بازی XIII Remake در هنگام انتشار با مشکلات فنی دست و پنجه نرم میکند
بازی تیراندازی اول شخص XIII که قبلا توسط شرکت یوبیسافت (Ubisoft)منتشر شده بود امسال یک بازسازی را تجربه کرد، این بازسازی توسط استودیوی پلی مجیک (Play Magic Ltd.) توسعه یافت و میکرودیز (Microids) وظیفه انتشار این اثر را بر عهده داشت.
XIII که در ابتدا برای کنسول گیم کیوب در سال ۲۰۰۳ منتشر شد، از مجموعه کامیک وبکهای بلژیکی که برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ منتشر شد اقتباس شده است. اثر متفاوتی از بیشتر بازیهای تیراندازی اول شخص دیگر در آن زمان به حساب میآمد. در حالی که در زمان راه اندازی نقدهای مناسبی دریافت کرد، فروش ضعیف پتانسیل دنبالههای این بازی را از بین برد. هنوز هم ، به نظر میرسد که این بازی به اندازه کافی پتانسیل برای دامه دادن داشت تا دنبالهای برای آن ساخته شود. نسخهی بازسازی شده، XIII ، توسط استودیوی پلی مجیک، یک استودیوی کوچک واقع در مالت توسعه داده شد. طبق وب سایت این استودیو، سابقه مشارکت در پروژههای مختلف Halo و Call of Duty را داشته است. بازی XIII به نظر میرسد اولین پروژهی کامل استودیو باشد. علاقه مندان به دلایل زیادی از جمله گرافیک خوشحال نیستند. این بازسازی بیشتر به نفع سبک واقع گرایانهای است که بسیاری آن را با Fortnite مقایسه میکنند. اگر این تنها مساله بود، شاید بازی بهتر دریافت میشد، اما همانطور که کاربر توییتر SirCrackerBulb در یک ویدیو اشاره میکند، این بازی با مشکلات فنی فراوان مواجه است. از اشیا بیرون آمدن و خارج شدن گرفته تا رفتارهای عجیب از هوش مصنوعی از جمله مسائل فراوانی است که این عنوان با آنها دست و پنجه نرم میکند.
بازسازی عناوین یکی از مورد استقبالترین امورات در صنعت بازی سازی امروزه است. بازسازیهای موفق ، مانند ۲ Resident Evil و Final Fantasy VII Remake ، ضمن مدرنیزه سازی مکانیک بازی، روح اصلی سری رو حفظ کرده است. گیمرهایی که به دنبال بازدید مجدد از موارد دلخواه قدیمی هستند، به احتمال زیاد اشکالات بیش از حد یا سایر مسائل را تحمل نخواهند کرد و این برای بازی که فاقد پایه بازسازیهای فوق الذکر است، باعث عدم استقبال خواهد شد. مسلم است که پلیمجیک احتمالاً منابع مشابه کپکام (Capcom) و اسکوئرانیکس(Square Enix) را در اختیار ندارد، ولی هنوز هم به نظر میرسد بسیاری از موارد ذکر شده در فضای مجازی باید مورد اطمینان تضمین کیفیت قرار گرفته باشند. بهعلاوه، پلیمجیک قصد دارد سال آینده XIII را برای کنسول نینتندو سوئیچ عرضه کند. تا زمانی که تیم پلیمجیک نتواند این مشکلات را اصلاح کند، بعید بهنظر میرسد پورت سوئیچ خیلی بهتر باشد. بازی XIII هم اکنون برای پلتفرم رایانههای شخصی و کنسولهای پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان در دسترس است. نسخه سوئیچ برای سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات