حجم Call of Duty: Black Ops Cold War برروی پلتفرمهای مختلف مشخص شد
عنوان Call of Duty: Black Ops Cold War در تاریخ ۲۳ آبان (۱۳ نوامبر) برای کنسولهای نسل حاضر، نسل بعدی و رایانههای شخصی در دسترس قرار خواهد گرفت و امروز تیم سازنده به همراه ناشر بازی اطلاعاتی از حجم این عنوان برروی پلتفرمهای مختلف به اشتراک گذاشتهاند.
بر اساس اعلانات وبلاگ رسمی بازی، در زمان عرضه عنوان جدید سری Call of Duty برروی پلتفرمهای مختلف چنین حجمی خواهد داشت:
پلیاستیشن ۴: ۹۵ گیگابایت
پلیاستیشن ۵: ۱۳۳ گیگابایت
اکسباکس وان: ۹۳ گیگابایت
اکسباکس سری اکس و سری اس: ۱۳۶ گیگابایت
رایانههای شخصی: بخش چندنفره (۳۵ گیگابایت) بازی کامل (۸۲ گیگابایت) بازی کامل با کیفیت آلترا (۱۲۵ گیگابایت)
نکته: بازیبازان کنسولی میتوانند بخشهای مختلف بازی مانند پکها، حالتهای مختلف، بخش داستانی یا زامبی را حذف کنند و نیازی نیست دائماََ همهی بخشها را با یکجا داشته باشند. این محتویات از طریق بخش “Account & Network” قابل مدیریت خواهند بود.
عنوان Call of Duty: Black Ops Cold War قرار است در تاریخ ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۹ (۱۳ نوامبر ۲۰۲۰ میلادی) به صورت بیننسلی برروی پلتفرم رایانههای شخصی، کنسولهای پلیاستیشن ۵، پلیاستیشن ۴، اکسباکس وان، اکسباکس سری اکس و سری اس منتشر شود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
انتظار داشتم اکسباکس سری اس ۳۰ درصد حجم کمتری داشته باشه اما به نظر میرسه حجمش با نسخهی سری اکس یکیه! امیدوارم ادامهی نسل به شکلی نباشه که اکثر بازی ها یکسان باشه حجمشون چون مایکروسافت قول ۳۰ درصد حجم کمتر داده بود و این میتونه خیلی به نفع بازی بازان باشه. احتمالاََ این کار هم زحمت بازی ساز ها رو به همراه داره و شاید خیلی ها ترجیح بدن چنین بهینه سازی رو انجام ندن.
برای اینکه لید پلتفرمش ps هست
و اکتویژن هیچ تمرکزی روی بهینه سازی نداره
اگر بر طبق لید پلتفرم بودن این اتفاق رخ بده باید انتظار داشته باشیم جمع کثیری از بازی ها برروی سری اس حجم کمتر نداشته باشن. خیلی از سازنده ها کنسول سونی رو برای لید پلتفرم انتخاب می کنن نسل قبل هم این اتفاق زیاد رخ داده بود. بهتر بود این به یک نورم تبدیل بشه. چند روز دیگه حجم بازی ها مشخص میشه و امیدوارم نسخه ی سری اس بازی ها حجم کمتری داشته باشن.
مثل نسل قبل :struggle:
حالا دو ساله اکتیویژن اومده طرف سونی این رو ول کنید
ولی بهتره برید E3 های اول نسل رو نگاه کنید
اکتیویژن، کپکام، کریستال داینامیکس، یوبیسافت، بتسدا، سی دی پراجکت و دایس و کونامی و خیلی های دیگر xbox رو مرجع اصلی خودشون قرار دارند و این ماجرا توی نسل بعد هم اتفاق می افته.
چه با اونها چه با ناشرهای جدید 😉
#wake_up
#sweet_dreams
#۹۰۰p_on_full_rdna2
من سری ایکس میخرم ۴k و ۶۰ فریم میزنم
تو بترس که چند تا از بازیهاتون مثل demon’s souls و ratchet سی فریم اعلام شدند
watchdogs and yakuza on 30fps: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
اشتباه گفتی
اصلش اینه
Watchdogs and Yakuza on 30fps : am I a joke to you?
پ.ن
این چه اسمیه خداوکیلی
یاکوزا!!!!
ادم میشنوه یاد اژدر میافته
فعلا که شما باید بترسی چون مایکرو تون هیچ انحصاری ویژه ای نداره :reallypissed:
لید پلتفرم بودن برتری نیست ولی اگر لید پلتفرم بودن به قول شما معیار هستش باید انتظار داشته باشیم عناوین زیادی برروی سری اس بهینه ی حجمی نشن. مثلا راکستار با سونی قرارداد داشته و نسل جدید هم اعلام شد همکاری خواهد داشت. بازی destiny / Just cause / star wars battlefront و خیلی بازی ها که مشخص نیست، مثلا همین RE 8 هم لید پلتفرمش باید پلی استیشن باشه احتمالاََ! اصلا دلیل بر برتری یک بازی نیست اما اگر بر اساس فرمایشات شما دلیلی بر بهینه نبودن حجم باشه. این وسط بازی هایی که لید پلتفرمشون پلی استیشن باشه مایهی ضرر برای اکس باکس خواهد بود و لید پلتفرم های اکس باکس از نظر حجمی هیچ ضرری به نسخهی پلیاستیشن وارد نمی کنن چون نیازی ندارن به ۳۰ درصد حجم کمتر. ولی در کل من فکر نمی کنم این موضوع لید پلتفرم بودن ارتباطی به این قضیه داشته باشه.
خیلی از این شرکت هایی که نام بردین لید پلتفرمشون پی سی هستش مثل سی دی پراجکت و تقریباََ ۹۰ درصد بازی های یوبی سافت لید پلتفرمشون پی سی هستش باقی ماندهی بازی های یوبی سافت هم اکثرا پلیاستیشن ۴ بوده.
این لید پلتفرم بودن هم داره گسترده تر میشه
مخصوصا سونی که شاید ازشون تقاضای انحصار بکنه
مثل یک حالت از بخش زامبی کلد وار
پس چیزی از سونی بعید نیست
این مسئله حجم هم سازنده هایی مثل اکتیویژن نمیتونند درست پیادش کنند
سی دی پراجکت هم توی کنسول ها تبلیغاتش دست مایکروسافته
و توی یوتویب اگر ببینید اول تبلیغشون آرم xbox میاد
یوبیسافت هم بازی های AAA آیندش که شامل watch dogs legion و valhalla میشد، تبلیغاتش در دست xbox بود
تبلیغات باعث نمیشه از نظر فنی لید پلتفرم باشن یا نباشن تقریباََ ارتباطی نداره چون the witcher 3 هم تبلیغاتش دست اکس باکس بود ولی در نهایت رسماََ اعلام شد که لید پلتفرم پی سی هستش. یوبی سافت هم لید پلتفرمش همیشه پی سی بوده برای ۹۰ درصد بازی ها با این که سونی و مایکروسافت حق تبلیغاتشون رو داشتن. watch dogs legion بهترین پلتفرم اجرایی اش تا به این لحظه به غیر از نسل بعد پلیاستیشن ۴ پرو بوده که میانگین خوبی از فریم و رزولوشن ارائه میده حتی وان اکس با قدرت بسیار بالاتری بوده به عنوان بهترین پلتفرم انتخاب نشده. دیجیتال فاندری پلیاستیشن ۴ پرو رو پیشنهاد داده که به بهینهی نامناسب بر میگرده و لید پلتفرم به نظر میرسه اکس باکس نبوده.
کلا اکتیوژن این نسل باکپکام باسونی بودن کپکام هربازی داشت تومراسم سونی نمایش داده
DMC 5 توی E3 2018 در مراسم مایکروسافت معرفی شد
چه ربطی داره به تبلیغات داره؟!!! شقایق و گودرز هیچ ربطی به هم ندارن ؛ فیفا هم توی تبلیغات سونی نشون داده میشه ولی لید پلتفرمش پلی استیشن نیست!
.
درضمن اکثر شرکت های شرقی مثل کپکام و اسکوئر انیکس سالهاست که لیدپلترفمشون پلی استیشنه ؛ هردو شرکت هم دارن چندتا انحصاری برای سونی میسازن ؛ مثل project Athia و project Awakening و lostsoul Aside
دوست عزیز خواهشا جای خالی نگین با یه سرچ ساده به حقانیت سخنان آقای کریمی میرسین
Ninja Theory
اول که میگفتین سگا بهینه سازیش خوب نیست (یاکوزا ۹۰۰p)
بعد گفتین یوبی خوبی نیست (لژیون ۱۰۸۰ پویا)
الانم میگی اکتیویژن ؟؟؟؟؟؟؟؟
بهتر نیست بگی مایکرو گولتون زده (مثل همیشه) ؟
یادش بخیر ninja theory یک بازی برای کنسول ما ساخت ما تحویل نگرفتیم رفت سراغ بچه ها :rotfl:
البته بازی کالاف چون هر قسمتش جدا قابل دانلوده نیاز به حجم کمتر نبود
چه ربطی داره هرکی بخواد کاد بازی کنه هم کمپین بازی میکنه هم انلاین. پس باید کل بازی رو دانلود کنه.
تازه این حجمی که گفتن حجم اولیه هست. با توجه به عکسی که تو توییتر و ردیت لیک شده حجم بازی تا ۲۸۵ گیگ میره
۲۸۵ گیگ؟!!!! از چی حرف میزنی؟!
من دارم warzone بازی میکنم ۱۱۲ گیگ حجم داره
اینم که بیشترین حالتش ۱۳۶ گیگ هست
تقدیم به شما
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201104/733182c7f199c5455748a6c305f2c4c8.jpg
البته نمیدونم اون داستان مینیموم چیه
خداییش همین ۱۶۰ گیگ که جا بیشتر داره خودش یه بازی میشه.یه بازی هم یه بازیه
“چون مایکروسافت قول ۳۰ درصد حجم کمتر داده بود”
«مدیر بخش ایکس باکس در مصاحبه خود تأکید کرد که نحوه کاهش حجم بازیها روی ایکسباکس سری اس کاملا برعهده تیم توسعه بازی است؛ بههمین دلیل نیز درحالحاضر نمیتوان با اطمینان اعلام کرد که تکتک آثار نسل نهم روی این کنسول با کاهش حجم دردسترس علاقهمندان قرار خواهد گرفت یا خیر»
مگه قرار نبود بازی ها تو نسل بعد به خاطر ssd حجم کم تری داشته باشن
چرا کنسول های نسل بعد حجم بیشتری از نسخه pc داره در حالی که حتی احتمالا کیفیتش پایین تر هستش
دروغ های رونالد و فیل حق گو اینجا مشخض میشه :smirk: :smirk: :heh: :blush:
((دوره بازی های داستان محور تمام شده است از اون طرف من عاشق بازی های اپیزودیک dontnod م))
(( از اون ور سونی و سیاست انحصار طلبی ش Anti consumer ی ه از اون طرف صدتا محتوا و…. رو انحصاری زمانی میکنیم و میخریم تا انحصاری کنیم فقط فرقش اینه سونی بودجه در اختیار سازنده میزاره تا بازی بسازن ما بازی مولتی پلتفرم رو انحصاری میکنیم ))
(( از اون طرف سریز اس فقط فریم ریت و رزولوشن کمتری داره از اون طرف زحمت بیشتر سازنده ها رو در پی داره))
(( از اون طرف حجم بازی های سریز s حدود ۳۰ درصد کمتره از اون ور حجم کال آف رو اکس باکس ها برابره))
(( از اون طرف سریز s مینیموم دیگه ۱۰۸۰ میاره از اون طرف فلان بازی ۹۰۰ p روش اجرا میشه))
(( از اون طرف تو مراسم های مختلف console exclusive at launch مدام و مدام تکرار میکنیم ولی کو لانچ؟؟ کو اکسلوسیو؟؟))
آهان اصل کاری رو یادم رفت!!دو سال پشتیبانی از xone چی شد؟؟ هلبلید، استاکر فلان بهمان این همه بازی نشون دادین به جز هیلو کدومش قراره برای one بیاد؟؟
گفت تا ۲ سال بعدش هم گفت استدیو هارو مجبور نمیکنیم بازی واسه xbox one بدن پس دروغ نگفته در این مورد
این باز بهایی که میگی حداقل ۲ سال دیگه میان یعنی بعد از ۲۰۲۲ پس توی اون بازه حساب نمیشن
بازی با کلمات ه عزیز اونجا که ایران نیست یک کلمه دروغ بگن میتونن ازشون شکایت کنن اینا مدیر بازار یابی ن قطعا میدون ن چطوری حرف بزن ن که راه در رو داشته باشه براشون ولی من حرفم با شما اینه: آگه قرار بود کلا یه دونه هیلو بدن اصلا برای چی انقدر روش مانور دادن؟؟ اصلا نیازی به گفتن بود؟؟
بهونه بهونه
وقتی سالی ۳ تا Call of duty بدی دیگه معلومه واسه بهینه سازی وقتی نمی زاری.
واقعن استدیو سطح پایینیه، مگه ما گوسفندیم هرچه ساختی رو بازی کنیم. این کارشون واقعن توهین آمیزه.
اگه Open world می خواستن بدن چی می شد؟!
wtf !!!!!!!!!!!!
این بازی انتفاقا خیلی بهینه هست.۴k . 120FPS .RT
شما برو نمایش بازی تو PS SHOWCASE رو نگاه کن واقعا RT خیلی قوی ای داره
اون شایعست دوست عزیز
هنوز پرفورمنسش معلوم نیست
اطلاع نداشتم ممنون :yes:
شایعه نیست خود اکتیویژن اعلام کرده خبرش رو هم توی گیمفا رفتند البته در عمل هم باید دید
کلا یکی از پیش پا افتاده ترین راه های بهینه سازی، بهینه استفاده کردن از تکستچرهاست. یه تکستچر با کیفیت ۴K که پر جزییات هم هست و فرمتش PNG هست حجمی بین ۱۵ تا ۳۰ مگابایت و گاهی حتا بیشتر داره. حالا شما حساب کنید در هر بازی مثل کالاف چندتا تکستچر به کار می ره. خب خیلی زیاد. و من فک می کنم یکی از علل افزایش حجم بازی های کالاف، به غیر از اینکه کات سین ها رو به صورت uncompressed یا نهایتن یه کمپرسور معمولی رندر می کنن، عدم استفاده ی درست از تکستچرها باشه. خیلی راه ها هست برای اینکه استفاده ی بهینه ای از تکستچرها بشه. یه راهش اینه که در یک لول از چندین تکستچر که به صورت لایه روی لنداسکیپ Paint می شن استفاده نکنی، چرا که در صورت استفاده از این روش، شما چندین تکستچر که هر کدام به دنبالشان چندین PBS map دارند رو دارید روی هم دیگه در یک لول استفاده می کنید. به جای این کار میشه یک تکستچر با جزییات بیشتر که همه ی اون لایه ها رو دربر بگیره طراحی کرد. البته خب این کار کمی وقت گیره و کمی هم خلاقیت در طراحی لازم داره. نرم افزاری هست به نام Substance Designer که می شه از طریق اون انواع تکستچرها رو با بهترین کیفیت و بیشترین جزییات و با حجم کم تولید کرد، که احتمالن استودیو IW با اون بیگانه ست. ولی می دونم ناتی داگ و چندین دولوپر دیگه از این برنامه به همراه نوع Painter این نرم افزار خیلی استفاده می کنن. کار بسیار شیرین و لذت بخشیه طراحی تکستچر. این نرم افزار واقعن فوق العاده ست. جالبه بدونید که تمام تکستچرها، عکس ها و کلا هر تصویر دیجیتالی از یک سری نقاط سیاه و سفید که به صورت نویز هستن تولید می شن.
