مشکل حالت ۱۲۰ هرتز نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس Dirt 5 با عرضه‌ی یک به‌روزرسان برطرف خواهد شد - گیمفا
مشکل حالت ۱۲۰ هرتز نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس Dirt 5 با عرضه‌ی یک به‌روزرسان برطرف خواهد شد - گیمفا
مشکل حالت ۱۲۰ هرتز نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس Dirt 5 با عرضه‌ی یک به‌روزرسان برطرف خواهد شد - گیمفا
مشکل حالت ۱۲۰ هرتز نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس Dirt 5 با عرضه‌ی یک به‌روزرسان برطرف خواهد شد - گیمفا
مشکل حالت ۱۲۰ هرتز نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس Dirt 5 با عرضه‌ی یک به‌روزرسان برطرف خواهد شد - گیمفا
مشکل حالت ۱۲۰ هرتز نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس Dirt 5 با عرضه‌ی یک به‌روزرسان برطرف خواهد شد - گیمفا

مشکل حالت ۱۲۰ هرتز نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس Dirt 5 با عرضه‌ی یک به‌روزرسان برطرف خواهد شد

محسن رضوی فر
۱۵:۳۰ ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
مشکل حالت ۱۲۰ هرتز نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس Dirt 5 با عرضه‌ی یک به‌روزرسان برطرف خواهد شد - گیمفا

بازی Dirt 5 مدتی پیش به صورت رسمی منتشر گردید و توانست بازخوردهای خوبی را از سوی منتقدین دریافت نماید. با این حال، این بازی از مشکلاتی نیز رنج می‌برد. یکی از مهم‌ترین مشکلات بازی به حالت نرخ فریم بالا مرتبط است که امکان اجرای بازی به صورت ۱۲۰ هرتز را فراهم می‌کند. این مشکل بیشتر در نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس مشاهده شد و حال به نظر می‌رسد تیم توسعه‌دهنده در حال کار برروی رفع این مشکل است.

آقای دیوید اسپرینگیت (David Springate)، مدیر فنی عنوان Dirt 5، در توییتر خود اعلام کرد که یک به‌روزرسان جدید برای رفع مشکلات Dirt 5 در راه است. با این حال وی زمان دقیق انتشار آن را اعلام نکرد. همچنین وی از دارندگان نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس عذرخواهی کرد و قول داد که مشکل ۱۲۰ هرتز سریعاً برطرف خواهد شد. از انجا که تجربه‌ی بازی با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه یکی از جذابیت‌های نسخه‌ی نسل بعدی محسوب می‌شود، اهمیت این موضوع قابل درک است.

هفته‌ی گذشته نیز یک به‌روزرسانی بزرگ برای بازی Dirt 5 منتشر شد که ضمن رفع مشکلات مختلف، گزینه‌ی V-Sync را به نسخه‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ اضافه کرد. این بازی در حال حاضر برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۵، اکس‌باکس وان، اکس‌باکس سری اکس، سرس اس و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. این بازی در سال آینده برروی سرویس گوگل استیدیا عرضه خواهد شد. شما می‌توانید نقد و بررسی بازی را از طریق این نشانی مطالعه بفرمایید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مشکل حالت ۱۲۰ هرتز نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس Dirt 5 با عرضه‌ی یک به‌روزرسان برطرف خواهد شد - گیمفا
مشکل حالت ۱۲۰ هرتز نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس Dirt 5 با عرضه‌ی یک به‌روزرسان برطرف خواهد شد - گیمفا
مشکل حالت ۱۲۰ هرتز نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس Dirt 5 با عرضه‌ی یک به‌روزرسان برطرف خواهد شد - گیمفا
مشکل حالت ۱۲۰ هرتز نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس Dirt 5 با عرضه‌ی یک به‌روزرسان برطرف خواهد شد - گیمفا
مشکل حالت ۱۲۰ هرتز نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس Dirt 5 با عرضه‌ی یک به‌روزرسان برطرف خواهد شد - گیمفا
مشکل حالت ۱۲۰ هرتز نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس Dirt 5 با عرضه‌ی یک به‌روزرسان برطرف خواهد شد - گیمفا
مشکل حالت ۱۲۰ هرتز نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس Dirt 5 با عرضه‌ی یک به‌روزرسان برطرف خواهد شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • به بحث مقایسه کیفیتش کار ندارم.
    ولی باید حتما دیجیتال فاندری میومد مقایسه کنه که شما آپدیت کنید؟
    شما باید به طور پیش فرض همه چیز هایی که لازم بود رو درست میکردید نه این که کم کاری کنید
    الان نگفت که به خاطر چیه که هنوز اپدیت رو ندادن؟ مگه واسه api نبود؟ چطور با آپدیت درست میشه؟
    مگه غیر آشنا نبودن؟ پس چرا با آپدیت درست میشه؟ مگه دیر دستشون نیومده بود؟
    خوبه که آپدیت میدن و اختلاف تقریبا ۳۰ فریمی توی تنظیمات ۱۲۰ فریم رو اصلاح میکنن
    کم کاری کردن و باید درستش کنند ولی خداوکیلی بهونه نیارید چون هیچ اشاره ای به dev kit و فلان نکرد
    این بیشتر به من این حرفو ثابت میکنه که api بهونست مشکل از سازنده هاست مثل observer
    پس بهونه های tools , api , dev kit روتمومش کنید لطفا

    • -amirhosein- گفت:

      خب حالا سوال اینجاست چرا ی کنسول(پلستیشن ۵) بدون بروزرسانی، از قبل ی بازی رو ((عالی)) اجرا می کنه؟؟؟
      اونور قدرتمندترین کنسول تاریخ برای اینکه ی بازی رو حتی برای اینکه بتونه ((خوب و قابل قبول)) اجرا کنه نیاز به بروزرسانی داره؟؟؟؟
      مسئله این است!!!!!
      و چرا شعار قدرتمندترین کنسول تاریخ میشه قدرتمندترین ایکس باکس تاریخ؟؟؟؟
      کسی دلیلشو می دونه؟

      api مایکروسافت جدیده و سازنده ها باهاش اشنا نیستن و api سونی قدیمه و هیچ چیز خاصی هم نداره! چه مدرکی برای اثبات این حرف هست؟؟؟؟ چه مستندی هست؟؟؟؟ چه منبعی هست؟؟؟؟؟ دوستان اگه کسی می دونه به ما هم ی لینک بده بریم ببینیم

      از ایکس باکس فنا هم خواهش می کنم یکم انتظاراتشونو از قدرت ایکس باکس سری ایکس بیارین پایین،چون هیچ وقت، هیچ محصولی،اونجوری که تبلیغش می کنن نیست. همینطور طرفداران پلستیشن،

    • Bluebox گفت:

      ولی این حرفی که شما داری میزنی دوباره برمیگردی به همون موضوع که مشکل دیر رسیدن دوکیت هستش.
      چون زمان لازم برای بروزرسانی یا بهینه سازی لازم برای کنسول های نسل جدید ایکس باکس رو نداشتن.
      این قضیه درمورد Observer هم صدق میکرد، حتما اونا هم وقت لازم رو نداشتن که بعد از عرضه آپدیت دادن و ری تریسینگ اضافه کردن

      • به سلام فرنام جان چطوری؟
        بحث من با کسایی هست که از سخت افزار چیزی نمیدونن و سعی میکنن الکی بگن که حتما قدرتمند تره
        شما که از نوشته روی پیرهن فیل اسپنسر ایستر اگ در میاری.شما که از تبلیغ فوتبال تو تریلر های اکس باکس خرید کونامی رو تشخیص میدی.شما که از نوشته at و and در بلاگ یوبیسافت قدرت سریز اکس رو بیان میکنی بعد که برعکس شد api رو بهونه میکنی.شما که قبل از اینکه قضیه dev kit و api پیش بیاد یک بار هم اسمش رو نبرده بودی. شما کلا توقعی ازت ندارم بیای بحث تکنیکی بکنی

        نمونه اسسین کرید رو که اپدیت واسه برطرف کردن مشکلاتش تو سریز اکس پچ خاصی نداده
        و یادم میاد شما تشکر کرده بودی از یوبیسافت ۴k at 60fps ولی بعد که معلوم شد داینامیکه به یوبیسافت انتقاد کردی.

        حالا یه سوال Api چیه؟ tools چیه؟ و یه سوال مهم تر اینکه شما قبل از این ویدیو های دیجیتال فاندری میدونستی tools و api چیه و چه تاثیری داره؟

        • Bluebox گفت:

          اون پیرهن فیل اسپنسر رو مگه من ژاپنی بودم که از خودم دربیارم. دیدم توی توییتر یه ژاپنی اصل که امریکا زندگی میکرد نوشته بعد مدرک هم فرستاد با گوگل ترنسلیت و تصویر پیرهنش.
          بهتره بری راجب اون فوتبال ببینی چی نوشتم اولا گفتم حدس خودمه دوما گفتم شاید سگا باشه بازی فوتبال منیجر
          اون موضوع یوبیسافت هم بعدش به اشتباهم اعتراف کردم. حتی اولین نفر که خبر اشتباه بودنش رو داد خودم بودم تو سایت همسایه.
          در ضمن نمیدونم سنت چقدره ولی اگر فقط بیشتر از یه نسل گیمر باشه توی جو که قرار میگیری دوکیت و api متوجه میشی چیه. منم تازه بین نسل ۷ و نسل ۸ فهمیدم چیه.

    • GodHand گفت:

      ببین اینا بهونه نیست، ترکیب این دلایل باعث این مشکلات شده، هم کم کاری سازنده هم آماده نبودن دوکیت، هم معماری کاملا جدید sx، هم کرونا و دورکاری و… یه چیز دیگه اینکه ببین به عنوان مثال ssd یه ps5 روی کاغذ تقریبا ۱۲۰% سریعتر از ssd سری ایکس هست ولی آیا توی لود همه بازی ها ۱۲۰% درصد سریعتره؟ نه، حتی می‌بینیم که توی بعضی بازی ها مثل NBA 2k(نسل نهمی نه بکوارد) لود روی series x سریعتره که اصلا به نظرم منطقی نیست و توسعه دهنده نتونسته از نهایت پتانسیل ssd ایه ps5 استفاده کنه، همین شرایط در مورد سخت افزار و gdk سری ایکس هم صادقه، توسعه دهنده باید آشنا بشه و بتونه از نهایت قدرتش استفاده کنه اما چون کاملا جدیده نیاز داره که با api و دوکیت و معماری جدید کنسول آشنا بشه، بعد ببین جدا از اینکه دوکیت جدید مایکروسافت کاملا معماریش با xbox one برخلاف دوکیت ps5 که مشابه ps4 هست فرق میکنه، در نظر بگیر دوکیت نهایی ps5 تقریبا june 2019 به سازنده ها داده شده ولی devkit نهایی سری ایکس june 2020(به خاطر صبر کردن برای معماری کامل rdna 2) سازنده ها یک سال نیم وقت داشتن برای ps5 بهینه کنن ولی برای سری ایکس فقط ۴-۵ ماه اونم تو وسط کرونا و دورکاری دیگه خودت فکرشو بکن که چه شرایط سخت و طاقت فرسایی بوده و تقصیر این بندگان خدا هم نیست واقعا، دارن بازی رو برای ۹ تا پلتفرم مختلف آماده کنن واقعا کاره سختیه نمیتونن برای فقط یه سری ایکس که زمان لانچ بازیشون کلا یه میلیون نفر تونستن تهیه اش کنن بقیه پلتفرمهایی که بهش تسلط دارن رو ول کنن و وقتشون رو کاملا بزارن براش، منطقی نیست اصلا، در کل تا یکی دو سال وقت لازمه و باید صبر کنیم تا همه چیز کاملا مشخص بشه،

      • اوسعلی گفت:

        زمان بارگذاری NBA 2K21 از داشبورد کنسول‌ها (UI) تا منیوی ابتدایی بازی:
        پلی‌استیشن ۵: ۱۴٫۴۳ ثانیه
        اکس‌باکس سری اکس ۲۲٫۸۱ ثانیه

        به صورت کلی PS5 لودینگ کمتری داره

      • -amirhosein- گفت:

        قا من یکی دیگه کم اوردمممم، دیگه واقعا رد دادمممممم،دوستان خوبی بدی از من دیدین حلال کنین دارم میرم خودمو بکشم،خدایا کیلللل میییییییی…………………
        محمدجان،پیمان جان ……. کجایین من تنهاممممم
        اشکال نداره یدفه دیگه
        ((هم آماده نبودن دوکیت، هم معماری کاملا جدید sx)) منبع رسمی،مستند عینی تصویری؟؟؟؟؟؟ هر چه سریعتر…..
        اره دوستان معماری پلی ۵ کلا جدیدههه اره!!منبع:تصورات خودم،اصلا منبع اثبات نمی خواد جدیده دیگههه!به همین راحتی حتی قراره قدرتش از اینم که هست از سری ایکس ایکس بیشتر چون اول نسله وقتم تنگ بوده سازنده هام باهشاش اشنا نیستن خروجیش هنوز جالب نیست؟؟!اره!اینجوریاس!
        .
        .
        ((به عنوان مثال ssd یه ps5 روی کاغذ تقریبا ۱۲۰% سریعتر از ssd سری ایکس هست ولی آیا توی لود همه بازی ها ۱۲۰% درصد سریعتره؟ نه، حتی می‌بینیم که توی بعضی بازی ها مثل NBA 2k(نسل نهمی نه بکوارد) لود روی series x سریعتره که اصلا به نظرم منطقی نیست و توسعه دهنده نتونسته از نهایت پتانسیل ssd ایه ps5 استفاده کنه)) حالا جالب شد
        ۱:چطور تا قبل از این ماجرا تست های عملی بازیها! دلیل نبودن تفاوت ۱۲۰ درصدی تو لودکردن بازی ها بین پلستیشن ۵ و سری ایکس ولیسیتی ارکیتکچر بود الان شده بهینه سازی؟!؟؟
        ۲:تو خیلی از همین بازی های مولتی پلتفرم هم ما این اختلاف ۱۲۰ درصدی رو دیدیم!
        مثل همین ان بی ای تو کی و دی ام سی که از منو کنسول تا منو بازی تقریبا ۲ برابر اختلاف سرعت هست و از منو بازی تا شروع بازی هم اختلاف سرعت هست!
        ۳:ما این اختلاف ۱۲۰ درصدی تو اس اس دی هارو تو مایلز مورالز و ریچت اند کلنک دیدیم!
        .
        .
        ((بعد ببین جدا از اینکه دوکیت جدید مایکروسافت کاملا معماریش با xbox one برخلاف دوکیت ps5 که مشابه ps4 هست فرق میکنه)) کجا همچین چیزی گفته شده؟؟؟؟ چه مدرکی برای اثبات این حرف داری؟؟؟؟؟ چه مقاله ای هست ما بریم بخونیم؟؟؟؟؟چه مستندی هست؟؟؟؟!؟!؟؟؟! جواب لطفا؟؟!؟؟ این حرفارو از کجا میارید که این قدر قاطعانه بیانشون می کید!!! نکنه شما بازیسازین و از قدیمی و جدید بودن کیت های ایکس باکس و پلستیشن ۵ خبر دارین!باهاشون کار کردین بازی ساختین؟؟؟!؟؟!عجباااا
        .
        .
        ((در نظر بگیر دوکیت نهایی ps5 تقریبا june 2019 به سازنده ها داده شده ولی devkit نهایی سری ایکس june 2020(به خاطر صبر کردن برای معماری کامل rdna 2) سازنده ها یک سال نیم وقت داشتن برای ps5 بهینه کنن ولی برای سری ایکس فقط ۴-۵ ماه)) دوست عزیز من فک کنم شما بازی سازی یا شایدم از ژونرالیستای صنعت گیمی شایدم یکی از کارمندای مایکروسافتی که اینقدر قاطعانه راجب این چیزا اظهار نظر می کنی!!!!چقدر خوب از این چیزا خبر دارین،خواهش می کنم استاد اگه اخبار و چیزهای دیگه ام هست مارو مطلع کنین،مچکرم،
        .
        .
        من یکی دیگه کم اوردممممم،
        بچه ها این دوستمونم فک کنم یکی از ژورنالیستا و خبر نگارای صنعته گیمه
        اطلاعات راجب اتفاقات روز دنیای گیم از جمله دونستن معماری کنسول ها و زمان رسیدن دو کیت کنسول ها به سازنده ها خیلی خوبه امیدوارم همینطور به کارشون ادامه بدن و موفق باشن!
        گیمفا تایید لطفااااا!!!!

        • این دوستمون قبلا هم فکت های زیادی داده بود این یه نمونه از فکت هاشه : سونی بعد از رونمایی از سریز ایکس و قدرت ۱۲ ترافلاپسش غافلگیر و دستپاچه شده و بدو بدو رفتند ps5 رو اورکلاک کردن تا روی کاغذ به عدد ۱۰٫۲ ترافلاپس برسند .

  • Ninja Theory گفت:

    “وی از دارندگان نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس عذرخواهی کرد و قول داد که مشکل ۱۲۰ هرتز سریعاً برطرف خواهد شد”
    :yes: خوبه، امیدوارم سازندگان بهینه سازی کاملی روی کنسول های Xbox داشته باشند و بتونند از ۱۰۰ درصد قدرت ها و تکنولوژی هاش استفاده کنند تا توی دهن هیترها حرفی نندازند.

  • Lara_Croft گفت:

    دمشون گرم :-*
    منتظر تجربه ی این بازی روی قویترین کنسول تاریخ هستیم.

  • Cell گفت:

    مشکل ۱۲۰ فقط نیست مشکل کیفیت پایین بافت ها و پایین ترین حد رزولوشن هم هست ۶۰۰p نداشتیم
    ( True 4k Gaming )
    که الان داریم در نسل ۹ با Xbox Series X بازم نسل قبل ۹۰۰p بودن
    اگه اونا هم توضیح بده واقعا عالیه که چرا Ps5 با سخت افزار ضعیف بازی رو بهتر سخت افزار قوی اجرا می‌کنه
    مگه DX Ultimate 12 نبود یا Full RDNA 2
    , Xbox Velocity Architectureنبودن

  • HalfLife گفت:

    مچکر بابت اصلاع رسانی بعضی هیترها چه گل افشانی میکردن بابت بازی که در حد fh4روی اکس باکس وان هم نیست :yes: :yes:

    • فقط این نیست…اکثر بازی های مولتی پلتفرم روی ps5 بهتر اجرا میشن اونم نه فقط فریم بلکه کیفیت بافت ها و جزییات بازی ها و نور پردازی و ری تریسینگ و…. همه رو PS5 بهتره
      منبع:دیجیتال فاندری
      این اپدیت فقط فریم ریت رو درست کرد ولی نورپردازی و جزییات رو میخواد چیکار کنه؟

      • Bluebox گفت:

        Observer که درست شد الان با ری تریسینگ روی ایکس باکس رزولوشن بالاتری داره.
        اون شب هم اگر یادت باشه مقایسه رو فرستاده بودم کالاف دیوتی روی حالت ۶۰ فریم توی ایکس باکس عمق و جزییات بیشتری داشت. ولی ۱۲۰ فریم پلی استیشن فریم رو پایدار تر نگه میداشت.
        واچ داگز هم که ری تریسینگ روی ایکس باکس قویتر بود و رفلکشن بهتر بود. توی رزولوشن هر دو داینامیک بود.
        اساسینز کرید جزییات که تفاوت نداشت ولی فریم پلی استیشن کاملا بهتر بود و پایدار بود ولی ایکس باکس تفت فریم داشت مخصوصا قسمت های تاریک.
        درت ۵ هم باید ببینیم چی میشه.

        ولی باور کنین این مقایسات فایده نداره که بخوایم عقیده همدیگه رو تغییر بدیم یا با هم بحث کنیم. الان هم هنوز بازی بزرگی نیومده. ایشالا سال بعد مقایسات رو با بازی های بزرگ میبینیم‌. الان هم کسی میخواد بخره بنظرم از نظر لانچ که قطعا پلی استیشن برتری داشت وگرنه هم با علاقه ای که داره انتخاب کنه

  • Mbgol2000 گفت:

    دروغ میگه مایکروسافت بهش پول داده

  • Star1 گفت:

    من بررسی سایتای مختلفو دیدم که حتی نسخه PC بازی هم خیلی مشکل داره – رو استیم هم کلی رای منفی گرفته.

    سایت pcgamer هم نوشته بود:
    Dirt 5 علی رغم جزئیات چندان بالایی ندارد و اینکه از DX12 استفاده می کند از مشکلات عمده بهینه سازی در رایانه رنج می برد حتی رو گرافیک ۱۳ ترافلاپسی ۲۰۸۰TI متوسط ۴۹ فریم میده. – و توصیه کرده بازی رو نخرید. و گزینه های خیلی بهتری هم وجود داره تو ریسینگ.

    کلا خروجیش رو API های DirectX 12 افتضاح بوده چه ویندوز چه ایکس باکس.

  • سینا گفت:

    انشا الله حل میشه.ولی اون چراغ ماشین رو چیکار میکنی؟

  • soheil.exe گفت:

    خدا کنه بهینه بازی رو بهتر کنن گرافیکش از این حالت فاجعه در بیاد

  • Sam_fisher_47 گفت:

    کلا اوضاع یکم در همه از اونر پلی استیشن آپدیت میده برای قابلیتاش اینورم سری اکس هی آپدیت برای بازی ها میاد که مشکلاتو رفع کنن :-/

  • GodHand گفت:

    “همچنین وی از دارندگان نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس عذرخواهی کرد و قول داد که مشکل ۱۲۰ هرتز سریعاً برطرف خواهد شد.”
    تقصیر این بندگان خدا هم نیست دارن بازی رو روی ۹ تا پلتفرم مختلف عرضه میکنن و سری ایکس کلا ۴-۵ ماه میشه که devkit اش حاضر شده معجزه نمیتونن بکن تو این مدتِ خیلی کم وقتی به خاطر کرونا دارن از خونه کار میکنن و از اون طرف با محیط توسعه کاملا جدید سری ایکس(gdk) آشنا شدن که به هیچ وجه از ابتدا بازیشون براش ساخته نشده بود و انگار یه پورت ساده تونستن بکنن.

    • -amirhosein- گفت:

      ((از اون طرف با محیط توسعه کاملا جدید سری ایکس(gdk) آشنا شدن که به هیچ وجه از ابتدا بازیشون براش ساخته نشده بود)) چه مدرکی برای اثبات این حرف داری؟؟؟؟چه مستندی هست؟؟؟؟؟

      api سونی یا همون محیط توسعه gdk، قدیمییههههه!!!!! چه مدرکی برای اثبات این حرف هست؟؟؟؟؟چه مستندی هست؟؟؟؟؟؟

      • Bluebox گفت:

        شاید میخواست ترول کنه ولی من یه چیز میگم سوتفاهم نشه.
        منظورش از قدیمی اینه که معماریش تغییری نکرده و قدیمیه ولی برای نسل بعد آپدیت شده. چون معماریش برپایه ps4 pro هستش

      • GodHand گفت:

        «چه مدرکی برای اثبات این حرف داری؟؟؟؟چه مستندی هست؟»

        دیجتال فاندری خیلی وقت پیش اینو گفت فکر میکنم تابستون بود

        «api سونی یا همون محیط توسعه gdk، قدیمییههههه!!!!!»
        عزیز، من که تو کامنتم حرفی از دو کیت سونی نزدم! بعد کلمه «قدیمی» که داری به کار میبری بار منفی داره، بهتر بگیم سونی اومده و api و devkit کنسول ps5 رو به جای اینکه کلا بیاد از اول بسازه ارتقا داده که اتفاقا اصلا کار بدی نیست، حالا از اون ور مایکروسافت چه خوب چه بد اومده دوکیت رو از اول طراحی کرده و ساخته و دلایل خودشم داشته که سرتو درد میارم بخوام بگم، کلا تا یکی دو سال دیگه مشخص میشه رویکرد کدوم یکی اثر بخش تر بوده ولی مسلما هیچکدوم صرف مطلقا بد یا خوب نبوده تصمیمشون، نکات منفی و مثبت خودشونو دارن که تو دراز مدت مشخص میشن

        • -amirhosein- گفت:

          Dexter 03
          ((شاید میخواست ترول کنه ولی من یه چیز میگم سوتفاهم نشه.
          منظورش از قدیمی اینه که معماریش تغییری نکرده و قدیمیه ولی برای نسل بعد آپدیت شده. چون معماریش برپایه ps4 pro هستش))چه مدرکی برای اثبات این حرف داری؟؟؟؟؟؟؟ کجا همچین چیزی گفته شده؟؟؟؟؟؟
          .
          Ghandi

          ((دیجتال فاندری خیلی وقت پیش اینو گفت فکر میکنم تابستون بود))
          جی پی یوی پلستیشن ۵ ۱۴ هسته ای سرعت کلاکشم ۵ گیگاهرتزه!!! فک کنم بهار پارسال بود که دیجیتال فاندری گفت؟!؟ دقیق یادم نمیاد اره بهار بود فک کنم؟!؟!؟!؟!
          ((سونی اومده و api و devkit کنسول ps5 رو به جای اینکه کلا بیاد از اول بسازه ارتقا داده)) اقا قبول،درسته خب، ولی اینجا ی بحثی پیش میاد،

          مایکروسافتم دقیقا همین کارو کردههه،برای وان ایکس از دایرکت ایکس استفاده می کرد،الانم داره از دایرکت ایکس استفاده می کنه با این تفاوت که بروزرسانیش کرده و مثلا ری تریسینگ بهش اضافه شده دقیقا همون کاری که سونی انجام دادههههه؟؟!؟!؟!؟؟ نمی دونم دیگه باید چی گفت راجب این موضوع؟؟!؟!؟!؟ من یکی دیگه رد دادمممممممممم

          ((حالا از اون ور مایکروسافت چه خوب چه بد اومده دوکیت رو از اول طراحی کرده و ساخته و دلایل خودشم داشته))
          خب عزیز دل من سونی هم دو کیتشو تغییر داده، اصلا رو کیت پلستیشن ۴بنظرت میشه ری تریسینگ پیاده کرد،سونی هم کیت مخصوص پلستیشن ۵ با نرم افزار و سخت افزار خاص خودشو ساختهههههه،عکساشم الان تو اینترنت هست همونی که شبیه ت……..ه؟!؟؟!؟!؟!؟!؟ این حرفارو از کجا میارین؟؟؟!؟؟

          خلاصه مطلبم بگم که
          ولش کن رفیق برو از بازی کردن لذت ببر. حالا این یکی ۶۰ فریمو اون یکی ۵۵ تا قرار نیست اسمون بیاد زمین،ولش کن بابااااا،برو حال کن موفق باشی

          • GodHand گفت:

            https://uupload.ir/files/jwey_img_20201123_184355.jpg
            اینم لینکه کامل خبر:
            https://b2n.ir/900844

            • -amirhosein- گفت:

              اها این شد یچیزیی،
              ۱:عزیز دلم این خبر دقیقا عینش تو همین گیمفا هست،زحمتشو کشید و ترجمش کرد،من خودم الان می خواستم بزارمشش،
              ۲:اینجا هیچ حرفی از اینکه کیت و نرم افزار توسعه سری ایکس جدیده نزده که بحث ما دقیقا سر همینه!!!!!!پس هنوزم چیزی تغییر نکرده؟؟؟؟؟؟؟
              ۳:اینم دو تا منبع معتبر از همین گیمفا که به صورت غیر مستقیم به ما اثبات می کنن، کیت توسعه و ابزار و نرم افزار ساخت بازی سری ایکس و سری اس دقیقا مشابه وانه و به صورت پایه ای تغییری نکرده و جدید نشده و بر خلاف تصور عموم جامعه کنسولی که از هر لحاظ جدیده و تغییر داشته(حداقل به نسبت ایکس باکس های جدید نسبت به نسل قبل) پلستیشن ۵ه: نظاره کن شما:+رااز تو متن لینک بردار!

              https://ga+mefa.com/684687/rocket-league-wont-support-120-fps-on-ps5-because-of-how-the-consoles-backward-compatibility-functions/

              https://gamefa.com/685063/fortnite-may-be-playable-at-120-fps-on-xbox-series-x/

              اینم ی بخشی از صبحبتا:
              ((در واقع منظور وی از این جمله، یکسان بودن بیلدهای کنسول‌های نسل نهمی و نسل هشتمی شرکت مایکروسافت است که انجام این عمل را بسیار ساده‌تر از کنسول‌های پلی‌استیشن می‌کند))

              خب ببینم ادامه ی این بحث به کجا میره……

              • GodHand گفت:

                خود همین آقای Richard Leadbetter گفت از بازیسازای مختلفی شنیده که محیط توسعه gdk ایکس باکس کاملا جدیده و بعضی از بازیسازا دوستش داشتن و بعضی ها باهاش به مشکل برخوردن، توی همین خبر هم فک کنم بهش اشاره شده اگه دقت کنی، بعد شاید دلیل اینکه بازیا روی سری ایکس انقد بد اجرا میشن شاید همینه که فقط یه پچ از نسخه one x هستن؟ در حالی که نسخه ps5 وقت کافی براشون وجود داشته که ۱/۵ سال روش کار کنن و کاملا بهینه اش کنن، در مقابل ۴/۵ ماه series x

              • 343 HALO گفت:

                “اینجا هیچ حرفی از اینکه کیت و نرم افزار توسعه سری ایکس جدیده نزده”
                Speaking to developers, the development environment that they are dealing with, some people seem to be extremely happy with it, other people are having problems with it, because they’ve moved away from what was previously the XDK, which was specific for Xbox, to the GDK, which is a more general development environment for PC and for Xbox, and even Xbox One is encompassed by the GDK.

                “So the long-term win with the GDK is you’re going to be able to develop for it and deploy across all of these systems, but in the short-term I have heard developers having some problems with it. And whether that is all going to sort of manifest in final games is the big questions.
                اتفاقا توی این لینکی که دوستم داده به وضوح گفته شده که حتی توی کوتاه مدت مشکل به وجود می اورد…
                در هر صورت عوامل زیادی از جمله اماده نبودن api و دیر رسیدن دوکیت کنسول که حتی تا تابستان هم اماده نبوده و عوض کردن بیس ازXDX به GDX دست به دست هم دادند که حتی مثلا توی FH4 روی سری ایکس بعضی جاها نسبت به وان ایکس بدتر باشه!
                در کل صد در صد تمام اینا بر میگرده به مایکروسافت چون به راحتی می توانست از سال دیگه نسل رو شروع کنه نه اینکه از هیچ نظری اماده نباشه به کنسولو وارد بازار کنه
                و باید پاسخگو باشه
                البته برای من بد نشد فعلا تلوزیون رو خریدم تا یکی دو سال دیگه هم هر وقت سری ایکس یک کنسول کامل شد بخرمش

                • -amirhosein- گفت:

                  Ghandi
                  halo 343
                  خب منم دو تا لینک از مصاحبه دو تا بازی ساز گذاشتم که به ما نشون میده ایکس باکس های جدید هیچ فرقی با ایکس باکس های قدیمی نکردن….
                  .
                  واما حالا بحث جالب شد منم منتظر این لحظه بودم،
                  خیلی جالب شد بحث بریم ببینیم به کجا میرسه:

                  خب راجب صحبت های اقای ریچارد لدبتر و قضیه ی جدید بودن api ایکس باکس وتغییر نامش از xdk به gdk:
                  ببینید دوستان مایکروسافت برای نسل قبلی ایکس باکس از دایرکت ایکس استفاده می کرد که فک می کنم نسخه یازدهمش هم بود همینطور برای پی سی،
                  خب الان دوباره باز داره از همون دایرکت ایکس استفاده می کنه با این تفاوت که بروزرسانیش کرده برای نسل جدید،مثلا پشتیبانی از ری تریسینگ یا وی ار اس و دقیقا سونی هم همین کارو کرده api ش رو بروزرسانی کرده برای نسل جدید واینکه حالا سطح تغییرات چی بوده و چطور بوده رو کسی نمی دونه همینطور مال ایکسباکسو،

                  ولی این وسط ایکس باکس ی کار دیگه هم انجام داده و اونم اینه که
                  api ایکس باکسو یعنی api کنسولاشو برداشته با api پی سیش یکی کرده؟ یعنی چی? یعنی دایرکت ایکس ایکس باکسو با دایرکت ایکس پی سی ادغام کرده،یعنی چی؟ یعنی الان تمام کنسولای ایکس باکس و پی سی ها از ی دایرکت ایکس استفاده می کنن و هیچ فرقی باهم ندارن کد ها یکیه،کتابخانه کدها و دستور یکیه،زبان اسمبلی یکیه و و و…. خب این یعنی چی؟؟؟؟؟ یعنی شما اگه ی بازی رو رو ایکس باکس سری ایکس باکس بسازی خیلی راحت می تونی همون بیلد بزاری رو پی سی اجراش کنی،یعنی دیگه نیازی نیست پورتش کنی برای پی سی چه می دونم کداشو عوض کنی تا رو پی سی اجرا شه!
                  خب حالا مایکروسافت چرا این کارو کرده؟یکپارچه سازی،کم کردن از زمان و زحمت سازنده ها برای ساخت یک بازی که خیلی هم خوبه و بشدت تحسین بر انگیزه
                  و خب بازم میگم چیزی به اسم جدید بودن نداریم
                  این ها همه نظر و دانسته های منه و ممکنه که همشون اشتباه باشه،امیدوارم که مفید بوده باشن
                  من که دیگه خسته شدم دوستان گل، بهتره این بحث دیگه همینجا تموم شه انشالله که سازنده ها هم هر چه سریعتر به کنسولای جدید ایکس باکس عادت کنن و ما شاهد ی رقابت خوب باشیم تا دوباره از این بحث های لذت بخش شکل بگیره،ممنونم که کامنتمو خوندید
                  موفق باشید
                  گیمفا تایید لطفا!!!!!

  • مشکل های گرافیکی هم درست میشه؟؟

  • The Red Devil گفت:

    گیرم که مشکل فریم ریت را حل کردید
    با رویش ناگزیر شش ضلعی ها چه میکنید 😀
    جالبه که vrs که یکی از تبلیغات کاذب مایکروسافت از foooool RDNA2 و directX12ultimate بود رو با همین بازی dirt5نشون دادن 😀 😀 که همین بازی شد چهارمین شکست سریز اکس در برابر پی اس فایو
    cold war
    valhalla
    legion
    dirt5

    • Tommy Angelo گفت:

      اصن مشکل فریم ریت نیست.مشکل دقیقا همون باگ لود نشدن asset ها هست.این آقای اسپرینگیت هم دقیقا در پاسخ به همون مشکل گفته بزودی رفع میشه.
      ضمنا تا حالا هیچ بازی از قابلیت های DX12U استفاده نکرده

    • Bluebox گفت:

      هر روز یه ترول جدید بهتون اضافه میشه.
      دیروز یوشیدا بود امروز هم اینه.
      بهتره بری واچ داگز رو دوباره ببینی. کالاف دیوتی هم روی ۶۰ فریم ببین
      حالا واقعا کاربر جدیدی یا اکانت جدید یکی دیگه ای

        • حاضرم قسم بخورم این اکانت Yushida is the best اکانت دوم فرنامه و هدفش هم فقط تخریب سونی فناست قشنگ مشخصه طرف مایکروفنه و میاد حرفای چرت و پرت میگه که چهره سونی فنا رو خراب کنه چند نمونه از حرفای چرت این اکانت فرنام : ناتی داگ به راکستار یاد میده چطور گرافیک بازیاشو درست کنه . سونی EA رو میخره . سونی توی دو هفته ۱۵ میلیون کنسول فروخته . الانم اینجا اسم این یوشیدا رو اورده که بگه بیاید بفرمایید شما سونی فنا فقط چرت و پرت میگید و با اکانت دومش که همون یوشیدا باشه میاد خودشو نقل قول میگیره به قول خودش داره با مهندسی معکوس ترول میکنه دلیلی هم که میگم این فرنامه علتش اینه اولا تنها کاربری که اهل ترول زیرپوستیه همین ناقلاست بقیه ی ایکس باکس فنا عقلشون به این چیزا قد نمیده دوما ما فقط دو تا کاربر مایکروفن ثابت داریم که همزمان توی گیمفا و زومجی فعالیت میکنند فرنام و ایلیا . اون ایلیا که اهل اینکارا نیست . قبلا یه سونی فن افراطی توی زومجی بود که اسمش playstation is the best بود و همین فرنام و بقیه ی دوستاش میومدن کلی مسخره اسم این سونی فن میکردن مخصوصا اون قسمت the رو خیلی مسخره میکردن الانم این ایده ی اسم رو از اون کاربر گرفته و اومده اینجا به خیال خودش چهره ی سونی فنا رو با اکانت جدیدش (با مهندسی معکوس ترول) خراب کنه

          • Xbox+Bethesda گفت:

            پس اون آمازون هم یا سل هست یا خود تو یا اریجینال دالتون یا جب ایز د بست .

          • Bluebox گفت:

            بهتره بدونی اون playstation is the best با گزارش و اطلاع دادن خود من بن شد از اونجا. در ضمن سایت زوم.جی یکار کرده با یه آیپی نشه دو تا اکانت ساخت. مثلا من بن شده بودم تا زمانی که اون اکانت قبلیم حذف بشه نتونستم اکانت جدید بسازم و وارد سایت بشم ، چون دو بار تست کردم دیدم هر دوبار به محض ورود بن میشدن

            در ضمن چرا فکر کردی من میام همچین کاری میکنم. مثلا خیلی برام مهمه. با وجود کاربرایی مثل cell و جیب ایز د بست دیگه خراب کردن سونی فن ها معنایی نداره. همون cell برای کل سایت کافیه. وقتی یه بازی برای یه پلتفرم منتشر نمیشه زیر مینویسه ایول. یعنی خودت درک کن عجب ادمیه.
            این یوشیدا هم زیادی افراطیه و حرفای عجیب زده ولی بهش نمیخوره حرفاش شبیه تیکه انداختن باشه.
            یه کاربر دیگه هست تو سایت توی اون صفحه مشکل پلی استیشن کامنت طولانی داده. اون مثلا کاملا واضحه داره به سونی تیکه میندازه من خودمم نوشتم که مایکرو فنه.

        • Bluebox گفت:

          مرسی که اعلام حضور کردی نگرانت بودم

  • Mbgol2000 گفت:

    این خبر خیلی هارو سوزوند، همونایی که دارن جون میزنن که بگن نه مشکل از کنسوله؟؟ خدایی کاسه سرتون چیه؟؟ نکنه با نخاتون فکر می کنید؟؟

  • Mehr گفت:

    یک سوال به کسانی که پی اس فایو قویتره یک کدوم محصولی با دو ترافلاپس پایین قویتره دوم کدوم سی پی یو اش قویتره سونی با ۳.۵ گیگاهرتز یا اکس باکس با ۳.۸ درسته سونی شایر بهتر بهینه کرده باشه ولی صدرصد ماکروسافت با بروز رسانی قدرتش را از سونی بیشتر خواهد کرد یکدونه هم بگم چطور سونی با بروزرسانی نتونست وارزون را ۱۲۰ فریم بده رو ۶۰ قفله ولی اکس باکس رو ۱۲۰ فریم هست

مشکل حالت ۱۲۰ هرتز نسخه‌ی اکس‌باکس سری اکس Dirt 5 با عرضه‌ی یک به‌روزرسان برطرف خواهد شد - گیمفا