توسعه دهندهی یوبیسافت: برای استفادهی کامل از سخت افزار نسل بعد باید نحوهی ساخت بازیهای جهان باز خود را تغییر دهیم
همانطور که میدانید، در طی چند روز گذشته شاهد انتشار نقد و بررسیهای کنسولهای نسل بعدی بودیم. هفت سال پس از عرضهی پلیاستیشن ۴ و اکسباکس وان، حالا در آستانهی آغاز نسل نهم کنسولها قرار داریم؛ کنسولهایی که با بهره بردن از سخت افزار قدرتمند و حافظههای SSD، وعدهی تحول طراحی بازیها را به بازیبازان میدهند. حال آقای گلوین وایتلاک (Galvin Whitlock)، برنامه نویس ارشد Watch Dogs Legion، در طی مصاحبهای با Wccftech در مورد پتانسیل و چالشهای مربوط به توسعهی بازیهای نسل بعدی صحبت کرده است.
آقای وایتلاک ابتدا به چالشهای طراحی بازیهای بزرگ جهان باز برای اجرا برروی حافظههای HDD اشاره کرد و سپس در مورد پردازندههای مرکزی کنسولهای جدید و پتانسیل بالای آنها برای بهبود موارد مختلفی مانند هوش مصنوعی، انیمیشن و شبیه سازی فیزیک توضیح داد:
محدودیتهای زیادی وجود دارند که برای اجرای بازیهای بزرگ جهان باز برروی یک HDD باید آنها را در نظر بگیریم. امکان بارگذاری مدلها و بافتها با دسترسی اتفاقی واقعی و به همراه یک رویکرد در لحظه (Just-in-time) به ما اجازه میدهد تا حافظه را با چیزهایی که حالا برروی صفحهی نمایش مشاهده میکنید، پرُ کنیم؛ به جای اینکه حافظه پر از چیزهایی باشد که ممکن است به زودی مشاهده کنید. این موضوع تاثیر زیادی را برروی تنوع بصری و پیچیدگی دنیاهایی که میتوانیم بسازیم، خواهد گذاشت. برای ساخت Watch Dogs Legion، ما از نزدیک با شرکای فرست پارتی خود در حال همکاری بودهایم تا مطمئن شویم که زمان بارگذاریها کاملاً بهینه باشند. در آینده، بازنگری روشی که از طریق آن بازیهای جهان باز را میسازیم، به ما اجازه میدهد تا به شکل عمیقتری از نوآوریهای سخت افزاری کنسولهای جدید بهره ببریم.
من تحت تاثیر افزایش تواناییهای پردازندههای مرکزی کنسولهای نسل بعدی قرار گرفتهام. ما میخواهیم شبیه سازیهای بیشتری را بسازیم و به دنیاهایی که خلق میکنیم، جان بیشتری ببخشیم. تمام اینها از قدرت پردازندههای مرکزی استفاده میکنند و ما مشتاق هستیم تا هوش مصنوعی، انیمیشن و شبیه سازیهای فیزیکی را واقعی و درگیر کنندهتر کنیم. من واقعاً دوست دارم اعمال بازیبازان تاثیر بیشتری را برروی دنیای بازی و شخصیتهای آن بگذارند.
ما به تازگی کار با سخت افزار رهگیری پرتو را آغاز کردهایم. ما به استفاده از آن ادامه میدهیم تا نورپردازی را پویا و واقعیتر کنیم. این یک دورهی نوآوری است و من هیجان زدهام تا ببینم که با چه رویکردهای جدیدی میتوانیم از این سخت افزار استفاده کنیم.
با اینکه ممکن است توسعه دهندگان زمان زیادی را برای سازگاری تکنولوژیها و ابزار خود با سخت افزارهای نسل بعد صرف کنند، اما این موضوع چیز جدیدی نیست و در نسلهای پیشین نیز شاهد آن بودهایم. به هرحال، دورهی بسیار هیجان انگیزی در پیش روی بازیبازان قرار دارد و ما بیصبرانه منتظر هستیم تا یک عنوان جهان باز بزرگ نسل بعدی را برای اولین بار مشاهده کنیم.
نظر شما چیست؟ به نظر شما بازیهای جهان باز دچار چه تغییراتی خواهند شد؟
پر بحثترینها
- تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us شخصیت ابی را نشان میدهد
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد [بهروزرسانی شد]
- ۱۵ بازی بزرگ خاطرهانگیز گیمرهای ایرانی
- گزارش: شرکت Sweet Baby Inc نقش فعالی در پروژه معرفی نشده Remedy دارد
- کلیپ جدید Assassin’s Creed Shadows با محوریت پارکور
- بازی Assassin’s Creed Shadows بار دیگر تاخیر خورد
- زندیا و تام هالند نامزد کردند
- از کنترلر جدید Xbox با طرح DualSense رونمایی شد
- گزارش: بازیهای Hellblade 2، Gears of War 1 و Age of Mythology امسال برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهند شد
- بهترین بازی های استراتژیک تاریخ
نظرات
کلا یه مشکلی که بازی های یوبیسافت و خیلی بازیای دیگه دارن استفاده از موتورای قدیمیه حالا با اومدن انریل انجین جدید که خیلی بازیا تغییر می کنن ولی امیدوارم نسل جدید شرکتا از موتور های جدید استفاده کنن
موتور اساسین کرید از بلک فلگ عوض نشده نمیدونم تیم سازنده با چه فلاکتی اودیسه و اورجینز رو با اون ساختن
دقیقا
ولی فک نکنم قانع شه یوبی سافت که ۵درصد بده به اپیک بخاطر استفاده از انریل انجین
ولی اینکه انجین های جدید بسازن هم چیز بدی نیست همیشه
چون خلاقیت های بیشتری میشه انجام داد(البته انریل روهم میشه کاستوم کرد ولی کاستوم کجا و از اول ساختن کجا)
یه وقت میشه یه چیزی مث کرای انجین که اونجور گرافیک فضایی بهت میده
یا یه وقت میشه مثل فراست بایت که با اینکه یکم پیچیدست و واس هر بازی بدرد نمیخوره(بجز فرست پرسن شوتر) که میبینیم تو بتل فیلد با اون گرافیک محشرش بازم فیزیک بازی فضاییه ولی انیمیشن هاش یکم ضعف داره!
والهالا رو روی ۱۰۸۰ شصدفریم ببینی فکر میکنی دیویل ویتن یکم رنگ و لعاب بهش زدن رو میبینی خشک و بی روح کپی ادیسه.نمیدونم کی اینارو میخره
همه چیز گرافیک نیست
داستانشم ربطی به اساسینز نداره… از نظر خودم ارزش پول دادن نداره بازیهای بهتری هم هستن
داستان این سری بعد از یونیتی تمام حتی بعد از سه هم تمام میشد
از یونیتی به بعد که باز یrpg شد بهتر بود کلا یه IP دیگه میساختن حتی متا و نمرات بالاتری هم میتونست بگیره
Ip جدید دادن اونم برا یه استدیویی مثل یوبیسافت خیلی ریسکش بالاست
اگه یه درصد اون خراب میکرد مجبور میشدن هم در اساسین رو تخته کنن هم اون رو
رفیق کیفیت یه بازی مربوط میشه به خوده انجین، نه قدیمی جدید بودنش، یعنی هیچ تضمینی نیست که انجین نسل جدید بازی سازها منجربه بالا رفتن کیفیت فنی بازیشون بشه. ضمن اینکه هیچ دولوپری با انجین قدیمی واسه نسل ۸ بازی نساخته که. دولوپرهایی که انجین اختصاصی دارن و خودشون ساختن که خودشون هم در طول نسل اون ها را آپدیت می کنن و با تعویض نسل، ورژن نسل جدیده انجین رو می سازن. انجین های عمومی مثل آنریل و یونیتی و کرای انجین هم که توسط سازنده ها در طول نسل آپدیت می شن و در تغییر نسل هم ورژن نسل جدید رو ارائه می دن، مثل آنریل که این کار رو اعلام کرد و ما خبر دار شدیم، ولی انجین های اختصاصی که صاحبانشون نمیان ساخت ورژن نسل جدید رو به صورت تبلیغی مثل آنریل اعلام کنن، چون قرار نیست که به صورت پابلیک انتشار بدن و استفاده ی تجاری ازش بکنن، بنابراین اخبار مربوط به انجینشون پخش نمیشه و ما خبر نداریم از جزییاتشون. ولی مثلن همین یوبی سافتی که گفتی آیا مثلن آخرین اسسین رو در حده نسل ۷ ساخته؟ مثلن یکسان بودن حرکات کاراکترها ی بازی هاشون دلیل بر قدیمی بودن نیست. یوبی اسسین ها رو با انجین Anvilnext ساخته، ک در نسل هشت از Anvilnext 2 استفاده کرده. و فارکرای ها هم از ۳ به بعد با انجین Dunia ساخته که ورژن نسل ۷ و ۸ کاملن متفاوت از هم هست. حالا اینکه این بازی ها مشکل دارن یه بحث دیگه ست، اون مشکل ساختاری انجینه که تضمینی نیست که ایرادات در نسل جدید برطرف بشن. می خوام بگم فقط آنریل نیست که انجینش رو نسل به نسل ارتقا می ده، همه ی صاحبان انجین ها همین کار رو می کنن، ولی ما بیشتر در جریان ارتقا انجین های تجاری هستیم. هیچ سازنده ای نمی تونه با امکانات انجین نسل قبل، یه بازی نسل جدید بسازه. خسته شدم از تایپ کردن
ساخت موتور جدید خییلی زمان بره
مثلا بتسدا رو ببین چقد طول کشید که فقط خبرایی از بازی بعدیشون شد تازه هنوزم معلوم نیست چه موقع بیاد
خودشونم میدونستن که ارتقای موتور نیاز به زمان زیادی اره برای همین توی e3 قبلی برخلاف عادت همیشگیشون اعلام کردن داریم الدر و استارفیلد میسازیم ولی خیلی طول میکشه تا بیان درحالی که اونموقع درگیر موتور بازیسازیشون بودن
سلام به نسل جدید
از ته دل آرزو میکنم همتون دچار این لذت بی نهایت بشید :inlove:
با هر کنسولی با هر گیم با هر متای یا هر حتی بازی های نسل قبل سعی کنید لذت ببرید همون طور که سلیقه شما مهمه به سلیقه بقیه درباره بازی ها کنسول ها احترام بزارین ولی ترول ها رو خفه کنید
ترول هارو خفه کنی تا فقط خودت بتونی ترول کنی؟؟
گفت همه ؛…… که شامل شما هم میشه :no:
خوشحال میشم فقط یک از ترولایی که تا حالا کردم و نشون بدی، البته یه کار و قبول دارم، به فنبوی های سونی زیاد گیر دادم، مثیکه شما زیادخوشت نیومده..
من خودم شخصا
هنوز که هنوزه اویل ۴ و ۵ و ۶ و بقیه نسخه هاشو بازی میکنم
با اینکه واسه خیلی وقت پیش هستن
اینم از برترین و بهترین و خفن ترین که حتی با گوشی هم باید بازیش کنم
https://uupload.ir/files/e6ki_screenshot_۲۰۲۰۱۱۰۷-۲۱۰۱۳۱_epsxe.jpg
چه ربطی داره؟؟؟
پست مظلوم تر از پست یوبیسافت پیدا نکردی برا ترول؟
امیدوارم یوبی سافت هم موتورش رو تغییر بده و هم جهان های جدیدتر و پویا تری بسازه
توسعه دهندگان اعلام کردند که ولوسیتی توی بازی های جهان باز به شدت به درد بخوره
https://gamefa.com/652953/xbox-series-xs-velocity-architecture-will-greatly-help-open-world-games-says-developer/
بیشتر بازی های یوبیسافت هم که جهان باز، اینجوری از تمام قدرتش استفاده میشه و به توسعه دهندگان کمک زیادی میکنه
هم ولوسیتی هم اس اس دی رو بازیا تاثیر چشمگیری میزارن
سوزش زیاد = فندق شکن
اینا اثرات ترول کردن زیاده، نه فندق شکن!
وقتی همه جا انقدر ترول میکنی، دیگه خودیا هم بدون خوندن کامنت بهت منفی میدن!
ایشالا همه هرچی دوست داریم بخریم و لذت ببریم :rose:
ببین عزیزم ولوسیتی یک تکنولوژی اسمی هست یعنی فقط اسمه!مثل رتینا!سوپر رتینا و لیکوید رتینای اپل هست! فقط اسم تجاریه فقط ظاهره و الا همه میدونن ال سی دی یا اولد هستن که سامسونگ زحمتشو میکشه!حالا موضوع اینه سونی از تکنولوژی اسمی استفاده نمیکنه و الا میومد میگفت سوپر اکستندد فست سالید استوریج درایو!ببین چه اسم خفنی داره و کلی هم تکنولوژی پشت سرشه یا جای لیکوید متال میگفت سوپر نانو متالیک ترمال سینک آو پروسسینگ یونیت!اینم یه اسم خفن تر! ولی اینا فقط و فقط اسمه درواقع هیچ تغییری تو تکنولوژی ایجاد نکرده نهایتاً یک نرم افزار وجود داره که به صورت سروایس مدیریت پیکربندی اون حافظه جامد رو انجام میده همین!!! یعنی با یم بروزرسان سونی تکنولوژی مشابه رو میتونه اضافه کنه.پس مهم ترین بخش سخت افزار هست نه نرم افزار،نرم افزار قابل بروز رسانیه ولی سخت افزار یک بار ساخته میشه! هیچ پتنت اختراعی درمورد ولوسیتی وجود نداره چون فقط اسم اون میکرو اس اس دی که به صورت خشاب میزنی به دستگاه نیاز به ایجاد تفکر داشت!یک اسم خفن!ولوسیتی سونی هم بیاد باز چکار کنه مثلا جای اداپتیو تریگر میگفت Real sense trigger for finger pressure بعد مخفف میگفت RSTFFP بازم میشد تکنولوژی خفن
داداش ادرس خونتونو بهم میدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟!؟!؟؟!؟!
.
.
.
.
اخه میخوام بیام خونتون دست صورت ببوسم :-* :-* :-* :-* :-*
.
رفیق ادرسو خونتونم ندادی حداقل ی شماره کارت بده من ی هدیه ای به شما بدم….
چه کامنتی زیبایی نوشتی،یعنی این کامنتو باید سر در سایت زد اینقد باحاله!!!!!!
.
من ۱ ساله دارم سعی می کنم تو سایتا ها مختلف به این ایکس باکس فنا بفهمونم اقااااااا، ولیسیتی ارکیتکچر اسمیه که مایکروسافت رو مجموعه اس اس دیش گذاشته ی تکنولوژی عجیب غریب فضایی نیست که از ی سیاره دیگه اومده باشه،نرفت تو مخشون،نمیره و نخواهد هم رفت، ولی این کامنتی که شما گذاشتی واقعا زیبا بود
مرسی
فقط اون تیکه RSTFFP)) :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :-*
لطفا اگه میشه باز هم از کامنتا بزار
رکورد نوب بودن رو زدیا
ولوسیتی معماریه نه نرم افزار
عزیزم معماری یعنی nvme نه اینکه یک SSD رو تویه کارتریج بگنجونی بخاطر فروش تنظیم شده ی سخت افزار انحصاری
Microsoft is using customized NVMe SSD technology to boost the speed of its system
من سواد ندارم ولی اینجا نوشته همون معماری nvme هست که مایکرو زحمت کشیده کاستومش کرده!
خواهیم دید، نینجا تئوری رو دست کم نگیر
در ضمن، بهترین انیمیشن های صورت رو توی اون تریلر in-engine دیدیم :heh:
نمیدونم چرا خیلیاتون نوشتید باید موتورش رو عوض کنه اما نیازی به از اول ساختن موتور نیست تنها یه ارتقای خوب مثل ناتی انجین و آنریل انجین براش کافی این موتور بهترین موتور برای انیمیشن ریل تایمه و از خیلی موتورها سرتر گرافیکش شاید به موتور هایی مثل ناتی انجین نرسه اما واقعا موتور خوبی تازه همین یوبی که میگین از سر بلک فلگ موتور عوض کرده چرا برای یونیتی و سندیکیت آنویل خاص داد و برای ارجینز و آدیسه یه آنویل دیگه داد درواقه کلمه آنویل بخاطره استفاده از کد های این موتوره وگرنه انویل یونیتی برای ساخت بازی های اپن وورد با مساحت کم و جزیات بالاست اما ارجینز ساختن محیط های بزرگ و با جزعیات متوسطه ومشگلات فنی هم مثل باگ بر میگرده به سازنده که چقدر روی debug وقط گزاشته مثال یونیتی اگه مشگل از موتور بود با چنتا بروز رسانی مشگلش حل نمیشد اما باز از ادیسه به بعد مقدار باگ های بازی هاش معمولی بود گرافیکم خوب بوده اما خب مشخصا به بازی مثل rdr2نمیرسه آخه سازنده اون بازی راکستاره اما بازم گرافیکه بازم اگه با بازهای شرکتهای دیگه مقایسه کنی خوبه
دوست عزیز اگر مسأله ی باگ ها رو کلا کنار بذاریم، در مورد سیستم انیمیشن با شما کاملا موافقم. چون فکر میکنم یوبی سافت از اولین شرکت هایی بود که از سیستم motion matching استفاده کرد و هنوزم خیلی ها این سیستمو ندارن. (مشابه همون سیستمی که سر لست ۲ استفاده شده.) اما در مورد گرافیک اصلا و ابدا.
میشن چند تا استودیوی AAA نام ببرین که گرافیک آخرین بازی هاشون از بازی های یوبی بدتره؟!
قبول دارم گرافیک بازی های اخیرش، بعضی جاها خیلی بهتر ظاهر شده. ولی سر یک سری مسائل همیشه از استاندارد های این نسل پایین تر بود. البته این نظر بندس.
اینو قبلاً گفتم، بازم میگم:
درک نمیکنم که چرا یوبی سافت کلی اینجین مختلف استفاده میکنه، هیچ کدومشون هم از نظر گرافیکی توانایی رقابت با اینجین های مطرح رو ندارن!
AnvilNext 2.0
disrupt engine
Snowdrop
Dunia Engine
UBI Art (که البته در سبک خودش خروجیش خیلی خوب بود و فکر کنم به خاطر پیچیدگی هاش بازنشسته شده متاسفانه.)
باید یه فکر اساسی به حال این وضعیت بکنه!
ولی چیزی که برا من بیشتر از همه عجیبه اینه که همه ی این انجین ها هم لزوما قدیمی نیستن که بگی به خاطر قدیمی بودنش اینجوریه.
مثلا Snowdrop سر Division ساخته شد. ولی خروجیش به عنوان یه اینجین نسل هشتی خیلی متوسط بود و حتی سر Division2 هم هیچ پیشرفت خاصی نداشت!
آخه یکی نبود بگه تو که داری پول خرج اینجین میکنی، یه جوری خرج کن که یک بار برای همیشه این مشکلو رفع کنی و بتونی سایر اینجین های بیخودتو بندازی دور!
یوبی ارت که محشره
انجین فارکرای پنج هم عالیه
نمیدونم اسمشو ولی عالیه
در کل درک نمیکنم این همه انجین داشتنو
چون هر انجینی بدرد یه کار خاص میخوره
الان ببیت پرنس رو با چه انجینی ساختن که حتی ذره ای بدرد بازی نمیخورده!
واس همین همیشع انجین های زیادی دارن
اها
اکی
من خیلی اطلاعات ندارم تو این زمینه
یه خبر دیدم که کنترلر ps5 که شارژش تو دو ساعت تمام میشه درسته!؟؟؟؟ 😮
نه داداش فیکه ؛
نه. سر پستای قبلی هم بحث شده، بچه ها توضیح دادن که شایعه ست.
خودمم تو Q&A اینستاگرام IGN دیدم طرف میگفت که شارژ باتری از دسته PS4 بیشتره و با روزی حدودا ۵، ۶ ساعت بازی کردن، تقریباً هر ۲، ۳ روز یه بار شارژ کرده. که میشه حدودا بین ۱۰ الی ۱۸ ساعت.
همه ی فیچرای دسته هم روشن بوده.
چشم بسته غیب گفته
یوبی جان شما والهالات رو rtx 3090 4k نمیشه ۶۰ فریم گرفت ازش !
واقعا باید یه فکری بکنن