فیل اسپنسر گزارش بلومبرگ مبنی بر تصاحب یک سازنده‌ی ژاپنی را تکذیب کرد - گیمفا
فیل اسپنسر گزارش بلومبرگ مبنی بر تصاحب یک سازنده‌ی ژاپنی را تکذیب کرد - گیمفا
فیل اسپنسر گزارش بلومبرگ مبنی بر تصاحب یک سازنده‌ی ژاپنی را تکذیب کرد - گیمفا
فیل اسپنسر گزارش بلومبرگ مبنی بر تصاحب یک سازنده‌ی ژاپنی را تکذیب کرد - گیمفا
فیل اسپنسر گزارش بلومبرگ مبنی بر تصاحب یک سازنده‌ی ژاپنی را تکذیب کرد - گیمفا
فیل اسپنسر گزارش بلومبرگ مبنی بر تصاحب یک سازنده‌ی ژاپنی را تکذیب کرد - گیمفا

فیل اسپنسر گزارش بلومبرگ مبنی بر تصاحب یک سازنده‌ی ژاپنی را تکذیب کرد

محمد حسین کریمی
۱۹:۳۰ ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
فیل اسپنسر گزارش بلومبرگ مبنی بر تصاحب یک سازنده‌ی ژاپنی را تکذیب کرد - گیمفا

به نظر می‌رسد گزارش‌های بلومبرگ مبنی بر خرید یک سازنده‌ی ژاپنی از سوی مایکروسافت حقیقت ندارد.

شرکت مایکروسافت قصد دارد با استودیوهای قدرتمندی که خریداری کرده است وارد نسل نهم بازی‌های ویدیویی شود. شاید در شروع نسل شاهد عناوین بزرگ و خیره‌کننده از سوی آن‌ها نباشیم اما با گذشت زمان مطمئناََ پروژه‌های مختلف از تیم‌های اکس‌باکس آماده خواهند شد. بر اساس گزارش اخیر منتشر شده از سوی وبسایت بلومبرگ (Bloomber) تیم اکس‌باکس به دنبال تصاحب یک سازنده‌ی ژاپنی است و قصد دارد با تولید محتوای مورد علاقه‌ی بازی‌بازان در این ناحیه کسب و کار خود را گسترش دهد. با این وجود آقای فیل اسپنسر (Phil Spencer)، رئیس بخش اکس‌باکس مایکروسافت، در گفت و گویی با گیم‌اسپات اعلام کرد که این قضیه صحت ندارد. اسپنسر در این باره گفت:

من چنین فکر نمی‌کنم. منظورم من این است که در تمامی جلسه‌هایی که تیم ما برگزار می‌کند حضور ندارم اما من چنین چیزی را نشنیده‌ام.

اگرچه اسپنسر اعتراف می‌کند که نزدیکی زیادی با استودیوهای ژاپنی دارد اما متذکر شد که هیچ اجباری برای خرید تعداد بیشتری از آن‌ها وجود ندارد. وی در این باره توضیح داد:

تمام فرصت‌هایی که تا به این لحظه داشته‌ایم به روابط بلند مدت می‌رسد. بنابراین من فکر نمی‌کنم با رویه‌ی تجاری وارد شویم و سعی کنیم که به خرید‌های خود ادامه دهیم و آن‌ها را در گوشه‌ای از قضیه به اجبار نگه داریم.

با این وجود مایکروسافت در قرارداد مبنی بر خریداری بتسدا (Bethesda) یک سازنده‌ی ژاپنی یعنی تانگو گیم‌وُرکس (Tango Gameworks) را بدست آورد که البته مهم‌ترین شخص در این استودیو شینجی میکانی (Shinji Mikami)، خالق سری Resident Evil، است. اسپنسر در ادامه گفت:

من بسیار هیجان‌زده هستم که بعد از نهایی شدن قرار داد وقت بیشتری را با تانگو گیم‌وُرکس سپری کنم اما باید بگویم که گزارش بلومبرگ چندان دقیق نیست.

باید دید در ادامه اکس‌باکس چه رویکردی را در زمینه‌ی تصاحب استودیوها و شرکت‌های بیشتر پیش می‌گیرد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

فیل اسپنسر گزارش بلومبرگ مبنی بر تصاحب یک سازنده‌ی ژاپنی را تکذیب کرد - گیمفا
فیل اسپنسر گزارش بلومبرگ مبنی بر تصاحب یک سازنده‌ی ژاپنی را تکذیب کرد - گیمفا
فیل اسپنسر گزارش بلومبرگ مبنی بر تصاحب یک سازنده‌ی ژاپنی را تکذیب کرد - گیمفا
فیل اسپنسر گزارش بلومبرگ مبنی بر تصاحب یک سازنده‌ی ژاپنی را تکذیب کرد - گیمفا
فیل اسپنسر گزارش بلومبرگ مبنی بر تصاحب یک سازنده‌ی ژاپنی را تکذیب کرد - گیمفا
فیل اسپنسر گزارش بلومبرگ مبنی بر تصاحب یک سازنده‌ی ژاپنی را تکذیب کرد - گیمفا
فیل اسپنسر گزارش بلومبرگ مبنی بر تصاحب یک سازنده‌ی ژاپنی را تکذیب کرد - گیمفا
فیل اسپنسر گزارش بلومبرگ مبنی بر تصاحب یک سازنده‌ی ژاپنی را تکذیب کرد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Mhdi442 گفت:

    دیدین گفتم تازه یه استودیو بزرگ خریده احتمال نداره بگیره اصلا معلوم بود اگر هم می خرید استودیو کوچیک می خرید

    • Naughty God گفت:

      اصلا از این اسپنسر خوشم نمیاد میبینمش احساس بدی بهم دست میده

      • m.asd گفت:

        آقا برید دیجیتال فاندری اولین مقایسه رو گذاشته ببینید فعلا ایکس باکس یه ذره بهتره
        راستی بالاخره هالو نایت رو تموم کردم میخوام این بار گاد مسترش رو تموم کنم

        • https://uupload.ir/files/u6v_emjpra3u4aiagvd.jpeg
          https://uupload.ir/files/muml_emjpqnquyai_njz.jpeg

          • Bluebox گفت:

            یه سوال بپرسم بدون ترول
            الان مقایسه اساسینز کرید والهالا روی سری ایکس و پلی استیشن ۵ منتشر شد.
            نورپردازی و سایه ها توی سری ایکس با اختلاف بهتره و به وضوح برتری داره‌. اگر بری مقایسه رو ببینی پلی استیشن ۵ در حد وان ایکس اجرا میکنه

            الان مگه کسی اومد اون رو بزنه توی سرتون؟
            نیومد ، چون کلا یوبی با ایکس باکس سازگار تره و بازیاش پرفورمنس بهتری میدن.
            حالا این دی ام سی چون مال کپکامه با پلی استیشن سازگار تره و پرفرومنس بهتری میده.

            شما کالاف رو مقایسه کن که روی هر دو یکیه
            بازی های راک استار هم باید دید که چطور میشه.
            ولی فعلا به عنوان بی طرف ترین سازنده ، سی دی پراجکت رو در نظر میگیریم.
            اصلا بیا قرار بذاریم سایبرپانک چون از یه استودیو لهستانی هست و با هیچ کدوم نه قرارداد نه هیچی نداره روی کدوم کنسول بهتر اجرا میشه بعد ببینیم کدو قویتره. اصلا خدارو چه دیدی شاید پرفرومنس کاملا یکسانی داد

            • اوسعلی گفت:

              الان ترول نکردی؟ شما از اون ترول هایی هستی که نقاب منطقی بودن میزنی. تا دیروز میگفتی مارک سرنی راجب SSD پی اس فایو دروغ گفته. امروز که خبر سرعت بیشتر SSD پی اس فایو منتشر شد میگی لودینگ مهم نیست هرچی بیشتر باشه بهتره میتونن راهنمایی توش بزران؟!!
              تا دیروز از قدرت بیشتر سری اکس و معماری ولوسیتی و دایرکس ایکس آلتیمیت میگفتی حالا که PS5 داره با قدرت کمتر به انداره سری اکس بازدهی میده راجب گرافیک والهالا دروغ میگی؟!
              من مقایسه هارو دیدم تفاوت سایه و نورپردازی بسیار جزئی هست و اصلا بدون زوم کردن و کراپ کردن و… قابل تشخیص نیست. این حرف که میگی PS5 بازی رو در حد وان اکس اجرا میکنه کاملا ترول و دروغ‌ـه. اصلا تفاوت به حدی نیست که کسی بخواد بیان کنه. ولی تفاوت سری اکس و PS5 تو دویل می کرای بیشتر از ۵۰ فریمه!! این کاملا برای گیمر قبل تشخیصه. ولی تفاوت در سایه اونم به صورت جزئی در گیم پلی اصلا قبل تشخیص نیست.
              کی گفته یوبی با اکس باکس سازگار تره این حرف هارو از کجا میارید. مگه قراردادی چیزی بستن که بازی رو روی اکس باکس بهینه سازی کنن؟
              مگه کالاف منتشر شده و مقایسه ها انجام شده که هردو رو یکی میدونی؟
              اگر هم قرار باشه سایبرپانک روی هردو کنسول پرفورمنس یکسان بده نشونه ضعف سری اکس هست که با قدرت بیشتر پرفورمنس برابر با PS5 میده.
              خوشم میاد چه تو این سایت چه تو سایت های دیگه به عنوان ترول با نقاب منطقی شناخته شدی ولی بازم به کارت ادامه میدی

              • Bluebox گفت:

                وقتی دارم میگم فقط به سازگار بودن بازی بستگی داره چه ترولیه
                من خودم دارم میگم قدرت کدوم بیشتری هنوز مشخص نیست.
                داداش میخوای از من نگفتم سرنی دروغ گفته ، گفتم تبلیغات دروغ میکردن.
                این دو با هم فرق داره 😐
                بهتره بری سایه پردازی هارو ببینی من الان عکس ندارم ولی بالاخره تا فردا سایت قرار میده خودت میبینی.
                منظورم در حد وان ایکس فقط سایه و نورپردازی بود وگرنه گرافیک و جزییات خیلی بیشتره و جزییات توی سری ایکس و پلی۵ کاملا یکسانه
                همین کامنت رو توی سایت همسایه میذارم ببینم چند نفر ترول میدوننش.
                حله؟
                بذار فردا یه پست مرتبط بیاد میذارم.
                بعد ببین

                راستی اینم بدون کپکام گفت توی بازی از فناوری ولوسیتی استفاده نکرده

                توی حرف زدنت هم دقت کن من میگم نورپردازی تو از کلمه گرافیک استفاده میکنی. هر وقت فرق این دو رو متوجه شدی کامنت بذار

              • Bluebox گفت:

                روی پلی استیشن۵
                https://uupload.ir/files/go1d_20201111_230454.jpg

                روی ایکس باکس وان ایکس
                https://uupload.ir/files/qnd_img_20201111_231029.jpg

                روی ایکس باکس سری ایکس
                https://uupload.ir/files/m4d2_20201111_230456.jpg

                حالا خودت قضاوت کن، با جزییات و گرافیک کار ندارم چون توی سری ایکس و پلی۵ در یه حده. ولی نورپردازی و سایه ها توی پلی۵ مثل وان ایکسه. و سری ایکس با اختلاف بهتره.
                پس من ترول نمیکنم چون نمیگم مشکل از کنسوله بلکه به سازگاری بیشتر ربط داره

                • اوسعلی گفت:

                  با توجه به نور و جابه‌جایی سایه ها کاملا معلومه تصویر “PS5 و وان اکس” در یک زمان (با توجه به سردی رنگ آبی احتمالا صبح زود) و تصویر سری اکس در یه زمان دیگه گرفته شده. کی تاحالا تاریک بودن تصویر نشونه سایه پردازی خوب تو بازیه؟ در ضمن به بافت خز، مو و جزئیات لباس کرکتر روبه رو دقت کن. جزئیات و کیفیت تکسچرها روی PS5 خیلی بیشتره

                • Bluebox گفت:

                  خب به کسی که نمیخواد قبول کنه چی میتونم بگم.
                  کلا تایم یکیه و توی یه منطقه برفی و نزدیک غروبه.
                  خودت میتونی مقایسه هارو ببینی
                  اون بافت مو و جزییات توی بقیه عکس ها که سایه نباشه نگاه کنی کاملا یکسانه ولی اینجا چون سایه افتاده جزییات مشخص نیست.
                  بزور میخوای از یه مشکل یه مزیت در بیاری
                  موفق باشی. اگر با پلی استیشن حال میکنی بگیر. منم با ایکس باکس حال میکنم میگیرم.
                  اگر چشمات پلی استیشن رو بهتر میبینه برو سمتش ، منم چشمام ایکس باکس رو بهتر میبینه میرم سمتش.
                  ولی میتونیم منکر واقعیت نشیم 😉

                • خو همینایی که گذاشتی نمیتونی تفاوت رنگ ها رو ببینی که پی اس فایو سری ایکس هر دو عالین
                  بعد می گی ایکس وان ایکس و پی اس فایو در یه حدن
                  منم به نظرم گرافیک سری ایکس در حد آتاریه
                  این چه حرفیه که میزنی؟ 😐

          • 343 HALO گفت:

            but there is the sense that there’s a graphics API bottleneck here that impacts performance on the Xbox side in some scenarios
            شما رفتی مود ۱۲۰ fps رو اوردی که ربطی به ۴K که استاندارد نسل بعد هست نداره و همونطور که دیجتال فاندری گفته به API (که برای ایکس باکس هنوز کامل نشده و بازی هم احتمالا روی دوکیت ایکس باکس وان ساخته شده مثل بقیه ی بازی های کراس جن ترد پارتی) هست این حالت تا قدرت سخت افزاری توی اون مود ایکس باکس برتر هست البته زیاد نیست
            احتمالا بهترین معیار و مرجع CP2077 خواهد بود برای مقایسه

            • به به ماله کش اعظم مایکروسافت چطوره . تا دیروز که میگفتید API ما یه سر و گردن بالاتره و rdna2 full و dx12 ultimate داریم و API سونی بدرد نمیخوره ناقصه vrs نداره الان که مشکل برات پیش آمده API اتون باتل نک شده API سونی بهتره مشکل سخت افزاری نیست ۱۲ ترافلاپس پس کجا رفته مگه قرار نبود کنسول ۱۲ ترافلاپس اتون چهل درصد پرفورمنس بیشتری از کنسول ۹ ترافلاپسی اورکلاکی ما بده مگه قرار نبود ری تریسینگ سریز ایکس بخاطر cu بیشتر پنجاه درصد پرفورمنس بیشتری بده مشکل برات پیش کسگم از ترسته :rotfl: :rotfl:

              • 343 HALO گفت:

                https://gamefa.com/672686/richard-leadbetter-interview-with-egx/
                توی این پست برای چند ماه پیش برای این توضیح داده بودم که مایکروسافت دوکیتشو عوض کرده که سازنده ها باهاش اشنایی ندارند و در کوتاه مدت ممکنه باعث پایین امدن کارایی بشه اما در بلند مدت چون با دوکیت pc یکی شده کار بسیار راحت تر می شود
                dx12.2 هنوز تکمیل نشده و تا پایان ۲۰۲۱ به صورت کامل تکمیل می شود اینم قبلا گفته شده بود…
                فکر می کنی پس برای چی مایکروسافت سال های اول بازی فرست پارتی نسل بعدی نداره؟!
                با منطق شما بریم جلو قرار بود قرار بود وقتی هنوز سری ایکس روشن نشده ps5 توی بازی باشه و ۷_۸ برابر سریع تر باشه اما توی بازی هایی که هیچکدام حتی از فیچر های ولوسیتی هم استفاده نکردند همچین چیزی نمی بینیم
                لطفا یکخورده بزرگ بشید عزیز و از این افکار بچه گانه ی سیاه و سفیدتون بیرون بیایید

                • ما که از اولشم ادعایی نداشتیم روی قدرت این شما بودید که هشت ماهه گوش ما رو با ۱۲ ترافلاپس و rdna2 full و dx12 ultimate کر کردید من از اولم گفتم توی چند پست قبلم گفتم اختلاف قدرت دو کنسول نسبت به هم بسیار کمه و هر کدوم برتری های خودشونو دارن این حرف سازنده ها هم بوده جیسون شرایر از چندین سازنده همین حرفا رو شنیده ما اگه روی ssd ادعا کردیم حداقل بازی هایی مثل رچت داریم که نهایت استفاده رو توی لول دیزاین ازش بردند اگه ادعا روی دوال سنس و صدای سه بعدی کردیم نتیجه رو داریم میبینیم اما شماها که اینقدر روی قدرت سخت افزاری ادعا کردید چی گیرتون اومده حتی اگه توی بازیهای اینده سریز ایکس برتر باشه اون برتری اینقدر کمه که اصلا به چشم نمیاد اختلاف دو سه فریم یا ۱۰۰p رزولوشن که تفاوتی ایجاد نمیکنه مطمعن باش دیگه هرگز شاهد اختلاف زیاد مثل پرو و وان ایکس یا ps4 و وان نخواهیم بود پس این اختلاف اندک حتی اگه اتفاق بیفته که فعلا برعکسش اتفاق افتاده تاثیری منفی رو تجربه ما نداره ولی ssd و دوال سنس و صدای سه بعدی کاملا نشون دادند که چقدر تاثیر گذارند روی تجربه بازیهای نسل بعدی

        • در حالت پرفورمنس پی اس فایو عملکرد بهتری نسبت به سری اکس داره و در حالت فورکی ایکس باکس عملکرد بهتری داره

  • Ozhan گفت:

    بیاین واقع بین باشیم
    استدیو ژاپنی بدرد اکس باکس نمیخوره
    کلا هرکی که اکس باکس میخره به بازیای شوتر علاقه بیشتری داره
    یادش بخیر به اکس باکس اورجینال میگفتیم Shooter-Box

    • Ozhan گفت:

      ار هیلو تا دووم تا هف لایف و کلی ای پی خفن انحصاری دیگه که روش بودن
      واقعا که اکس باکس اورجینال خیلی خفن بود هرچند فروشش خیلی کم شد ولی خود کنسول عالی بود
      کاش گیمفا یه مقاله مفصل در موردش تهیه کنه تا بچه ها با گذشته این کنسول بیشتر اشنا شن

    • Dr.Who گفت:

      با این وضعیتی من میبینم باید بهش بگیمRPG box ژانر نقش افرینی واقعا توی سبد ایکس باکس به چشم میاد….از یه طرف دیگه هر دو فورزا عناوین قابلی هستن و دووم ولفنشتاین و هیلو عملا گاد شوت ها هستن(ا،ر هیلو این نسخش گند نزنه)عناوین انحصاری ایکس باکس جدا این نسل تنوع خوبی دارن ولی همیشه جای یه اکشن ادونچر و هک ان اسلش حس میشه….امیدوارم نسخه جدید بانجو رو بسازن یا پرفکت دارک حداقل….ولی فقط یه چیز میخوام فالوت نیو وگاس ۲ شاید هم اسمش یه چی دیگه بذارن….من اگه یه کاره ای بودم یا اسمش میذاشتم اولد اورلاندو یا نیو نوادا

      • Ozhan گفت:

        اره از لحاظ ار پی جی واقعا دست اکس باکس پره
        هرچند پلی استیشن هم ارپی جی یا اکشن ار پی جی کم نداره(مثل همین دیمون سولز یا بلادبورن یا تا حدودی هورایزن و چند عنوان دیگ)
        فعلا پلی استیشن ضعف تو ریسینگ داره منظورم ریسینگ بالا۹۰ و همینطور شوتر اول شخص ولی بجاش تو ژانر هک اند اسلش پادشاهی میکنه سونی
        و اکس باکسم تو اکشن ادونچر خفن یا بازی ابرقهرمانی درست حسابی و همینطور بازی های هاردکور پسند و هک اند اسلش
        بنظرم این نسل جفت کنسول ها یه جورایی مکمل همدیگه ان و خوش بحال کسی که جفتشو باهم داره!

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    به نظر من همین ۲۳ استودیو کافی هست و میتونن در کنارش چند استودیو بزرگ بسازن هم صرف اقتصادیش بیشتر هست و هم دنیای گیم بیش از این دچار نگرانی تک قطبی شدن نمیره ، حقیقت اینه درسته که خریدن استودیو برای اکس فن ها جذاب هست ولی نهایت اینکار یه نگرانی بزرگ هم ایجاد میکنه که اصلا جالب نیست در مورد زنی مکس و بتسدا هم به نظرم اگر رابطه طولانی این کمپانی و رفاقتشون با مایکروسافت در میون نبود شاید این خرید هرگز اتفاق نمی افتاد

    • Ozhan گفت:

      نه کافی نیست محسن جان
      اگ بخوان عناوین دی وان گیم پس رو زیادتر کنن تا جذب کاربر بشه دسته کم به ۴۰ تا استدیو احتیاج دارن که بازی های AA و بزرگ بسازن سالی چندین بار

      • 🤘Mohsenj74 گفت:

        خب من خودم همین پیش بینی رو میکنم تا اخر نسل ۹ مجموع استودیو ها به ۳۵ یا ۴۰ برسه ولی این مدلی که بین فن ها جا افتاده که مایکرو راه افتاده همینطوری استودیو بخره به نظرم از عقل به دوره ، استودیو میخرن باز هم و میسازن باز هم ولی رو حساب کتاب و یه برنامه ریزی درست ، قطعا برای رسیدن گیم پس به حد کمال بازم استودیو نیاز دارن

    • wildhunt گفت:

      :yes: :yes: :yes: :yes:
      دقیقا اگه این خریدها ادامه پیدا کنه نگرانی تک قطبی شدن هست
      فکر میکنم خودشونم این جریانو فهمیدن و از حرفهایی که بالا اسپنسر زده به نظر میرسه میخوان به یکی یا چند استدیو ژاپنی پول بدن که براشون ای پی انحصاری بسازه که اینکار خیلی بهتر از خریدن استدیو هست و ممکنه شاهکارهایی مانند bloodborne ساخته بشه :yes:
      “بنابراین من فکر نمی‌کنم با رویه‌ی تجاری وارد شویم و سعی کنیم که به خرید‌های خود ادامه دهیم و آن‌ها را در گوشه‌ای از قضیه به اجبار نگه داریم.”

  • اگر هم بخواد نمیتونه بخره،چون هیچ استودیوی ژاپنی ی حاضر به ریسک این نیست که زیردست شرکتی بره که محصولش داخل کشورش طی یکسال گذشته فقط۰٫۱% فروش رفته

  • Ninja Theory گفت:

    الان که فکر میکنم این تکذیب هم مثل تکذیب ساخت بازی های مثل fable و perfect dark باشه :struggle: 🙂 البته که من فکر میکنم ساخت دنباله بازی هایی مثل lost odyssey و احیا scalebound بهترین کاره :yes: 😉 البته هر استودیویی هم اسپنسر بخره با چشم باز به تیم xbox ورودشو تبریک میگیم چه لهستانی چه آمریکایی چه ژاپنی و…. :cute:

    • X.gamer گفت:

      فکرشو بکن نادلا گفته بود به خرید کمپانیها ادامه میدیم :inlove: برای گمپس مجبورند که بخرن و این عادیه،سودی که تو گیمپس هست رو میشه باهاش نصف صنعت گیم رو تو چندین سال مثلا ۱۵-۲۰ سال یا یکمی بیشتر خرید.شما فرض کن فقط ۵۰ میلیون در بدتریت حالت اعضای گیمپس،میشه ماهی ۵۰۰ و سالی ۷ میلیارد.تو ده سال میشه ۷۰ میلیارد که … . تازه مایکروسافت رو ۱۰۰ میلیون کاربر حساب باز کرده،گیمپس میشه مثل استیم و مطمئنا نتیجش رو چندین سال بعد شاید آخرای نسل نهم دید که ازونجا استارت میخوره و همینطوری بیشتر و بیشتر میشه.جالبیش اینه که تا اونموقع روی همۀ پلتفرما حتی روی یخچال هم گیمپس میاد :laugh: یا مثلا با تبلیغات درست و مدیریت نوابغی مثل اسپنسر، جامعۀ چندمیلیاردی تنها ویندوز و ایکس باکسو در نظر بگیر.گوشی ها رو حساب کنی یچیز سرسام آور میشه 😎 همۀ این آینده نیازمند کلی بازی بزرگ و شاهکار در کنار کلی بازی AA و سرگرم کنندس.پس خریدا تموم نمیشه،نه تا وقتیکه گیمپس به حده عالیش نرسه :inlove:

      • Ninja Theory گفت:

        دمت گرم خیلی قشنگ توضیح دادی، الان به چند تا اکشن ادونچر ساز و کمپانی های بزرگ نیاز داره
        امیدوارم Tomb raider بیاد سمت xbox و مایکروسافت Bungie و sega رو بخره
        Sega با اون همه ip و استودیو به شدت عالیه، گیمپس هدف بلند مدته
        سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ میبینی سالی ۱۰ تا انحصاری باکیفیت روش میاد
        بیشتر باز یهای مولتی روز اول روی گیمپس
        سودش برای xbox و کیفش برای ما:D 😎

      • Ozhan گفت:

        مگه کل اون هفت میلیاردو ۵۰۰ میره تو جیب مایکرو؟؟؟
        اونا همش خرج بازی سازها میشه که بازیشونو اوردن رو گیم پس و طبق گفته های خود ارون گرینبرگ گیم پس واسشون هیچ منفعتی نداشته تاحالا و یر به یر میچرخه
        مگر اینکه برسه به ۲۰۰میلیون کاربر که هم پول سازنده ها دربیاد و درکنارشم کلی پول بمونه واس خودشون

        • X.gamer گفت:

          دقیقا همینه،من نظرم اینه که خریدا ادامه داره،اوردن بازیا ادامه داره و … . تا تقریبا آخرای نسل ۹٫اونجاس که شروع بع رشد میکنه و مثلا از ۵۰ میلیون کاربر به بالا صعود میکنه و تا مرز ۲ برابر شدن پیش میره.مایکروسافت حساب خیلی ویژه ای روی این بخش یعنی گیمپس باز کرده و خب ، دوتا دلیل داره:۱ اگر بخوبی مدیریت شه مثل استیم مثلا ، میشه یکی از پرسود ده ترین بخشهای مایکروسافت. ۲ حالا میرسیم به اینکه چرا همچین کاری لزومت داره یعنی خرید و خرج کردن و سرمایه گزاری،دلیل اول که سود ده بودن بسیار این بخشه،دلیل دومشم اینه که شرکتای بزرگ و غولها هم دارن وارد این صنعت میشن و عملا مایکروسافت داره با یک کار،دو نشون میزنه.مثلا اگه اپل بیاد خود مایکروسافت میدونه که چه اتفاقی می افته حتی بهتر از من و شما.یکی هم افزایش تعداد کاربرا ، بازیهای بیشتر، و بهتر چون زمان بیشتری در اختیار استودیوهاس.در نتیجه یک آینده کاملا عالی رقم میخوره برای مایکرو.ازون سمت هم اجازه ورود به بقیه رقبا داده نمیشه.اینجاس که نتیجه همه اینا تا ۱۰ سال بعد دیده میشه.مثل استیم،اول که اومد شاید زیاد مورد توجه قرار نگرفت اما بعد چند سال که خیلی سرمایه گزاری روش شد و رقیب سرسختی هم نداشت،نتیجش استیم امروزه.و همه اونرو عالی میدونن چون عملا یه معامله برد برده، گیمپس هم معامله خیلی خوبیه و منو شما خیلی سود میکینم.اینجا ضررشو فعلا مایکروسافت میبینه اما در آینده تبدیل به سود میشه. آینده گیمپس هم برای ما سوده چون بازم با قیمت کم کلی بازی میکنیم، حتی برای مایکروسافت هم سوده چون کلی سود میشه،و شیرینی اینهمه ضرر غیر از سود کلانش ، اعتبار بسیار بالای گیمپسه.مثلا همین اعتبار کاربرا به استیم. خدارو چه پنهون، شاید تا چندساله دیگه ولو هم بیاد زیر دست مایکروسافت و استیم و گیمپس ادغام بشن.

  • X.gamer گفت:

    خریدن یا میخرن تا چند وقته دیگه.خوده ساتیا نادلا گفته که در آینده کمپانیهای دیگری هم خریداری میکنیم.دقت کنید”کمپانیها یا شرکت مادر” و در کنارش استودیوها.دیگه از نادلا بالاتر که نیستش :laugh: فیل اسپنسرم طی مصاحبه قبلیشونم گفتش که خریدهای ما هنوز تموم نشده.میخرن،شاید امسال یا سال بعد اما میخرن. 😎

  • سینا گفت:

    همین الانشم کلی استدیو عالی دارن.من که دلیلی برای یه خرید استدیو نمیبینم

  • nima- گفت:

    واقعا نیازی به خرید هم نیست،همونطوری که لحن صحبتشم اشاره می کنه با قرار داد ها برا ساخت بازیا یا شاید انحصاری کردنای زمانی(بشدت من بدم میاد از این)می تونه همون اثر و داشته باشه که خرید استدیو ژاپنی داره
    مایکروسافت قبلا تجربه از دست دادن استدیو های خوبو داره و می دونه نتیجه اجبار عقیده برا ساخت بازی زیاد جالب نمی شه،مخصوصا استدیو ژاپنی که هم سرسختن و زیر بار فروش نمی رن هم بازار فروش اکس باکس بشدت تو اونجا محدوده(ژاپن)پس بعیده ریسک خرید استدیو گردن بگیرن همون قرار داد کوچیک فعلا کفایت می کنه
    خیلیا جو گیر شدن اینو بخره اونو بخره،اکس باکس الان ۲۳ تا استدیوداره که ادارش کار راحتی نیست،خرید بتزدا از خریدای یک در هزار صنعت گیم بود و احتمال تکرار همچین خریدی تو این مقیاس خیلی کمه مخصوصا که زنیمکس شرایطش خاص بود و اواخر وضع مالی خوبی نداشت
    گیمرا باید خوشحال باشن که هم سونی هم مایکروسافت با دست پر وارد نسل نه می شن،این وسط شکست معنی نداره،حداقل نه اونجوری که طرفدارا فرض می کنن،مایکروسافت با اون شروع افتضاحش تو نسل ۸ سودشم برد،سونی هم با فروش دوبرابریش سودشو برد،نینتندو هم همینطور مسئله اصلی برگردوندن و سوده
    این نسل بازم از لحاظ سخت افزار شک نکنید سونی بیشتر می فروشه اما از لحاظ سود خالص خروجی اختلافشون خیلی کم تر خواهد بود،پلتفرم مایکروسافت گیم پسه،یعنی هم pc هم گوشی هم کنسول و..

    • AmirtheGRB گفت:

      کل کامنتتون کاملا درست بود. یه نکته قشنگی گفتی. سیستم سرمایه داری و رییس کارمندی ژاپن خیلی درتضاده با غرب. بدجور به مشکل میخورن. حتی بزرگترین دلیل داغونی الان سگا سر مشکلاتش با سگا آمریکا بود.

  • ای بابا…سگا رو بخر دیگه. هم به سگا کمک میشه. هم برای تجربه ی سری پرسونا و shin megami tensei مجبور نمیشیم هزار کنسول و شبیه ساز بگیریم 🙁 :reallypissed:

  • Bluebox گفت:

    میشه یه چیز بگم کرک و پرتون بریزه.

    https://uupload.ir/files/d88m_20201111_222129.jpg

    این پیراهن اسپنسر توی جشن دیشب بود که داشت دستینی ۲ پلی میداد.
    یه جمله ژاپنی نوشته معنیش هم اینه:
    «من چندین استودیو در ژاپن خریداری کرده ام»

    اینو مردم ترجمه کردن. از وقتی دیدم خودم تو شوکم‌. این بشر کلا سورپرایز و ایستراگه.

  • Vahid3333 گفت:

    گفته کامل درست نیس یعنی احتمالا بخرن ولی الان شینجی میکامی رو داره که بازیساز تمام عیاره

  • 343 HALO گفت:

    خیلی عجیبه!
    https://www.purexbox.com/news/2020/11/phil_spencer_again_confirms_xbox_is_looking_to_acquire_more_studios
    فیل توی مصاحبه اش بلومبرگ گفته می خوان استودیو های بیش تری بخرن(هیچوقت نیامده بود مستقیم بگه)
    که یکجواریی حرفشو تایید کرده
    بعد اینجا یکجورایی تکذیب کرده

فیل اسپنسر گزارش بلومبرگ مبنی بر تصاحب یک سازنده‌ی ژاپنی را تکذیب کرد - گیمفا