بازی Demon’s Souls Remake از قابلیت رهگیری پرتو بهره نمیبرد
بازسازی اساسی Demon’s Souls برای کنسول پلیاستیشن ۵ از هیچگونه رهگیری پرتو (Ray Tracing) پشتیبانی نخواهد کرد و این با اعلامیههای قبلی آنها در تضاد قرار دارد.
آقای گَوین مور (Gavin Moore)، کارگردان بازی، در گفت و گویی با Level Up تایید کرد که این بازسازی مورد انتظار از رهگیری پرتو بهره نمیبرد چرا که اعمال چنین قابلیتی خرجی زیاد میطلبد و انجام آن به معنای از دست دادن یک ویژگی دیگر و فداکاری در بخشی دیگر بوده است. وی در این باره گفت:
این ویژگی به مانند هر گونه ارتقاء گرافیکی دیگر به هزینه نیاز دارد. (اعمال رهگیری پرتو) اگر ما قابلیت مذکور را اعمال میکردیم، این بدان معنا بود که ویژگی دیگری را از دست بدهیم. در توسعهی بازیها زمانی محدود وجود دارد.
گَوین مور در ادامه متذکر شد که در مراحل ابتدایی ساخت، تیم توسعه نمیدانستند که آیا Demon’s Souls از رهگیری پرتو پشتیبانی میکند و تمرکز اصلیشان محیط و شخصیتهای درون آن بود. او در این باره توضیج داد:
وقتی ما توسعه را آغاز کردیم، نمیدانستیم که باید رهگیری پرتو وجود داشته باشد بنابراین در چشمانداز و اهداف ما قرار نداشت. ما در اصل تمرکز خود را برروی محیط و شخصیتها گذاشتیم. همهچیز از جمه نورپردازی و سایهها به صورت Real-Time ارائه میشود.
این که Demon’s Souls Remake از رهگیری پرتو پشتیبانی نمیکند به طور حتم یک مسئلهی نا امید کننده به حساب میآید اما نباید مشکل بزرگی باشد چرا که در بقیهی موارد با عنوانی بینظیر رو به رو هستیم. از طرفی رهگیری پرتو میتوانست تنها در حالت سینمایی (۴K و ۳۰ فریم بر ثانیه) اعمال شود که در این صورت باز هم تغییری در حالت عملکرد (Dynamic 4K و ۶۰ فریم بر ثانیه) ایجاد نمیکرد. مطمئناََ تجربهی Demon’s Souls برروی نرخ فریم ۶۰ در اولویت اکثریت طرفداران قرار دارد.
روز گذشته بخش سرگرمیهای تعاملی سونی (SIE) و بلوپوینت گیمز (Bluepoint Games) تریلر جدیدی از گیمپلی Demon’s Souls Remake به اشتراک گذاشتند که منطقهای جدید را به نمایش میگذارد. در دومین نمایش از گیمپلی بازی به بخش دیگر از سرزمین Boletaria میرویم که Lands of Stonefang نام دارد و در حقیقت یکی از ۵ منطقهی اساسی Demon’s Souls به حساب میآید. در این بخش از دنیای Demon’s Souls که در اعماقل زمین قرار دارد شاهد معدنچیهای نفرین شده هستیم که به دنبال استخوانهای اژدهایان هستند. شما میتوانید تریلر منتشر شده را از اینجا مشاهده کنید.
بازی Demon’s Souls Remake در تاریخ ۲۲ آبان ۱۳۹۹(۱۲ نوامبر ۲۰۲۰) برای پلیاستیشن ۵ به عنوان بازی هنگام عرضهی این کنسول منتشر میشود.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
زیاد مهم نیست
فقط خواهش میکنم از دوستان ارجمند اگر میتونین بجای ترول کردن؛ اطلاعاتتون رو به اشتراک بذارید و بحثای مفید کنید مثل دوستمون tinytoon و halo343 که کلی چیز از بحثای چندروز پیششون یاد گرفتم به شخصه!
با اینکه بازی ریمیکه ؛ ولی انصافا از خیلی از بازی های دیگه بهتر بوده ؛ به شخصه کمبود RT رو توی بازی حس نمیکردم
این بازی به علت دارک بودن محیط و کلا جلوه های بصری دارک نیاز زیادی به ری تریسینگ نداره چون ری تریسینگ عملا به رفلکشن های پر نور و روشن نیاز داره
به امید موفقیت دیمن سولز پدر سبک سولز :yes: :yes:
اولین بازی خواهد بود که با پی اس فایو پلی میدم :inlove: :inlove: :heart: :heart:
استودیو بلوپوینت بهترین ریمیک ساز دنیاست ؛ مطمعنا بازیش بد نخواهد بود ؛ شما هم پشیمون نمیشی :heart:
.
من خودم دوست دارم اولین بازی که روی سری اکس پلی بدم هیلو باشه چون خیلی وقته هیلو بازی نکردم ؛ دل تنگ این فرنچایزم :rose:
اورژان جان درمورد halo343 کاملا حرفاش ثابت شده و علمی بودن و منبع موثق داشتن کاملا مشخصه سوادشو داره اما هر اطلاعاتی tinytoon میداد چند ساعت بعد تو یه خبر تو سایت گیمفا رد میشد و کاملا بدون منبع صحبت میکرد حتی یک بارم پیروز بحث نشد و اطلاعاتش کاملا غلط بود نمیدونم ازش چی یاد گرفتی ولی بهتره هرچی یاد گرفتی فراموش کنی که بعدا باعث نشه تو هم اطلاعات کذب نشر بدی
همین که حرفای من توی فن بوی (که فکت صادر میکردی سونی دشمن گیمراست و اسپنسر فرشته pc گیمراست و همه pc گیمرا باید از اسپنسر تشکر کنند) رو سوزنده نشون میده جای حق نشستم حالا خوبه بیست نفر توی گیمفا اومدن جوابتو دادن حرفای دوستمون halo343 رو دوس داری چون به قول خودت داره در جهت منافع ت حرف میزنه. در مورد اون خبر rdna2 فول بودن و ناقص بودن بعدا بهت ثابت میشه که حق با کی بوده اینکه مایکرو خودش اومده ادعا کرده کنسول های ما تنها کنسول های نسل بعد هستند که rdna2 فول هستند فقط بازی با کلمات و تبلیغات کاذب هست و به معنی رد شدن حرفای من نیست ( منتظر تحلیل های آینده دیجیتال فاندری باش ) حالا بعدا که خبرای معادل سازی فیچرهای dx12 و فیچرهای اضافه برای ps5 اومد میفهمی که کی راست میگفته کی دروغ میگفته
قابل توجه اون دسته از کاربرهایی که توهم قدرت ماورایی سریز ایکس و برتری خیلی زیادش نسبت به ps5 داشتن دیجیتال فاندری تایید کرد که بازی واچ داگز لیجن روی سریز ایکس با رزولوشن ۱۴۴۰p اجرا میشه (رزولوشن دقیق بازی روی سریز ایکس اکثر اوقات ۱۴۴۰p و در لحاظ کمی بین ۱۴۴۰pو ۴k متغییر و داینامیکه ) در ضمن طبق نقد دیجیتال فاندری کیفیت ری تریسینگ این بازی روی سریز ایکس خیلی داغونه و ری تریسینگ اسپایدرمن اجرا شده روی ps5 به مراتب از این بازی اجرا شده روی سریز ایکس بهتر بوده
خبر همین پست باید بهت ثابت کنه دیگه باید منتظر چه خبری باشیم ؟یه بازی دیگه با یه بازی دیگه رو دوتا کنسول مقایسه میکنی ؟ همون واچز داگز رو رو دوتا کنسول مقایسه کن حرفای تو تا منبع ندی باد هواس و فقط فرضین همشم تکذیب شدن .تو پستهای مربوط به pc هم فکت صادر نکن جو دو کنسول رو بهم زدی اومدی سراغ pc ? تابلوعه شما چندتا ترول قصدتون تو سایت چیه .حرفهای halo343 هم تو راستای منافع من نیست چون من pc گیمرم فقط با مدرک حرف میزنه نه مثل تو رو هوا
وقتی حرفی برای گفتن نداری و صرفا یه سری حرفای کلیشه ای بچه گانه میزنی لطف کن دیگه کامنتای منو ریپلای نکن در مورد منم اظهار فضل نکن خوشم نمیاد با امثال تو دهن به دهن بشم
نوب ترول جان، اونی که تو دیدی وان اکس هست که داینامیک ۴K اجرا میکنه بازی رو نه سری اکس، اول بفهم بعد حرف بزن، روی کنسول های نسل هشتمی تست کرده بازی رو فقط، خوشم میاد اینقدر سر ترول کردن هولی که اصن نمی دونی راجع به چی حرف میزنی
وان ایکس که تایید شده است و پرو عملکرد خیلی بهتری توی این بازی ازش داشته منتها این خبری که من گفتم الکس از دیجیتال فاندری تاییدش کرده که سریز ایکس در حالت ری تریسینگ و ۳۰ فریم ۱۴۴۰p اجرا کرده چند تا فروم هم توی ریست ارا ازش زدن برو ببینش چند هفته دیگه م رسمی خبرش میاد مثل خبر سی فریم اجرا کردن مدیوم که اولش مقاومت کردین گفتید دروغ میگی منتظر اینم باش و اون موقع جرات داشته باش بیا بگو اشتباه کردم
حالا میبینیم کی راست میگه کی دروغ ترول جون، همچنین خبری هم که میگی نیست، صفحه یورو گیمر/دیجیتال فاندری جلوم بازه، الکس راجع به وان اکس حرف زده فعلا فقط، اینقدر دروغ سر هم نکن – میبینمت
دستم خورد لایکت کردم.
اصلا با اینکه تو به این بالایی چی گفتی و اون چی گفت کار ندارم. چون توی بحثتون نبودم.
ولی توی این چند وقت هر فکتی که دادی چند ساعت بعدش تکذیب شد چطوری خودتو جای حق میدونی 😐
کی تکذیب کرد مایکرو تکذیب کرد ؟ کسی به ماست خودش میگه ترشه ؟ همون مایکرویی که وقتی سونی هپتیک فیدبک رو معرفی کرد ادعا کرد ما اینو از سال ۲۰۱۳ توی دسته هامون داریم بعدش گندش دراومد خبری از هپتیک فیدبک نیست و توی سال ۲۰۲۰ هنوز توی دسته هاش از همون آرمیچرهای دوهزاری و باتری قلمی استفاده میکنه هر موقع یه منبع بیطرف و علمی مثل دیجیتال فاندری حرفی از منو تکذیب کرد بیا قصه بگو برای خودت . مایکرو سابقه ی طولانی توی دروغگویی داره فقط برو ببین این بشر اسپنسر اندازه سه کتاب پونصد صفحه ایی طی پنج سال اخیر دروغ به ملت تحویل داده
موقعی که من گفتم مدیوم روی سریز ایکس سی فریمه همه ی فن بوی های مایکرو مثل شما بهم حمله کردین که آقا اطلاعات اشتباه نده و دروغ نگو اما چند هفته بعدش خبر رسمیش اومد که مدیوم روی سریز ایکس سی فریمه . یه دونه از حرفای منو بیار که دروغ یا غلط باشه و بیا درباره ش بحث کنیم نمیشه که فکت الکی بدی چون حرفام امثال فن بوی های مایکرو مثل تورو سوزنده دلیل نمیشه بیای بدون مدرک قصه بگی
دقیقن باهات موافقم چیزی که من از گیم پلی دیدم اصلا چیزی از ری تریسینگ کم نداره حتی خودمم فکر کردم ری تریسینگ کامل داره. ولی باید بهش لقب شاهکار رو داد که بدون این قابلیت چشم میلیون ها آدمو گول زده. کاش میشد ps5 بگیرم. ولی ایشالا هممون این شاهکار رو تجربه کنیم
اره مهم حرف منم همینه
تکنیک هایی استفاده کردن که دیگه باجت نداشتن واس هزینه توی ری تریسینگ
شما یه لحظه به این حجم از پارتیکل افکت ها و حتی بازتاب پارتیکل افکت ها دقت کنید ببینید تاحالا تو چه بازی اینقد خیره کننده بودن؟دیگ از فیزیک بازی یا جلوه های بصری و انیمیشن های فوق العادش که چیزی نمیگم
بله جهت اطلاع من ایکس فن هستم ولی خب متاسفم که بعضی از به قول ما گیمرا نوب های این صنعت فکر میکنن مثلا چون بازی ری تریسینگ نداره یعنی بده. متاسفانه معیار اینجور آدما اول از همه گرافیک و آخرین معیار داستان و درون مایه بازی هست
معیار مهمی نیست گرافیک ولی یه جور شوکیس واس به چالش کشیدن سخت افزار
اینکه این بازی ری تریسینگ نداره کمی باعث نا امیدی هست ولی در باطن قضیه چیز بدی نیست چون عملا گرافیک نسل نهمی داره جوری که با تحلیل های دیجیتال فاندری و کلی متخصص دیگه کسی نتونست با اطمینان بگه که این بازی ری تریسینگ نداره..چون عملا گرافیکش خیلی خوبه و این یعنی به تارگتشون رسیدن
حالا اینکه از چه راهی برسن مهم نیست مهم اینه که انجامش دادن!
یه باز با جلوه های خیره کننده که بازی باز یادش میره ری تریسینگ چی هست اصلا!
با حرف شما تا حدودی موافقم،این RT واقعا هزینه بره.ایا شما مثلا ۶۰ فریم رو به ۳۰ ترجیح میدید فقط بخاطر اینکه چند تا بازتاب ببینید؟اونم بازتابی که یه سطحی مثل توده های آب نیاز داره.RT در صورتی خوبه که از سر و ته بازی نزنن
البته ما هنوز rt ندیدیم که بدونیم چند تا باز تابه یا تاثیرش گسترده تره و باید چند تا بازی با این قابلیت ببینیم و بعد نظر بدیم و مسئله بعدی پروژه بعدی این استدیو هست که نمیدونیم چیه و من خودم امیدوارم GOW 2005 باشه
ماله کشی نکن برادر من بدون rt 1440p و ۶۰ فریم؟
همین شما بودین داشتین سنگ rt داشتنش رو یه سینه میزدین
با این گرافیک بله حاضرم ری تریسینگ نداشته باشه ولی گرافیکش اینجوری باشه
بعدشم ماله کشی از اخلاقیات بارز دوستان فن بوی شماست لطفا این خصوصیتتون رو به بقیه نچسبونین
دوست عزیز ۱۴۴۰p نیست.طبق گفته کارگردان بازی در مصاحبه با گیم اینفورمر دو اپشنن برای فریم ریت و رزولوشن وجود داره.یکی ۴k dynamic 60 fps.و یکی دیگه۴k native 30 fps
عجیبه جان لیمن از دیجیتال فاندری میگفت به نظرم ریتریسینگ داره انقدر که حذابه بازی
همین ایشون گفتند بهترین گرافیک نسل بعد تا الان مال دیمن سولز هست و تمام نورمردازیا داینامیکه
به سایه زنی و بازتاب رسیدن بدون رهگیری پرتو که بازیو سنگین نکنه
مرسی سونی :inlove:
برام خیلی جالب بود که متخصص هایی مثل digital foundry و the cherno نفهمیدن که ری تریسنگ نداره
انصافا باید برای بلوپوینت به خاطر این همه استعداد دست زد
بخرش دیگه سونی
دیجیتال فاندری اشاراتی کرده بود ولی هیچوقت مطمعن نگفت چون وقتی گرافیک یه بازی اینقد بالا باشه و از نورپردازی داینامیک استفاده کنه(مثل دموی انریل انجین۵ روی ps5) مهم نیست که نور هارو بازتاب کنه یا نه چون بلاخره به اون گرافیکی که مد نظرشه رسیده منتهی از راهه دیگه ای
اینم باید در نظر گرفت که متریال های استفاده شده توی دیمن سخت و نا شفافن و به نظرم خیلی غیر ضروری هست براش
بر عکس بازی مثل اسپایدرمن
حاجی چرا چرت می گی، نور بازتاب نکنه مهم نیست؟؟؟ اصلا چیزی راجع به ری تریسینگ می دونی؟؟
یا کلا فقط می خوای از هرچی متعلق به پلی استیشن تعریف و توجیه کنی؟!
من خودم ایکس باکس فنم و طرفدار سونی هم هستم.
منطقی نگاه کنین
بازی جزئیات زیبا و نورپردازی قشنگ و گرافیک خوبی داره
حالا rt نداره مگه مهمه.وقتی اونقدر خوبه گرافیک که کمبودی حس نمیشه با چهارتا تکنیک و اصطلاح بازیو نکوبین.مهم کیفیت نهایی بازیه که خوبه
جای تائید نکردن که داره یا نداره
اگه اشتباه نکنم ، DF تو ویدیو میگه تا اومدن محصول نهایی نمیشه با اطمینان چیزی رو تائید کرد.
Sony-fan@
داداش دیجیتال فاندری که همون روز اول گفت ما نمی تونیم تائید کنیم که RT داره یا نه
😐 😐 😐 😐
هر روز یک چیزی کم میشه
یعنی مثل e3 2019و گرافیک نهایی هیلو که همه چیزش کم شد :dazed: 😀
#جعبه فنا نمیگیرن
طبق گزارش xbox leaks and news
مراحل ساخت تمام شده و در حال حل مشکلات گرافیکی اند تا چیز خفنی بدهند
فکر میکنم گرافیک نهایی از بهترین های سال خودشه
مثل گرافیک تتریس یا گرافیک دزدان نارگیل؟
ترول نکنیم
مثل گرافیک آب سی آف تیوز که یکی از قشنگ ترین هاست
یا مثل گرافیک تتریس که حداقل ۲۰ سال پیش اومده
امیدوارم هیلو بیاد و گرافیکشم عالی شه تا شما لذت ببرید ولی این خوب نیست که میای تو پست سونی تیکه میندازی و ترول میکنی
تجربش نمیکنی به حالت فرقی نداره :yes:
فعلا بزرگترین دغدغه گیمرهای ما توان خرید بازی هایی مثل والهالا ، کالاف ، ایمورتالز و سایبر هستش
نه قابلیت رهگیری پرتوی یک بازی دو میلی روی کنسول خداتومن میلی
گیمر های ما اره
ولی گیمرای اونور دغدغشون اینه که دکمه اکسپت پلی استیشن اسمش ضربدره یا اکس؟؟؟
البته این مشکل ژاپنی هاست
چون الان توی genshin impact هم دایره برای تاییده و صربدر برای رد کردن
اونی که تو میگی یه چیز دیگست
چندوقت پیش خبر اومده بود که گیمرای دنیا درگیر اینن که اون دکمه ضربدر یا اکس
توی پلی استیشن شکل هندسی هستن پس ضربدره
ولی توی دسته XBOX و سوئیچ چون حرف انگلیسی هستن X هستش
بمن نگو
به اونایی که اونور دغدغشون اینه بگو
این مشکلات کشور ماعه 😐
ری تریسینگ هم مهمه دوستان ولی یه بازی اینقد گرافیکش خفن باشه که خیلیا نفهمن ری تریسینگ نداره و خود کارگردان اعلام کنه پس اهمیت چندانی نداره
مهم گلوبال ایمونولیشن هست که نورپردازی داینامیک رو امکان پذیر میکنه واس بازی ها
همین الان برید به منبع های اتش نگاه کنید میبینید بازی هر چیزی که نور تولید کنه رو ری هاشو بازتاب میکنه
مثلا به سر اژدها نگاه کنین وقتی اتیش میزنه از دهنش یا بقیه چیزا
مطمعنم الان یه سریا میان چرتو پرت کامنت میکنن که ps5 ضعیفه و فلان ولی باید بگم که نسل نهم تمامی بازی ها ری تریسینگ نباید داشته باشن و اشتباهه واس یه سری بازی ها
الان اسپایدی ری تریسینگ داره کلی بازی دیگه حتی فورتنایتم ری تریسینگ میشه ولی مهم نورپردازی که یه صحنه رو زیبا جلوه بده
برای چنین بازی هایی خیلی مهم نیست RTX بیشتر برای بازی هایی با حال هوای سایبر واتچ داگز و جی تی ای مهمه بشخسه تو چنین بازی هایی بیشترین تغیر رو با اساسین کرید آدیسی حس کردم وگرنه این بازی اینقدر گرافیکش خوبه که ریتریسینگ اصلا بچشم نمیاد بود یا نبودش
ری تریسینگ که مثل رزولوشن کلا منفوره
اما مشکل اینجاست یکی از ویژگی هایی که هر دو کنسول روش تبلیغ میکنن ریتریسینگه
و دمون سولز به عنوان یه لانچ نسل نهمی بهتر بود از ریتریسینگ به صورت کامل بهره میبرد
شاید بتونن نور پردازی رو خوب دربیارن
ولی هیچوقت اون زیباییه ریتریسینگ رو نداره
ری تریسینگ به تنهایی زیبایی نداره و عاملی که اونو زیبا جلوه میده نورپردازی
گلوبال ایمونولیشن واس همین تو نسل جدید استفاده میشه که حتی اگ یه بازی ری تریسینگم نداشت با گلوبال ایمونولیشن به چشم نیاد نبود ری تدیسینگش
ریتریسینگ اصن برا زیبایی نورپردازیه
عجیبه چون نور پردازی بازی خیلی خوب به نظر میرسه مخصوصا سایه ها که خیلی شبیه ray traced shadow می مونه
اره از تکنیک value lighting استفاده کردن و کسایی که تاحالا بازی ساختن میدونن چقد اینکار سخته و چقد شگفت انگیز
ببخشید منظورت volumetric lighting هست؟؟
بله دوست عزیز مرسی که تصحیح کردید
اصلا مهم نیست ریتریسینگ ذره ای تفاوت تو بازیا ایجاد نمیکنه فقط بدتر بازی رو سنگین میکنه این بازی همینطوری ام گرافیکش از تمام بازی های نسل دهمی مایکرو هم بیشتره بهترین گرافیک همیشه برای بازی های سونیه چه با ریتریسینگ چی بدون اون
تو چرا انقدر مضخرفی اخه. چرا انقدر باید واسه هرچیزی اسم ایکس لاکسو بیاری تو حرفات؟ اصلا چه ربطی به ایکس باکس داره هرچی گه هی ربط میدی به ایکس باکس؟ عقده داری ازش؟ بلا ملایی سرت آورده؟ به من بگو شاید بتونم یکم از مضخرفیت بکاهم
ببخشید ولی همین ایکس فن ها نبودن که توی پست مایلز مورالز هی ۷۳ ۷۳ میکردن ؟
در شرایط عادی حرف شما بله درسته ولی الان هیچ ایرادی نمیتونم ازش بگیرم
کی من کردم ؟ من تو پست همون اول نوشتم با آرزوی موفقیت برای این بازی . پیامم هست میتونید برید نگاه کنید . من رو با بقیه که ترول میکنن مقایسه نکنید
تو یه فن بوی اکس باکس هستی و نمیخوای این حقیقت رو بپذیری که مایکرو داره صنعت گیم رو نابود میکنه با بازی های آنلاین و سرویس محور و بی داستان و بدون گیم پلی چالشی و از همه بدتر این گیم پس لعنتی داره به کیفیت بازی ها آسیب میزنه هر چند برای من مهم نیست چون اهل مولتی پلتفرم بازی کردن نیستم بقیه دوستان سونی فن از این مولتی پلتفرم ها بازی میکنن که دلم برای اونا میسوزه چون خاطراتشون داره توسط سیاست های کثیف مایکرو سوزونده میشه آخرش چی میشه مگه انحصاریای سونی که همیشه شاهکار میشن و مایکرو نمیتونه جلوی موفقیت شان رو بگیره حالا شاید دوتا منتقد رو بخره که نمره کم بدن به بازیای سونی یا شایعه دروغ بر ضد سونی بده ولی بازیای سونی همیشه متاشون بالا میشه گوتی بیگ وینر هم میشن فروششون تضمین شدست و بهترین گرافیک رو دارن با داستان شاهکار و گیم پلی سخت و چالشی
ترول نکن دوست عزیز
ترول با حقیقت فرق میکنه من حقایق رو میگم اونی که ترول میکنه شما مایکرو فنا هستید
شما تمام حرف هات تروله چون اگه گرافیک فورزا ۴ و شبیه ساز پرواز و گرز ۵ رو میدیدی نمی گفتی بازی های مایکرو بده گرافیکشون.
داد هیچی نمیدونی بحص الکی نکن همین ری تریسینگ میتونه به سازندها قابلیت هایی بده تا پازل های بازیشونو بر اساس اون بساز یا طوری طراهیش کنن که توی گیم پلی کمک کننده باشه تقریبا میتونن مثل اس اس دی ازش استفاده کنن و گیم پلی شون رو بر اساس این طراهی کنن
این بازی از نظر بصری از خیلی بازی های دیگه رئال تر و زیبا تره. کما این که همون طور که دوستان هم اشاره کردن، یکی از کارشناس های دیجیتال فاندری هم به عنوان گرافیک منتخب عناوین لانچ ازش یاد کرد.
خلاصه که به نظرم این یک مثال خوب دیگه از overrated بودن ری تریسینگ در شرایط فعلیشه.
دوستانی که هنوز هم این مسأله رو قبول ندارن، پیشنهاد می کنم تحلیل دیجیتال فاندری از بازی Mafia: Definitive Edition رو هم ببینن.
یعنی بدون ریتریسینگ فور کا شصت فریم نمیده؟
دو حالت داره
یا قدرت کنسول کمه
یا بهینه سازی داغونه
از یه طرف بزرگترین جهش بین نسل هشت و نه ریتریسینگه
و این به عنوان یه عنوان نسل نهی عرضه میشه نه میان نسلی
به نظرم سونی باید بازی رو تاخیر بزنه تا یا فورکا شصت فریم کنن یا ریتریسینگ رو اضافه کنن
کنسول های نسل نهمی خیلی قوی هستند ولی نه اون چیزی اکثریت کاربرها فکر می کنن. قبل از این که کنسول ها رو بررسی کنید یک نگاه به کارت گرافیک های هم رده بکنید متوجه میشید که امکان نداره بشه ری تریسینگ رو در سطوح عالی استفاده کرد همون ۴k و ۶۰ فریم هم در بازی های درجه ۱ به سختی اعمال خواهد شد (در ادامه ی نسل خواهیم دید) اگر همه چیز رو باهم کسی می خواد باید خرج کنه و پی سی خریداری کنه وگرنه کنسول ها این چیزی که همه انتظار دارن نیستند و تواناییشو ندارن. اگر بازی ها به بهینه ترین شکل ممکن ساخت بشن شاید به قول ها دست پیدا کنن. (مثلا استودیوهای داخلی دو شرکت که اونم بعیده چون مطمئناََ استودیوهایی مثل ناتی داگ و استودیوهای داخلی مایکروسافت بسته به بازی که تولید می کنن تمرکز رو روی جزئیات و انیمیشن باید بذارن نه رزولوشن ری تریسینگ. اگر تمرکز روی این موارد گذاشته نشه و در سطح متوسط باشن بله دستیابی به ۱۲۰ فریم هم ممکنه نتیجه اش میشه Halo Infinite)
به نظر من کیفیت بصری یا همون گرافیک و توجه به جزییات خیلی مهمتر هستش. نمونه خوبی مثال زدین. هیلو درسته فریم ریت و رزولوشن بالاتر داره ولی گرافیک و جزییات خیلی پایینی داشت درحدی که همه معترض شدن از ماکروسافت و تاخیر خورد به بازی.
ممنون بابت پاسخ اقای کریمی
من خودم از اول میگفتم که کنسولا قدرت فورکا شصت فریم رو ندارن اما تو تبلیغات یکی از مهم ترین چیزا که روش مانور میدادن فورکا شصت فریم و ریتریسینگه
اگه بازی گرافیکش همینی که تو تریلرا هست بمونه که مشکلی نیست و قابل درکه
ولی اگه دانگرید داشته باشه به نظرم دیگه دلیلی برای اعتماد به کنسولای نسل نه نیست
داداش تبلیغات کثیف ترین چیز ممکنه
کلا پروپاگاندا همینه
چون چندتا بازی خاص ۱۲۰ فریمن یا شاید ۸k اجرا شه واس همین شرکتا اینو تو بوق و کرنا میکنن ولی هیچوقت سمت منفیش رو نمیگن که چه بازی هایی قراره ۱۲۰ اجرا شن؟چه بازی هایی ۴k یا ۸k
چه بازی هایی ری تریسینگ دارن
اصلا همه بازی ها اینارو اجرا میکنن یا یه عده خاص؟
خلاصه که ذات تبلیغات همینه که خیلی کثیفه
بله اقای کریمی فعلا ری تریسینگ خیلی سنگینه و نمیدونم چطور بدون کور جدا اینکارو میخوان انجام بدن
دیجیتال فاندری حتی توی بتلفیلد و کنترل هم تایید کردن که یه سری چیزا رو نمیشه ری تریسینگ کرد مثل دود یا بازتاب به صورت فورکی که اصلا شدنی نیست و اگ اینکار انجام بشه فریمو به شدت میاره پایین و عقلانی نیست انجامشون
انتظار ۴ کی و ۶۰ فریم از یک بازی انحصاری که فقط داره برای یک سیستم توسعه داده میشه و ری تریسینگ هم نداره اصلا انتظار بالایی نیست و اون هیلویی که شما میگی یک بازی میان نسلی است که برای ۵ کنسول با سخت افزارهای متفاوت و کامپیوترها داره توسعه داده میشه. یکی از دلیل های تاخیر سایبرپانک هم توسعه رو ۸ تا کنسول متفاوته که کار راحتی نیس. ولی از یک بازی که تنها رو یک کنسول داره ساخته میشه اصلا نباید انتظارهارو پایین آورد.
چرا گرافیک فنی رو نمیبینی؟میخوای بشه هیلو؟فورکا شصت فریم ولی گرافیک فنی………قدرت کنسول ها جفتشون زیاده و جفتشون قدرتمندن ولی همونطور که سخت افزارر پیشپرفت میکنه بازیا ها هم سنگیین میشن و پسشرفت میکنن
حرف من اینه
هیچکدوم از کنسولا اندازه ی تبلیغاتشون قدرتمند نیستن
چه دوازده چه ده
همین الان هم یه بازی با گرافیک خفن فورکا اجرا نمیشه اونم بدون ریتریسینگ
پس یعنی کلا قید فورکا زده میشه
پس تبلیغات کلا الکیه و همونطور که اوژان گفت کثیف ترین چیز ممکنه
از اونور اگه بخوان بازیارو فورکا شصت فریم با ریتریسینگ در بیارن نتیجش میشه هیلو اینفینیت