بشه پربارترین سال بازیه عمرم و یه لیست طولانی از بازی هارو تجربه و تموم کردم واقعا عالی بودن
البته بازی های فوتبالی عضو جدا نشدنی برای خودمون هستن :laugh:
آی که گل گفتی! :rose: