اطلاعاتی از نحوهی اجرای Devil May Cry 5: Special Edition برروی کنسولهای نسل نهم منتشر شد
بهتازگی شرکت کپکام (Capcom) اطلاعاتی از نحوهی اجرای بازی Devil May Cry 5: Special Edition برروی کنسولهای نسل نهمی اکسباکس سری اکس و پلیاستیشن ۵ منتشر کرده است.
بر اساس اطلاعاتی که در فروم ResetEra توسط یکی از کارمندان کپکام منتشر شده است، بازی Devil May Cry 5: Special Edition برروی هر دو کنسول پلیاستیشن ۵ و اکسباکس سری اکس با فعال کردن رهگیری پرتو (Ray Tracing) برروی رزولوشن ۴K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و همچنین رزولوشن ۱۰۸۰P و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا میشود و شما میتوانید از میان این دو حالت یکی را انتخاب نمایید. با غیر فعال کردن رهگیری پرتو، این بازی برروی رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و همچنین با رزولوشن پایینتر در نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیز قابل اجراست.
تاکنون اطلاعاتی در مورد رزولوشن ۱۴۴۰P و اجرای Devil May Cry 5: Special Edition در نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و همچنین جزئیات اجرای بازی در کنسول اکسباکس سری اس منتشر نشده است.
بازی Devil May Cry 5: Special Edition که نسخهی ارتقا یافتهی بازی Devil May Cry 5 محسوب میگردد، در تاریخ ۲۰ آبان ۱۳۹۹ (۱۲ نوامبر ۲۰۲۰) برروی کنسولهای اکسباکس سری اکس و سری اس عرضه خواهد شد. همچنین این بازی در تاریخ ۲۲ آبان (۱۲ نوامبر) برروی کنسول پلیاستیشن ۵ منتشر میشود. قابلیت رهگیری پرتو در هنگام عرضه برروی نسخههای اکسباکس سری اکس و سری اس در دسترس نخواهد بود و در تاریخی دیگر اضافه خواهد شد. کپکام همچنین اعلام کرده است که برنامهای برای عرضهی این نسخهی ارتقا یافته برای رایانههای شخصی ندارد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
آها این شد rt خاموش کنی ۴k 60 دقیقا همونی شد که گفتم
خب مسلما فک کنم کنسولای نسل بعدی فقط بتونن ماینکرفتو ۴k 60 با rt بیارن بالا حتی خود سری ایکس فک نکنم بتونه
ولی به نظرم این به یه استاندار تبدیل شه عالی میشه
یعنی rt on:
۴k 30
۶۰ ۱۰۸۰
rt off:
۴k 60
۱۲۰ ۱۰۸۰
این ترکیب عالی میشه
حالا یه نظر سنجی شما کدوم مورد بالا رو انتخاب میکنین؟
من خودم به شخصه چون هم rt رو میخوام هم ۶۰ فریم رو ۱۰۸۰ رو انتخاب میکنم چون رزولوشن خیلی overratedهه برای من حداقل
تو بازی های آنلاین رقابتی هم ۱۲۰ ۱۰۸۰
فکر کنم اگه سازنده ها بجای ۴K Native از ۴K Upscale استفاده کنن (که بنظر بنده هیچ مشکلی نداره و اتفاقا برعکس خیلی هم بهتر هستش) بتونن ی خروجی مناسب با RT و نرخ فریم ۶۰ داشته باشن!
اگه ب انتخاب باشه ک منم گزینه رزولوشن ۱۰۸۰ با نرخ فریم ۶۰ و Ray Tracing رو قطعا انتخاب میکنم
ته زورشون رو زدن شده ۱۰۸۰ شصت با ار تی ایکس
Psycho0172@
بستگی ب ژانر بازی داره اگه داستان محور باشه مث detroit و tell me y سی فریم و ۴k مناسب تره ک سینمایی ترم هس برای fps و ریسینگ م ۶۰ یا ۱۲۰ فریم
RT , 1080p , 60fps
اونکه اصن طبیعیه رو ۴k کم میارن حتی الان rtx 3080 هم رو کیفیت ۴k با rtx روشن رو هر بازیی نمیتونه ۶۰ فریم رو کامل بگیره علتشم قبلا گفتم سنگینی بیش از حد این تکنولوژیه ولی در کل اگر با کیفیت ۱۰۸۰ و rtx روشن ۶۰ فریم کنسولا بدن خب ارزش داره چون درحالت کلی تفاوت کیفیت ۴k با ۱۰۸۰ برای چشم انسان خیلی قابل تشخیص نیست(بسته به شرایط چشم و فاصله و … داره) پس بنظرم هم rtx روشن باشه هم ۱۰۸۰ کیفیت خوبیه
منم ۶۰ فریم ۱۰۸۰٫منتها بازیهایی که گرافیک بالایی دارن ۳۰ فریم ۴k
البته باید یک تلوزیون با پشتیبانی ۱۲۰ فزیم داشته باشی و گرنه فریم بالا پشتبانی نمیشه و کارایی نداره
rt on -1080p-60 fps
مگه کنسول های نسل ۹ یه پردازنده ی جداگونه برای رهگیری پرتو ندارن، پس چرا روشن کردن این ویژگی روی بقیه پارامترها تاثیر میذاره؟ لطفا اگه کسی اطلاعات کاملی داره توضیح بده من هم متوجه بشم. ممنون
یه سوال پرسیدم، اگه بلد هستین جواب بدین! دیگه مثبت و منفی برای چیه؟
خداااا اینا چرا اینجوری بهینه سازی میکنن :-/ . رو ps5 و xbox series x با اون همه قدرت ۳۰ فریم :llll. این کنسولا باید با نرخ ۶۰ فریم و ۸k تازه بتونن اجرا کن :/.احتمالا تو سری اس رزلوشن ۱۰۸۰ و ۳۰ فرییم و یا ۹۰۰ رزلوشن و ۶۰ فریم. :yes: . الان همه فیلمایی که تو اپارات با کیفیت میبینیم در بهتزین کیفیتش ۷۲۰ p هست. چشم در کل زیاد متوجه نمیشه از یه حدی به بعد. اوکیه :yes:
جلوه های بصری و سطح بافت های بازی ها به مرور زمان افزایش پیدا میکنه مخصوصا از اوایل نسل به بعد برای همین سازنده ها نمیتونن فریم و تصویر رو توی سطح خیلی بالایی ببرن مجبور میشن گزینه های مختلفی رو توی ساختار های بازی قرار بدن
قطعا کسایی که دنبال فریم حداقل ۶۰ و ۴K هستن pc رو انتخاب میکنن وگرنه عامل اصلی خرید یه کنسول محتویات و بازی های انحصاریش هستش چیز های منحصر به فردی که نمیتونن روی سیستم های دیگه تجربش کنن ما همین نسل اثاری داشتیم که از نظر سرگرم کردن با اثار بزرگی مثل GTA V برابری میکنن یکی از بهترین مثال هاش zelda
برای مایی که فورکی نداریم همون رزولوشن پایین و نرخ فریم بالا بهتره.
.
.
.
.
بازی یاکوزا لایک اِ دراگون روی ps5 , فورکی و ۶۰ فریمه
یه سایت خبرشو منتشر کرد بعد پاکش کرد. ولی احتمالا درسته. میگن روی بهینه سازی بازی روی پلی استیشن کار کردن ولی ایکس باکس رو بدون بهینه سازی عرضه میکنن. دیگه optimised نیست. البته ممکنه همش شایعه باشه
بازی یاکوزا هنوز برای PS5 optimised نیست و قرار سال ۲۰۲۱ عرضه بشه ، هنوز چیزی مشخص نیست ولی احتمالا منظورش داشتن هردو حالت ۴K و ۶۰ هست نه داشتنش باهم که روی سری X هم همینه مثل خبری هایی که درباره Dirt هست
بازی هایی که ۴K روی سری S به صورت ۱۰۸۰ یا ۲K و بازی های ۲K به صورت ۹۰۰ یا ۷۲۰ هست ان وقت بازی ۱۰۸۰ قرار چه طوری باشند ؟؟ فکر کنم ۷۲۰ دینامیک باشه یا اصلا حذفش کنند ، تا نیاد نمیشه قضاوت کرد ولی نگران کننده هست
بازی های سگا اصلا نمیشه باهاش قدرت کنسول رو سنجید. البته خیلی بازی های دیگه مثل بازیهای EA هم شرایطش همینه. چون انقدر بد بهینه سازی میکنن و برای ساخت وقت کم میذارن که اصلا ممکنه روز یه کنسول نسل حاضر بهتر از نسل بعدی اجرا بشه
همین یاکوزا رویه پلی ۴ رویه ۹۰۰p رو ۳۰ فریمه….چرا باید رویه سری اس با این رزولوشن ۶۰ فریم بده اونم با دوبرابر قدرت بیشتر….؟
تازه اول نسله.
ایننسخه رو رویه پیسی هم بدید دیگه….یا با یه اپدیت حلش کنید….جدا پیسی مگه چشه؟
کلا بازی ها روی PC منتشر نشده توسط CPY و CODEX کرک میشن. 😀
شما حاضری چند سال روی یه بازی وقت بزاری و هزینه کنی بعد تو روز عرضه ملت بتونن رایگان بازیش کنن؟
مگر ویچر ۳ رو دادن با دنوو و اینا بود..؟از عمد بدون قفل دادن که اصلا کرک بشه….بازی خوب باشه فروششو میکنه حالا بدون قفل…جا از این من چندین ساله کرکی نمیزنم بازی هارو….
بعدا دنوو هم حداقل یکماه بازی رو نزاره کرک کنه واسه سازنده سودشو رسونده….
سری اس نخودیه کلا
جالبه روی سری ایکس هم مثل ps5 اجرا میشه …
آره ، تازه اونم با اینهمه پزی که سر ssd دادن 😀
Ssd که باید utilize بشه تا تاثیر داشته باشه و ربطی هم به صورت مستقیم به رزولوشن و فریم ریت نداره این بازی نسل هشتمیه و فقط ری تریسینگ بهش اضافه شده و با گرافیک بهتر روی کنسول های نسل نهمی داره عرضه میشه جالبیش اینه که وقتی با یک رزولوشن و فریم ریت روی هر دو کنسول اجرا میشه نشون میده اون اختلاف قدرت خام گرافیکی سری ایکس در اون حدی که فکر میکنیم تاثیر نداره ، هر چند شواهد بیشتر نیازه و باید تا عرضه کنسول و بازی های بیشتر صبر کردولی تا الان که داریم میبینیم بازی های مولتی پلتفرم روی ps5 اختلافی با series x ندارند
واقعا باید خیلی ساده باشیم که قدرت کنسول های نسل بعد رو با بازی های مثل دویل می کرای ارزیابی کنیم.
کسانی که پی سی قدرتمند دارن و بازی red dead 2 رو روی سیستم اجرا کردن در جریان هستندکه گرفتن ۶۰ فریم در این بازی با نهایت تنظیمات گرافیکی چقدر قدرت سخت افزاری بالایی میخاد.سیستم من قدرتی تقریبا معادل ۱۰ ترافلاپس داره. و به زور تونستم تو بازی red dead 2 اون هم با خاموش کردن ری ترسینگ در رزولوشن ۱۰۸۰ و تنظیمات اولترا ۵۰ فریم بگیرم.حالا سازندگان کنسول های نسل ۹ اگه واقعا میخان قدرت کنسول هاشون رو نشون بدن باید روی هم چین بازی هایی مانور بدن.