یه مثال دیگه از استفاده نادرست از تکستچر، به کار گرفتن مولتی تکستچرها در لول برای جلوگیری از تکرار تکستچرهای یکسان(Tiling) است. اصولن تکستچر یه فایل تصویریه که سایزش نهایتن ۴K، خب این روی لول های بسیار بزرگ بدیهیه که نمی تونه کل آن ها رو در بر بگیره، بنابر این اون تکستچر در طول لند اسکیپ هی تکرار میشه، که به این داستانه اجتناب ناپذیر در مبحث متریال ها اصطلاحا Tiling Texture می گن. حالا برای جلوگیری از این داستان چند روش هست، بعضی از این روش ها، باعث افزایش حجم میشن و بعضی کاهش حجم رو سبب می شن اما کیفیت ممکنه پایین بیاد. یه راه جلوگیری از این تایلینگ استفاده از ورژن های مختلف یک تکستچر در لند اسکیپ است که به صورت مولتی تکستچرینگ در کنار هم قرار می گیرن، این راه از تایلینگ جلوگیری می کنه و کیفیت را هم حفظ می کنه ولی حجم رو چند برابر می کنه، این روش رو اولین بار ۳DS Max ابداع کرد، در واقع یه درمان سریع و اورژانسی و با کیفیت اما به قیمت بالاست، چون افزایش حجم به همراه داره. فک می کنم IW Engine ( انجین کالاف) از این روش مرگبار ولی سریع استفاده می کنه. اما یه روش جدید و بسیار عالی و بهینه برای جلوگیری از تایلینگ هست که به شخصه اونو بهترین روش می دونم، چرا که بدون تغییر اسکیل تکستچر این تایلینگ رو می شکنه. اولین بار این روش در مقاله ی شخصی به نام Eric Heitz آلمانی ارائه شد. روش خیلی جالبیه و در واقع یه جور جادوگریه. این آقا از نوابغ دنیای علوم کامپیوتره، مقاله های خیلی عالی و انقلابیه زیادی داره. کسانی که به تئوری و بحث های تئوریک در زمینه ی طراحی دیجیتال دارن، حتمن مقاله های هایتس رو دنبال کنن.
به هر حال استودیو IW در این زمینه ها خیلی کم کاری و تنبلی می کنه، امیدوارم توو نسل جدید به خودش بیاد و حجم بازی هاش رو بهینه کنه، همینجوری پیش بره تا آخر نسل ۹ کالاف رو با ۱ ترابایت ارائه می ده.
نگران نباشید
هماهنگ کردم یه اپدیت روز عرضه بدن حجم بازی بشه دویست گیگ
وارزون ادغام میشه ؟؟
اگه بشه حجمش ۳۰۰ گیگ میشه (البته من که ندارمش)
نگفته بودن برای سری اس حجم بازی ها ۳۰ درصد کمتره….
البته اگر ۳۰ درصد هم حساب کنیم میشه حدود ۴۰ گیگ که باز هم میشه ۹۰ گیگابایت.و با این اوصاف که ۳۰۰ و خورده ای حافظه کنسوله و ….
درسته این حجم هنوز هم زیاد به نظر میرسه ولی دستکم از حجم مادرن وارفر کمتره
دو تا دیسک میده یا مثل همیشه باید خودمون بگیریم
انداره چند تا بازی اپدیت داره همیشه
عجیبه
واقعا عجیبه
قبلا گفتم الان هم میگم اکس باکس سری اس مناسب اون دسته از افرادیه که میخوان فورتنایت ، پابجی ، ماینکرفت ، فال گایز ، یا نهایتا فیفا رو بازی کنن .اینا تعدادشون خیلی زیاده و خود مایکروسافت هم این گروه رو هدف قرار داده . اشتباه محضه کسی که میخواد بیشتر بازیهای AAA نسل ۹ رو تجربه کنه بره سراغ این کنسول .
رو PC حجمش جالب توجهه.فکر میکردم رو PC حول و حوش چهل پنجاه گیگ بیشتر باشه.
خب حجمش حداقل روز عرضه خوبه اونم با توجه به بازی های امروزی البته یه چند ماهی که از عرضه بگزره اونموقع حجم اصلیشو نشون میده
و اینکه انتظار داشتم حجم کنسول های xbox تفاوت زیادی باهم داشته باشن که انگاری ندارن