عنوان Rocket League برروی پلی‌استیشن ۵ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا نخواهد شد - گیمفا
عنوان Rocket League برروی پلی‌استیشن ۵ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا نخواهد شد - گیمفا
عنوان Rocket League برروی پلی‌استیشن ۵ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا نخواهد شد - گیمفا
عنوان Rocket League برروی پلی‌استیشن ۵ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا نخواهد شد - گیمفا
عنوان Rocket League برروی پلی‌استیشن ۵ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا نخواهد شد - گیمفا
عنوان Rocket League برروی پلی‌استیشن ۵ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا نخواهد شد - گیمفا

عنوان Rocket League برروی پلی‌استیشن ۵ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا نخواهد شد

حسن اکرامی
۲۳:۳۰ ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
عنوان Rocket League برروی پلی‌استیشن ۵ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا نخواهد شد - گیمفا

چندی پیش بود که استودیوی سایونیکس (Psyonix) در خبری رسمی اعلام کرد که بازی آنلاین و رقابتی Rocket League قرار است به‌روزرسان ارتقا به نسل بعد را دریافت کند. با این حال به نظر می‌رسد بر خلاف دو کنسول اکس‌باکس سری اس و سری اکس که این بازی را با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌کنند، کنسول پلی‌استیشن ۵ به مانند کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو عنوان Rocket League را با وضوح ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد کرد.

از همین رو در مورد این تصمیم استودیوی سایونیکس، انتقاداتی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد که در پاسخ به آن‌ها این توسعه‌دهنده به بیان مطالبی پرداخت تا توضیح دهد که چرا به‌روزرسان نسل نهمی کنسول‌های اکس‌باکس و پلی‌استیشن تفاوت دارند.

نکته‌ای که در مورد پاسخ استودیوی سایونیکس مشخص می‌شود، این است که تصمیم گرفته شده در مورد میزان انرژی لازم است. در حالی که نسخه‌ی اکس‌باکس سری اس و سری اکس بازی Rocket League تنها به یک پچ ساده برای اجرا برروی نرخ ۱۲۰ فریم نیاز داشت، نسخه‌ی مربوط به پلی‌استیشن ۵ به علت عملکرد سیستم پشتیبانی از نسل قبلی که دارد، نیاز به توسعه‌ی یک پورت کاملا مجزا و مخصوص داشته است. حال با توجه به این که استودیوی سایونیکس در حال آماده‌سازی بستر لازم جهت انتشار رایگان بازی Rocket League بوده و پروسه‌ی به‌روزرسان بازی برای کنسول پلی‌استیشن ۵ به سادگی انجام نمی‌شد، اولویت‌بندی این سازنده، عرضه‌ی بازی با نرخ اجرایی ۶۰ فریم بر ثانیه برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ بوده است.

استودیوی سایونیکس در این باره اظهار داشت:

تمرکز اصلی تیم ما در سال جاری تماما معطوف به زمینه‌سازی مناسب جهت عرضه‌ی رایگان بازی و به‌روزرسانی ویژگی‌های مختلف درون آن به مانند سیستم رده‌بندی مسابقات و بهینه‌سازی حالت‌های مختلف بوده است. به همین علت ما مجبور شدیم برنامه‌های خود را اولویت‌بندی کرده و تصمیمات دشواری را بگیریم. اجرای بازی Rocket League با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه برروی دو کنسول اکس‌باکس سری اس و سری اکس با یک پچ ساده فراهم می‌شود اما با توجه به عملکرد سیستم پشتیبانی از نسل قبل کنسول پلی‌استیشن ۵، ما نیاز به توسعه‌ی یک نسخه‌ی بومی کامل داشتیم که متاسفانه به علت تمرکز برروی برنامه‌های دیگر و اولویت‌بندی‌های گوناگون این امر امکان‌پذیر نبود.

در حال حاضر بازی Rocket League برروی کنسول‌های نینتندو سوییچ، پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. همچنین این بازی از طریق قابلیت پشتیبانی از نسل قبل و به صورت بهبود یافته برروی کنسول‌های اکس‌باکس سری اس و سری اکس و پلی‌استیشن ۵ نیز عرضه خواهد شد. باید توجه داشت که به‌روزرسان نسل بعدی این بازی در اواخر سال جاری میلادی منتشر می‌گردد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

عنوان Rocket League برروی پلی‌استیشن ۵ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا نخواهد شد - گیمفا
عنوان Rocket League برروی پلی‌استیشن ۵ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا نخواهد شد - گیمفا
عنوان Rocket League برروی پلی‌استیشن ۵ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا نخواهد شد - گیمفا
عنوان Rocket League برروی پلی‌استیشن ۵ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا نخواهد شد - گیمفا
عنوان Rocket League برروی پلی‌استیشن ۵ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا نخواهد شد - گیمفا
عنوان Rocket League برروی پلی‌استیشن ۵ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا نخواهد شد - گیمفا
عنوان Rocket League برروی پلی‌استیشن ۵ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا نخواهد شد - گیمفا
عنوان Rocket League برروی پلی‌استیشن ۵ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا نخواهد شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

عنوان Rocket League برروی پلی‌استیشن ۵ با نرخ ۱۲۰ فریم اجرا نخواهد شد - گیمفا