سازندگان بازی Maneater سرعت SSD کنسول اکس‌باکس سری اکس را تحسین می‌کنند

محسن رضوی فر
۱۱:۳۰ ۱۳۹۹/۰۸/۰۴

بازی Maneater در بهار سال جاری برروی کنسول‌های نسل هشتم و پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر شد. این اثر قرار است در پاییز سال جاری میلادی برروی کنسول‌های نسل نهمی پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس و سری اس عرضه شود. اخیراً توسعه‌دهندگان این بازی اعلام کرده‌اند که تحت تاثیر سرعت SSD در کنسول اکس‌باکس سری اکس قرار گرفته‌اند.

هنگامی که بازی Maneater برروی اکس‌باکس سری اکس منتشر شود، یک به‌روزرسانی رایگان برای بهینه‌سازی دریافت خواهد کرد که عناصر اصلی را بهبود می‌بخشد. اخیراً وب‌سایت Xbox Wire مصاحبه‌ای را با آقای دیوید آماتا (David Amata)، تهیه‌کننده‌ی بازی Maneater ترتیب داده است. این کارگردان در مورد جزئیات این بهینه‌سازی توضیحاتی را ارائه داد.

آقای آماتا در پاسخ به این سوال که چه چیزی وی را در مورد بهینه‌سازی این بازی برروی اکس‌باکس سری اکس به هیجان درآورده است، اظهار داشت که قدرت درایو SSD این کنسول بزرگ‌ترین نکته‌ی برجسته‌ی آن محسوب می‌شود. SSDها هارد دیسک‌های اکسترنال هستند که برای ذخیره‌سازی اطلاعات بیشتر از دستگاه های دیگر که تقریباً فضای آن‌ها به طور کامل اشغال شده است، استفاده می‌شوند. SSD کنسول اکس‌باکس سری اکس با کاهش فضای ذخیره‌سازی اضافی بازی‌ها، برنامه‌ها و سایر موارد نصب شده روی کنسول مفید خواهد بود. به طور معمول این یک وسیله جانبی محسوب می‌شود، اما اکس‌باکس سری اکس با SSD داخلی خود همراه خواهد بود.

دیوید آماتا در ادامه‌ی صحبت‌های خود توضیح داد که هیجان‌انگیزترین بخش کار با SSD اکس‌باکس سری اکس در سرعت آن است. وی توضیح‌ داد که مزایای توسعه‌ی بازی Maneater این است که این بازی میتواند تصاویر بهتر، زمان بارگذاری سریع‌تر و حداکثر میزان دید مسافت را ارائه دهد. همچنین سخت‌افزار جدید به توسعه‌دهندگان استودیوی تریپ‌وایر (Tripwire) این اجازه را می‌دهد تا با استفاده از قابلیت رهگیری پرتو (Ray Tracing) برای شبیه‌سازی بهتر آب، نورپردازی مرتعش و سایر پیشرفت‌ها چشم‌انداز خود را برای بازی تحقق بخشند. همچنین بر اساس اطلاعات منتشر شده، ظاهراً این بازی با کیفیت ۴K و ۶۰ فریم برروی اکس‌باکس سری اکس اجرا خواهد شد.

این کارگردان در ادامه گفت که توسعه‌ی Maneater برای اکس‌باکس سری اکس یک تجربه‌ی نسبتاً یکپارچه است، زیرا روند توسعه و ابزار استودیو با سخت افزار جدید سازگار هستند. این به توسعه‌دهندگان اجازه داد که بازی را به سرعت اجرا کنند. همچنین این بازی از قابلیت Smart Delivery نیز پشتیبانی می‌کند.

زمانی که از آقای آماتا در مورد اینکه کنسول اکس‌باکس سری اکس چه چیزهایی را ارائه می‌دهد، توضیح داد که کنسول‌های نسل جدید انتظارات را برای توسعه‌ی بازی‌های آینده بالا می‌برد.

بازی Maneater در حال حاضر برروی کنسول‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و پلتفرم رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد. نسخه‌های پلی‌استیشن ۵ و اکس‌باکس سری اکس این بازی همزمان با عرضه‌ی این کنسول‌ها منتشر خواهد شد. شما می‌توانید نقد و بررسی بازی را از طریق این لینک مطالعه بفرمایید.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Undead Labs گفت:

    (SSD کنسول اکس‌باکس سری اکس با کاهش فضای ذخیره‌سازی اضافی بازی‌ها ، برنامه‌ها و سایر موارد نصب شده روی کنسول مفید خواهد بود.)
    اینجاست ک باید گفت:
    Go Green
    :inlove: :yes:
    Power ur dreams#

  • Mr Green گفت:

    😎 :yes:
    SSD + velocity architecture + 12 TF FULL RDNA 2=FASTEST AND MOST POWERFUL CONSOLE

  • 🤘Mohsenj74 گفت:

    این مشخص هست که سری اکس یه کنسول فوق العاده هست و با امکاناتی که تیم اکس باکس براش در نظر گرفته اونو خیلی خواستنی تر کرده :inlove: هم ssd و هم قدرت خام سخت افزاری بسیار بالا و طراحی که من خیلی دوسش دارم و البته گیم پس دوس داشتنی و همینطور ایکس کلاود…. گیم پس و ایکس کلاود باعث میشن تعداد گیمر ها خیلی زیاد بشن و هر قشری بتونه بازی کنه این واقعا معجزه ایی هست که تیم ایکس باکس و مایکروسافت انجام دادن و من و خیلی ها رو به تحسین وا داشتن ، منتظر باشین تیم اکس باکس این نسل خیلی کار داره با گیمر ها :chic:

  • Endgame گفت:

    ۱۲ ترافلاپس و ssd نورانی با دسته بی نظیر الیت چه شود
    Hey Ninth Generation, We are coming :chic: 😎

  • PS5 ON TOP گفت:

    مثل اینکه ssd ps5 رو ندیده :rotfl:

    • Bluebox گفت:

      یه مقاله خوندم در مورد حافظه ذخیره سازی کنسول های نسل بعد.
      این ترجمشه:
      ما ssd های جدید رو بررسی کردیم.
      درمورد ssd پلی استیشن باید بهتون بگم که یک ssd بالا رده محسوب میشه ولی پیشگام نیست که دلیلش رو جلوتر بهتون میگم چرا. درمورد ssd ایکس‌باکس هم باید بگم که یک ssd میانرده محسوب میشه ولی نکته مثبت اینجاست چون ما ssd رو در اختیار داشتیم اون رو تست کردیم و خروجی دقیقا یکسان با ssd بالا رده گرفتیم ، حالا شاید بگین دلیلش چیه. تنها دلیلش وجود فناوری Velocity هستش که باعث شد ما قدرت شارژ ۴ برابری بگیریم و جریان داده Ultimate رو در خروجی بدست آوریم. و بر اساس تست نرم افزاری متوجه شدیم که قابلیت فشرده سازی بالایی رو در اختیار سازنده بازی ها قرار میده. این ویژگی رو دقیقا با توجه اطلاعات روی کاغذ از ssd پلی استیشن ۵ هم میشه دریافت کرد که نشونه قابلیت فشرده سازی بازی ها در نسل بعد است.
      به طور کلی با اطلاعات بدست اومده به صورت رسمی و تست های نرم افزاری انجام شده باید گفت خروجی کلی ssd های این دو کنسول تقریبا در یک سطح قرار دادن و قابلیت های یکسانی در اختیار سازنده بازی قرار میدن.
      ولی حالا میرسیم به اینجای بحث که چرا با این همه توضیحات که ارائه شد این ssd ها هیچ کدوم پیشگام نیستن. و برای هیچ یک نمی‌توان کلمه فوق‌العاده رو توصیف کرد.
      دلیلش هم اینه که حافظه های جدید که روی پیسی ها استفاده میشن و در بازی سازی مورد توجه قرار دارن از کنترل کننده های جدیدی استفاده میکنن که حداقل سرعت انتقال روی ۷ گیگ بر ثانیه قرار داره که بسیار بالاتر از ssd های سفارشی و PCle 4.0 است.
      البته باید قیمت بسیار بالای این هارا درنظر گرفت که به همین دلیل استفاده گسترده روی کنسول ها را شاهد نیستیم.
      به صورت کلی باید بگم بله ssd های کنسول های نسل بعد قوی هستن و انقلابی را در بازی های کنسولی ایجاد خواهند کرد ولی هیچوقت پیسی ها را شکست نخواهند داد چون در سال های پیش رو شاهد فراگیری ssd های پیشرفته ای خواهیم بود و با قیمت پایین تر. که به راحتی میتونن ssd های کنسول های نسل نهم رو منسوخ کنن.
      در ادامه فقط به این اشاره میکنم که حافظ های جانبی ایکس باکس (یک ترابایت سیگیت) توسط ما مورد بررسی قرار گرفت و کاملا با ssd داخلی ایکس باکس یکسان است. طبق توضیحات ارائه شده توسط رونالد هم به زودی توسط توسعه دهنده های دیگه هم با ظرفیت ها و قیمت های متفاوت ارائه میشن ولی نوع ssd به طوری است که حداکثر ظرفیت در دسترس آن می‌تواند ۲ ترابایت باشد.

    • Alifz گفت:

      مگه ندیدی بعضی مسئولین میان از کیفیت خودرو داخلی تعریف میکنن و اون رو با خودرو های خارجی برابر میدونن؟
      این همونه

      • X.gamer گفت:

        دقیقا مثل بعضیا در ۵ ماه پیش: ۹>۱۲٫ ماها از شما یاد گرفتیم دوست عزیز.یادمه یه پاوربانکی بود میگفت که این اس اس دی تسکچرای ۸k رو سریعتر میفرسته به گرافیک و در نتیجه گرافیکش خیلی بهتره :rotfl: کلی هم لایک میگرفت بنده خدا :rotfl:

  • kamran. best1 گفت:

    دیگ وقتی این بازیساز از ssd ایکس باکس ک ۵۰ درصد ضعیف تر و کندتر از پلی استیشن ۵ تعریف میکنه دیگ فکرشو کنید که ssd سونی چ میکنه …تازه قرار رو پلی استیشن کاربر بتونه بخش های بازی ک باب میلش نیس حذف کنه ک جای اضافی اشغال نکنه …سیستم فشرده سازی فوق پیش رفته سونی هم ک مطمعنن بهترین تو این نسل …خدایی تکنولوژی سونی بدون اغراق ی پله دسته کم بالاتر رقیب ..#منصفانه_نگاه_کنیم

    • همه چی سرعت SSD و قدرت خام نیست
      یه بخش بسیار مهمی معماریه دستگاهه
      که تیم ایکس باکس کاملا تو این مورد گل کاشته
      در مورد طراحی سونی اطلاعاتی ندارم
      کسی اگه اطلاعی داره بگه

      • Bluebox گفت:

        جواب اینو اینطوری نباید میدادی. ویژگی که این گفت مال ایکس‌باکس هستش بعد داره به اسم سونی باهاش پز میده :heh:

        • یکی با قند شکن افتاده تو پست داره به همه منفی میده

        • Reason گفت:

          دوست عزیز شما وقتی اطلاعات نداری ممنون میشیم ازت اظهار نظر نکنی :yes:
          مایکروسافت واقعا کمپانی خوبیه، تنها مشکلش فن بیسشه

          • ...Eternal... گفت:

            حق نداری همه رو باهم جمع ببندی حالا چون دو سه تا فن بوی مایکرو کامنتای چرت و پرت میدن دلیل نمیشه که همه رو به یه چشم قضاوت کنی کامنتات رو بار ها دیدم که فقط به مایکرو فنا گیر میدی دریغ از اینکه یه تذکر خشک و خالی به اون همه فن بوی سونی بدی من تا حالا خودم بار ها هم جواب مایکرو فن بوی هارو دادم هم سونی فن بوی هارو اما بیشتر با سونی فنا درگیر بودم چون سونی فنا بیشترین سابقه ترول و توهین رو اخیرا در سایت داشتن و دیگه شورشو در اوردن به بتسدا توهین میکنن به سی دی پراجکت توهین میکنن به راکستار و
            همچنین کلی از عناوین مولتی پلتفرم رو میکوبن(اینایی که گفتم منظورم فن بوی های سونی بود من مثل تو نیستم که همه رو باهم جمع ببندم)
            شما هم بهتری یه نگاهی به سطح اطلاعات بعضی از فن بوی های فن بیس سونی بندازی که طرف با وجود اینکه فن سونیه نمیدونه ناتی داگ آمریکاییه یا متای بازی های مورد علاقه خودشم نمیدونه یا حتی نمیدونه دووم و ولفنشتاین انقلابی بودن و شوتر اول شخص رو بنیان گذاری کردن و هنوزم که هنوزه بهترین شوتر های موجود در عرصه بازی ها هستن و یا نمیدونه آیپی های در اختیار ریر کدوما هستن و به بازی های نینتندو میگه بچه گونه و کارتونی!!!

            • Reason گفت:

              ببخشیدا ولی اونی که به بتسدا و راک استار و سی دی پراجکت توهین میکنه اصن گیمر نیست چه برسه سونی فن، جای تعجبه که جواب اینارو میدید

              ضمنا اینکه من کار به توهینا ندارم، همیشه مایکرو فنا بدون اطلاعات کافی و بدون مطالعه اطلاعات ناقص و بی سر و ته نشر میدن که من بین سونی فنا کمتر دیدم و اگر ببینم مطمئن باش اونجاام برخورد میکنم، منحرف کردن دیگران با اطلاعات غلط بدترین کاریه که میتونه انجام بشه

              • ...Eternal... گفت:

                امیدوارم به همینایی که گفتی معتقد باشی ولی تا اونجا که من دیدم نه فقط تو بلکه خیلی های دیگه هم که دم از منطق میزنن جواب کسایی که به تعداد کثیری بازی های بزرگ میکوبن رو نمیدن و همین هم باعث شده که یه عده پ.رو بشن ک فکر کنن شماها هوای ترول کردناشون رو دارید و مدام به این کارشون ادامه میدن اگر هم سونی فنا و هم مایکرو فنا یاد میگرفتن بجای جنگیدن با فن بیس مقابل به فن بیس خودشون تذکر بدن و اونا رو به احترام گذاشتن نصیحت کنن الان وضع این نبود 😉 😉
                شما بازم تو این جمله بندیتون دست از جمع بندی افراد بر نداشتید و گفتید”مایکرو فنا بدون اطلاعات کافی” در حالی که حرف تو قطعا در رابطه با فن بوی های مایکرو صدق میکنه نه با اون هایی که صرفا “فن” هستند و به همه پلتفرما احترام میذارن این دو دسته فن و فن بوی باید از هم تفکیک بشن اینطور نیست که شما تصور کنید فن بیس سونی حتی یه دونه فن بویم نداره ولی مایکرو فن بیسش از بالا تا پایین همه فن بوین، اگر کسی اینچنین تصوری داشته باشه نه تنها درکی از گیم نداره بلکه از نظر انسانیت هم درک درستی نداره فن بوی همیشه بوده در هر جبهه ای هم هست، افرادی هم همیشه هستن که اطلاعات کافی ندارن ولی همیشه بلبل زبونی میکنن مثال برات زدم تو همون کامنت قبلم که بهت گفتم درباره یه تعدادی از سونی فن بوی ها اگر دقیق خونده باشی
                کاش اینو بعضیا میفهمیدن که قبل از اینکه فن یه چیزی باشن گیمرن این بزرگترین نقطه اشتراک همه ماست ولی متاسفانه تعصب بعضی هارو کور کرده

      • یکم دیگه به اون قند شکنت فشار بیار کامنتم ابی میشه

    • Endgame گفت:

      برای xbox هم میتونی هر قسمتی که خواستی رو حذف کنی

    • Bluebox گفت:

      تازه قرار رو پلی استیشن کاربر بتونه بخش های بازی ک باب میلش نیس حذف کنه ک جای اضافی اشغال نکنه …سیستم فشرده سازی فوق پیش رفته سونی هم ک مطمعنن بهترین تو این نسل

      اون قسمت اول که گفتی اصلا ویژگی ssd ایکس باکسه که اعلام شده بود;-)
      دومی هم گفتن قابلیت فشرده سازی بالا روی هر دو هست

      داداش کاملا مشخصه اکانت دوم یکی هستی

    • Ilya گفت:

      کم آورده قابلیتی که ایکس باکس تایید کرده رو میندازه برا پلی استیشن ببین چقدر هم با vpn لایکش کردن :rotfl:

  • Endgame گفت:

    معلومه این خبر خیلی ها رو سوزونده که دست به قندشکن شدند 😀

  • Psycho0172 گفت:

    من فک کنم مارک سرنی یه دلیلی داشته که ssd رو خیلی سریع انتخاب کرده وگرنه خب مگه دیوونست میتونست عین مایکرو یک ssd کند تر انتخاب کنه و چیز میز نرم افزاری بزنه روش هزینه ها هم کمتر می شد
    برداشت شخصی من اینه که با توجه به سفر های دور و درازی که به انواع و اقسام استودیو ها داشته و با خیل کثیری از بازی ساز ها صحبت کرده میشه نتیجه گرفت که این ssd با سرعت خام بالاتر یه جورایی چیزی بوده که دولوپر ها باهاش راحت تر کار میکنن
    فک کنم شاید چون مثلا استفاده از ویژگی ها نرم افزاری xbox‌ حتما زمان بیشتری میطلبه یا تحقیق و توسعه بیشتری رو نیازه یا شایدم کلا کار بیشتری میخواد و برای همون احتمالا بیشتر استودیو ها بیخیالش بشن
    اینو میگم واسه اون دوستان بالا که فکر میکنن ولاسیتی میتونه کاملا خلا بین ssd ها رو پوشش بده
    دوست عزیز دکستر قبل از اینکه اشاره کنی چرا پیامتو نخوندم و اینا باید بگم که پیامتو خوندم اما اما این تست و تحقیق توسط افرادی انجام شده که قصدشون فقط و فقط تست سرعت ssd بود وقتی قضیه میشه توسعه یه بازی نمیتونیم کاملا این خروجی رو شاهد باشیم و پیش بینی من اینه که از تکنیک های نرم افزاری استفاده چندانی نشه مگر در توسعه انحصاری ها که اون هم چون همزمان رو pc هم میدن نتونن به طور کامل استفاده کنن

    • Mbgol2000 گفت:

      دوست عزیز دلیلی که خیلی ساده تر و با منطق واضح تر میشه بهش رسید اینه که علمش و نداشتن (چیز میز نرم افزاری بزنن)، جوری میگی انگار بقالی سرکوچه هم بلده مثلا، بابا بیخود که بهش نمیگن غول نرن افزار با هزار سختی و مهندسی یه چیزی طراحی کردن اونوقت به نظر شماها چون سونی ازش استفاده نکرده حتما بدرد نمیحوره، واقعا جالبه..

    • sauron گفت:

      استاد گرامی اینطوری نیست که استودیوهای بازیسازی بتونن قید استفاده از ولوسیتی رو بزنن! بلکه برای ساخت بازی بر روی ایکس باکس های نسل نهم تنها راه، گذر از ولوسیتی هست و بس!! ضمنا ولوسیتی طوری طراحی شده که پروسه بازیسازی رو ساده تر کنه نه پیچیده تر و امکانات و قابلیت های دستگاه رو به روش های ساده تر و سهل الوصول تری در اختیار بازیساز قرار بده. بنابراین تصورات شما از نحوه ی عملکرد ولوسیتی کاملا اشتباه ست.

    • 343 HALO گفت:

      چندتا نکته هست
      اول اینکه دیجیتال فاندری و خیلی از افراد دارای دانش گفتند که استفاده کامل از ssd فقط و فقط کار استودیو های فرست پارتی هست و استودیو های ترد پارتی خیر و این برای هر دو کنسول صادق هست و فرقی با هم ندارند چون زمان بسیار زیادی باید صرف کنند و این یعنی هزینه بیش تر…
      مورد دوم اینه که کیت توسعه ی ایکس باکس از xdk اومدن رو gdk .که برا pc هست و باعث میشه که بازیها رو سیستمهای مختلف بتونه اجرا میشه. ایکس باکسم برا اجرا رو دو تا کنسول متفاوت از gdk استفاده کرده و این یعنی فرقی برای توسعه با هم ندارند و gpu های نسل بعدی همه از api به نام directx 12 ultimate(همین به اصطلاح چیز میزی که شما میگی!) پشتیبانی می کنن که این یعنی از اکثر قابلیت های معماری ولوسیتی کامل هم در PC و هم در XBOX استفاده خواهد شد مثالش rtx io انویدیا هست که در اصل همان DirectStorage معماری ولوسیتی هست که سرعت SSD رو به ۱۴ گیگابایت بر ثانیه می رساند و نزدیک به پرفورمنس SSD سونی:
      http://uupload.ir/files/b90y_42hz_2020-09-01_20-53-50.jpg
      منابع:
      DirectStorage is coming to PC

      RTX I/O and DirectStorage coming… next year, possibly in 2022

      NVIDIA introduces RTX IO, a GPU-accelerated storage technology, brings PS5’s SSD performance to PCs
      خود SSD سونی هم در اصل سرعتش ۵ گیگابایت بر ثانیه و برای رسیدن به ۱۷ گیگابایت ادعا شده برای استودیو های فرست پارتی باید از oodle kraken و oodle texture استفاده کنه که هر نرم افزاری هستند و وقتی این قابلیت ها روی یک SSD خارجی PC که روی PS5 نصب میشه انجام میشه پس قابلیت های نرم افزاری ولوسیتی هم با یک API و gdk یکسان به راحتی انجام میشه

      • Psycho0172 گفت:

        مرسی از شما بابت این اطلاعات بی نظیر
        لطفا بعضیا یاد بگیرن
        راسیتش من عمدا این کامنتو گذاشتم که بتونیم زیرش در مورد ssd یه بحث منطقی کنیم و چندتا چیز از هم یاد بگیریم
        منم الان از شما چیزای خوبی یاد گرفتم
        ممنون از شما

    • Psycho0172 گفت:

      نظرمو با توجه به نظر دوستان اصلاح میکنم
      هر دوی ssd ها بسیار بسیار سریع و فوق العاده هستن
      Ssd سونی به صورت سخت افزاری سرعت خیلی بیشتری داره اما مایکروسافت با استفاده از تکنیک های نرم افزاری این اختلاف رو به شدت کاهش داده اما فکر میکنم باز هم تفاوت رو بینشون شاهد باشیم اما نه خیلی

    • درباره ی بند دوم
      گفتید سونی SSD رو جوری طراحی کرده که بازیسازی باهاش راحت تر باشه
      چند وقت پیش یه مصاحبه درباره ی معماری ولوسیتی بیرون اومد که قابلیت هاشو می‌گفت
      تو اون مصاحبه به طور کاملا مشخص گفتند که کار رو برا بازیساز ها راحت می‌کنه
      مخصوصا ایندی
      یعنی در واقع کاری رو که سونی با SSD می‌کنه مایکرو با معماری انجام میده
      درباره ی اومدن بازی ها رو pc
      مهندسین مایکرو اومدن تمام سعیشون رو کردن که بازی ساختن رو این دو اونقدر تفاوت نکنه
      اطلاع دقیقی ندارم چطوری ولی میدونم انجام دادن

  • Xbox+Bethesda گفت:

    چندتا فن بوی سونی از شدت سوزش و تحت فشاربودن دارن با فیلتر شکن خودکشی میکنن.دوستان فن بوی با فیلتر شکن دیس لایک هیچ چیز تغییر نمیکنه حتی سونی نمیاد بازی هاشو۶۹.۹۸دلار بکنه یا آپدیت های گرافیکی رو رایگان بده 😉 😉 😉

  • X.gamer گفت:

    چقدر بوی سوختن میادش 😀 😀 چقدر منفیا زیاد شده